handdator

Visa fullständig version : Mitt nuvarande schema

ajsen
2010-09-14, 20:16
Schema: Rygg – Bröst – Vila – Ben – Axlar – Vila –>

Dag A: Rygg/Biceps/Mage
RPT Marklyft 2x3-5
RPT Chins 3x3-6
SS Golvrodd 3x5
DP Scottcurl 2x8-12
Plankan

Dag B: Bröst/Triceps/Vader
RPT Bänkpress 3x6-8
RPT Lutande Bänkpress 2x6-12
DP Pushdowns 2x8-12
RPT Sittande Vadpress 3x3-5

Vila

Dag C: Ben/Biceps/Mage
RPT Knäböj 3x6-8
SS Raka Marklyft 3x5
DP Hantelcurl 3x3-5
SS Cablechrunches 3x5

Dag D: Axlar/Triceps/Vader
RPT Militärpress 3x6-8
SS Hantelpress 3x5
DP Smal Bänkpress 3x3-5
DP Lyft åt Sidan 3x6-12
RPT Stående Vadpress 3x8-12

Vila 

Förklaringar:
RPT står för Reverse Pyramid Training och vill ni veta mer om det får ni googla, i princip körs första settet till fail och därefter sänker jag vikterna med ca 10%
och undviker fail.

SS står för Starting Strength och övningar med den beteckningen körs med 75% av det jag vanligtvis kör och ökas sedan med 2,5% per tillfälle då 3x5 uppnåtts.

DP står för Double Progression och är i princip samma sak som SS fast andra rep antal så jag valde att inte kalla det SS för o undvika argumentationer..

Frågor:
Hur länge kan jag köra detta schemat utan risken att bli utbränd?
Har jag glömt något?
Åsikter på schemat?

ajsen
2010-09-15, 12:33
Bump :em:

HulkH
2010-09-15, 12:43
huh, utbränd?

Det tror jag mest beror på hur mkt du vilar, samt hur du sköter din kost.

Jag personligen, skulle inte bli utbränd på det där schemat, kör värre än det nu.
E nog bara köra på ;)

Vad vill du uppnå med ditt schema?

ajsen
2010-09-15, 13:44
huh, utbränd?

Det tror jag mest beror på hur mkt du vilar, samt hur du sköter din kost.

Jag personligen, skulle inte bli utbränd på det där schemat, kör värre än det nu.
E nog bara köra på ;)

Vad vill du uppnå med ditt schema?

Först och främst vill jag experimentera och se vad lågvolym ger mig. Mina mål är i första hand styrkebaserade men min filosofi är att öka i styrka=öka i volym.

Det med utbränd var mest angående CNS, blir ju en del fail-träning men bara i låga volymer så

HulkH
2010-09-15, 14:41
Först och främst vill jag experimentera och se vad lågvolym ger mig. Mina mål är i första hand styrkebaserade men min filosofi är att öka i styrka=öka i volym.

Det med utbränd var mest angående CNS, blir ju en del fail-träning men bara i låga volymer så

Tror inte du blir utbränd, jag själv kör fler sätt och mindre reps på vissa övningar. Tror du inte ska oroa dig att bli utbränd, sålänge som sagt, du sköter vilan och kosten.

nerja
2010-09-15, 19:19
Tror inte heller du kommer bli utbränd på länge. 2träningsdagar-vila-2träning-vila är nog ett grymt sätt att hålla sig från att kroppen ska bli trött. Tror till och med du kan köra 3 dagar utan att behöva oroa dig.
Hur har du kört tidigare?

ajsen
2010-09-15, 20:20
Kört SS i några månader.

Men det låter ju bra! Då kör jag på det ;)