handdator

Visa fullständig version : Vilken är den manligaste övningen?

Ristretto
2010-09-13, 15:48
Som topic!

Kwon
2010-09-13, 15:49
Maskinen för Innerlåren, gynstolen även kallad.

http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.10594/Image/LVSeatedHipAbduction.gif

Sjoba
2010-09-13, 15:49
Knäböj är uppvärmning inför marklyftet.
Bänkpress är det man gör i vilan mellan uppvärmningen och marklyftet.
Marklyftet är den riktiga tävlingen.

Riktiga män kör marklyft! :D

Jens.Andersson
2010-09-13, 15:50
Hipthrusts. Och den där man sitter ner och särar på benen.

Trollkungen Kwon kom före.

Matsa
2010-09-13, 15:53
FyT0ZC0ZmyM

Bahir
2010-09-13, 15:54
Bänkpress. Knäböj och marklyft är sånt som kvinnor kan göra för att förbättra sina former, medan bänkpress inte förbättrar pecsen på det sätt man (som man) vill (se).

Ristretto
Hipthrusts. Och den där man sitter ner och särar på benen.

Trollkungen Kwon kom före.

Just ja, den hade varit bättre att ha med än step.

ceejay
WK7m6I5m6gY

Matsa
2010-09-13, 16:02
ZWUcHKAj_tc

:hbang:

FLP
2010-09-13, 16:28

Testade denna för något år sedan och jag kan säga att träningsvärken efter att ha kört denna var bland det värsta jag varit med om. *cry*

stevebc
2010-09-13, 16:35

http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.10594/Image/LVSeatedHipAbduction.gifÄr inte den för ytterlåren? :D

EkarN
2010-09-13, 17:10
ZWUcHKAj_tc

:hbang:

"THERE'S NO REASON TO BE ALIVE, IF YOU CAN'T DO DEADLIFT!"

:hbang::hbang::hbang::hbang:

Sjoba
2010-09-13, 17:13
Testade denna för något år sedan och jag kan säga att träningsvärken efter att ha kört denna var bland det värsta jag varit med om. *cry*

Hmm, och träningsvärk är ju manligt *jorgen*

pragmatist
2010-09-13, 17:17
Manligaste övningen måste ju vara militärövningen.

Wille005
2010-09-13, 17:19
Becepscurl...

LoTiX
2010-09-13, 17:19
Q-0xkTntJ6Q

Var det något mer ni ville veta?

Kwon
2010-09-13, 17:22
Vad tyckte grisen om det där? :D

Onigiri
2010-09-13, 17:28
Vad tyckte grisen om det där? :DLol djur tänker inte vet du väl!?

Smml
2010-09-13, 17:36
WK7m6I5m6gY

:Virro

wo0ord
2010-09-13, 17:38
Hantelcurls aka Axon curls, definitivt!

stridis
2010-09-13, 17:40
Det är inte stånkandet i gymmet som räknas utan hur länge man sitter i bastun efteråt. Helst skall man ta kål på en ryss, så länge skall man sitta.

Fast kärringkånk är ganska manligt också.

frambogir
2010-09-13, 19:54
Sittande vadpress utan vikter.

qqq111
2010-09-13, 19:58
Jag har faktiskt filosoferat över detta under de senaste dagarna och kommit fram till att militärpress helt klart är den manligaste övningen.

snej
2010-09-13, 20:02
Marklöft :hbang:

davve
2010-09-13, 20:06
Bamsecurl!

ha:cl
2010-09-13, 20:08
Bänkpress. Knäböj och marklyft är sånt som kvinnor kan göra för att förbättra sina former, medan bänkpress inte förbättrar pecsen på det sätt man (som man) vill (se).

Perfekt motivering.

limenka
2010-09-13, 21:28
Q-0xkTntJ6Q

Var det något mer ni ville veta?

Det där definierar nog begreppet "Piggyback"

feyin
2010-09-13, 21:34
Marklyft helt klart!

Olegh
2010-09-13, 21:49
Knäböj. Böj. Råstyrka och kraft. Jag vågar även påstå att tekniken och koordinationen som krävs för den perfekta böjen (TM) är mer svåruppnåelig än marklyftets dito.

nogger schwarz
2010-09-13, 22:07

Det där är väl en sån där utsida röv-maskin? Vikterna går iaf upp när hon för benen utåt.

