handdator

Visa fullständig version : "Inga Invandrare"

bb X
2010-09-07, 20:32
När jag börjar skriva detta, är det endast två veckor kvar till valet den 19:e september.
Det råder i mina - och många andras - tankar, inga tvivel om att Sverigedemokraterna kommer att ta sig in i riksdagen. Vi kommer under många år framåt att med skam titta tillbaka på denna händelse och undra hur vi kunde låta det hända. Det är som sagt två veckor kvar, och varningar om, elle hån av Sverigedeomkrater verkar inte hjälpa. Därför drar jag ihop något jag kallar för "Inga invandrare" för att lyfta fram vad invandrare gör för Sverige och hur fattigare landet skulle vara utan invandrare. Ur vinklar så väl som ekonomiska, kulturella, sportsliga osv.

Kända invandrare som ger oss musikalisk glädje, humor, snygga mål, likaväl som medel-Muhammed som tar hand om våra äldre, ritar nya byggnader, eller om ni så vill förser oss med en pizza.

Den som inte vill syssla med politiska aktioner kan se detta som en humanitär åtgärd för att påminna Sverige om att invandrare är mer än potentiella tjuvar, våldtäktsmän eller burkabärare.

Men vi behöver allas er hjälp. Ut med budskapet, gör vad ni känner och kan. En länk till hemsidan, en statusuppdatering, ett youtube-klipp eller vad som nu faller dig i smaken.

Se till att Sverige blir påmint om alla värdefulla och positiva saker invandrare gör. Innan det är för sent.

Fb: http://www.facebook.com/pages/Inga-invandrare/157018890980660?v=info

Ville bara länka till den! =)
*obs, inte skrivet av mig*

Verbatim
2010-09-07, 20:35
SD får ingen röst av mig, men jag får intrycket av den killen verkar ha missförstått vad SD vill göra.

Förövrigt tror jag inte att Sverige går under utan mer skitdåliga rappare.

bb X
2010-09-07, 20:37
SD får ingen röst av mig, men jag får intrycket av den killen verkar ha missförstått vad SD vill göra.

Förövrigt tror jag inte att Sverige går under utan mer skitdåliga rappare.

Han är fkt ganska hyffsad för att vara svensk/invandrare och rappa på engelska, lyssna på hans senaste. :)

burre
2010-09-07, 20:42
hmm skön lirare

Jens.Andersson
2010-09-07, 20:50
... påminna Sverige om att invandrare är mer än potentiella tjuvar, våldtäktsmän eller burkabärare.

Bra uttryckt.

ceejay
2010-09-07, 20:50
Jaha. Massinvandring har ju gett oss zlatan! Jag är övertygad

IronBug
2010-09-07, 20:53
Hej!

Om ryssens trådar är dumma så är denna tamejfan totalt iq-befriad.

Mvh

stevebc
2010-09-07, 20:53
All anti-SD-propaganda blir nästan lika tröttsam som SD själv.

Som några bekanta som ska åka in till Malmö och försöka bua av SD från scenen. Kan de inte låta SD säga vad de nu vill istället för att försöka lägga locket på? Jag är äldre än 5 år, jag kan nog hantera information på ett moget sätt, och utan att börja gråta. Men tack för omtanken, era lillgamla förmyndare. Nu blev jag förbannad.

qqq111
2010-09-07, 20:59
Ur ekonomisk synvinkel är massinvandringen onekerligen extremt negativ. Om vi hade haft en reglerad invandring med höga krav så hade vi säkert tjänat på det. Idag kommer vem som helst som vill hit och tar det av vårt välfärdssystem.

Om man tar hit tredje världen så får man tredje världen helt enkelt.

Såvida man inte tar in så lite utav den att den omges av svenskhet helt. Då blir det någorlunda svenskar av invandrarna.

Det är exakt det SD vill.

RassK
2010-09-07, 21:01
Tycker de är viktiga eftersom de ger oss snygga mål. Det är viktigt.

bb X
2010-09-07, 21:03
IronBug: Skulle vilja se hur du mätte upp IQn på denne tråd :D!
srsface: Om han får skapa trådar så väl jag också det? Tyck vad du vill, men alla tycker inte som du!

stevebc: Finns tillräckligt många invandrare i Malmö redan, be dina vänner lägga pengarna på krogen eller något annat trevligt istället! :)

WHITEFOLKS
2010-09-07, 21:06
Tillräckligt många invandrare för vaD?

stevebc
2010-09-07, 21:07
stevebc: Finns tillräckligt många invandrare i Malmö redan, be dina vänner lägga pengarna på krogen eller något annat trevligt istället! :)Jag törs inte föra en diskussion om ämnen som dessa med vad jag kallar "Facebook-bekanta". Jag kommer bli missförstådd och få stämpeln som SD-sympatisör trots att jag aldrig skulle få för mig att rösta på partiet.

