Visa fullständig version : Hjälp, fyfan vad jobbigt det är att vara vuxen.
filmjölk
2010-09-07, 13:44
Jag är 32, har barn och en underbar fru. Jag älskar min familj, är yrkesverksam och lever vad jag själv tycker är ett fantastiskt bra liv.
På ytan ser jag vuxen ut, har skägg, börjar bli flint och har med åren blivit tjock om magen, om man ser mig, gissar man nog inte på 32, utan snarare 42 tyvärr.
Men skrapar man på ytan är jag inget annat än en förvuxen unge. Jag jämför mig ofta med mannen i andra par vi känner, och har kommit fram till att även om jag ser manligast ut (skägg och muskler) är jag absolut mest omogen och barnslig. Jag får ångest av att träffa andra par, jag verkligen avskyr allt det där vuxna. Jag passar inte in.
Jag tycker att vuxna män som diskuterar heminredning är bögigt. Prata lön, lån, hus, jobb, usch fyfan vad trist. Titta på sport och diskutera sport är skittrist. Jag spelar varken tennis, squash, korpfotboll eller golf, jag lyfter skivstång, utövar gärna sport själv (i min värld är sport synonymt med att lyfta eller pressa saker, möjligtvis att kasta dom med) men skiter fullständigt i vilket lag nån idiot blev köpt av för löjligt mycket pengar.
Jag bor i lägenhet och har varken lust, råd eller intresse att ha en jävla villa att snickra på och fixa trädgården i. Jag skiter fullständigt i karriär, jag jobbar med precis samma sak som jag jobbade med när jag var 19år.
Jag avskyr Martin Timell och Ernst Kirchsteiger, mina tv-idoler är Cartman i South Park och Peter Griffin i family guy. Jag spelar datorspel, nej inte poker på nätet, farmville eller vad nu kan anses vuxet utan world of warcraft och left for dead. Jag ser gärna zombiefilmer men avskyr James Bond.
Jag läser inte kriminalromaner, läser jag öht. blir det något från Stephen King eller Fantasy. Jag gillar varken vin eller whisky, ge mig öl och okryddad vodka i snapsglas.
jag är även gubbsjuk och tycker Lady Gaga är riktig sexig, men knappast Carola eller Madonna eller vad nu medelålders män förväntas gå igång på. Politik är skittrist, flummiga diskussioner om ideologi jätteroligt. Surfa omkring på Blocket är poänglöst, trolla i diskussionsforum jätteroligt.
Hur blir man vuxen? Vill man bli vuxen?
Låter som en skön kis Filmjölk! :)
Vill du inte så vill du inte. Gör det du tycker om.
Hälsan (både den fysiska såsom den psykiska) är viktigast. Utan hälsan har du ingenting.
Mår du dåligt av att diskutera korpfotboll, Carola eller Martin Timell, så gör det inte.
Jag måste bara säga att den uppfattning jag får av dina inlägg på kollo snarare skulle leda mig till att gissa på 16-19 kanske, lagom efterbliven och dumdryg.
Varför strävar du efter att bli vuxen? Om du inte trivs så förändra de delar du inte trivs med skulle jag säga.
Kan bara säga att jag känner igen mig i mycket filmjölk skriver.
Förutom att jag inte har fru och barn då och är äldre.
Men vafan, var dig själv, att låtsas slår aldrig väl ut.
Vill man bli vuxen?
Nej.
kU2SRNU955c
Verbatim
2010-09-07, 13:51
Är du endast 32? Efter att ha sett dig gå igång om klasskamper i politiktrådar utgick jag ifrån att du hade din prime någon gång under Sovjets storhetstid, alternativt när Woody Guthrie var som störst.
Ont: Växa upp är ruskigt överskattat, jag stödjer din kamp.
Jag är äldre än dig Filmjölk och känner precis likadant.
Heminredning intresserar mig föga. Sånt bögeri.
Sheogorath
2010-09-07, 13:51
Jag gillar dig, filmjölk. Stämmer in med Kwon här alltså.
