handdator

Visa fullständig version : Era värsta kollektivtrafik historier

limenka
2010-09-13, 16:28
Tänkte man kunde starta en tråd om något annat ( influerad av en annan tråd ) än farliga muslimer och synthol/Thai5 älskande individer.

Tråden ska handla om era värsta kollektivtrafik resor där ni delar med er av hemska upplevelser både på tåg, buss, flygplan och båt ( allt går egentligen ). Med hemska upplevelser menar jag inte kraschar eller dylikt utan jobbiga människor eller något ny stört er på under resan, något som vi andra kan skratta åt helt enkelt. :D

Kan själv börja.

Senast idag, eller nyss, i en fullpackad buss på väg hem från staden skolan ligger i sätter sig tre individer vid mig ( vid sidan och bakom ). Jag hade tänkt att läsa igenom dagens föreläsning, vilket jag alltid gör, för att slippa göra detta hemma.

Så fort jag tar ut boken och börjar läsa börjar dessa tre prata. Inget fel med det, förutom att dom pratade jefla högljut och emellanåt sjöng. Förutom detta pratade de inte svenska och luktade ganska av svett & kryddor ( nej jag är inte rasist ).

I 55 minuter öste dessa livligt med sång och musik tills en person fick i nog.
Denna någon upprepade cirka 20 gånger " kan ni vara tysta *gah!*" (egentligen lät det inte så men vi tonar ner uttrycken) och fick svaret efter ett tag "English?" med detta ansiktsuttryck :ike

Dom sista minuter av bussresan var i alla fall relativt tyst

- nej det var inte jag som flippa ut på dom -

stafh
2010-09-13, 16:40
En gång satt jag på stadsbussen när en uteliggare satte sig bredvid mig. Killen luktade utan överdrift som om han blivit kokt i bajs och torkat av sig med de förmultnade resterna av en sedan länge avliden skunk. Efter ett tag lämnar han bussen, och stationen senare reser jag mig för att kliva av. Plötsligt hör jag kvinnan i sätet bakom säga "stackars dig" till mig. Stackars mig. Värsta jag hört.

stevebc
2010-09-13, 16:41
Var på tågluff i Östeuropa i somras. Efter lång väntan stående utanför de fullsatta kupéerna lyckades vi hitta två lediga platser intill två hårdrockfans (som ironiskt nog var på väg till mitt favoritbands konsert i Budapest, en konsert som jag själv lyckades missa). De är svinpackade och den ena har däckat. Luktar öl, fis och svett i hela kupén som är över 30 grader varm. Han som sitter snett framför mig lutar sig helt sonika framåt och spyr rakt ner på golvet. Känner hur det stänker små droppar på mina vader (jag bar shorts). Fick panik och sprang ut ur kupén. De andra som satt där inne blev rätt förbannade med. Tog väl ca 10 timmar innan jag kunde byta om och duscha så det var rätt jobbigt.

Snubben var nog 45 år gammal och han hade alltså däckat av öl typ halv två på dagen. Patetiskt.

JimmyJoe
2010-09-13, 16:51
haha..

En gång på bussen hörde jag om en kille som precis blivit utsläppt för våltäkt.. han resonerade enligt följande "Alla män är innerst inne våldtäktsmän, därför borde det inte ens vara ett brott att våldta en tjej" Satt och kokade på bussen och hade jävligt svårt att hålla mig.

En annan gång hörde jag en 15-årig tjej prata med sin mamma på tunnelbanan och hon tyckte att "Fula människor borde inte få skaffa barn, då blir det bara white-trash å sånt, det vore bättre om bara snygga människor fick skaffa barn"

limenka
2010-09-13, 16:53
haha..

En gång på bussen hörde jag om en kille som precis blivit utsläppt för våltäkt.. han resonerade enligt följande "Alla män är innerst inne våldtäktsmän, därför borde det inte ens vara ett brott att våldta en tjej" Satt och kokade på bussen och hade jävligt svårt att hålla mig.

*grr27*

Du borde ha dragit en *flex* och sedan :smash: honom.