Annars tycker jag sista setet hantelpress eller arnoldpress med bar överkropp framför spegeln knäcker det mesta. Hela överkroppen svullnar upp på ett högst okvinnlig maner (förutsatt att man fuskar lite lagom).

Pepparkakssmurfen
2010-09-13, 22:12
http://www.eukonkanto.fi/gallery/big/1489-eukko_mm_huikea_kisa_taisto_miettinen_vas_ja_madis _uusorg_kuva_hannu_keranen.jpg

-AG-
2010-09-13, 22:21
Jag vågar även påstå att tekniken och koordinationen som krävs för den perfekta böjen (TM) är mer svåruppnåelig än marklyftets dito.

Nu är du ute och fjollar på tunn is. En manlig övning är inte teknisk eftersom att träna eller springa på gym är omanligt. Det finns bara en manlig övning och det är marklyft.

filmjölk
2010-09-13, 22:24
Bänkpress är ju i mitt tycke en disciplin som man måste träna mycket för att bli stark i, oavsett hur manligt naturstark man än är, så tränar man inte blir det inte mycket på stången. Det är knappast manligt att träna, stark skall man vara ändå. Knäböj är ännu mer åt det hållet, och alltför svår för att få kallas manlig.

Men marklyft, där kan man manligt hävda sig även om man aldrig satt en fot på ett gym, bara man är stark. Det blir primalt, mycket brösthår, en doftblandning av intorkad svett, motorolja och kogödsel. Morra manligt och slita upp en rostig stång (rostigt järnspett) laddad med bildäck, kedjor, cementklumpar och traktorvikter med krökt rygg, efter det svepa ett dricksglas hembränt, misshandla sin fru och sedan lägga sig tillrätta på kökssoffan.

Balke
2010-09-13, 22:26
Marklyft har tyngst vikter för de flesta. Det borde säga en hel del.

Larsa_wee
2010-09-14, 00:49
Truckpull och Atlasstenar är en aningen mer manligt *flex* , men av dessa 3 så står marklyft högst upp på min lista !

Kek
2010-09-14, 00:53
Vad tyckte grisen om det där? :D

Frågan är väl snarare; vad tyckte mussarna om det där?!

Ont så är bänkpress lätt manligast. Ser manligt ut, är manligt och det är hardkår.

Whistler
2010-09-14, 07:21
Marklyft. Något tungt ligger på marken. Det ska upp.
Blir inte mer stenåldersmanligt än så.

Yes
2010-09-14, 07:29
Som modern man måste man ha god kontakt med sin feminina sida. Allt som faller under kategorierna spinning, pilates och zumba bör därmed anses manligt.

Kwon
2010-09-14, 07:55
manligt och manligt, äh,. jag går och...
http://img62.imageshack.us/img62/3815/linkinpark1gs2.jpg

Nitrometan
2010-09-14, 08:15
Becepscurl...

Precis. Besep! Besep-power! Besep to the people!

Besep ger dig kraft och ett manligt utseende.

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2481705&postcount=11

Fått många fanmails från folk som undrar om mina gunz. "Vad är hemligheten?" frågar dom. "Hur hårt curlar du?"

Svar:

Jag kör hårt! Curlar hårt, tränar hårt. Jag är inte rädd för vikter, vikterna ska vara rädda för mig för att dom vet att jag kommer lyfta dom. Jag är inte räd för att skrika när jag lyfter, då ser folk mig och tänker på mina gunz när dom pumpas, det gillar dom. Jag är heller inte blyg för att hjälpa folk med deras besepträning och kommenterar gärna hur folk curlar sen ger jag dom tips när jag vilar (brukar sällan vila helt, har alltid en vikt i handen så att även när jag vilar spänns mina besep).

Dont work out for funz, do it to get megaphatt gunz!

