handdator

Visa fullständig version : Tråden för alla som blivit anklagade för doping eller funderar på att bli det

Sjoba
2010-09-12, 17:49
Som topic lyder, här diskuterar vi händelser där vi själva eller bekanta har blivit anklagade för att vara dopade :D

Tycker att det har var't lite ont om intressanta trådar uppe på senaste tiden, bara massa snack om SD och Magnus Samuelssons bänkprestationer som Eddie säger.
Så, vi kör på! Ämnet har säkert varit uppe någon gång, men jag hittade ingenting på sök.

Notera att detta inte är en 100% seriös tråd där vi kastar steroidpajer på folk, det är en tråd där vi skrattar åt våra morsor som seriöst undrar om det är doping när vi beställer hem burkar aminosyror.
Vi diskuterar naturligtvis inte olika preparat här heller.

Själv har jag aldrig blivit anklagad för doping mer än på skoj (vad jag vet :Virro).

Så, dela med er av era roliga dopinganklagelsehistorier! *flex*

Kwon
2010-09-12, 18:00
Jag funderar på att bli anklagad för doping, men det är en omöjlighet nuförtiden :D

Finns ingen som skulle anklaga mig i min dagsform! :D

Stoltz
2010-09-12, 18:03
För några år sedan på Friskis&Svettis i Lund så hade en snorig fjortis sagt till personalen att jag tog preparat. De tog upp det med mig och jag visade pulvret i fråga - 100%Egg Protein med chockladsmak, dangerous shit.

Testades dock inte.

Morrris
2010-09-12, 18:04
Jag har blivit öppet anklagad. Av en tjejkompis pappa (som för övrigt var polis) vid middagsbordet.

supercharge
2010-09-12, 18:05
Nej jag har klarat mig, proteinpulver ser väl inte så injiceringsvänligt ut antar jag.

Wille005
2010-09-12, 18:07
Nej jag tränar som en kossa, då tror folk bara att man är dum i huvudet och gör inget annat än att träna och äta kött.

Baan
2010-09-12, 18:08
Nej, och jag är fan GALET GROV!!! GALET. GNGNGNGNNGNGN

stridis
2010-09-12, 18:15
Nej, det lär nog dröja innan jag blir anklagad för doping. Eller ja, ifall jag får en dålig period med akne+ bakne så kan det tisslas.

hertzman
2010-09-12, 18:20
Jag har blivit öppet anklagad. Av en tjejkompis pappa (som för övrigt var polis) vid middagsbordet.

Sick. Det kan inte har varit trevligt. Alls.

ceejay
2010-09-12, 18:29
Nä:( Är alldeles för tanig för det.

köttt
2010-09-12, 18:30
Nej men jag funderar på att bli det.

Krampus
2010-09-12, 18:33
Nej.
Men folk har frågat mig om jag röker crack.

Medusa
2010-09-12, 18:36
folk frågar om jag ens tränar när dom ser mig ,sedan pekar dom och skrattar : /

Kwon
2010-09-12, 18:37
Bästa är väl "I'll have what he's having!" med antydan på att man skall vara drucken/rökt :D

hahavaffan
2010-09-12, 18:38
Nej, och jag är fan GALET GROV!!! GALET. GNGNGNGNNGNGNPRO!

Folk tror jag hittat nån slags antidoping. Noll träning på ett år nu typ. Feels good man. Fml.

Eddie Vedder
2010-09-12, 18:43
Jag ska kliva in på nästa stormöte med föreningen Ren idrott och ta en drink EAA. Då blir jag tveklöst anklagad.

snej
2010-09-12, 18:51
Folk brukar titta lite suspekt när jag står i ett hörd strax utanför gymmet (därför att vattenkranen finns där) och häller i en skopa EAA i min vattenflaska. Så ja, jag har blivit anklagad!11

svennebanan
2010-09-12, 19:01
PRO!