JimmyJoe
2010-09-13, 16:54
Jag sa faktiskt till tjejen och hennes mamma.. för hennes mamma höll med.. jag reste mig och sa, ni är ju dumma i huvudet och gick därifrån.

limenka
2010-09-13, 16:56
Jag sa faktiskt till tjejen och hennes mamma.. för hennes mamma höll med.. jag reste mig och sa, ni är ju dumma i huvudet och gick därifrån.

Var inte direkt det jag tänkte på. Anyhow så relatera den lilla flickan säkert det hon sa med egen erfarenhet ;)

hidden
2010-09-13, 16:57
När vi åkte från Holland till Frankrike i en buss...
En liten skitunge skulle sitta bakom oss och skita på sig så de stank i hela jävla bussfan och det va 50+ grader samtidigt som en lite äldre unge slog med sina leksaker i huvudet på mig...

Kan ju säga att jag gärna skulle velat slå ner ungfan...

limenka
2010-09-13, 16:58
När vi åkte från Holland till Frankrike i en buss...
En liten skitunge skulle sitta bakom oss och skita på sig så de stank i hela jävla bussfan och det va 50+ grader samtidigt som en lite äldre unge slog med sina leksaker i huvudet på mig...

Kan ju säga att jag gärna skulle velat slå ner ungfan...

:laugh:

Herr Oberst
2010-09-13, 16:59
"fula människor borde inte få skaffa barn, då blir det bara white-trash å sånt, det vore bättre om bara snygga människor fick skaffa barn"

+1

Biceps
2010-09-13, 17:04
Fick stå upp i bussen hela vägen från botulfs upp till EC. Jävla jobbigt

Hemi
2010-09-13, 17:11
En bussresa i en gammal östdiktatur en gång. Jag hade fått någon agrressiv bakterie och spydde tre gånger rakt ut i bussen mot golvet men den var så full med folk att ingen märkte nåt och det gick ändå inte att flytta på sig då man satt som i ett skruvstäd. 3 timmars resa efter det.

Tårgas sprejad eller sprängd av någon på djävelskap på Sthlms nattbuss, hela bussen fick utrymmas.

Fight om sittplatser i Frankrike på tåg, de är vanligen mkt ödmjuka men av någon anledning inte denna gång och det var bl a småbarn på tåget som blev drabbade av det.

Morrris
2010-09-13, 17:16
I Marocco mellan Marakesh och Agadir. Buss. Skiten blev dubbelbokad så det var bokstavligen talat slagsmål om platserna. Jag såg bl a två kvinnor försöka klösa ut varandras ögon. Över en bussplats... Lyckades få en, men när vi väl kom iväg så visade det sig att luftkonditioneringen var paj. Det blev hett. Efter ett par kilometer stannar busschauffören med motiveringen att kungen när som helst skulle köra förbi. Ingen trafik tillåten med andra ord...

Efter 2,5 timme bränner helikoptrar, motorcyklar och tre exakt likadana limousiner förbi och vi kan fortsätta resan. Busschauffören, tidigare överväldigad av äran att få stå i ett lerigt jävla dike och se några tonade vindrutor svischa förbi, får nu för sig att försöka ta igen de förlorade 2,5 timmarna på en 5 timmars resa. På en smal jävla bergsväg utan varken mittlinjer eller räcken. Kryssandes fram mellan vespor och mindre pickuper och med devisen "Tuta innan dolda kurvor är en hundraprocentig säkerhetsåtgärd" lyckas han faktiskt ta in en hel del tid.

