handdator

Visa fullständig version : e-mail till företag?

fiskarn
2010-09-15, 11:52
Jag ska fixa en e-mail adress till mitt företag men vet inte riktigt vart man skall vända sig. Använder telenor mobilt bredband som uppkoppling. Vill inte ha bara ett hotmail eller g-mail för det käns inte så seriöst. E det ett webbhotell som gäller eller? Tycker alla verkar så dyra...

Madame
2010-09-15, 11:57
Jag ska fixa en e-mail adress till mitt företag men vet inte riktigt vart man skall vända sig. Använder telenor mobilt bredband som uppkoppling. E det ett webbhotell som gäller eller? Tycker alla verkar så dyra...

Du ska väl ändå ha hemsida till ditt företag? då brukar det ingå mail när du köper domänen. Jag har använt one.com, tyckte det var bra, tog minsta trafikpaketet och betalade en engångssumma för domännamnet och sen kostar det typ 300+ spänn om året för hotellet.

Vill du inte betala för en proffsig adress är det la bara å skaffa ett gratis gmail-konto :)

Nitrometan
2010-09-15, 11:59
Finns som sagt massor av webhotell och det brukar ingå i deras tjänster.

Undvik one dock. Ett exempel: http://www.idg.se/2.1085/1.339619/onecom-stangs-av-fran-se-domanen

Det finns många missnöjda kunder.

Kryss
2010-09-15, 12:19
Köper du en domän så kan du koppla ett mailkonto hos google med google apps, gratis.