Be sepp.

hultman
2010-09-14, 09:50
Bänkpress. De som är riktigt starka i marklyft och böj är oftast ena jävla räkor i förhållande till hur starka de är i dessa övningar i jämförelse med hur starka riktigt stora jävlar är i dessa övningar i förhållande till hur mycket större de är än de som är riktigt starka i övningarna. För att bli stark i böj och mark krävs det en heeeeel del teknikträning, liksom en stor mage och en alldeles för avslappnad livsstil för att bli uppmärksammad av det motsatta könet ändå...

Bänkpress säger betydligt mer om den tränandes fysik än böj och mark. Åtminstone om hur den uppfattas på beachen. Och helt ärligt, hur många tjejer bryr sig om hur mycket någon böjer eller markar?

Att jag själv suger (inte bryr mig) i böj och mark skiner nog igenom min kommentar.

mikaelj
2010-09-14, 09:58
Ska man inte vara rätt tjock för att ha en stor bänk också?

______

Mark.

bertbert
2010-09-14, 10:03
För att bli stark i böj och mark krävs det en heeeeel del teknikträning, liksom en stor mage och en alldeles för avslappnad livsstil för att bli uppmärksammad av det motsatta könet ändå...

Bänkpress säger betydligt mer om den tränandes fysik än böj och mark. Åtminstone om hur den uppfattas på beachen. Och helt ärligt, hur många tjejer bryr sig om hur mycket någon böjer eller markar?

Slutsatsen av det du själv skriver är ju att böj och mark är manligt, och bänk fjolligt? :confused:

hultman
2010-09-14, 10:05
Slutsatsen av det du själv skriver är ju att böj och mark är manligt, och bänk fjolligt? :confused:

Hur tänker du nu? :D Tjejer bryr sig om hur mycket killar bänkar, inte hur mycket de böjer och markar. Sånt är det bara andra killar som visar intresse för. Ergo, vill man ragga killar med ölmage och mjukisbyxor, kör hårt med böj, mark och chips.

Nitrometan
2010-09-14, 10:07
Berra menar att det är fjolligt att bry sig om vad tjejerna tycker.

Mera manligt att syssla med det man själv gillar.

hultman
2010-09-14, 10:09
Ska man inte vara rätt tjock för att ha en stor bänk också?

______

Mark.

Jag tänker inte ge mig, hur fel jag än har :D

Men förutsätt att man tränar kroppen jämnt utan någon särskild teknikträning. I vilka övningar tror du att man är längst ifrån världseliten? De flesta stora snubbarna är knappt starkare i böj än bänk och möjligen några tiotals kg starkare i mark än bänk. Samtidigt finns det folk som böjer och markar dubbelt så mycket som de bänkar. Hur stor chans är det att en kille som böjer och markar 300 pannor men bänkar 110 har en snygg fysik?

Luttis
2010-09-14, 10:11
Och helt ärligt, hur många tjejer bryr sig om hur mycket någon böjer eller markar?

Få saker är lika sexigt som en riktigt snygg böj med rejäla vikter. *drool*

True story!

hultman
2010-09-14, 10:13

Men kom igen nu. De enda som bryr sig om hur mycket tjocktommy böjer och markar är hans tjocka polare i mjukisbyxor på klubben. Störst chans har de att ligga med varandra :D

-AG-
Hur tänker du nu? :D Tjejer bryr sig om hur mycket killar bänkar, inte hur mycket de böjer och markar. Sånt är det bara andra killar som visar intresse för. Ergo, vill man ragga killar med ölmage och mjukisbyxor, kör hårt med böj, mark och chips.

1. Att träna är omanligt.
2. Om man tränar bättrar man inte på manligheten genom att träna i syfte att ragga, oavsett om man raggar tjejjer eller killar med ölmage och mjukisbyxor.

trane77
dWO81j2EyYo

hultman
2010-09-14, 10:14
1. Att träna är omanligt.
2. Om man tränar bättrar man inte på manligheten genom att träna i syfte att ragga, oavsett om man raggar tjejjer eller killar med ölmage och mjukisbyxor.

Så det är manligt att vara fet, se ut som en slusk och aldrig få ligga alt. ligga med sin feta motsvarighet bland det kvinnliga könet?

tp_88
2010-09-14, 10:19
Mormors-press

http://img149.imageshack.us/img149/3953/mormorpressqm3.jpg

bertbert
2010-09-14, 10:19

Exakt.