Det gick inte så bra senast när jag klagade på att det svenska U21-landslaget bojkottade Israel men gladeligen mötte Vitryssland, så det misstaget gör jag inte om igen.

Osten80
2010-09-07, 21:16
Jag törs inte föra en diskussion om ämnen som dessa med vad jag kallar "Facebook-bekanta". Jag kommer bli missförstådd och få stämpeln som SD-sympatisör trots att jag aldrig skulle få för mig att rösta på partiet.

Det gick inte så bra senast när jag klagade på att det svenska U21-landslaget bojkottade Israel men gladeligen mötte Vitryssland, så det misstaget gör jag inte om igen.

Haha, ibland känns det som att du är fånge i din egen bekantskapskrets.
Steve sitter och frustar sig röd och bygger blodtryck bakom skärmen, jag kan verkligen se det framför mig.
Måste du verkligen ha det så där?

Trance
2010-09-07, 21:21
Jag törs inte föra en diskussion om ämnen som dessa med vad jag kallar "Facebook-bekanta". Jag kommer bli missförstådd och få stämpeln som SD-sympatisör trots att jag aldrig skulle få för mig att rösta på partiet.

Nu finns det självklart ofta tillfällen man inte orkar eller vill ta en debatt. Det är inte orimligt att man vet de inte kommer förstå eller att man inte vill att deras åsikter skall förstöra vänskapen.

Men i de fall man orkar så är det väldigt roligt att gå mot Poe's Law (http://rationalwiki.org/wiki/Poe's_Law).

"Without a winking smiley or other blatant display of humor, it is impossible to create a parody of Fundamentalism that SOMEONE won't mistake for the real thing."

T.ex. när någon grupp hetsar upp sig mer och mer runt ett ämne så häng med och skriv extremare och extremare saker. När det gäller religion kan man alltid citera passager och bli mer och mer extrem i tolkningen. När det gäller politik så kan man citera helt felaktiga fakta, men som stödjer deras poäng, och stödja helt orimliga argument på denna fakta.

Le humor de troll.

stevebc
2010-09-07, 21:22
Haha, ibland känns det som att du är fånge i din egen bekantskapskrets.
Steve sitter och frustar sig röd och bygger blodtryck bakom skärmen, jag kan verkligen se det framför mig.
Måste du verkligen ha det så där?Bah. Umgås inte med "dem" på min fritid, då de i regel är gamla bekanta. Jag lider bara av deras statusuppdateringar m m. I-landsproblem :)

Nu finns det självklart ofta tillfällen man inte orkar eller vill ta en debatt. Det är inte orimligt att man vet de inte kommer förstå eller att man inte vill att deras åsikter skall förstöra vänskapen.

Men i de fall man orkar så är det väldigt roligt att gå mot Poe's Law (http://rationalwiki.org/wiki/Poe's_Law).

"Without a winking smiley or other blatant display of humor, it is impossible to create a parody of Fundamentalism that SOMEONE won't mistake for the real thing."

T.ex. när någon grupp hetsar upp sig mer och mer runt ett ämne så häng med och skriv extremare och extremare saker. När det gäller religion kan man alltid citera passager och bli mer och mer extrem i tolkningen. När det gäller politik så kan man citera helt felaktiga fakta, men som stödjer deras poäng, och stödja helt orimliga argument på denna fakta.

Le humor de troll.Haha, det har jag inte tänkt på.

Kek
2010-09-08, 00:50
Tror folk ser förbi budskapet i texten just för att han tog upp musiker och idrottsmän.

bb X
2010-09-08, 06:36
Tror folk ser förbi budskapet i texten just för att han tog upp musiker och idrottsmän.

Darin - Invandrare - Hur stor som helst? Vettefan vad som hände med Adam Tensta men han vart också ganska stor/känd.

Idrottsmän, Zlatan? Paulo Roberto? I princip 50%(om inte mer?) av alla boxare/MMA killar? Basket...