Folk tror jag hittat nån slags antidoping. Noll träning på ett år nu typ. Feels good man. Fml.

Får man fråga varför? Är det motivationen som tryter?

Lallle
2010-09-12, 19:08
Nej. Kanske kommer i framtiden.

Phille
2010-09-12, 19:23
Av mina paranoida föräldrar när jag käkade kreatin, räknas det?

Ganymedes
2010-09-12, 19:28
Nja. Jag blev dock utvald för dopingtest på gymmet förra sommaren. Eftersom jag är renare än en nunnas samvete svarade jag glatt "det tar jag som en komplimang - tycker du jag tränar hårt?" till gubben som kom fram till mig och försökte spela Allan (no offence, Allan). Han hade dock ingen humor och blängde bara ilsket på mig. Jävla typ.

Sebbe_H
2010-09-12, 19:29
Ja, familj, polare, polares föräldrar. Och jag är inte ens grov, jävligt skumt att man ska bli utpekad om man tar dat dere celltech osv.

Baan
2010-09-12, 19:31
Nja. Jag blev dock utvald för dopingtest på gymmet förra sommaren. Eftersom jag är renare än en nunnas samvete svarade jag glatt "det tar jag som en komplimang - tycker du jag tränar hårt?" till gubben som kom fram till mig och försökte spela Allan (no offence, Allan). Han hade dock ingen humor och blängde bara ilsket på mig. Jävla typ.

Han lär höra det skämtet ca 50 401 gånger per år. Samt att det inte låter som något toppenjobb att jaga folk för urindonationer.

hertzman
2010-09-12, 19:33
Han lär höra det skämtet ca 50 401 gånger per år. Samt att det inte låter som något toppenjobb att jaga folk för urindonationer.

Visst, men har man ett yrke där man dagligen träffar folk i lite obekväma situationer får man väl för fan se till att ha ett bra humör med lite humor. Annars är man nog inte rätt person för jobbet.

Ganymedes
2010-09-12, 19:39
Visst, men har man ett yrke där man dagligen träffar folk i lite obekväma situationer får man väl för fan se till att ha ett bra humör med lite humor. Annars är man nog inte rätt person för jobbet.

Microsoft Word.

Baan har en poäng. Måste vara ett riktigt pissjobb det där.

Phille
2010-09-12, 19:43
Microsoft Word.

Baan har en poäng. Måste vara ett riktigt pissjobb det där.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH

http://4.bp.blogspot.com/_j1kPhD6mV9k/Srf4cZSd56I/AAAAAAAAARI/vDPl7-oIusk/s400/ba%20dum%20tss.jpg

schröder
2010-09-12, 20:05
japp, av skolan. skolsyster och mina lärare. så gick med på att ta ett pissprov på någon ungdomsmottagning haha larvigt

Sparven från Minsk
2010-09-12, 20:09
Är för ful, klen och fet för att de ens skulle tänka tanken! Nästan så man VILL bli anklagad och testad bara för att för en dag känna sig lite viktig och uppmärksammad *mini

Onigiri
2010-09-12, 20:34
Det har hänt en gång eller två.

Lepras
2010-09-12, 20:37
Haha--händer väll hela tiden att folk frågar,,anklagad nåra gånger,,men oftast så frågar bara folk o godtar mitt svar..
Bästa va i tisdags när en 7-8 år gammal unge peka på mig o sa-
-Du Boler!!
Jag-nej,de gör ja inte
Han-Jooo,! du tar sprutor o sånt!!
sen sprang han iväg :D

hidden
2010-09-12, 20:40
Jag funderar verkligen på att bli det!
Längtar tills den dagen då en liten spinkis kommer fram till mig och påstår att jag är dopad i omklädningsrummet när jag står o sveper i mig EAA... Det är den enda anledningen till att jag tränar... Blev riktigt motiverad nu alltså.

frambogir
2010-09-12, 20:41
Hur gör man för att bli anklagad?