Vi pratar om vad som är manligt. Tjejer hör inte hemma i den diskussionen.

Men kom igen nu. De enda som bryr sig om hur mycket tjocktommy böjer och markar är hans tjocka polare i mjukisbyxor på klubben. Störst chans har de att ligga med varandra :D

Så det är manligt att vara fet, se ut som en slusk och aldrig få ligga alt. ligga med sin feta motsvarighet bland det kvinnliga könet?

Haha, du är helt låst till att "manlig" handlar om att "få ligga". :laugh: Så metrosexuellt - definitivt omanligt.

-AG-
2010-09-14, 10:23

Berbert har kommenterat det väldigt väl. Läs hans inlägg.

Vi pratar om vad som är manligt. Tjejer hör inte hemma i den diskussionen.

...

Haha, du är helt låst till att "manlig" handlar om att "få ligga". :laugh: Så metrosexuellt - definitivt omanligt.

hultman
2010-09-14, 10:27
http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2008/05/funny-pictures-beaver-cant-hear-you.jpg

Det låter som att ett gäng styrkelyftare med fokus böj och mark försöker rättfärdiga sin identitet :D

...alla vet ju att det är omanligt att optimera sina chanser att få ligga med snygga tjejer.

filmjölk
2010-09-14, 10:27
Är man riktigt manlig är man ful och fet, svettig och ohygienisk, hårig och jättestark och ligger med alla man vill ligga med. (oavsett om vederbörande vill eller inte), man är agressiv och våldsbenägen, äter som en gris, dricker brännvin direkt ur flaskan och tränar definitivt inte på ett gym.

stevebc
2010-09-14, 10:53
Hmm... låt mig tänka.

Y9P_yYBtkBs

1:20
S6JACqf5u1g

6_ShHqLADwk

Rätt lätt raw-marklyft :)

Grahn
2010-09-14, 11:00
Frågan är väl om manligt och macho verkligen är ekvivalent......jag säger iofs marklyft då det är manligt att kunna bära runt på tunga saker oavsett om det är attraktivt på krogen eller inte.

coxie
2010-09-14, 11:03
Mormors-press

Böglyftet är bättre då man dels tränar mark men samtidigt tränar kognitionen mellan armarna då greppet är speciellt. Att det första böglyftet på bild är svenskt är en stor bonus för er patrioter.

Googla bilder för info om utförande men inte på jobbet.

Stefan J
2010-09-14, 11:04
Haha, ni fjollbögar och ert ligga hit och dit.

Detta är manligt! Han hade förvandlat vem som helst av oss till en schweizerost på 3 röda.

KJ2vrrFkgV4

Yes
2010-09-14, 11:06
Finns det tjejer som bryr sig om vad killar tar i NÅGON övning på gymet? De är väl mest tacksamma om man har en någorlunda vältränad kropp(med deras mått mätt, inte Mourten-mått). Styrke-stats hör mest till klubben för inbördes beundran.

hugok
2010-09-14, 11:39

Detta är manligt! Han hade förvandlat vem som helst av oss till en schweizerost på 3 röda.

KJ2vrrFkgV4

XsU5AMxvlKg

Fast alla vet ju att ett par rediga händer är det manligaste som finns.
K7VOXzgPVds

stevebc
2010-09-14, 11:42

KJ2vrrFkgV4Ahahaahahahaa

von huff
2010-09-14, 14:13
vet inte riktigt men knäböj är iaf jävligast!Personligen tycker jag att det är manligare att vara händig än att kunna lyfta tungt och vara fet

Ristretto
2010-09-14, 14:34
vet inte riktigt men knäböj är iaf jävligast!Personligen tycker jag att det är manligare att vara händig än att kunna lyfta tungt och vara fet

Är du händig?

von huff
2010-09-14, 14:58
Är du händig?

nää

Stefan J
2010-09-14, 15:07
XsU5AMxvlKg

Haha, vilken kille, underbar film Hugok. Jag lovar att man kunnat ställa honom 10 meter från ett argt beväpnat gäng i USA och han hade knäppt dem alla innan de hinner säga "yo mama"!

