handdator

Visa fullständig version : Råd angående viktnedgång

R0B
2010-09-08, 18:37
Tjena allihop, min kvinna säger att vi ska gifta oss nästa år så jag måste gå ner i vikt så jag kommer i min student kostym.

Jag behöver alltså lite tips och tricks från er kunniga häromkring, har läst hur mycket som helst dom senaste veckorna men känner mig fortfarande vilsen i pannkakan.

Mitt mål är att gå ner i vikt som ni säkert har förstått, och samtidigt behålla så mycket muskler som möjligt. Statsen från början var dessa 175cm/82kg

Efter tre veckor av träning enligt nybörjarens tredagars schema som finns klistrad i träningsdelen av forumet så ligger jag nu på 175/79.5 (vikten pekar rätt håll men längre verkar jag inte bli :( )

Jag tränar Mån,Tis och Onsdag. Vilar sedan till nästa måndag. Arbetar som ställningsbyggare förövrigt, ett ganska tungt jobb med mycket gående med tyngd på axlarna och ovanför axel höjd.

Förändring av kost har varit total. Innan vräkte jag i mig godis varje helg och små käkade godis varje dag på jobbet samt massa skräp mat. Nu äter jag inget godis alls på vardagar och bara lite på helgerna. Skräp maten är helt borta.

Min dagliga kost på måndag -torsdag är som följer.

9.00 frukost - en tallrik gröt, ett kokt ägg samt en morot.

12.00 middag - Samma som ovan.

ca 16.00 ett kokt ägg och kanske en morot sedan direkt till gymmet. (Detta hinns inte med ibland och då går jag direkt till gym utan mat, denna mängden mat lägger jag som extra på nästa måltid.

ca 18.00 (tränar ungefär en timme sedan transport osv) 3-400 gram broccoli, två kokta ägg samt morot.

Om det känns riktigt tomt i magen så kan det bli en tallrik gröt till på kvällen men det är sällan.

Sedan på helgerna lagar jag vanlig mat med focus på lågt kalori innehåll, så mycket rotfrukter i ugn, kött och dylikt.