Det finns massvis med bra musiker och idrottsmän som inte är hel-svenska. Men det beror ju mest på vad man själv gillar. :)

coxie
2010-09-08, 07:24
Darin - Invandrare - Hur stor som helst? Vettefan vad som hände med Adam Tensta men han vart också ganska stor/känd.

Idrottsmän, Zlatan? Paulo Roberto? I princip 50%(om inte mer?) av alla boxare/MMA killar? Basket...

Det finns massvis med bra musiker och idrottsmän som inte är hel-svenska. Men det beror ju mest på vad man själv gillar. :)

Så det är primärt indrottsmän och "musiker" som är fördelarna med en stor invandring? Har svårt att se hur ett land kan bygga sin välfärd på MMA, Basket, Fotboll och trallpop för fjortisar.

Jag har inga problem med invandrare som sköter sig och skulle aldrig tänka tanken att rösta på SD men att vi har ett problem med integrationen och den ekonomiska avkastningen på invandringen är ett faktum.

samsung
2010-09-08, 07:26

Men.... ni har ju inte förstått någonting...

det SD vill göra är göra invandrare SVENSKA medborgare. Inte halshugga alla och skicka dem med jetpack i retur. Ser du någon utav dessa topelitidrottsmän som går runt i burka, som är ute o slåss, lever på bidrag? NEJ dom har anpassat sig efter den svenska kulturen och kommit fram precis som vilken annan person som helst.

Blir så trött på de här... Vilka är det som är fientliga? SD eller de som försöker tysta dem?

HMB
2010-09-08, 07:46
Vet inte vilka som är mest trångsynta, de som är för SD eller de som är mot.

Herr Oberst
2010-09-08, 07:51
Ser du någon utav dessa topelitidrottsmän som går runt i burka, som är ute o slåss, lever på bidrag? NEJ dom har anpassat sig efter den svenska kulturen och kommit fram precis som vilken annan person som helst.

Nåja, sen finns det ju några av dessa idrottsmän som har större problem än andra. Aktuella namn som jag tänker på är Dulee Johnsson, Bapupa och Eddie Moussa. Sen finns det ju en del andra också

Yes
2010-09-08, 08:00
Utan invandrare skulle jag bli tvungen att jaga svenska tjejer. Kan vara något för SD;s kvinnliga väljare att tänka på.

BillyButt
2010-09-08, 08:07
Utan invandrare skulle jag bli tvungen att jaga svenska tjejer. Kan vara något för SD;s kvinnliga väljare att tänka på.

Något fel på svenska tjejer?

Herr Oberst
2010-09-08, 08:10

Ska man svara på den frågan?

Yes
2010-09-08, 08:23
Vet inte.

tp_88
2010-09-08, 08:26

Ursäkta men, sa du precis att Darin var hur stor som helst?

Jag tänkte inte rösta på SD, men Zlatan/pizza-argumentet är ganska lamt.

Herr Oberst
2010-09-08, 08:28
Utan massinvandringen från USA hade vi inte kunnat titta på NFL/NHL
Utan alla engelsmän som vi har här hade vi inte kunnat höra på Iron Maiden

Honkaarn
2010-09-08, 09:28
Så du menar på att om vi inte tog in överdrivet många invandrare så hade vi aldrig hört talas om Iron maiden?

Herr Oberst
2010-09-08, 09:32
Japp, och utan alla irakier så hade vi inte fått njuta av den italienska rätten pizza

KniveN
2010-09-08, 10:08
Japp, och utan alla irakier så hade vi inte fått njuta av den italienska rätten pizza

Utan Finländarna hade vi inte haft bastu och utan Norrmännen hade vi inte haft några roliga historier.

stevebc
2010-09-08, 10:43
Så du menar på att om vi inte tog in överdrivet många invandrare så hade vi aldrig hört talas om Iron maiden?Jag tror han var ironisk.

Det finns massvis med bra musiker och idrottsmän som inte är hel-svenska. Men det beror ju mest på vad man själv gillar. :)Detta är/var problemet i USA med den svarta befolkningen. Svarta ungdomar hade i högre utsträckning än vita artister och idrottsmän att se upp till, vilket antagligen påverkade livsval och annat rätt starkt.

Det är ju bra om man som ung invandrare inser att man kan bli annat i livet än pizzabagare, rappare och MMA-fighter.

Potatiskillen
2010-09-08, 12:00
Egentligen när man tänker efter, tillför hip hop kulturen något positivt? Finns det någon rappare som är emot droger eller våld mot kvinnor?

