Visa fullständig version : Fejkar min katt när han spinner
Har märkt en grej med min morsas katt. Om han ligger och sover och absolut inte vill bli störd så börjar han spinna skitfort när man klappar honom. Vilket han aldrig gör annars.
Jag vet att jag brukar sluta klappa honom kort efter att han börjat spinna. Har haft katten i typ 5-6 år. Kan det vara så att han fejkar när han spinner och inte vill bli störd?
Degpekka
2010-09-05, 14:26
Varför slutar du klappa när hon spinner då? Dem brukar väl spinna när dem gillar läget?
hahahahahaah "fejkar min katt när han spinner"
Om jag inte är helt borta så spinner väl en katt när dom tycker det är mysigt typ lr ja gillar det? Och om den ligger o sover o har det skönt o så kommer någon o klappar på en hade man ju tyckt det blivit ännu skönare?:) Hade ju inte klagat om någon kom o klia mig på ryggen när ja sov iaf.
Degpekka
2010-09-05, 14:29
http://www.katterian.se/beteende.asp
hahahahahaah "fejkar min katt när han spinner"
Denna rubriken var fan guld. :laugh:
Katter spinner även när de har ont eller är rädda. för att lugna sig själva. Så en katt kan spinna av olika anledningar.
Jag har två katter. Den ena spinner nästan hela tiden. Den andra är högst förmodligen lite efterbliven och spinner endast när hon "låtsasdiar" sin storasyster. (Vilket för övrigt var gulligt när hon var liten, men börjar bli en aning creepy då de nuförtiden nästan är lika stora... ). Man ska nog inte dra så mycket slutsatser av katters spinnbeteende.
Katter har faktiskt utvecklar ett sinne för att manipulera att man skall fortsätta gosa med katten. Men detta motsatta scenario har jag aldrig hört talas om.
Ironbabe
2010-09-05, 16:03
Min katt har ett beteende som kan tyckas lite udda eller inte. Jag har iaf inte hört någon att någon annan gör likadant. Han har för vana att hoppa upp på min bröstkorg när jag ligger i soffan och står där och spinner/trampar med fötterna tills hm...han njuter lite väl mycket och till slut juckar nån sek och sen är det över!
Min katt har ett beteende som kan tyckas lite udda eller inte. Jag har iaf inte hört någon att någon annan gör likadant. Han har för vana att hoppa upp på min bröstkorg när jag ligger i soffan och står där och spinner/trampar med fötterna tills hm...han njuter lite väl mycket och till slut juckar nån sek och sen är det över!
Min ena katt sysslar också med det där trampandet med fötterna, brukar se ut som att hon står och fluffar till mina soffkuddar. :) Det tycks inte vara nåt sexuellt över det dock.
Hehe, mysigt :hbang:
Nasty shit, går det för han också? *spy*
låter fan inte normalt :Virro
Katter har faktiskt utvecklar ett sinne för att manipulera att man skall fortsätta gosa med katten. Men detta motsatta scenario har jag aldrig hört talas om.
Det var just detta jag tänkte på...att han försöker manipulera men för motsatt effekt somsagt.
Jag har ju ändå haft för vanan att sluta klappa, kort efter att spinningen börjar (ingen aning varför jag gör så). Så tanken slog mig ju att han då lärt sig att spinningen kopplatt till mig = få vara ifred.
Det var just detta jag tänkte på...att han försöker manipulera men för motsatt effekt somsagt.
Jag har ju ändå haft för vanan att sluta klappa, kort efter att spinningen börjar (ingen aning varför jag gör så). Så tanken slog mig ju att han då lärt sig att spinningen kopplatt till mig = få vara ifred.
Varför sluta? Han lär gilla det. OM han börja riva och bita dig bli allmänt aggressiv så betyder det att du ska sluta.