Fatalist
2010-09-07, 13:53
Vuxen i mina ögon är inget annat än att ta personligt medvetet ansvar för sitt eget liv, inte att diskutera villalån eller ha villa volvo vovve. Jag tror att de flesta i din ålder är som du, och att det som skiljer er åt är att de andra, i dina ögon "mer vuxna" männen, faller mer för pressen att verka vuxen än vad du gör.
Nu är jag själv mycket yngre (fyller 23), men det är min teori som jag bildat efter att ha hängt med ~30-åriga karriär-män och -kvinnor under en hel sommar på södermalm, och efter att ha skärskådat mig själv och andra i min egen ålder.
Remokillen
2010-09-07, 14:02
Varför växa upp? Du får ju med allt som är viktigt i din första mening.
jag är 43 och minst lika "fånig" som du. Har 2 barn som jag lirar wow
med och går och tränar med ibland.
Sen vad samhället anser vara vuxet kan du skita i så länge du och din familj mår bra.
Vuxen i mina ögon är inget annat än att ta personligt medvetet ansvar för sitt eget liv
+1
Det och ansvar för de närmsta (partner och eventuella barn samt övriga närstående släktingar).
Intressen skiljer sig mellan individer och att t ex spela WoW behöver inte vara något enbart tonåringar gör.
Gör det du själv tycker är roligt!
Filmjölk, tänk också på att det är många som försöker "fit a mold" och "intressera" sig för saker enbart för att många andra gör det, gör det som känns bäst för dig istället för att låtsas vara intresserad av saker som du inte gillar.
Var dig själv.
Om du tycker X är lika kul vid 50 år som när du var 20, fortsätt att uppskatta X.
Sen angående WoW, hur unga tror du dom här killarna är Filmjölk? :D (alla är inte 20)
Man är aldrig för gammal för att ha kul!
b5AkIfgioA4
Jag får väl börja med att gratulera och trösta dig med att din inställning är sund och absolut ingenting att ha ångest över.
Om du gillar det ditt liv består av är det alles gut. Att jämföra sig med andra för sällan något gott med sig. Klyschigt, men sant.
Lasse Kongo
2010-09-07, 14:15
Klockrent, känner igen mig i mycket av det du skriver, var stolt över att du är den du är och att du inte är som alla andra.
PS. 78 eller? Grym årgång isf xD
Stå på dig Filmjölk. Man är inte äldre än vad man gör sig!
bertbert
2010-09-07, 14:18
Jag är 32, har barn och en underbar fru. Jag älskar min familj, är yrkesverksam och lever vad jag själv tycker är ett fantastiskt bra liv.
På ytan ser jag vuxen ut, har skägg, börjar bli flint och har med åren blivit tjock om magen, om man ser mig, gissar man nog inte på 32, utan snarare 42 tyvärr.
Men skrapar man på ytan är jag inget annat än en förvuxen unge. Jag jämför mig ofta med mannen i andra par vi känner, och har kommit fram till att även om jag ser manligast ut (skägg och muskler) är jag absolut mest omogen och barnslig. Jag får ångest av att träffa andra par, jag verkligen avskyr allt det där vuxna. Jag passar inte in.
Jag tycker att vuxna män som diskuterar heminredning är bögigt. Prata lön, lån, hus, jobb, usch fyfan vad trist. Titta på sport och diskutera sport är skittrist. Jag spelar varken tennis, squash, korpfotboll eller golf, jag lyfter skivstång, utövar gärna sport själv (i min värld är sport synonymt med att lyfta eller pressa saker, möjligtvis att kasta dom med) men skiter fullständigt i vilket lag nån idiot blev köpt av för löjligt mycket pengar.
Jag bor i lägenhet och har varken lust, råd eller intresse att ha en jävla villa att snickra på och fixa trädgården i. Jag skiter fullständigt i karriär, jag jobbar med precis samma sak som jag jobbade med när jag var 19år.
Jag avskyr Martin Timell och Ernst Kirchsteiger, mina tv-idoler är Cartman i South Park och Peter Griffin i family guy. Jag spelar datorspel, nej inte poker på nätet, farmville eller vad nu kan anses vuxet utan world of warcraft och left for dead. Jag ser gärna zombiefilmer men avskyr James Bond.
