Visa fullständig version : Ingen himmel e så blå som min...
Alla föds vi med blå ögon, sen är det arv och miljö som gör att ögonen ändras. Jag föddes med blå ögon, växte upp med blå ögon och kommer att dö med blå ögon. Ingen himmel är så blå som MIN....
Hur stavas kärlek?
M F F
Kärlek stavas ÖSK eller LUFC.
Blå ögon i malmö? Det var längesen..
Malmberg
2010-09-04, 19:27
Wopper: du verkar vara en vettig person.
Ingen himmel e så blå som min
När jag ser vår Malmö-lagmaskin
Krossa alla och envar, som i gamla stora dar
Herr Oberst
2010-09-04, 19:56
Syfte?
I see what u did there :)
vicarious
2010-09-04, 20:05
Haha.
Jag förstår verkligen inte hur man kan följa Allsvenskan. Valfri korpliga för handikappade håller högre klass.
Jockefoten
2010-09-04, 21:08
Jag förstår verkligen inte hur man kan följa Allsvenskan. Valfri korpliga för handikappade håller högre klass.
Det är vår liga?
Det handlar inte om hur dåliga vi är jämfört med La liga, det handlar om kärlek, tradition och passion för sitt lag. Samt hatet mot aik.
Wopper: du verkar vara en vettig person.
Krossa alla och envar, som i gamla stora dar
Inga moln kan bilda sorggardin
För min himmel e alltid blå å fin
Och när Todde blickar ner
E de glädje som han ser
Ingen himmel är så blå som min
är det här man ska sticka in med "På gator röda och blå"? :D
eheheheheheh
Malmberg
2010-09-04, 23:34
Inga moln kan bilda sorggardin
För min himmel e alltid blå å fin
Och när Todde blickar ner
E de glädje som han ser
Ingen himmel är så blå som min
För när skyarna är mulet grå
Är min värld så underbar ändå
Och min sol den lyser klart
Värmer hjärtat underbart
På min himmel den blåaste av blå
Malmberg
2010-09-04, 23:35
Det är vår liga?
Det handlar inte om hur dåliga vi är jämfört med La liga, det handlar om kärlek, tradition och passion för sitt lag. Samt hatet mot aik.
+ 1
Fast hatet mot hif o ifk e större än det mot aik.
Malmberg
2010-09-04, 23:40
är det här man ska sticka in med "På gator röda och blå"? :D
eheheheheheh
Inte okej
INTE OKEJ
För när skyarna är mulet grå
Är min värld så underbar ändå
Och min sol den lyser klart
Värmer hjärtat underbart
På min himmel den blåaste av blå
När jag ser den vackra symetrin
I det vita och det blå som varit där i hundra år
http://www.svenskafans.com/image/6/34604.jpg
Verbatim
2010-09-04, 23:55
Coolt, detta är dikt motsvarigheten till sämsta skämten (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=81612&highlight=s%E4msta)-tråden förstår jag, jag uppskattar.
Herr Oberst
2010-09-05, 00:08
Denna tråd bevisar hur retarderade malmöbor är
Malmberg
2010-09-05, 00:11
När jag ser den vackra symetrin
I det vita och det blå som varit där i hundra år
Krossar alla och envar som i gamla stora dar
http://www.mff-familjen.se/bilder/final/22170a90cd7f981ad37585b63defeeb54.jpg
Jag kan skönja en stor avundsjuka bakom dessa ord....
Jag kan skönja en stor avundsjuka bakom dessa ord....
din kommentar bevisar bara hans påstående :cool:
Ganymedes
2010-09-05, 08:40
Hets mot folkgrupp! Count me in! :hbang:
Nitrometan
2010-09-06, 08:05
Jag som trodde att det var folk som gillade organiserade knäskador som var dumma.
Ingen himmel är så blå, grön, gul, rosa, röd som min himmel, full med drakar, hipogriffer och flygande smörgåsar.
Kids stay away from school and drugs are good mmmmmkay.
Nu må jag vara jävligt subjektiv i mina åsikter men just nu går det väldigt bra för mitt kära MFF.
Vi leder Allsvenskan och har stora chanser till guld samma år som vi 100-års jubilerar.
Vi har bäst publiksnitt i Sverige och troligtvis bästa stämningen på läktaren.
Vi har den finaste arenan och bästa planen.
Vårt lag spelar en rolig och teknisk fotboll och har gjort flest mål.
Vi har en grym mix av duktiga spelare och ett gäng unga killar som troligtvis kommer dominera i landslaget framöver.
Apropå landslaget så återfinns Zlatan, Toivonen, Safari och Maestro där.
Malmö har alltid varit en plantskola för Sveriges bästa spelare och tittar man hostorisks så har Malmö tillsammans med Göteborg de absolut största meriterna både internationellt och inom landet.
Ser vi framåt i tiden så kommer vår höga omsättning och det faktum att vi delvis äger vår arena tillsammans med alla proffsigt skötta spelarföräljningar göra att vi har bäst ekonomi i landet. Dessutom tror jag att Malmö är det lag i Sverige som skulle ha störst chans att ta sig igenom ett CL-kval.