Den här gubben e jävligt skön också:

9ieWrWLjii0

Matsa
2010-09-14, 15:08
Bänkpress. De som är riktigt starka i marklyft och böj är oftast ena jävla räkor i förhållande till hur starka de är i dessa övningar i jämförelse med hur starka riktigt stora jävlar är i dessa övningar i förhållande till hur mycket större de är än de som är riktigt starka i övningarna. För att bli stark i böj och mark krävs det en heeeeel del teknikträning, liksom en stor mage och en alldeles för avslappnad livsstil för att bli uppmärksammad av det motsatta könet ändå...

Att jag själv suger (inte bryr mig) i böj och mark skiner nog igenom min kommentar.

Angående det fetmarkerade så brukar väl ändå bänkpress vara den övning där folk tappar mest vid viktnedgång? Finns rentav någon jänkare som provade att skita i bänkträningen ett tag och i stället äta upp sig x antal kilon, resultatet blev att han bänkade mer! :D

Att somliga ser ut som räkor trots att de markar mycket har du en poäng i, men jag tror att det till viss del beror på att folk har för kassa referensramar för att veta vad som är riktigt bra i mark.

Färssen
2010-09-14, 15:49
Stockpress.

Elso
2010-09-14, 16:40
Manligt det här ser extremt manligt ut ;)

http://www.criticalbench.com/images/fund-arch7.jpg

Angående vad man tar i vissa övningar är väl struntsamma, jag menar de flesta vill ju bara se snygga ut nakna :D

hugok
2010-09-14, 17:08
XsU5AMxvlKg

Haha, vilken kille, underbar film Hugok. Jag lovar att man kunnat ställa honom 10 meter från ett argt beväpnat gäng i USA och han hade knäppt dem alla innan de hinner säga "yo mama"!

Den här gubben e jävligt skön också:

9ieWrWLjii0

Hahahaha, han är grymt bra prickskytt också. Kan träffa vad han vill med puffran. Fast den andra gubben va nästan ännu ballare eftersom hans vapen är så simpelt.

Grahn
2010-09-15, 07:54
Nu säger jag förvisso emot mig själv men Hultman kan ha rätt i sak men givetvis fel i argumentation då hans anledning till att bänkpress skulle vara manligast mer känns som en förklaring till varför någon fick orsak att uppfinna termen metrosexuell än en anledning till att bänka skulle vara manligare än mark.

Så till argumentationen för bänkpress som den manligaste övningen.
manligt får ses som utmärkande drag för män, dvs det kan inte vara karakteristiskt för män om det är precis lika vanligt hos kvinnor som tränar. Om män typiskt sätt är överlägsna i övningen kan den också klassas som typiskt manlig då det tydligen är manligt att vara bra på den.

Matchen verkar stå mellan marklyft och bänk så vi gör en liten jämförelse!

1) Svenska resultat i SL(http://iof3.idrottonline.se/templates/PageWide.aspx?id=13430):

BÄNK:
Tyngsta manliga rekord-> +125 Fredrik Svensson Sundsvalls AK 353,0 Sundsvall 2009-09-10
Tyngsta kvinnliga rekord-> +82,5 Sandra Lönn Borlänge AK 205,0 Sundsvall 2009-12-11

MARK:
Tyngsta manliga rekord-> +125 Lars Norén Södra TK 406,0 Göteborg 1988-04-10
Tyngsta kvinnliga rekord-> 67,5 Lisa Sjöstrand Västerviks AK 240,0 Solna 1997-09-06

Vi kan alltså observera att det manliga rekordet i bänk här är 1.72ggr det kvinnliga och att på marklyft så presterar männen bara 1.69ggr det bästa kvinnliga resultatet.

2) Frekvens på observation:
Givetvis min egen högst subjektiva observation men raka marklyft som kan ses som en variation av marklyft är en vanlig övning för damer på gym där jag tränar medan bänkpress är relativt ovanligt.

Slutsats:
Bänkpress är manligare än marklyft :/ dammit! :cryout:

Nitrometan
2010-09-15, 07:57
Givetvis min egen högst subjektiva observation men raka marklyft som kan ses som en variation av marklyft är en vanlig övning för damer på gym där jag tränar medan bänkpress är relativt ovanligt.
Hur vanligt är en korrekt utförd bänkpress bland den manliga befolkningen på de gym du frekventerar då?