Jag läser inte kriminalromaner, läser jag öht. blir det något från Stephen King eller Fantasy. Jag gillar varken vin eller whisky, ge mig öl och okryddad vodka i snapsglas.
jag är även gubbsjuk och tycker Lady Gaga är riktig sexig, men knappast Carola eller Madonna eller vad nu medelålders män förväntas gå igång på. Politik är skittrist, flummiga diskussioner om ideologi jätteroligt. Surfa omkring på Blocket är poänglöst, trolla i diskussionsforum jätteroligt.
Jag gillar nästan allt jag läser. Vi delar många egenskaper. Jag är ett par år äldre, också skägg muskler och tunnhårig, och fruktansvärt barnslig. :)
Du låter sund. Ge fan i att bli vuxen, det är överreklamerat. Lev ditt liv istället.
Sheogorath
2010-09-07, 14:33
Jag gillar nästan allt jag läser. Vi delar många egenskaper. Jag är ett par år äldre, också skägg muskler och tunnhårig, och fruktansvärt barnslig. :)
Du låter sund. Ge fan i att bli vuxen, det är överreklamerat. Lev ditt liv istället.
:thumbup:
rajjan_dammit
2010-09-07, 14:40
Fredrik Lindstrom - 10 - Parmiddagshelvetet.mp3
Du låter sund. Ge fan i att bli vuxen, det är överreklamerat. Lev ditt liv istället.Sådärja. Svårare än så var det inte.
Jag kommer sitta som 80-åring och skrockande tänka tillbaka på denna:
mBKN7pajgAw
F ö kan Ernst Kirchsteiger dra åt helvete, vad det mig angår.
Pudzianovski
2010-09-07, 14:41
Bra inlägg Filmjölk! Jag känner igen mig :thumbup:
F ö kan Ernst Kirchsteiger dra åt helvete, vad det mig angår.
Haha
VoDaresVins
2010-09-07, 15:22
Låter som även jag är väldigt lik. Borde bli 34 snart om ja räknat rätt. Men vad är problemet egentligen? Det är väl ingen som tvingar dig se på Martin och Ernst eller kommentera bukéen på rödvinet. Du har väl kvar dina gamla polare som delar dina intressen. Visst hamnar man diskutera torra saker med barnens kompisars föräldrar ibland men sånt får man ta. Jag tar igen mitt när ja träffar gamla kompisgänget då vi dricker (det lilla vi tål) och skrattar kvällen igenom åt helt idiotiska saker. :thumbup:
Jag tycker att det låter som om problemet är att du känner att du inte passar in i den bild du har av hur man skall/måste/bör vara om man är vuxen. Kanske enklast att försöka ändra på den? Det är inte som att man slutar ha en personlighet och blir något slags del i den stora medelåldersorganismen när man passerar 25.
Tycker du låter som en skön person. Peter Griffin är ju världens roligaste person och wow är verkligen inget fel. Nu har jag visserligen slutat pga andra intressen. Men det är ju ett riktigt bra spel. Spelade med flera personer som var bra mycket äldre än vad du är tex.
Om du är nöjd och tycker att du lever ett fantastiskt liv så är det väl inget fel med det?
Du får det att låta som något dåligt att vara vuxen och sen jämställer du vuxen med massa saker som inte du är intresserad av, jamen klart det är "dåligt" att vara "vuxen" om det innebär en massa saker du inte gillar? jag tror dock du fått begreppet vuxen om bakfoten. Det handlar inte om vilka intressen man har. Att vara vuxen handlar om att ta ansvar för sig själv och sitt eget liv.
Det behöver varken vara rätt eller fel att gilla heminredning, parmiddagar, villa, karriär osv. Vissa gillar sånt, andra inte. De som gillart behöver inte vara "offer" för nån mall, de kanske gillart på riktigt? Låt dem göra det, och så kan du ägna dig åt att gilla det som du gillar och göra det du själv trivs med.