Yes
2010-09-12, 20:49
Morsan har frågat vid några tillfällen, men det gills fan inte. Jag räknar inte heller min polare som menar att jag byggt armarna med steroider och porr.

Phille
2010-09-12, 20:50

1. Köp en burk flourtabletter.

2. Ta av etiketten.

3. Tag med till gymmet och sätt dig i omklädningsrummet i rusningstid.

4. Låtsas tappa burken så alla piller flyger ut, plocka upp de i panik och spring ut ur gymmet.

Crippa90
2010-09-12, 20:50

Tränar på friskis och har nojjiga föräldrar.

Yes
2010-09-12, 20:54
1. Köp en burk flourtabletter.

2. Ta av etiketten.

3. Tag med till gymmet och sätt dig i omklädningsrummet i rusningstid.

4. Låtsas tappa burken så alla piller flyger ut, plocka upp de i panik och spring ut ur gymmet.
Det är ju fusk - som att dopa sig till dopinganklagelser. För en riktig anklagelse bör man ha byggt sig så perkele-grofv att random folk på stan, eller kassörskan på ICA, anklagar en.

köttt
2010-09-12, 21:09

http://img839.imageshack.us/img839/2751/thejuice.jpg

Från muscleheadz-tråden, bättre tillfälle att droppa den på får man fan leta efter :)

stevebc
2010-09-12, 21:57
Nej, inte mer än de ibland förekomna "men du dopar väl dig inte?" från läkare och släktingar/familj.

Det jag håller på med har ett visst rykte ute i stugorna.

muddler
2010-09-12, 22:04
Men folk har frågat mig om jag röker crack.

Samma här, fast jag har blivit dopinganklagad x antal ggr också.

panzerpig
2010-09-12, 22:29
En tjej jag var på G att bli ihop med när jag var ca 20 blev avrådd från att dejta mig av sina vänner.. "alla vet att han går på anabola". Jag blev helt paff, använde inte ens proteinpulver på den tiden.
Som tur var tog hon upp det med mig, trodde inte polarna och vi var tillsammans i nästan fem år :)

Har hört dopinganklagelser några andra gånger men denna var den grövsta..

Oxe
2010-09-12, 22:43
Kan väl kanske hänt att man blivit anklagad... men de tester jag gjort genom årens lopp påvisar enbart negativa provsvar

joriice
2010-09-12, 22:49
Ja, lol.

Whistler
2010-09-12, 22:56
Både sambon och jag jobbar inom bevakningsbranschen. Hon får höra rätt mycket snack om att jag skulle preppa, vilket är rätt trist. Jag skiter i vad de tror om mig, men jag vill inte att hon ska få höra om det.

Morsan har trott det sedan hon hittade en burk i skafferiet med "testomin" som GG skickade med som gratisprov när man köpte kreatin för massa år sen. Totalt verkningslösa sockerpiller, men det lurade morsan.

hertzman
2010-09-12, 23:01
En tjej jag var på G att bli ihop med när jag var ca 20 blev avrådd från att dejta mig av sina vänner.. "alla vet att han går på anabola". Jag blev helt paff, använde inte ens proteinpulver på den tiden.
Som tur var tog hon upp det med mig, trodde inte polarna och vi var tillsammans i nästan fem år :)

Har hört dopinganklagelser några andra gånger men denna var den grövsta..

Ibland blir man helt stum. Folk kanske bör hålla truten om sånt de inte vet någonting om. Visst kan man ha sina misstankar ibland, men har man inget på fötterna så gör man nog bäst i att hålla käften stängd.