Tills i en alldeles extra våldsam kurva, då bagageluckan på sidan flyger upp, i perfekt höjd för att drämma in i mötande bilars vindruta. Jag blir så förvånad att jag inte får ur mig ett ord, men gubben bredvid mig börjar tjuta upphetsat på något gudsförgätet språk. Chauffören, i det närmaste irriterad över att vi avbrutit hans personliga lilla gocartrace, stannar i något lerdike, flyger ut och fixar skiten med Marocko's motsvarighet till balsnöre innan han rivstartar bussaset och fortsätter mot Agadir.

stevebc
2010-09-13, 17:42
En gång på bussen hörde jag om en kille som precis blivit utsläppt för våltäkt.. han resonerade enligt följande "Alla män är innerst inne våldtäktsmän, därför borde det inte ens vara ett brott att våldta en tjej" Satt och kokade på bussen och hade jävligt svårt att hålla mig.Fy fan.

Viktor_Balck
2010-09-13, 17:56
Text

Haha, låter som en skön bussresa.

hahavaffan
2010-09-13, 18:10
I Marocco mellan Marakesh och Agadir. Buss. Skiten blev dubbelbokad så det var bokstavligen talat slagsmål om platserna. Jag såg bl a två kvinnor försöka klösa ut varandras ögon. Över en bussplats... Lyckades få en, men när vi väl kom iväg så visade det sig att luftkonditioneringen var paj. Det blev hett. Efter ett par kilometer stannar busschauffören med motiveringen att kungen när som helst skulle köra förbi. Ingen trafik tillåten med andra ord...

Efter 2,5 timme bränner helikoptrar, motorcyklar och tre exakt likadana limousiner förbi och vi kan fortsätta resan. Busschauffören, tidigare överväldigad av äran att få stå i ett lerigt jävla dike och se några tonade vindrutor svischa förbi, får nu för sig att försöka ta igen de förlorade 2,5 timmarna på en 5 timmars resa. På en smal jävla bergsväg utan varken mittlinjer eller räcken. Kryssandes fram mellan vespor och mindre pickuper och med devisen "Tuta innan dolda kurvor är en hundraprocentig säkerhetsåtgärd" lyckas han faktiskt ta in en hel del tid.

Tills i en alldeles extra våldsam kurva, då bagageluckan på sidan flyger upp, i perfekt höjd för att drämma in i mötande bilars vindruta. Jag blir så förvånad att jag inte får ur mig ett ord, men gubben bredvid mig börjar tjuta upphetsat på något gudsförgätet språk. Chauffören, i det närmaste irriterad över att vi avbrutit hans personliga lilla gocartrace, stannar i något lerdike, flyger ut och fixar skiten med Marocko's motsvarighet till balsnöre innan han rivstartar bussaset och fortsätter mot Agadir.Om vi byter ut landet till Thailand, kung-grejen till en buss med mycket klen motor så varje liten backe fick bestigas på ettans växel, och bagageluckeincidenten med ett kräkande thailändskt barn, så har vi varit med exakt samma bussresa :D Jag antar att temperaturen inne i bussen låg runt 35-40c för er också?

EkarN
2010-09-13, 18:30
Den här tråden har alla förutsättningar att bli en Epic ThreadTM.

Berguven
2010-09-13, 19:02
Jag kan dela med mig av en skärmdump från skånetrafikens reseplanerare. Sträckan tar ca 20 minuter att gå.

http://www.imagehost.se/images/04tscp0c.png

Grelle-
2010-09-13, 19:53
Jag skulle åka en båt mellan Koh Phangan och det thailändska fastlandet. En sovbåt som tar 6 timmar att åka samma sträcka som den vanliga färjan med sittplatser gör på 2,5 timmar. Kommer fram till båten vid midnatt. Får en plats tilldelad längst in i ett hörn. Innanför mig finns två platser där en kille och tjej sitter. Varje plats är ca 80 cm bred.

Strax innan båten ska avgå kommer två tyska gubbar i femtioårsåldern. De vill ha platserna som tjejen och killen har. Diskussion uppstår. Efter att tyskarna mordhotat paret så ger de upp. Tyskarna tar fram lite piller och börjar knapra. Kanon tänker jag. De lägger sig inte som alla andra utan sitter upp och snackar (läs skriker) hela natten. Den ena har sitt knä i min rygg hela natten, trots några påpekanden återkommer det. Jag var inte sugen på att hävda min rätt då killarna hade visat lite aggressiva tendenser. Vilken natt...

hidden
2010-09-13, 20:12
Jag skulle åka en båt mellan Koh Phangan och det thailändska fastlandet. En sovbåt som tar 6 timmar att åka samma sträcka som den vanliga färjan med sittplatser gör på 2,5 timmar. Kommer fram till båten vid midnatt. Får en plats tilldelad längst in i ett hörn. Innanför mig finns två platser där en kille och tjej sitter. Varje plats är ca 80 cm bred.