Och sluta stressa över vuxen/inte vuxen/vem är vuxen/ska man va vuxen/osv :)
EDIT: Och förresten, om du får ångest av att träffa andra par som inte öht delar dina intressen kanske du ska sluta med det. Börja umgås med såna du gillar att umgås med, sluta umgås med såna som du inte har nåt utbyte av.
Det där låter väl skönt, många vuxna leker bara vuxna, orka.
Är också 32, är nog inte som man förväntas vara, men nu råkar det vara mitt liv jag lever och gillart som fan. Tar ansvar för mig själv och min son, det är enda måstet och det vill jag göra.
Utöver det, nä, finns inga måsten. Om någon tycker man är konstig så bekommer det mig ärligt talat inte alls, det är väl det som är förmånen att vara vuxen, man bestämmer själv? :D Allt! Tycker det är jättetrevligt, och är öppen för allt, men man måste ju tillåta sig att inte gilla allt heller, får man eksem av vissa grejer (personligen trädgårdsskötsel, alltså, fy fan? :D Man kan ju nicka å le lite tills folk är klara, om de inte byter till fonsparande, då kan man försöka styra in samtalsämnet på nåt skoj ist!).
Inget jag gör nu, kommer göra mig olycklig om 10 år, helt medveten om det. Har nämligen testat att leva "som det förväntas" och det om något var förlorade år. Nä, ens eget liv - ens egna regler. Gentemot sina barn har man skyldighet att ordna trygghet, utöver det, nä, zipp nada förpliktelser. :thumbup: Bara de man vill, av egen fri vilja.
Det fina med att vara vuxen är väl att man bestämmer själv och gör som man vill?
Det fina med att vara vuxen är väl att man bestämmer själv och gör som man vill?
+1
Alla behöver inte älska parmiddag,boxvin, beck och heminredning..
Det där är på pricken hur jag hoppas och tror jag själv kommer vara om 10 år :D
Jockefoten
2010-09-07, 18:17
Inget av de du nämde är en deffinition på vuxen.
Vuxen är du när du kan ta ansvar för ditt eget liv (och i viss mån din famlij).
Whistler
2010-09-07, 18:18
Det är en intressant diskussion.
Jag framstår ofta som 36 när jag i själva verket är 26, men när man lär känna mig så inser man att jag på insidan är 16.
Jag lär garanterat skriva en sådan här tråd när jag är 32.
Nu ska jag spela TV-spel.
När jag var 26 var jag mycket äldre till sättet, för jag tyckte det var bäst.
Nu när jag är lite äldre så har jag gjort en regression till tonåren istället! :D
Liknande många andra i tråden
Grazzafukkinrazzi
2010-09-07, 18:31
Hur blir man vuxen?
http://i54.tinypic.com/2ep7jty.jpg
Hahaha.
Nu mår jag dåligt.
Torsk_ole
2010-09-07, 19:20
Intressen är olika, vem bryr sig egentligen?
Det jag undrar över filmjölk är, vilka är dina intressen? I ditt inlägg verkar det som om du inte gillar så mycket eller har några intressen.
Sen kan man ju vara olika. I vissa situationer beter jag mig väldigt vuxet (i filmjölks mening) i andra så är jag barnslig. Allt är situationsberoende.
Chrillee
2010-09-07, 19:31
Har nämligen testat att leva "som det förväntas" och det om något var förlorade år.
Hur menar du då? :)
Jag själv är 23 år, fast min framförhållning och mitt ansvarstagande är skamligt dock, på 15 års nivå, som anses som vuxna egenskaper.
Arf Pingvin
2010-09-07, 20:36
Känner igen mig som fan. Våga vägra vara vuxen. Jag tror det kan vara vår generation som är den första som växt upp med tv-/dataspel/internet. Den typen av intressen gör att vi spenderar mindre tid på "vuxna" saker. En bidragande orsak iaf. Men samtidigt har de äldre på jobbet börjat med facebook etc så jag tror tiderna ändras. Jag ger då fan i vad som anses vara vuxet. Spenderar mina pengar på rockfestivaler istället :hbang:
Edit: Fast jag ser ut som 22 istället :cool:
Haha! Känner också igen mig som fan! Fast jag är 35,halvt gråhårig och ser ut som 45.:)
Filmjölk har fortfarande inte växt upp :D
gratefuldead
2013-03-31, 20:52
Äh, era bittra gamla jävla gubbar...