Pepparkakssmurfen
2010-09-08, 12:01
Egentligen när man tänker efter, tillför hip hop kulturen något positivt? Finns det någon rappare som är emot droger eller våld mot kvinnor?

Tillför technokulturen något positivt,hårdrock,emo?

kaer
2010-09-08, 12:05
All anti-SD-propaganda blir nästan lika tröttsam som SD själv.

Ordentlig plusetta på det.
SD-hatarnas argumentation är så jävla taffligt så det är genant. Första posten i den här tråden är ett alldeles utmärkt argument på det.
Snarare är det det tvärtom, SD-arna och deras gelikar vill ha precis den här typen av argument emot sig.

Potatiskillen
2010-09-08, 12:20
Tillför technokulturen något positivt,hårdrock,emo?

Jo, färre slagsmål. Hur ofta har man inte sett hipp hoppare med dessa lustiga kepsar börja bråka? Aldrig sett en långhårig hårdrockare som vill ge en jävel.

Brabo
2010-09-08, 12:49

Ui6RvflfJsA

Verbatim
2010-09-08, 13:35
Jo, färre slagsmål. Hur ofta har man inte sett hipp hoppare med dessa lustiga kepsar börja bråka? Aldrig sett en långhårig hårdrockare som vill ge en jävel.

Aldrig sett en aggresiv hårdrockare, är du allvarlig?

För att svara på din fråga, ja hip hop-kulturen bidrar med något bra, precis som de flesta andra så bidrar den med glädje och bra (nåja, subjektivt) musik. Samma som techno, hårdrock och country.

Loke
2010-09-08, 14:32

Värderar du kultur efter vilka positiva samhällseffekter den för med sig, förutom de rent kulturella, så är du ute på ett knasigt spår.

Allan
2010-09-08, 14:38
Jag begriper inte vad det är för värderingar som ska styra sånt där - är det seriöst nån som tror att Sverige fortfarande är ett så homogent land att en kultur skulle vara allenarådande? I en stor del av landet pratar man inte ens svenska som förstaspråk, och det var länge sen jag såg nån som i vardagslivet hoppade runt i folkdräkt. Hur kan hip-hop vara konstigt om inte rockabilly är det? Eller nåt? Det är en myt att landet nånsin har varit så enhetligt.

Osten80
2010-09-08, 14:44
Jag begriper inte vad det är för värderingar som ska styra sånt där - är det seriöst nån som tror att Sverige fortfarande är ett så homogent land att en kultur skulle vara allenarådande? I en stor del av landet pratar man inte ens svenska som förstaspråk, och det var länge sen jag såg nån som i vardagslivet hoppade runt i folkdräkt. Hur kan hip-hop vara konstigt om inte rockabilly är det? Eller nåt? Det är en myt att landet nånsin har varit så enhetligt.

Reinfeldt håller med dig, Allan!

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån." Det var statsminister Fredrik Reinfeldts lakoniska slutsats efter ett besök i invandrartäta Ronna i Södertälje på onsdagen.

Efter möte med lärare och elever konstaterade den folkvalda Fredrik att det ursvenska blott var barbari.

- Det kan ibland vara bra att ödmjukt påminna om att väldigt mycket av det som är Sverige har skapats i utveckling, just för att vi varit öppna för att ta emot andra människor och andra erfarenheter, sade han efteråt till TT.

http://www.dn.se/nyheter/politik/reinfeldt-det-ursvenska-ar-blott-barbari-1.702742

Trance
2010-09-08, 15:02
Reinfeldt håller med dig, Allan!

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån." Det var statsminister Fredrik Reinfeldts lakoniska slutsats efter ett besök i invandrartäta Ronna i Södertälje på onsdagen.

Efter möte med lärare och elever konstaterade den folkvalda Fredrik att det ursvenska blott var barbari.

- Det kan ibland vara bra att ödmjukt påminna om att väldigt mycket av det som är Sverige har skapats i utveckling, just för att vi varit öppna för att ta emot andra människor och andra erfarenheter, sade han efteråt till TT.

http://www.dn.se/nyheter/politik/reinfeldt-det-ursvenska-ar-blott-barbari-1.702742

Synd bara att så få människor från de länderna flyttar till Sverige. ;-)

bb X
2010-09-08, 16:34
Fan att folk börjar dissa hiphop i den här tråden är bara trams, skulle du hellre se rappare gå runt med pistol, begå brott, sälja knark och whatnot? Hellre lyssnar man på deras musik än deras vapen. Alla tjänar på det!