Strax innan båten ska avgå kommer två tyska gubbar i femtioårsåldern. De vill ha platserna som tjejen och killen har. Diskussion uppstår. Efter att tyskarna mordhotat paret så ger de upp. Tyskarna tar fram lite piller och börjar knapra. Kanon tänker jag. De lägger sig inte som alla andra utan sitter upp och snackar (läs skriker) hela natten. Den ena har sitt knä i min rygg hela natten, trots några påpekanden återkommer det. Jag var inte sugen på att hävda min rätt då killarna hade visat lite aggressiva tendenser. Vilken natt...

Vilka idioter... Blir arg när jag läser det där!:furious:

PixelMiner
2010-09-13, 20:27
Sitter lagom bakfull på pendeltåget en söndag förmiddag och försöker ta igen lite av nattens förlorade sömn. Då puffar någon på mig, när jag öppnar ögonen så står en minst sagt härjad alkis framför mig. Lång och smal, spretigt hår, svart skinnjacka och allmänt nedgången. Gubben sträcker fram en haschkaka i Marabou-storlek och säger:
- "Tjena grabben, skall du tjacka lite hasch?"
Nyvaken och lite ställd så svarar jag bara:
- "Nej tack, det är bra."
Då sätter han sig på sätet mittemot mig och säger:
- "Det är bra, vem fan vill använda sådan här skit. Jag säljer bara för att få pengar till sprit."
Sedan halar han upp ett helrör ur innerfickan. Han tar några rejäla klunkar och sedan sträcker han över flaskan med en menande blick. När jag återigen tackar nej, denna gång med motiveringen att jag drack nog kvällen innan så garvar han, reser sig och går vidare till nästa person på tåget.

KungFredda
2010-09-13, 20:33
Inte så mycket till historia kanske, men ett citat jag inte lär glömma iaf. Jag sitter på bussen till skolan, jag åker samma buss som gymnasieeleverna. Så det sitter 2st såna därna häftiga 16-17åriga flickor bakom mej och snackar killar. Vet inte riktigt vad som kom före citatet, men den ena utbrister iaf:
"Jag ska ****** honom så hårt att han inte kan gå på en vecka!"

Fredda håller minen hela vägen till skolan, men sen spricker jag fan när ja delar med mig av det :D

Hemi
2010-09-13, 20:45
- "Det är bra, vem fan vill använda sådan här skit. Jag säljer bara för att få pengar till sprit."

Fint rim där.

Lellan
2010-09-13, 20:56
Är just hemkommen från italien, jobbresa med buss och guide mellan flygplats och hotellet..

Somnar när vi sätter oss på bussen, vaknar av tvär inbromsning så man nästan flyger av.. Ut rusar förbannad chaufför och drar ut en äldre herre 70 bast ur hans bil.. blodet sprutar (knytnävsslag mot tinningen), gubben försöker ta sig in i sin bil igen, men får en sista smäll innan gapande chaufför stormar in i bussen igen och kör hejvilt till hotellet.. vi sitter som fågelholkar och guiden säger "en sak ni måste förstå med italienare är att de har temperament, men det där gick ju bra iaf!" Vi såg ännu mer ut som fågelholkar och guiden säger "han pekade finger, och obcena gester gör man bara inte här!". Ahapp. Då så.. hrrm.