:D
filmjölk hur går det? blivit vuxen?
gillar din beskrivning.
Denna tråden bevisar det min mor alltid sagt till mig, män är och förblir alltid förvuxna barn :D
Haha roligt att se denna tråd idag, fick nyss höra av en arbetskamrat att jag är som ett barn. Är dock gubbe med barn. Hae dock både volvo, villa och vovve samt bra lån, jag är en bättre version av filmjölk helt enkelt.
Aah, nu förstår jag varför Filmjölk är som han är :>
mangemani
2013-03-31, 21:47
förutom omogen, "gillar inte james bond" och det där sista, bra gjort, en skrämmande klockren beskrivning på mig.
en stor stark
2013-03-31, 22:03
Trots att vi är oeniga i det mesta filmjölk så tycker jag inte du bör ändra på dig. Gillar ungefär samma saker som du gör och det är okej.
Vuxna suger ;).
filmjölk
2013-03-31, 23:09
filmjölk hur går det? blivit vuxen?
gillar din beskrivning.
Nej för helv...:) Men jag känner fortfarande att jag borde bli vuxen nångång:)
Skulle kunna skriva exakt samma tråd idag. Förutom Left for Dead, det har jag slopat:D. Samt annat arbete iofs, med bättre lön und shit.
Minimjölk
2013-04-01, 09:20
Skulle kunna skriva exakt samma tråd idag. Förutom Left for Dead, det har jag slopat:D. Samt annat arbete iofs, med bättre lön und shit.
Kapitalist! ;)
Akerhage
2013-04-01, 10:12
Känner likadant, fast jag är 29 snart och gillar iof heminredning. Men fan vad trist bli vuxen. Dock är ju skaffa barn ganska vuxet. Inget jag direkt längtar till, men om frugan ska få som hon vill lär jag ju få släppa det snart med :p
Scratch89
2013-04-01, 10:56
Säg till om du vill ha en kram, Filis.
Doctor Snuggles
2013-04-01, 11:15
Man är lika gammal som man ser ut. Allt annat är bara självbedrägeri.
Tricklew
2013-04-01, 11:19
Denna tråden är extra kul när nu när man vet lite vem filmjölk är. Mitt gamla inkägg i denna tråden hade jag knappast skrivit idag.
phone
Denna tråden är extra kul när nu när man vet lite vem filmjölk är. Mitt gamla inkägg i denna tråden hade jag knappast skrivit idag.
phone
Och än intressantare när man inser att "Tricklew" inte skrivit något tidigare inlägg i den här tråden ;)
Man får skaffa vänner som ligger på samma nivå som en själv eller är lika obalanserade (eller vad man nu ska kalla det när man inte riktigt fungerar som alla andra barn).
Då lider man inte så mycket av att inte passa in.
filmjölk
2013-04-01, 11:45
Kapitalist! ;)
Jag vet, sorry, sålde ut mina ideal för 6k mer i månaden, roligare jobb, och bättre (enligt mig) arbetstider:D
Passar själv inte in varken bland vuxna eller ungdomar, har en värdelös blandning av egenskaper för att socialisera. Haha. Jag trodde i min yngre ungdom att detta skulle vara en snabbare övergående fas. Får känna efter igen om tio år.
Jag hoppas nya "vuxenheten" blir mer likt hur filmjölk är, nog för att jag tycker t.ex. wow är töntigt och framförallt dåligt, men hellre ha det som hobby än klassiska vuxenhobbies. Go filis :)
Känner likadant, fast jag är 29 snart och gillar iof heminredning. Men fan vad trist bli vuxen. Dock är ju skaffa barn ganska vuxet. Inget jag direkt längtar till, men om frugan ska få som hon vill lär jag ju få släppa det snart med :p
Skaffa barn är ju bästa möjligheten att fortsätta vara ett! Igår lekte vi ute, massa snö och is på vattenpölar - när man gick på is som började krackelera så ropade man "iceage". Den som kom upp i flest "ice-ages" vann (jag, tung som man är! :D).