Detta beteende är vanligt...börjar redan när de är kattungar och diar. Tror de trampar på kattmammans mage för att "stimulera" henne på nått sätt. Antar att det beteendet följer med när de växer upp.
minimalist
2010-09-05, 16:48
Detta beteende är vanligt...börjar redan när de är kattungar och diar. Tror de trampar på kattmammans mage för att "stimulera" henne på nått sätt. Antar att det beteendet följer med när de växer upp.
Brukar de jucka kattmammans mage också? ;)
Ironbabe
2010-09-05, 16:49
Hehe, mysigt :hbang:
Han tycker det iaf :D
Nasty shit, går det för han också?
låter fan inte normalt :Virro
Ja, det verkar så.. Direkt efter så hoppar han ner och börjar slicka sig mellan benen!
Det där vet jag är vanligt :) Men min katt verkar ha "sex" när han gör det (han är f ö kastrerad)
Ja, det verkar så.. Direkt efter så hoppar han ner och börjar slicka sig mellan benen!
Det där vet jag är vanligt :) Men min katt verkar ha "sex" när han gör det (han är f ö kastrerad)
haha slickar sig mellan benen också *spy*
Brukar de jucka kattmammans mage också? ;)
Låter inte så normalt
Skaffa en "lekkamrat" till honom.
Well, vi kan konstatera att din katt inte Fejkar ;)
Våran e lite likadan. Fast numera brukar han inte jucka han gjorde det förut typ men slutat me de. Han slickar sig dock mellan benen jämt o han e kastrerad så dunno.
Börjar han vifta irriterat med svansen samtidigt som han spinner?
Det måste vara någon signal han sänder ut som gör att du uppfattar det som "lämna mig ifred".
Börjar han vifta irriterat med svansen samtidigt som han spinner?
Det måste vara någon signal han sänder ut som gör att du uppfattar det som "lämna mig ifred".
Nej inget sånt. Förutom hans blick "Idiot jag försöker sova...stick!" typ.
Han verkar gilla dig! :D
Ironbabe
2010-09-06, 11:49
haha slickar sig mellan benen också *spy*
Han är iaf renlig och tvättar sig efteråt!!
Låter inte så normalt
Orka ha en normal katt ;)
Skaffa en "lekkamrat" till honom.
Nej tack! En katt och två odjur räcker gott för mig
Well, vi kan konstatera att din katt inte Fejkar ;)
Inget fejk, lämnar t om efter sig en liten blöt fläck när akten är över
Våran e lite likadan. Fast numera brukar han inte jucka han gjorde det förut typ men slutat me de. Han slickar sig dock mellan benen jämt o han e kastrerad så dunno.
När slutade han med juckandet, hur gammal är er katt?
När slutade han med juckandet, hur gammal är er katt?
Eh tror han e typ 2-3? Och tror han slutade ganska fort min syrras katt och hon hatade när han gjorde så så hon puttade bort honom varje gång osv o försökte väl lära in att man inte ska göra så o sen så sluta han efter ett tag.
Har märkt en grej med min morsas katt. Om han ligger och sover och absolut inte vill bli störd så börjar han spinna skitfort när man klappar honom. Vilket han aldrig gör annars.
Jag vet att jag brukar sluta klappa honom kort efter att han börjat spinna. Har haft katten i typ 5-6 år. Kan det vara så att han fejkar när han spinner och inte vill bli störd?
Nej, det är bara honkatter som gör sånt.
Nej, det är bara honkatter som gör sånt.
Verkar inte som det
Babe titty fucked by pussy! Rätt säker på att det finns filmer på det temat ;)
Personligen skulle jag försöka lära bort det beteendet genom att avbryta kattens aktivitet
Verbatim
2010-09-06, 12:26
Babe titty fucked by pussy! Rätt säker på att det finns filmer på det temat ;)
Personligen skulle jag försöka lära bort det beteendet genom att avbryta kattens aktivitet
Stort +1 på det, vet inte riktigt om jag hade velat ha en så aktiv roll i min katts sexliv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.