En lite mer komisk resa när vi åkte hemåt från hotellet till flygplatsen var att guiden stressade alla att vi måste dricka ordentligt, iom vinet och solen och fan å hans moster "det finns ju toalett på bussen". När vi åkt en liten bit är det dags för 1a att besöka toaletten, som.. oj, är borta? Guiden fortsätter "men det står här fram att det ska finnas wc" men se det fanns ingen toa för det. Guiden är högst opedagogisk och fortsätter "så länge ni inte tänker på vatten och porlande bäckar och sånt så ska ni nog inte kissa på er" och sen glömmer hon att hon är guide och berättar om folk som kissat på sig, och det hela urartar till att typ hela bussen är sjukt kissnödig.. vissa kan inte sitta, utan måste stå, varpå chaufför blir arg för man får inte stå då får han böta, och tja... alltså, det var som en fars. *screwy*

Till slut blir chauffören arg på inkontinentresenärer och tänker stanna trots stoppförbud och guiden säger "nuuuu ska ni få kissa, ni får springa bakom buskarna där" (vid det här laget har jag hunnit erbjuda min smartshake som toa till tjejerna, till killarna samlas det in flaskor) och då kommer polisen så vi måste åka vidare.. Väl framme vid flygplatsen vet inte guiden var närmsta toaletter är så folk väller ut ur bussen och kissar bakom soptunnor och små buskar. HELT surrealistiskt, onödigt nödig resa...:Virro

Själv har jag nog aldrig kännt sån tacksamhet över att inte vara nödig som just då, känns lite som att det var tanken på att smartshaken kunde agera potta som gjorde att det gick väl. :D

Morrris
2010-09-13, 22:35
Om vi byter ut landet till Thailand, kung-grejen till en buss med mycket klen motor så varje liten backe fick bestigas på ettans växel, och bagageluckeincidenten med ett kräkande thailändskt barn, så har vi varit med exakt samma bussresa :D Jag antar att temperaturen inne i bussen låg runt 35-40c för er också?

Äh, busschaufförer är lika konstiga var i världen man än hamnar. Det var varmt, ja.

Har fler bra historier. På sträckan Säffle-Stockholm hoppade chauffören helt sonika över en hållplats. Ska skriva ett längre stycke om den resan när jag är piggare.

stevebc
2010-09-13, 22:41
Jag kan dela med mig av en skärmdump från skånetrafikens reseplanerare. Sträckan tar ca 20 minuter att gå.

http://www.imagehost.se/images/04tscp0c.pngHaha, in till Malmö en sväng och åk runt. Trevligt.

Madame
2010-09-13, 22:51
...erbjuda min smartshake som toa till tjejerna

OMG! O.o den nya rosa fina? \0/

pbiddy
2010-09-13, 23:12

Tills i en alldeles extra våldsam kurva, då bagageluckan på sidan flyger upp, i perfekt höjd för att drämma in i mötande bilars vindruta. Jag blir så förvånad att jag inte får ur mig ett ord, men gubben bredvid mig börjar tjuta upphetsat på något gudsförgätet språk. Chauffören, i det närmaste irriterad över att vi avbrutit hans personliga lilla gocartrace, stannar i något lerdike, flyger ut och fixar skiten med Marocko's motsvarighet till balsnöre innan han rivstartar bussaset och fortsätter mot Agadir.

Herrejävlar i min låda va nöjd jag är att jag inte åkte en sån jävla busstur! Jag va fan orolig redan upp i backen till borgen i Agadir.

Hur som helst, mitt värsta kollektivtrafikminne är faktiskt två.
Första var för några år sen när jag tog nattbussen hem från Göteborg till Uddevalla och killen i sätet bredvid mig valde att spy, visserligen i en genomskinlig platspåse, men ändå. Sen att han satt och höll denna påse resterande timme var ganska äckligt när han hade flera chanser att kasta ut den.

Nästa minne är från ett par månader sen på en spårvagn mot Järntorget där två killar började slåss med en tredje för att han frågade vad fan dom sysslade med när dom kallade hans flickvän för hora och försökte ta på henne. Han försvarade sig ganska bra och det slutade med att chauffören stannade hela tåget och dom tog sig ut på gatan. Där blev killen visserligen nedslagen, men detta efter att dom hade gett tjejen en smäll i ansiktet. Coola killar det där. Dom hotade även en kvinna i 60-års åldern lite längre fram i vagnen när hon bad dom att sluta.

