handdator

Visa fullständig version : Kreatin och dosen

Raz0r-X
2003-10-27, 01:55
Jag har läst lite grann om kreatin.. Fick massa kreatin av en polare men har inte kvar förpackningen.. Så jag undrar hur man ska dosera?

Har läst att vissa tar 20 g dom första dagarna.. Sen underhåller med 5 g om dagen ?

Är det farligt att ta för mycket ? Skriv gärna hur mkt du tar och tar du 20 g åp en enda dos ? Eller delar du upp det under dagen ? Delar du även om 5 g dosen om det är så att du kör på det sättet?

Fartman
2003-10-27, 02:07
finns miljarder trådar om det här, använd gärna sökfunktionen...

hursomhelst, det är INTE farligt att överdosera, du pissar i princip ut ett eventuellt överskott.. den vanligaste rekommendationen är att dom 5-7 första dagarna ta 20-25g utspritt på flera tillfällen under dagen, dvs tex 5g/5ggr om dagen, sen brukar man underhålla med 5-10g om dagen, vanligast att kanske ha det i shaken efter träning..

men som sagt det finns massor om just detta, det här var bara den vanligaste doseringen, finns många olika varianter så SÖK!

Fors
2003-10-27, 10:22
Det finns lika många olika doseringstips som det finns användare av kreatin.

En del laddar upp med 20-25 gram i några dagar i början av kuren, medan en del ser till att få i sig runt 10 gram om dagen redan från början.
Det finns t.o.m en del som kör på 30g / dag hela kuren.

Herkulez
2003-10-27, 10:26
kör på kreatin för första gången nu och ligger på ca 20-25 gram om dagen, sak köra så hela tiden:eating:

kharon
2003-10-27, 12:04
Jag kör hela kuren >20g/dag