Det råder ingen tvekan om att mer invandring drar med sig både positivt och negativt, och det är just för att människor är olika, vissa vill jobba, lära sig svenska, och vara "en bra invandrare". Andra skiter fullständigt i att "assimilera" (hur stavas det?) sig, jobbar hellre svart i en pizzabutik eller begår brott för att denne är så j'vla lat och otacksam. Vad jag försöker säga är att invandring är ett "package deal" man kan inte bara få det bra.

Sen att folk hatar SD för att de försöker stoppa invandring är skit snack, kolla deras reklamer, medlemmar etc, det är fan bara skit och nazister.

snej
2010-09-08, 16:47
Ny tråd varenda jävla dag om SD, för eller emot. Kan valet vara över snart.

David Brent
2010-09-08, 17:03
Haha, Google-annonsen till denna tråd var ganska skoj.

Invandring är bra
Arbete är nyklen till integration se mer vad centerpartiet tycker! Centerpartiet.se/integration

Trance
2010-09-08, 17:04
Fan att folk börjar dissa hiphop i den här tråden är bara trams, skulle du hellre se rappare gå runt med pistol, begå brott, sälja knark och whatnot? Hellre lyssnar man på deras musik än deras vapen. Alla tjänar på det!

Det är väl inte orimligt att de artister som glorifierar en gangster-kultur också påverkar ungdomar?

hugok
2010-09-08, 17:58

Tveksamt. Sedan kan man inte grunda ett land på att massa fjantar med förstora byxor och felvänt keps sjunger om pistoler och knark. Du måste ju erkänna att de flesta kaxiga jävlar har den utstyrseln och inte headbangerhår och metallicatröja. Vi hårdrockare är till visso testosteronestinnade, men vi gör av med våra agressioner just när vi lyssnar på tung musik, vi kastar hellre ut en tv genom fönstret än rånar någon eller säljer droger till någon.

Spinkis
2010-09-08, 18:42
Tveksamt. Sedan kan man inte grunda ett land på att massa fjantar med förstora byxor och felvänt keps sjunger om pistoler och knark. Du måste ju erkänna att de flesta kaxiga jävlar har den utstyrseln och inte headbangerhår och metallicatröja. Vi hårdrockare är till visso testosteronestinnade, men vi gör av med våra agressioner just när vi lyssnar på tung musik, vi kastar hellre ut en tv genom fönstret än rånar någon eller säljer droger till någon.

Tur att vi har dessa fredsmäklare till hårdrockare som varken sjunger om eller använder knark..
http://www.youtube.com/watch?v=gKrGMbRc4NA&feature=related

hejhopp79
2010-09-08, 20:04
Imo är massinvandringen ett stort misslyckande och vi borde skära ner kraftigt på den. Vi ska ha kvar invandring men i långt mindre skala, tills vi lyckats integrera och lära människor svenska/fixa jobb till dem som redan finns i Sverige.

Jag såg senast en smått obehaglig PK-debatt i programmet Debatt där koncensus halvt som halvt blev att kvinnor med niqab och burka skulle kunna jobba i svenska affärer eller vad tusan det var. Mest för att en grupp muslimer ville detta och svenskar som vanligt lade locket på sina åsikter. Inga heltäckande slöjor i Sverige någonsin, tack. Det är ett uttryck för religiöst förtryck av kvinnor som inte borde finnas i ett sekulariserat land som Sverige, som hävdar att vi är för jämlikhet mellan könen.

Jag vet inte vad jag ska rösta på

hejhopp79
2010-09-08, 20:05
Tur att vi har dessa fredsmäklare till hårdrockare som varken sjunger om eller använder knark..

Sen är iofs Born from Pain holländska och inget hårdrocksband utan tillhör hardcore-floran.

You do the math, Holland och droger.

hejhopp79
2010-09-08, 20:07
Det är väl inte orimligt att de artister som glorifierar en gangster-kultur också påverkar ungdomar?

Nej, det är fullständigt rimligt faktiskt.

Det finns dock inget alternativ för om man skulle börja censurera musik finns ingen återvändo i vilka områden man skulle kunna förbjuda.