Lychgate
2010-09-14, 07:55
Igentligen inte så mycket man kan göra åt situationen men senaste gången jag flög(Dublin - Glasgow - Sverige) kl 6 på morronen efter Saint Patricks day blev det ganska rejäl turbulens mellan Glasgow och Sverige, eftersom planet mestadels lyckades bestå av barnfamiljer var det ett konstant skrick av både fyraåringar och bebisar större delen av vägen hem. Värt att nämna är att jag flög Ryanair så det var inte mycket plats och ett jävla oväsen. Hjälpte inte att man var bakfull/fortfarande smått berusad heller. :D

hahavaffan
2010-09-14, 08:26
Nästa minne är från ett par månader sen på en spårvagn mot Järntorget där två killar började slåss med en tredje för att han frågade vad fan dom sysslade med när dom kallade hans flickvän för hora och försökte ta på henne. Han försvarade sig ganska bra och det slutade med att chauffören stannade hela tåget och dom tog sig ut på gatan. Där blev killen visserligen nedslagen, men detta efter att dom hade gett tjejen en smäll i ansiktet. Coola killar det där. Dom hotade även en kvinna i 60-års åldern lite längre fram i vagnen när hon bad dom att sluta.Och som vanligt är det ingen av de som befinner sig i närheten av händelsen som försöker stoppa bråket, alternativt hjälpa tjejen och hennes kille?

Morrris
2010-09-14, 10:32
Kan dra en till, visserligen inte kollektivtrafik, men av vad jag förstått av den här tråden så är vi inte så kinkiga...

Flyg mellan LAX och Arlanda 2008, om jag inte minns galet.

Det faktum att flyget skulle avgå 07:00 var inget jag reflekterade över, när jag kvällen sitter uppe till två och röker... Tobak, med vännerna. Två timmars sömn och sen in i den kalla diesel Golfen med manuell låda som min faster av någon outgrundlig anledning införskaffat.

Väl framme vid flygplatsen blir man som vanligt behandlad som man tydligen förtjänat. Tack gode gud för fräscha kläder och en dusch... Efter en. Noggrann. Visitation. Är jag igenom och kan till slut boarda planet. Jag har fått den stora äran att sitta i raden framför nödutgången. För er som inte flyger så frekvent kan jag tala om att nödutgången är jackpoten i luftens lotteri. Man får extra benutrymme, ära och berömmelse vid en eventuell krasch, samt möjlighet att inför en hel kö av resenärer svara ett rungande "JA!" på att man kan pressa 20kg över huvudet.

Nu hade jag dock fått raden framför gudarna och hjältarnas rad. Den medför ingen extra ära. Det enda som utmärker just denna rad är det faktum att man inte kan luta bak ryggstödet. Tro mig, det är människorna på denna rad som är luftens sanna hjältar. Glöm Röde Baronen, Buster och allt vad de heter. Det är vi som sitter lätt framåtlutade i 12 timmar som behöver en parad! Hursomhelst, jag gör min plats så bekväm som det bara går och planet taxar ut för takeoff.

Nej, det gör det inte. Klockan blir sju, åtta, halv nio, utan något som helst meddelande från personalen. Efter ungefär en timme uppstår det där sociala fenomenet som är synonymt för världens alla människor när de sitter tätt ihopträngda i en alumminiumburk utan att ta sig någon vart. Det blir revolutionsstämning. Nynnandes på Arbetarbröder ser jag bara på när någon form av flygplansguerilla bildas längst bak i grisklassen. En kraftig man med vinrött ansikte skanderar något oanständigt om Continental och situationen ser faktiskt ut att urarta på riktigt när vi plötsligt taxar ut på riktigt och lyfter.