Grahn
2010-09-15, 08:08
Hur vanligt är en korrekt utförd bänkpress bland den manliga befolkningen på de gym du frekventerar då?

Hur menar du att det blir relevant för manligt/kvinnligt frågan? :confused:

Men rent spontant skulle jag nog vilja påstå att partiella bänkpressar med väldigt mycket passar assistans verkar öka i popularitet med antalet kompisar lyftaren har med sig och stå i negativ proportion till lyftarens ålder.

Nitrometan
2010-09-15, 09:32
Hur menar du att det blir relevant för manligt/kvinnligt frågan? :confused:
Om den raka variantens frekvens bland den kvinnliga befolkningen var relevant för marklyftets eventuella manlighet så borde detsamma gälla för bänken.

Grahn
2010-09-15, 09:47
Om den raka variantens frekvens bland den kvinnliga befolkningen var relevant för marklyftets eventuella manlighet så borde detsamma gälla för bänken.

Nej men det innebär att snedbänk och andra varianter borde räknas vilket inte förändrar resultatet.

hultman
2010-09-15, 09:47
Nu säger jag förvisso emot mig själv men Hultman kan ha rätt i sak men givetvis fel i argumentation då hans anledning till att bänkpress skulle vara manligast mer känns som en förklaring till varför någon fick orsak att uppfinna termen metrosexuell än en anledning till att bänka skulle vara manligare än mark.

Så till argumentationen för bänkpress som den manligaste övningen.
manligt får ses som utmärkande drag för män, dvs det kan inte vara karakteristiskt för män om det är precis lika vanligt hos kvinnor som tränar. Om män typiskt sätt är överlägsna i övningen kan den också klassas som typiskt manlig då det tydligen är manligt att vara bra på den.

Matchen verkar stå mellan marklyft och bänk så vi gör en liten jämförelse!

1) Svenska resultat i SL(http://iof3.idrottonline.se/templates/PageWide.aspx?id=13430):

BÄNK:
Tyngsta manliga rekord-> +125 Fredrik Svensson Sundsvalls AK 353,0 Sundsvall 2009-09-10
Tyngsta kvinnliga rekord-> +82,5 Sandra Lönn Borlänge AK 205,0 Sundsvall 2009-12-11

MARK:
Tyngsta manliga rekord-> +125 Lars Norén Södra TK 406,0 Göteborg 1988-04-10
Tyngsta kvinnliga rekord-> 67,5 Lisa Sjöstrand Västerviks AK 240,0 Solna 1997-09-06

Vi kan alltså observera att det manliga rekordet i bänk här är 1.72ggr det kvinnliga och att på marklyft så presterar männen bara 1.69ggr det bästa kvinnliga resultatet.

Slutsats:
Bänkpress är manligare än marklyft :/ dammit! :cryout:

:D

Tänk också på att bänktröjan hjälper avsevärt. Det finns ingen tjej som bänkar i närheten av 200 kilo raw. Förmodligen fler som är i närheten av 240 utan utrustning. Raw bänk är mer manligt än raw mark, och i sin tur är båda övningar betydligt mer manliga än både bänk och mark med fjolltröjor.

minishcap
2010-09-15, 09:56
Ryck och stöt är manligaste, allt annat är komplettering man kör i slutet för att låta kroppen varva ned lite.

Schylander
2010-09-15, 09:57
Biceps? *rolleyes*

Kwon
2010-09-15, 10:02
"Sissy" Squats alt Donkeyraises

Blir det manligare än såhär?
6SxPGSSxMtQ2yEm4bWOEEQ

Eller piggyback
G7LUktAqJskKvU5EvVpsng

hugok
2010-09-15, 11:22
Bänkpressen försvann från min lista över manliga övningar när jag först gick in på ett gym och såg en liten tuppfjortis med fixat hår gå in på gymmet och träna halva bänkpressar med sina spagettiarmar. Såna kör inte knäböj eller mark för de musklerna "syns inte".