Nordenator
2010-09-12, 23:09
Nja.. men sen är man ju inte direkt grofv heller. Sen även om jag skulle bli grofvare så har jag en tendens att äta och dricka gott i en lite väl stor utsträckning, så att eventuella muskler göms taktiskt bakom ett lager av ackumulerad öl. Nananananananana fatman!

bear.flowertwig
2010-09-12, 23:52
Allt ifrån att ha läst det som klotter på en bänk i gymnasiet till familjens försynta undrande. Nu var det dock 10+ år sen till för något år sen. Skönt att man fortfarande har det i sig *flex*

Tricce
2010-09-13, 07:17
Haha--händer väll hela tiden att folk frågar,,anklagad nåra gånger,,men oftast så frågar bara folk o godtar mitt svar..
Bästa va i tisdags när en 7-8 år gammal unge peka på mig o sa-
-Du Boler!!
Jag-nej,de gör ja inte
Han-Jooo,! du tar sprutor o sånt!!
sen sprang han iväg :D

Wat låter helt sinnes undrar vad den ungen själv är uppväxt med för föräldrar. Min son har iaf nollkoll på vad anabola är överhuvudtaget han är 8a :)

elo_
2010-09-13, 08:05
Ja, fast jag bara håller på med fatman-aerobics. *screwy*

Slartibartfast
2010-09-13, 08:25
Ja, på gymmet när jag tippade vågen på 0,1 metriska ton.

"Hur har du annars lyckats bygga sån massa1?"

"ööh? äta?"

Nu när jag väger 20 kilo mindre är det ingen som misstänker nåt.

von huff
2010-09-13, 08:29
Att folk frågar om bolics visar ju bara att man inte behöver mycket kött för att se "grov" ut i vanliga folks ögon.Jag har aldrig blivit anklagad och ser sällan nån jag direkt skulle misstänka att brukar aas

Yes
2010-09-13, 08:33
Att folk frågar om bolics visar ju bara att man inte behöver mycket kött för att se "grov" ut i vanliga folks ögon.Jag har aldrig blivit anklagad och ser sällan nån jag direkt skulle misstänka att brukar aas
Ja, lite muskler och en stadig bulk får en lätt att framstå som stor i vanliga folks ögon - så länge man behåller kläderna på iaf. I bra form lär det vara svårare, såvida man inte sliter av sig tröjan i tid och otid och slår krabbor hejvilt.

rajjan_dammit
2010-09-13, 09:46
Ja, det har jag. Det krävs ju inte ens särskilt mycket massa för att folk som inte tränar alls själva ska få för sig att man har "anabola-muskler". Suck... Tar det absolut inte som en komplimang, tycker det är som om någon skulle säga: "Oj, vad du har gått ner i vikt! Har du börjat med amfetamin?" Rena (HÄPP!) anklagelserna!

Krampus
2010-09-13, 11:13
Samma här, fast jag har blivit dopinganklagad x antal ggr också.

Dina svenskalektioner har spridit sig riktigt bra på nätet f.ö! Min brittiska svåger tycker ordet "val" är förbannat roligt just nu.

HulkH
2010-09-13, 11:51
finns det någon här som har blivit dopinganklagad alltså för utseendet, inte för att ha haft ngåon konsti burk med pulver i skåpet? :)

Onigiri
2010-09-13, 12:02
finns det någon här som har blivit dopinganklagad alltså för utseendet, inte för att ha haft ngåon konsti burk med pulver i skåpet? :)Jag har aldrig blivit anklagad via tillskotten, just på utseendet. Tror det är nacken, axlar och armar som är avgörande av de som anklagat mig. för det är när en eller två har klämt och frågat vad jag stoppar i kroppen mer än mat. I övrigt är jag ju bara svenssontjock.

mini
2010-09-13, 12:07
finns det någon här som har blivit dopinganklagad alltså för utseendet, inte för att ha haft ngåon konsti burk med pulver i skåpet? :)

Delvis. Jag blev kallad tjock och dopad under samma pass av samma person bara för att han tyckte att min bänk var imponerande.

Slartibartfast
2010-09-13, 12:09
Delvis. Jag blev kallad tjock och dopad under samma pass av samma person bara för att han tyckte att min bänk var imponerande.