Ca två timmar försenade, men jag håller modet uppe. Planet är relativt modernt och utrustat med ett riktigt underhållningssystem. Alla har sin egen TV, kopplad till något mediacenter med ett rikt utbud av både gamla klassiker och filmer som ännu inte haft premiär i Sverige. Jag kopplar in mina Continental(R) lurar och lutar mig bakåt (nåja, lutar mig iaf...) för att avnjuta Casablanca. Då upptäcker jag det. Hörlursuttaget på min plats är glappt. Glappt. Efter några fruktlösa försök inser jag att jag inte kommer få ut något som helst hörbart ljud ur mina dyra lurar och konstaterar att det är drygt 11 timmar kvar av resan.

Mina två radkamrater erbjuder inte heller de någon form av tröst. Till vänster har jag en 14 årig smålänning som, efter att ha tjatat ur sin snåla morsa några dollar, sätter sig och spenderar resten av resan spelandes frenetiskt på sitt PSP. Naturligtvis ackompanjerat av förstärkta ljudeffekter för den eventualitet att hans läckande hörlurar inte skulle nå alla inom hans tiometers radie. Till höger har jag en amerikansk asiat som helt klart tagit valium eller något liknande. Han sover konstant, vaknar när vi får vår mat, för att snart somna med gaffeln i handen.

Jag gör ett försök att sova bort mina plågor genom att luta pannan mot sätet framför mig och andas i takt med ljuden från de småländska slätterna. Då sätts spiken i kistan. Killen framför mig är en flygrädd italienare. Han hoppar ständigt runt i det maximalt bakåtlutade sätet och kysser oupphörligen det guldkors han har i en kedja runt halsen. Efter en halvtimme protesterar mina nackmuskler upprört och jag rätar på ryggen och gråter inombords. Det är nu drygt åtta timmar kvar av resan.

Hur jag klarade de timmarna är fan en gåta. Jag spenderade nån timme sovandes på toaletten tills bankningarna genom papier machédörrarna blev för påträngande. Jag såg tre animerade barnfilmer utan vare sig ljud eller textning. Jag tog lite diskret vilopulsen på asiaten för att se om ha levde. Åt upp hans kalla rostbiff också.

När jag väl kom fram till Stockholm hade min mor utgått från att jag fått en god natts sömn på flyget och bokat in någon uppsättning på Dramaten. Den pjäsen gav jag aldrig riktigt en chans. Sov mig genom tre akter...

Oj, det blev Wall of Text här... Jaja, historien gör sig bättre muntligt tror jag.

limenka
2010-09-14, 11:37
TEXT

:laugh::ike

Lellan
2010-09-14, 14:24
OMG! O.o den nya rosa fina? \0/

Ja, jag VET.... fatta vilken good karma det hade genererat! Jag har förtjänat den, men de som likt giriga kameler efter en långvandring trots avsaknad pucklar fyller sina förråd, förtjänar de att tömma sig i en rosa shaker? Tveksamt. Kanske var det färgen som fick dem att tveka dock, så tur i oturen.

L Johnsson
2010-09-14, 16:22
Denna historian står ju sig inte speciellt bra i den stenhårda konkurrensen som redan dykt upp:cool:. Men skriver ner den iaf, detta utspelade sig dock på hemmaplan i Sverige och den drabbade var inte jag utan min flickvän.
Hon skulle ta sig hem till en helg nu i somras, i Hörby dvs. ungefär en mil ifrån Eslöv där jag bor.
Först väntade vi ca en halvtimme på stationen för att lundatåget skulle komma, men icke, efter en och en halv timme var det inställt.
så vi gick hem en stund till mig igen och en timme senare så var vi där och fick vänta på ett 3timmar försenat tåg i ytterligare en halvtimme innan det kom.
Senare fick jag ett samtal från min flickvän att tåget stannat ungefär 3km utanför Eslöv där det nu skulle stå ett par timmar, utan ström och ventilation. Efter ett par timmar ställdes tåget in och alla fick hoppa av i Örtofta. Så skånetrafiken beställde in taxibilar som aldrig kom. Och tillslut fick hon ringa en egen taxi och punga upp med 400spänn till för att åka till Hörby, end of story^^

Nordenator
2010-09-14, 17:03
Tågluffandet bjöd ju på några vackra minnen då det rör sig om transport, men det bästa av allt var sträckan mellan Rom och Venedig. Jag minns inte exakt hur lång resan var, men det var hur som helst i mitten av sommaren och det var allt annat än svalt ute. Då vi var i Rom var man svettig redan då man klivit ut ur duschen.

