Logga in

Visa fullständig version : Kan du känna på doften att någon är förkyld?

Dansande Draken
2010-09-07, 09:54
I morse se min fru till mig att jag luktade förkyld. Jag kände efter, och förutom lite lite nästäppa, vilket jag har haft typ varje morgon de senaste månaderna känns det som, så kände jag mig absolut inte förkyld. Jag undrade hur hon menade/hur det luktade, men det kunde hon inte riktigt förklara. "Du luktar förkyld helt enkelt".

Ja ba *screwy*

Drar till gymmet, kör lite styrka, sen cardiopass. Börjar känna mig tjock i halsen och i slutet av passet har det förändrats till ont i halsen.

Så nu är jag absolut förkyld. :smash:

Någon annan som kan lukta sig till detta eller vet vad det är som gör att en "förkylningsdoft" utsöndras? :confused:

Dansande Draken
2010-09-07, 13:19
Nu känner jag mig inte förkyld längre, en 1500 kcal lunch gjorde visst susen.

Om jag luktar eller inte fortfarande vet jag inte...

Grahn
2010-09-07, 13:21
Du kanske luktade ketosis och av någon anledning luktar du så när du är förkyld? :)

Sniggel
2010-09-07, 13:25
Underskatta inte kvinnors luktsinne :D

Nitrometan
2010-09-07, 13:27
Morgonandedräkt?

http://www.freewebs.com/nataliebatchelor/morning-breath.jpg

Osten80
2010-09-07, 13:28
Haha, fy fan för hundanus.

Dansande Draken
2010-09-07, 14:12
Du kanske luktade ketosis och av någon anledning luktar du så när du är förkyld? :)

Hmm, min svett kan lukta ammoniak efter cardion om jag har fyllt på dåligt med kolisar. Men det brukar botas med en dusch. Mtp på min kost tror jag inte det är ketosis.

Glömde förresten skriva att det var bara min andedräkt som luktade, alltså inte "kroppsdoften".

Och nej jag hade inte fisit heller. :cool:

Underskatta inte kvinnors luktsinne :D

Hehe, så sant. Hon är dessutom gravid, det ska tydligen göra luktorganet ännu känsligare!

Morgonandedräkt?

http://www.freewebs.com/nataliebatchelor/morning-breath.jpg

:laugh:

Tricce
2010-09-07, 14:24
Kanske luktade "bakterier" om andedräkten. Lite som man känner när man nyst när man är på väg att bli förkyld, då luktar det "bakterier" (eller vafan det är som luktar sjukt då) :D

M|cke
2010-09-07, 14:31
När mina ungar är på väg att bli förkylda samt är förkylda så kan man känna lukten av det.

Luktar på ett speciellt sätt.

+1 för fy på hunden.

Dansande Draken
2010-09-07, 15:21
Ostens avatar var inte så jäkla aptitlig heller... *spy*

Tack för svaren, verkar alltså som att hon varken inbillar sig eller är synsk iaf.