Visa fullständig version : RIP IronAddict
Slartibartfast
2010-09-16, 07:50
En av mina gurus är borta :(
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/RIP.jpg
http://www.ironaddicts.com/
Nitrometan
2010-09-16, 08:11
VIF.
Vi kommer att sakna järnberoende.
Slartibartfast
2010-09-16, 08:29
IA var alltid en stor förespråkare av extremt högt proteinintag. Han verkar ju ha haft rätt iaf.
På Ironaddicts forum sägs det att en av de största faktorerna som hindrar folk från att bygga muskler är att de äter för lite protein. Ironaddict säger att när han sätter sina klienter på 400 g protein/dag, så ökar dom alla dramatiskt. Jag sätter inget större värde på kostråden på den brädan, men killen har iaf personligen tränat över tusen pers, så han borde ju ha någonslags hum om hur det ligger till.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=115156
Märk väl att tråden är två år gammal och hur opinionen svängt sedan dess. *popcorn*
En av mina gurus är borta :(
+1
Tråkigt! :(
IA var alltid en stor förespråkare av extremt högt proteinintag. Han verkar ju ha haft rätt iaf.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=115156
Märk väl att tråden är två år gammal och hur opinionen svängt sedan dess. *popcorn*
Har det kommit in nya uppgifter på att det är bra att äta mer än 2g/kg protein om dagen?
Slartibartfast
2010-09-16, 12:53
Har det kommit in nya uppgifter på att det är bra att äta mer än 2g/kg protein om dagen?
Ja.
För ett par år sedan lät det: "äter du över 2g/kg eldar du för kråkorna och slänger pengar i sjön, oberoende vad dom "stora" killarna på gymmet säger. Det finns inget som säger att mer protein än så skulle vara fördelaktigt"
Nu låter det såhär: "Ju mera protein, desto mera muskler. Det vet alla som nånsin testat höja sitt proteinintag rejält. Så har det alltid varit".
Ja.
För ett par år sedan lät det: "äter du över 2g/kg eldar du för kråkorna och slänger pengar i sjön, oberoende vad dom "stora" killarna på gymmet säger. Det finns inget som säger att mer protein än så skulle vara fördelaktigt"
Nu låter det såhär: "Ju mera protein, desto mera muskler. Det vet alla som nånsin testat höja sitt proteinintag rejält. Så har det alltid varit".
Är det apan Niklas som är framme och härjar igen?
Slartibartfast
2010-09-16, 13:06
Just densamme.
Nitrometan
2010-09-16, 13:14
Har du sett min röda mössa?
young_george
2010-09-16, 16:36
Tråkigt att höra. Det är ju omöjligt att inte börja spekulera om dödsorsaken dock.
Ja.
Finns det någon tråd här på Kolozzeum som tar upp detta? Låter ju sjukt roligt för då kanske man kan bygga snabbare muskler.
Finns det någon tråd här på Kolozzeum som tar upp detta? Låter ju sjukt roligt för då kanske man kan bygga snabbare muskler.
Pröva?
IA har rätt angående protein. Det blev en vansinnig skillnad för mig när jag gick från 180-200g protein till 400+
Oj, nu blev jag lite rörd faktiskt. V.I.F
Nu blir det jag som börjar spekulera här men IA verkade ha varit deprimerad sen en tid tillbaka om man läser vad vissa av hans närma vänner har skrivit på hans facebook.
Slartibartfast
2010-09-17, 07:18
Sniggel, har du anlitat honom som tränare nångång?
Sniggel, har du anlitat honom som tränare nångång?
Ja, jag gjorde det en period 2007 och har både positiva och negativa erfarenheter av det.
Som person var han väldigt trevlig i vilket fall.
mystic[-_-]
2010-09-17, 12:28
Har också haft honom som tränare och dessutom pratat en hel del privat med honom över Skype. Han var redan 2007 och 2008 enormt stressad pga alla klienter och fick äta mycket mediciner för blodtryck mm, han hade dessutom något medfött fel.
En del sa att de blev dåligt bemötta mm och bara fick träningsplaneringen och inget mer, de fick vad de betalade för men efter ett tag började han missa mer och mer pga stressen och fler personer fick hjälpa till med klienterna.
Han sa iaf till mig att ibland känndes det inte som om han kunde sköta jobbet ordentligt och det kan nog vem som helst bli deppig av.
Förhoppningsvis är det inte ett självmord eller något sådant tråkigt utan snarare något pga medfödda hjärtproblem.
Vila i frid Wes!
Slartibartfast
2010-09-17, 13:06
Har bara sett nån enstaka bild av honom nångång. Såg mest ut som vilken gymveteran som helst. Men det verkar som om han deffat ner sig rejält den sista tiden. Hade t.o.m en avatar där han stod å visade tvättbrädan.
Hoppas dom har ett powerrack i himlen, IA. Vila i frid.
Ja.
Undrar om han kommer få rätt i sitt engagemang i blodgruppsdieten med ;)
I mina öron är det svammel, men tiden kanske ger honom rätt.
Slartibartfast
2010-09-17, 13:31
I mina öron är det svammel, men tiden kanske ger honom rätt.
Jag har aldrig tagit nån vidare notis om kostråden på den brädan. När dom alla roidade över prottebehovet slog jag dövörat till och fetdissade allt annat. Ibland borde man vara mera ödmjuk.
Nitrometan
2010-09-17, 13:45
Det finns flera varianter på blodgruppsdieter. Undrar vilken som är rätt?
Det finns flera varianter på blodgruppsdieter. Undrar vilken som är rätt?
Ingen, jag tror inte din blodgrupp påverkar hur du ska äta. Men jag väljer att vara oödmjuk.
Där är ju en del råd på den brädan som jag tar med en nypa salt. Bl a vissa kostråd som jag inte sett några riktiga belägg för.
Man får ju som alltid vara lite källkritisk och plocka det som verkar trovärdigt, både när det gäller kost och träning.
Jag vet att Wesley uttryckt sig om sina tjänster i stil med att "Jag vill att alla ska ha råd att anlita en personlig tränare" och själv tyckte ajg nog att han tog ganska lite betalt. Förstod inte riktigt hur man kan göra en vettig inkomst på de priser han tog, även om man har 90 betalande klienter varje månad.
Fy vad tråkigt, vila i frid. :(
Leifallan
2010-09-22, 09:47
Rip.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.