Inte lätt för vissa killar att svälja att en tjej bänkar mera än dem :D

Börje H
2010-09-13, 12:16
Intressant är väl också egentligen hur det känts för alla här som verkliger tar sterioder och som blivit anklagade. Känner man sig påkommen med brallorna nere eller kör man ner huvudet i sanden och förtränger att man ens rört grejerna? Kanske rättfärdigar med att "alla andra tar"?

På trådstartarens fråga svarar jag nej, aldrig blivit misstänkt. Måhända på omvägar men det är inget som nått mitt öra iaf.

Den aktuella personen lider av tourettes syndrom i detta ämne :D

Lepras
2010-09-13, 12:22

ja,dom flesta gånger är pga av kroppen,,inte för att ja har proteinpulver med mig,,sen kan ju folk på jobbet skämta att man dricker anabola när man tar en shake.Men vanligt folk på stan/som man träffar/kompisar/folk på gym påstår/frågar pga av kroppen.

stridis
2010-09-13, 12:35

Nej, det lär nog dröja innan jag blir anklagad för doping. Eller ja, ifall jag får en dålig period med akne+ bakne så kan det tisslas.

Vissa har ju tisslat och tasslat. Kan ha att göra med bakne+akne i min ålder (28) inte är så vanligt + att jag är deffad. Styrka och storlek handlar det alltså inte om.

bear.flowertwig
2010-09-13, 14:51
En kompis blev tom anklagad av mönstringsläkaren. Det är lite magstarkt... Han var tydligen lite för grov och hade finnar på ryggen. Case closed! :banned

Till saken hör att vi var 6-7 pers som tränade väldigt tajt ihop på gymnasiet sen ett par år och man hade koll på vad de andra bänkade/drog/lyfte på kilot när. Inte ett sportmössa att nån kunde ha tryckt nåt utan att 5 andra hade hajjat till.

Mourten
2010-09-13, 14:56
Eftersom folk i de här landet tror att singlar man mer än 50 kg i bänk så preppar man så är de ju ett under att inte alla blivit anklagade.

Jay-Z
2010-09-13, 15:00
Eftersom folk i de här landet tror att singlar man mer än 50 kg i bänk så preppar man så är de ju ett under att inte alla blivit anklagade.

Äsch då, jag tycker att det räcker med att tro att alla som är grövre än mig preppar.

Mourten
2010-09-13, 15:02
Äsch då, jag tycker att det räcker med att tro att alla som är grövre än mig preppar.

Du är polis va, dom brukar va bra på att anklaga folk.

Jay-Z
2010-09-13, 15:06
Du är polis va, dom brukar va bra på att anklaga folk.

Nej, det var ett skämt.

Det är mångaa som har den åsikten, dvs om de ser någon som är större än dem så får de automatiskt för sig att den personen måste ha preppat för att öht kunnat bli större än vad de själva är. Någon slags försvarsmekanism för att inte behöva konfrontera att andra kanske har bättre gener och/eller tränar mycket hårdare/längre/bättre än vad de själva gör.

Mourten
2010-09-13, 15:07
Nej, det var ett skämt.

Det är mångaa som har den åsikten, dvs om de ser någon som är större än dem så får de automatiskt för sig att den personen måste ha preppat för att öht kunnat bli större än vad de själva är. Någon slags försvarsmekanism för att inte behöva konfrontera att andra kanske har bättre gener och/eller tränar mycket hårdare/längre/bättre än vad de själva gör.

Jay, jag vet att du inte är gris å jag fattar att du skojjade. Jag spann bara vidare på de iaf :smash:

Jay-Z
2010-09-13, 15:08
Jay, jag vet att du inte är gris å jag fattar att du skojjade. Jag spann bara vidare på de iaf :smash:

Ah, gotcha! :em:

Får skylla på måndagskoman. :D