Normalt sett hittade vi en egen kupé så man kunde ligga över två eller tre stolar var. Det gick bra även nu, men då tåget startar och drar i väg så visar det sig att AC:n inte fungerar. Inte nog med det - det luktar dessutom piss i kupéen. Så länge tåget var i rörelse fläktade det en aning, men direkt det stannade kände man hur temperaturen började klättra och den fuktiga urinberikade luften nästan klängde på en. Tåget var i övrigt rätt fullt, så vi hade ingenstans att fly och vår kupé var ett smärre helevete att befinna sig i.

pbiddy
2010-09-14, 19:15
Och som vanligt är det ingen av de som befinner sig i närheten av händelsen som försöker stoppa bråket, alternativt hjälpa tjejen och hennes kille?

Jope! Det var en kille som försökte gå emellan när bråkade började men ganska snart fortsatte det utanför vagnen på gatan istället.
Precis innan de coola killarna avlägsnade sig (nu låter detta som det pågick i 20 minuter medan det snarare var 20 sekunder) så skrek en av dom "RFK! RFK!" (tror jag det var, nån huligangrej var det iaf enligt en kompis) och då tände två andra killar till och sprang efter dom och vrålade att dom hade bråkat med fel Wisemens.

chrilledude
2010-11-19, 09:18
Bumpar tråden!

Måste vart när jag skulle hem från arvikafestivalen. Jag, min bror och 2 till ska åka tåget hem. När campingen stänger så är det 7 jävla timmar kvar tills tåget går, så vi går till en gräsplätt för att sova. DET VAR JU BRA, vi somnade 6h i stekande sol..

Såhär kände vi oss: RS6Ir40BfT4

Min bror (som var så jävla äckligt full, han gick runt med ett pannband och luktade möglig öl med flensost) skrek "H*RA!" "F*N!" "AJ!" "HELVETE!" för varje steg han tog, pga lårbrännan. Mitt ansikte var totalbränt förutom där jag hade haft solglasögon, såg ut som en idiot.
När vi väl ska på tåget så är det FULLKNÖKAT, jag har frossa och feber, är solbränd och totalt uttorkad i hals och mun. Jag trodde ärligt talat att jag skulle gråta när jag stod inklämd mitt i gången på tåget, fyfan alltså.
Tillslut, efter 3h av blod, svett och tårar så får vi tag i ett par sittplatser. När vi väl kommer hem så har våran hud blivit bubblig, riktigt vidrigt alltså.
Jag hade även tejpat mina fötter för att det regnade på festivalen, när jag tog av den hemma så luktade det död sengångare med rövsvett och mögel.
Dagen efter det skulle vi till Finland i 2 veckor. Det var ju kul, hade bubblig och bränd hud, feber samt frossa.
Aldrig mått sådär dåligt, fyfan. Den tågresan var ärligt talat, det värsta jag varit med om i hela mitt liv.

Man kunde inte ens peta lite på huden, det gjorde så förbannat jävla ont.

Vunnis
2010-11-19, 10:17
text

Lol :D :D :D :D :D

Lallle
2010-11-19, 11:57
Åkte tåget från Malmö till Kalmar (med obligatoriska bytet) igår. En somalisk (gissar jag) kvinna satt granne. Hon hade fyra barn. De var inte så gamla. En bajsade på sig. De skrek nästan hela resan. Mamman lyckades imponerande nog sova. Killen som satt bredvid mig lyckades också med det. Han blockerade toaletten med sina ben. Försökte plugga lite matte. La ner efter ett tag. Hellre buss i fyra timmar än tåg i två.