Men det kanske är fel sorts barnslig. Iaf så är jag lite filmjölkig, och gillart. :)
Skaffa barn är ju bästa möjligheten att fortsätta vara ett! Igår lekte vi ute, massa snö och is på vattenpölar - när man gick på is som började krackelera så ropade man "iceage". Den som kom upp i flest "ice-ages" vann (jag, tung som man är! :D).
Men det kanske är fel sorts barnslig. Iaf så är jag lite filmjölkig, och gillart. :)
Nah mer en bra mamma ;)
Låter som mig. Fast jag är 21. Tycker det låter helt okej Filis. ;)
Nah mer en bra mamma ;)
Vet du, sonen nämnde det faktiskt häromdagen - fast han sa det så lillgammalt "du är en bra person". :D Jag frågade varför han tycker det "för att du är vänlig". Haha, jag skrattade så jag grät typ, det lät så gulligt men distanserat.
Som den där kossan på Ferdinand typ, den morsan. Jag är en vänlig mor.
Fast på riktigt; som barn var jag bitter, som tonåring cynisk och fann inte nöje i mycket. Nu tycker jag det mesta är rätt kul, och har aldrig lekt såna där lekar som ungar kommer på - tidigare. Kanske blir dötrist när sonen passerar 10, dunno. Får hoppas jag växt upp tills dess så han slipper skämmas.
filmjölk
2013-04-01, 14:30
Låter som mig. Fast jag är 21. Tycker det låter helt okej Filis. ;)
Det är lite charmigt att ha barnasinnet kvar vid 21, när man snart är 35, not so much:)
Jag är iofs lite stolt över att ha växt ifrån fylleresor till Ayia Napa, högljudda nattklubbar, grandiosa dagdrömmar och den där skenande fantasin jag hade som ung.
Vet du, sonen nämnde det faktiskt häromdagen - fast han sa det så lillgammalt "du är en bra person". :D Jag frågade varför han tycker det "för att du är vänlig". Haha, jag skrattade så jag grät typ, det lät så gulligt men distanserat.
Som den där kossan på Ferdinand typ, den morsan. Jag är en vänlig mor.
Fast på riktigt; som barn var jag bitter, som tonåring cynisk och fann inte nöje i mycket. Nu tycker jag det mesta är rätt kul, och har aldrig lekt såna där lekar som ungar kommer på - tidigare. Kanske blir dötrist när sonen passerar 10, dunno. Får hoppas jag växt upp tills dess så han slipper skämmas.
Haha ja verkligen lillgammalt men dom hör uttyck och härmar ju dom men menar ju ändå precis det dom säger :Virro
Min kille är 10 och jag fortsätter vara precis samma barnsliga farsa fast nu ju äldre han blir desto mer börjar våra intressen närma sig varandra.
Ignatius72
2013-04-01, 14:53
Haha ja verkligen lillgammalt men dom hör uttyck och härmar ju dom men menar ju ändå precis det dom säger :Virro
Min kille är 10 och jag fortsätter vara precis samma barnsliga farsa fast nu ju äldre han blir desto mer börjar våra intressen närma sig varandra.
Precis, det blir bara roligare ju äldre de blir. Snart sitter vi och kollar på slutspelet i hockey och vi kom nyss från gymmet. Igår tjatade de på mig om att sätta igång hojen och nu hittar de bra musik (och markoolio och sean banan) som de vill man ska lyssna på.
Absolut inget fel att ha barnasinnet kvar det är ju inget motsatsförhållande till att vara vuxen. Att vara vuxen är att ta ansvar och i det ingår bla att tänka lite över tid.
mycketbrännvin
2013-04-01, 15:44
Jag har en gammal skyltdocka hemma, igår klädde vi ut den till häxa spände fast den på kompisena Lada 110:s tak och körde några varv runt stans torg med kasettspelaren på full volym. Vi är 22-29 år gamla. var det barnsligt?