Baan
2010-09-08, 20:08
Imo är massinvandringen ett stort misslyckande och vi borde skära ner kraftigt på den. Vi ska ha kvar invandring men i långt mindre skala, tills vi lyckats integrera och lära människor svenska/fixa jobb till dem som redan finns i Sverige.

Jag såg senast en smått obehaglig PK-debatt i programmet Debatt där koncensus halvt som halvt blev att kvinnor med niqab och burka skulle kunna jobba i svenska affärer eller vad tusan det var. Mest för att en grupp muslimer ville detta och svenskar som vanligt lade locket på sina åsikter. Inga heltäckande slöjor i Sverige någonsin, tack. Det är ett uttryck för religiöst förtryck av kvinnor som inte borde finnas i ett sekulariserat land som Sverige, som hävdar att vi är för jämlikhet mellan könen.

Jag vet inte vad jag ska rösta på

Vad var målet med invandring om det nu är ett stort misslyckande? Jag vet inget annat mål förutom att hjälpa människor i nöd.

Verbatim
2010-09-08, 20:10
Vad var målet med invandring om det nu är ett stort misslyckande? Jag vet inget annat mål förutom att hjälpa människor i nöd.

Spela inte dum nu Baan.

Baan
2010-09-08, 20:12
Spela inte dum nu Baan.

Deportera fler som inte kan uttrycka sig väl. Vilket parti ska jag rösta på?

hejhopp79
2010-09-08, 20:13

Jo men vi är ett land på 9 miljoner invånare. Det finns uppenbarligen ett tak för hur många vi kan ta emot, för invandring kostar....low and behold, pengar.

Invandring kan aldrig bli ett helt och hållet etiskt beslut utan måste grunda sig i hur mycket det kostar OCH framförallt vilka områden de pengarna tas ifrån.

Baan
2010-09-08, 20:16
Jo men vi är ett land på 9 miljoner invånare. Det finns uppenbarligen ett tak för hur många vi kan ta emot, för invandring kostar....low and behold, pengar.

Invandring kan aldrig bli ett helt och hållet etiskt beslut utan måste grunda sig i hur mycket det kostar OCH framförallt vilka områden de pengarna tas ifrån.

Om målet med en ganska generös invandringspolitik är att hjälpa utsatta människor kan man inte kalla den misslyckad alls med tanke på antalet som kommer från problematiska områden. Därför undrar jag om det var något annat du tänkte på.

hejhopp79
2010-09-08, 20:21
Om målet med en ganska generös invandringspolitik är att hjälpa utsatta människor kan man inte kalla den misslyckad alls med tanke på antalet som kommer från problematiska områden. Därför undrar jag om det var något annat du tänkte på.

Det är ett misslyckande inom ramen för vårt lands storlek, vår trots allt begränsade budget, ghettofieringen som invandringen skapat p g a våra politiker som inte styrt det hela mer. När vi betalar enorma summor för invandringen, tas dessa pengar från pensionärer, skolan, vården etc. Har inte svenska människor i Sverige egentligen förtur till svenska skattepengar? Det tycker iaf jag är en rimlig åsikt.

Och sist men inte minst faktumet att det finns fler länder i världen som kan ta emot invandrare förutom Sverige. Dessutom ska vi komma ihåg att de flesta invandrare som kommer till Sverige inte är flyktingar eller nödvändigtvis särskilt utsatta enligt egna mått mätt, utan de kommer hit för att Sverige är frikostiga med bidrag och för att vi är "toleranta".

Spinkis
2010-09-08, 20:25
Det är ett misslyckande inom ramen för vårt lands storlek, vår trots allt begränsade budget, ghettofieringen som invandringen skapat p g a våra politiker som inte styrt det hela mer. När vi betalar enorma summor för invandringen, tas dessa pengar från pensionärer, skolan, vården etc. Har inte svenska människor i Sverige egentligen förtur till svenska skattepengar? Det tycker iaf jag är en rimlig åsikt.

Och sist men inte minst faktumet att det finns fler länder i världen som kan ta emot invandrare förutom Sverige. Dessutom ska vi komma ihåg att de flesta invandrare som kommer till Sverige inte är flyktingar eller nödvändigtvis särskilt utsatta enligt egna mått mätt, utan de kommer hit för att Sverige är frikostiga med bidrag och för att vi är "toleranta".

Talibanförtryck, massmord och brott mot mänskliga rättigheter är ganska mesigt med dina mått mätt?

hejhopp79
2010-09-08, 20:28
Talibanförtryck, massmord och brott mot mänskliga rättigheter är ganska mesigt med dina mått mätt?

