handdator

Visa fullständig version : Sjuk - Vad är felet?

Spray
2010-09-12, 16:02
Hej,

Igår kväll runt elva-tiden började jag få ont i magen. Tänkte att det inte var någon fara med mig. Körde lite kompisar till till ett uteställe i staden typ en halvtimmes bilfärd från där jag bor. När jag kommer fram och har lämnat dem så börjar jag frysa. Sätter mig i bilen med en filt runt mig och väntar på att de ska ha festat klart. Runt ett känner jag att jag behöver pissa så jag går ut och gör det. På vägen tillbaka till bilen kräks jag. Efter jag kräktes så mådde jag lite bättre. Kör hem runt 2 och så fort jag kommer hem så lägger jag mig och sover.

Just nu har jag ingen feber, tror jag hade det igår kväll men vet inte säkert. Har fortfarande ont i magen. Mest när jag går eller ligger ner och rör på benen. Känner att det gör mest ont i magens högra sida när jag trycker lite lätt där. Precis samma sak hände mig för några månader sedan. Kräktes och hade ont i magen dagen efter, sedan försvann den på några dagar. Eftersom detta har hänt några gången så börjar jag undra om det är någon annan som varit med om liknande problem?

Lär inte vara matförgiftning eftersom jag inte har ätit något som någon annan inte har ätit. Gårdagens mat såg ut såhär:

Frukost: Fyra mackor med smör,ost och skinka.
Mål-2: En mellanmåls-bar.
Mål-3: En protein- och kolhydrats-shake.
Mål-4: CBO meny på Mcdonalds.
Mål-5: 150 gram nötter.

Inte den bästa maten men var på resandefot hela dagen igår. Någon som har tips på vad jag ska göra?

HulkH
2010-09-12, 16:06
Hej,

Igår kväll runt elva-tiden började jag få ont i magen. Tänkte att det inte var någon fara med mig. Körde lite kompisar till till ett uteställe i staden typ en halvtimmes bilfärd från där jag bor. När jag kommer fram och har lämnat dem så börjar jag frysa. Sätter mig i bilen med en filt runt mig och väntar på att de ska ha festat klart. Runt ett känner jag att jag behöver pissa så jag går ut och gör det. På vägen tillbaka till bilen kräks jag. Efter jag kräktes så mådde jag lite bättre. Kör hem runt 2 och så fort jag kommer hem så lägger jag mig och sover.

Just nu har jag ingen feber, tror jag hade det igår kväll men vet inte säkert. Har fortfarande ont i magen. Mest när jag går eller ligger ner och rör på benen. Känner att det gör mest ont i magens högra sida när jag trycker lite lätt där. Precis samma sak hände mig för några månader sedan. Kräktes och hade ont i magen dagen efter, sedan försvann den på några dagar. Eftersom detta har hänt några gången så börjar jag undra om det är någon annan som varit med om liknande problem?

Lär inte vara matförgiftning eftersom jag inte har ätit något som någon annan inte har ätit. Gårdagens mat såg ut såhär:

Frukost: Fyra mackor med smör,ost och skinka.
Mål-2: En mellanmåls-bar.
Mål-3: En protein- och kolhydrats-shake.
Mål-4: CBO meny på Mcdonalds.
Mål-5: 150 gram nötter.

Inte den bästa maten men var på resandefot hela dagen igår. Någon som har tips på vad jag ska göra?

gå till en läkare? :)

John M
2010-09-12, 16:26
Ring vårdguiden 08 320 100

Larsson
2010-09-12, 16:27
Du ska absolut uppsöka läkarvård. Har man ont på högersidan av magen kan det vara gallsten och då bör man undersöka gallan så den inte är infekterad.

Spray
2010-09-12, 16:28
gå till en läkare? :)

Den vanliga doktorn jag brukar gå till har stängt nu och det känns lite ovärt att köra in till akuten. :)

elBjurro
2010-09-12, 16:44
Kan bara hålla med HulkH, gå till en läkare, dom är nästan inte alls farliga.

Sitta hemma å få en amatörmässig sjukdomsdiagnos på ett internetforum verkar vara den nya inneflugan.

WHITEFOLKS
2010-09-12, 16:56
Höger neråt kan ju även vara blindtarmen.

King Grub
2010-09-12, 17:00
Tänkte just skriva det. Typiska symptom för blindtarmsinflammation i övrigt också.

Morrris
2010-09-12, 17:05
Alltså, en akutmottagning innebär inte att du måste vara döende för att få vård. Gå dit.

tsp
2010-09-12, 17:12
Blindtarmen. Förbered dig på operation.

Spray
2010-09-12, 17:26
Är på akuten nu, får se vad de säger. Tack för tipsen!

fiskebulle
2010-09-12, 17:32
Är på akuten nu, får se vad de säger. Tack för tipsen!

Du har inte lust att liveblogga en blindtarmsoperation i den här tråden då? Det lär ju vara unikt :P

Morrris
2010-09-12, 17:33
Hehe, jag livebloggade under någon form av strokeundersökning i augusti!

Spray
2010-09-12, 18:16
Du har inte lust att liveblogga en blindtarmsoperation i den här tråden då? Det lär ju vara unikt :P

Haha ja det hade det verkligen varit men är man inte sövd under operationen :p nu har dom iaf tagit blodprov, tempen och blodtrycket. Blodprovet skulle ta en timme att få reda på men hade ingen feber och blodtrycket var normalt.

Sparven från Minsk
2010-09-12, 20:19
Låter mest som en vanlig matförgiftning.

Har själv haft gallstenar titt som tätt, och det skulle ju kunna vara det med, men de passerar oftast av sig själv och går över inom 1-2 h ca.

Lycka till och krya på dig!