Det är vuxet att erkänna att man är barnslig och det är barnsligt att tro att man är vuxen. :D
jag gillar nästan allt jag läser. Vi delar många egenskaper. Jag är ett par år äldre, också skägg muskler och tunnhårig, och fruktansvärt barnslig. :)
du låter sund. Ge fan i att bli vuxen, det är överreklamerat. Lev ditt liv istället.
+1!
gött high five http://www.llli.org/images/smilies/highfive.gif
Är alla dom andra sakerna du nämner vuxet då? Kanske är jag av en yngre generation men jag tycker nog att t.ex tv-spel hör även vuxenvärlden till, påta i trädgården är mer intresserelaterat än ålder. Att inte gilla t.ex fotboll är väl snarare vuxet.
Jag räknar kallt med att lira tv-spel på hemmet när jag har tid.
känner igen mig...ogillar vuxenlivet starkt för mycket måsten.
Minimjölk
2013-04-02, 10:47
Jag är vuxen både kroppsligt och mentalt. Jag tar ansvar och planerar både mitt liv, min karriär och tar hand om och unmgås med min familj. På samma gång är jag egentligen smama person som jag var för 15år sedan även om jag med tiden utvecklat vissa sidor vilket gör mig mer vuxen. Jag ser det dock inte som ett motsatsförhållande i att vara vuxen och samtidigt ha roligt. Mina värderingar, min humor och mina intressen har ju inte förändrats bara för att jag blivit vuxen. Snarare har mitt nya levnadssätt förändrat mitt beteende och vilka prioriteringar jag gör.
Jag trivs väldigt bra som vuxen, långt mycket bättre än jag gjorde som tonåring. har absolut ingen åldersnoja utan jag inser att jag är i den ålder jag är och skulle inte vilja vara yngre. Ser på framtiden med tillförsikt även om det innebär att jag blir rynkigare på köpet.
4 år senare, hur går det filmjölk?
Han insåg nog att alla andra är precis lika ängsliga och platta men utan samma tolerans för att det ibland är tyst men med insikten om att de där sakerna faktiskt objektivt är skittråkigt. Jag känner likadant i en hel del av sakerna och önskar att fler kunde hålla käften om det där vanliga och istället fråga t ex: varför har moln distinkta kanter när de skulle kunna vara luddiga som kuddar?
Vem fan bryr sig om din diskbänkräntaturbokitsynpåpalestina?
varför har moln distinkta kanter när de skulle kunna vara luddiga som kuddar?
Amenförhelvete, jag skulle ju sova!
http://www.scientificamerican.com/article/why-do-clouds-always-appe/
Amenförhelvete, jag skulle ju sova!
http://www.scientificamerican.com/article/why-do-clouds-always-appe/
Du ser! =)
Rätt mycket mer intressant än det som verkar hålla resten av Sverige vakna, nämligen att man diskriminerat pojkarna i två grupper i vadnudokusåpsfaråthelvetet heter som går nu.
Du ser! =)
Rätt mycket mer intressant än det som verkar hålla resten av Sverige vakna, nämligen att man diskriminerat pojkarna i två grupper i vadnudokusåpsfaråthelvetet heter som går nu.
Sluta skriv ihop orden hurril det är fan på tok för sent(tidigt) för det.
Sluta skriv ihop orden hurril det är fan på tok för sent(tidigt) för det.
Tsk, det är nu dagen börjar.
Du ser! =)
Ja, verkligen. Att tänka, klura och försöka förstå saker är det absolut roligaste som finns. Därför är det absolut inte okej att komma med frågor man bara måste ha svaret på efter midnatt. Nu är det förvisso helg och det gick fort att hitta ett svar, men en tanke leder lätt till en annan och snart sitter man och funderar på hur det kommer se ut ifall man lyckas omvandla ljus till materia. (http://www.sciencedaily.com/releases/2014/05/140518164244.htm).
Ja, verkligen. Att tänka, klura och försöka förstå saker är det absolut roligaste som finns. Därför är det absolut inte okej att komma med frågor man bara måste ha svaret på efter midnatt. Nu är det förvisso helg och det gick fort att hitta ett svar, men en tanke leder lätt till en annan och snart sitter man och funderar på hur det kommer se ut ifall man lyckas omvandla ljus till materia. (http://www.sciencedaily.com/releases/2014/05/140518164244.htm).