Självklart inte.

Vad jag sade var att majoriteten av invandrare inte har dessa erfarenheter i bagaget.

Kek
2010-09-08, 20:49

Stackars ungdomar som lyssnar på canibal corpse och liknande :( Måste ju bli psykiskt sjuka av att gå omkring och ****** folk med kniv och komma blod hela dagarna.

hejhopp79
2010-09-08, 21:00
Stackars ungdomar som lyssnar på canibal corpse och liknande :( Måste ju bli psykiskt sjuka av att gå omkring och ****** folk med kniv och komma blod hela dagarna.

Ja, sen har ju death metal genom åren varit ett hett fokus för debatt också :D När black metal kom och invaderade folkhemmen har ju båda musikstilar tappat all sin farlighet i stort sett.

Den extremaste musiken idag lär vara någon galen japansk ljudkonstnär skulle jag tro.

bb X
2010-09-08, 21:30
haha vafan kan ni sluta med ert tjat om musik? xD Det är fan bara musik, ni låter som dom här gubbarna som vill förbjuda filmer för att barn blir våldsamma av det! Skärp er :D Ingen börjar knarka för att snoop dogg gör det :P ev rappa för att han gör det men det är en annan femma ;)

stevebc
2010-09-08, 21:34
Om målet med en ganska generös invandringspolitik är att hjälpa utsatta människor kan man inte kalla den misslyckad alls med tanke på antalet som kommer från problematiska områden. Därför undrar jag om det var något annat du tänkte på.Allt är relativt. Det några här ser som misslyckande ser andra som framgång.

Misslyckandet ligger väl i en högre arbetslöshet och en sämre integration än vad som förväntades.

Osten80
2010-09-08, 21:38
haha vafan kan ni sluta med ert tjat om musik? xD Det är fan bara musik, ni låter som dom här gubbarna som vill förbjuda filmer för att barn blir våldsamma av det! Skärp er :D Ingen börjar knarka för att snoop dogg gör det :P ev rappa för att han gör det men det är en annan femma ;)

SzHS0QP7bro

Trance
2010-09-08, 21:43

Ja, det är precis som filmer och internet-forum inte har gjort casual-kulturen mer populär eller på något sätt påverkar mängden firmor i Sverige?

Jag skriver inte om att man skall förbjuda gangsta rap men det är rätt löjligt att sitta och skriva att självklart är det bara en slump att kriminella ungdomar härmar klädstil, sätt att uttrycka sig och motiverar brott på liknande sätt.

bb X
2010-09-08, 21:45
Klädstilen är cool, tycker jag, betyder fortfarande inte att jag ska tycker att knarka och begå brott också är det. :P

stevebc
2010-09-08, 21:49
Staffan Hildebrand, för helvete.

Verbatim
2010-09-08, 21:50
SzHS0QP7bro

Se till mig som 13 är, och varit på rockkonsert.

Fuck me, hon har en gåva.

hugok
2010-09-08, 21:52

Fuck awesome:hbang::hbang: alla vet ju att alla i moshpitten älskar varandra, annars har man itne där att göra.

hejhopp79
2010-09-08, 21:54
"We are sattans pipel"

rofl

Verbatim
2010-09-08, 21:54
Jag skriver inte om att man skall förbjuda gangsta rap men det är rätt löjligt att sitta och skriva att självklart är det bara en slump att kriminella ungdomar härmar klädstil, sätt att uttrycka sig och motiverar brott på liknande sätt.

Visserligen, men är detta verkligen något nytt eller utmärkande för rappen? Det är ju snarare en röd tråd för musik ända sedan tidiga 1900-talet iaf.

stevebc
2010-09-08, 21:58
Visserligen, men är detta verkligen något nytt eller utmärkande för rappen? Det är ju snarare en röd tråd för musik ända sedan tidiga 1900-talet iaf.Med det senaste stjärnskottet Travie McCoy så undrar man om inte dagens ruttna hiphop stryker oss kapitalister på brädan medhårs.

Och den lite mer intressanta falangen som behandlar förortsproblem borde nästan fungera som kampsång för SD.

Kwon
2010-09-08, 22:01
och jag som tyckte Siewert var bra på engelska första gången jag såg honom på TV! :D

hugok
2010-09-08, 22:02

Så folk väljer bara ut de "positiva" delarna ur snoop dogs liv? Så klart färgas man av alla intryck vare sej positiva eller negativa. Jag håller med om att man verkligen inte kan förbjuda musik för att den påverkar ungar negativt för då hade vi bara haft Mozart kvar, men hela den gansta-rapper-kulturen påverkar ungar, ofta negativt. Kriminella förebilder för lättåtkommliga ungar.

stevebc
2010-09-08, 22:12
Så folk väljer bara ut de "positiva" delarna ur snoop dogs liv? Så klart färgas man av alla intryck vare sej positiva eller negativa. Jag håller med om att man verkligen inte kan förbjuda musik för att den påverkar ungar negativt för då hade vi bara haft Mozart kvar, men hela den gansta-rapper-kulturen påverkar ungar, ofta negativt. Kriminella förebilder för lättåtkommliga ungar.Jag har svårt att tro att någon rikemansunge blir kriminell för att han lyssnar på Eminem - det borde snarare, tillsammans med AFA-medlemskap, tillhöra någon slags revolt mot föräldrarna.

Däremot är det nog lättare att hiphopen verkligen påverkar ens situation om man växer upp i problemområden som South Central. Förebilderna i den värsta slummen är droghandlare, gängledare och artister. Om dessa artister då, som utgör den bästa tillgängliga förebilden, glorifierar våld och kriminalitet så ger det nog effekt på ungdomarna. Å andra sidan är den mesta hiphop jag hört snarare beklagande och moraliserande än glorifierande. Men jag lyssnar rätt brett, och jag kan tänka mig att playlisten ser annorlunda ut för någon som lever ett hårt liv i ett slumområde.

Verbatim
2010-09-08, 22:32
Så folk väljer bara ut de "positiva" delarna ur snoop dogs liv? Så klart färgas man av alla intryck vare sej positiva eller negativa. Jag håller med om att man verkligen inte kan förbjuda musik för att den påverkar ungar negativt för då hade vi bara haft Mozart kvar, men hela den gansta-rapper-kulturen påverkar ungar, ofta negativt. Kriminella förebilder för lättåtkommliga ungar.

Denna sortens musik har funnits att köpa så länge man har kunnat köpa musik. Om jag hade fått leka allvetande en stund så hade jag sagt att utan rappen hade antagligen någon annan musik, med liknande rebellisk inslag funnits istället. Det finns säkerligen flera anledningar till att rappen blev den dominerande "rebell"-musiken under 90talet, men utan den hade antagligen någon annan musik, med liknande budskap diskuterats nu istället.

Och nu bjuder jag er på en vacker liten låt, för att lugna ner de testostinna hårdrockarna och aggresiva gangsterrapparna. En modern version av vacker ballad om att knivhugga och dränka sin kvinna, originalet daterat ifrån någon gång under 1800-talet.

IWoO5lQi9Yg

Trance
2010-09-08, 22:59
Denna sortens musik har funnits att köpa så länge man har kunnat köpa musik. Om jag hade fått leka allvetande en stund så hade jag sagt att utan rappen hade antagligen någon annan musik, med liknande rebellisk inslag funnits istället. Det finns säkerligen flera anledningar till att rappen blev den dominerande "rebell"-musiken under 90talet, men utan den hade antagligen någon annan musik, med liknande budskap diskuterats nu istället.

Och nu bjuder jag er på en vacker liten låt, för att lugna ner de testostinna hårdrockarna och aggresiva gangsterrapparna. En modern version av vacker ballad om att knivhugga och dränka sin kvinna, originalet daterat ifrån någon gång under 1800-talet.

IWoO5lQi9Yg

Ja, fast nu pratar nog ingen om låtars innehåll. Jag kan ta ett annat exempel.

Fanns det en kultur inom rave scenen som uppmuntrande användandet av vissa droger?

Verbatim
2010-09-08, 23:09
Nu var jag aldrig så insatt eller intresserad av rave, men jo, det intrycket har jag fått. Jag upplever dock en skillnad i hur detta utfördes i praktiken. Jag fick intrycket av att lsd (?) var en aktiv del av kulturen och något som utfördes i samband med dessa fester, våld är inte en aktiv del av rap-kulturen, våldsdyrkan och macho-attityd möjligtvis.

Jag argumenterar inte mot detta, jag inser rappens påverkan, och jag gillar verkligen inte den överdrivna machokulturen som är så dominant i vissa kretsar. Detta skrev jag ju inledningsvis dock.