Nu råkade jag ha sett just min fråga svischa förbi AskScience på reddit men min poäng var verkligen inte så skitnödig. Menar mest att den typen av fråga skulle ett barn kunna ställa och det vore en driljard gånger mer underhållande och givande att snacka om det än valfritt Vuxenämne(tm).
Nu råkade jag ha sett just min fråga svischa förbi AskScience på reddit men min poäng var verkligen inte så skitnödig. Menar mest att den typen av fråga skulle ett barn kunna ställa och det vore en driljard gånger mer underhållande och givande att snacka om det än valfritt Vuxenämne(tm).
Om någon kan svaret eller åtminstone kan klämma fram en gissning som har någon bäring på verkligheten. Och samtidigt förstår och kommunicerar var gissningen förmodligen haltar.
Mer eller mindre rent konstaterande ger inte utrymme för det perversa tyckandet om allt och inget.
Han insåg nog att alla andra är precis lika ängsliga och platta men utan samma tolerans för att det ibland är tyst men med insikten om att de där sakerna faktiskt objektivt är skittråkigt. Jag känner likadant i en hel del av sakerna och önskar att fler kunde hålla käften om det där vanliga och istället fråga t ex: varför har moln distinkta kanter när de skulle kunna vara luddiga som kuddar?
Det är bara en fråga om att leta upp den typen av människor som är benägna att diskutera den sortens frågor. Bruset får man sortera bort helt enkelt.
filmjölk
2014-08-23, 09:57
4 år senare, hur går det filmjölk?
Inte mognat än, snarare regriderat.
Inte mognat än, snarare regriderat.
Nu är du närmare 40 än 30, så kanske börjar kännas snart!
Jag tycker fler borde ha den där barnsliga nyfikenheten och vetgirigheten... men ja, även triviala frågor är långt mycket roligare än de flesta vuxenämnen - må så vara Paradise Hotel eller pensionsförsäkringar.
inte ens lärt dig gilla ernst än? :)
shut teh face
2014-08-23, 12:53
Jag var som du, sedan trycktes jag tillbaka och blev vuxen, städning, sparande, pension, lån, parmiddagar osv.
Men det underlättar, när man har småbarn, jag planerar på bli egoist sen när barnen är större och kan städa åt mig, och jag slipper hänga med deras kompisars föräldrar.
filmjölk
2014-08-23, 14:36
Nu är du närmare 40 än 30, så kanske börjar kännas snart!
Dödsångesten och gubbsjukan menar du? ja, den känns.
inte ens lärt dig gilla ernst än? :)
Nej, ogillandet har intensifierats. Mitt ogillande av Ernst står i direkt motsats till hur mycket min fru gillar Ernst, så det är även ett visst mått av svartsjuka i det där:)
TranceII
2014-08-23, 14:51
Fast sådant går sällan att ha en diskussion om eftersom det enda man göra är att leta reda på svaret på nätet. En sak som Palestina-frågan finns även intressanta frågeställning där det inte finns ett rätt eller fel utan vad personen faktiskt tycker.
Ernst sysslar ju med humor. Med det perspektivet blir hans program riktigt kul. Dessutom kommer personerna du tittar med undra vad du skrattar rakt ut åt, kräva förklaring och så vidare, eller så blir du ombedd att gå. Win - win.
Fast sådant går sällan att ha en diskussion om eftersom det enda man göra är att leta reda på svaret på nätet. En sak som Palestina-frågan finns även intressanta frågeställning där det inte finns ett rätt eller fel utan vad personen faktiskt tycker.
Det har du helt rätt i men man måste välja en annan fråga än just den. :)
alphahanen2
2014-08-23, 21:17
Jag tycker inte man kan definiera att vara vuxen med att ha vissa intressen. Det har snarare blivit en norm som vuxen att gilla sånt du beskrev. Men i min mening blir man vuxen när man är myndig. Allt där efter beror på hur man väljer att definiera en vuxen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.