Ser man ännu längre in i tiden så finns det ett gäng MFF-juniorlag som idag krossar allt i sin väg och snart har spelare mogna att debutera i A-laget.
Jag tror nog att många supportrar til landra Svenska klubbar i alla fall är något avundsjuka på vår sits.
Sedan att vi är vackrast ch bäst gör ju inte saken sämre.
(Nämnde jag att vi dessutom är jävligt ödmjukaoch trevliga?)
Nitrometan
2010-09-06, 08:22
Spelar mangs i MFF?
Med tanke på att han omtalar dem som "vi".
Vi i MFF eftersom det faktiskt är vi medlemmar som utgör klubben vi hejar på. Spelarna är ju trots allt bara anställda medan vi bidrar till klubben med pengar och stöd.
WHITEFOLKS
2010-09-06, 09:48
Toivonen = Malmö?
Då kan väl Bologna claima Ekdal då eller nåt.
mattilainen
2010-09-06, 09:50
tycker sånt här är så löjligt men roligt att det finns folk som tycker det är roligt att se en bunt folk springa efter och jaga en boll.
Dom är anställda, köp en egen boll för lönen!
Toivonen = Malmö?
Då kan väl Bologna claima Ekdal då eller nåt.
Ja, han är inte en ren Malmö-produkt men det var ändå här han fick sitt stora genombrott och under åren här blev han väldigt kär i våra färger och om han återvänder til lAllsvenskan så ligger vi bra till enligt honom själv.
Skall man vara så så är inte Patrik Andersson, Daniel Andersson, Stefan Schwarz, Jonas Thern, Martin Dahlin, Roger Ljung etc. urspringligen från MFF även om det är MFF man förknippar dem mest med.
Herr Oberst
2010-09-06, 09:55
tycker sånt här är så löjligt men roligt att det finns folk som tycker det är roligt att se en bunt folk springa efter och jaga en boll.
Dom är anställda, köp en egen boll för lönen!
Nu tycker jag du nedvärderar fotbollen rätt mycket. Dom gör ju trots allt mer än bara jagar efter en boll.
Till exempel så tävlar man ju även i vem som trillar snyggast, har mest ont, lenast ben, snyggast tatuering och löjligast frisyr.
WHITEFOLKS
2010-09-06, 09:59
Ja men Toivonen är ju från först Degerfors (som ju är en "stor" klubb i sig) och sen Örgryte som han spelade i allsvenskan med.
Sen har han ju bara gjort 2 säsonger i mff väl så han är ju inte direkt etablerad där heller.
Väldigt få spelare är ju rena hemmaprodukter men Toivonen är ju bara en spelare de köpt in och sen sålt vidare. Att han föredrar MFF framför Örgryte är ju kanske inte så konstigt av många anledningar och Degerfors går ju bort av sportsliga skäl.
Ja men Toivonen är ju från först Degerfors (som ju är en "stor" klubb i sig) och sen Örgryte som han spelade i allsvenskan med.
Sen har han ju bara gjort 2 säsonger i mff väl så han är ju inte direkt etablerad där heller.
Väldigt få spelare är ju rena hemmaprodukter men Toivonen är ju bara en spelare de köpt in och sen sålt vidare. Att han föredrar MFF framför Örgryte är ju kanske inte så konstigt av många anledningar och Degerfors går ju bort av sportsliga skäl.
ja, det är väldigt svårt att säga vilken klubb en spelare kommer ifrån idag. jag håller med om att han inte är en Malmö-talang men likväl är det där han fick sitt stora genombrott och den Allsvenska klubb han representerat (i dagens Allsvenska, jag vet att ÖIS spelade här under hans tid).
Det är väl kanske mest ett önsketänkande från min sida att Toivonen skulle vara "vår".
Hur som helst skulle man idag/inom kort sätta ihop en startelva med Malmö-spelare som troligtvis inte gjort bort sig mot resten av Sveriges samlade spelare:
Dahlin
Concha- Daniel Andersson- Maestro- Safari
G Molins-Ivo Pekalski-Labinot Harbuzi- J Durmaz
Zlatan-Toivonen
Bänken: J Sudic, J Hamad, Agon Mehmeti, Rasmus Bengtsson, Pontus Jansson
Startelvan ovan skulle mycket väl kunna vara realistisk om 1-2 år. Ni som klagar på DA skall ha i åtanke att han i år gjort väldigt bra ifrån sig som mittback och är en stor anledning till att Malmö gått så bra, han hade passat perfekt bredvid Maestro, dessutom finner ni på bänken tre väldigt bra och unga alternativ som ni säkert kommer se i lnadslaget inom kort.
Vem fan bryr sej om dansk fotboll?
Vem fan bryr sej om dansk fotboll?
Är man intresserad av allsvenskan så kan det ju vara bra att veta vars guldet hamnar i år. ;)
Mjällby AIF
hertzman
2010-09-06, 19:10
Nu tycker jag du nedvärderar fotbollen rätt mycket. Dom gör ju trots allt mer än bara jagar efter en boll.
Till exempel så tävlar man ju även i vem som trillar snyggast, har mest ont, lenast ben, snyggast tatuering och löjligast frisyr.
Ha ha! Oh ja, i fotbollens värld är det viktigt att öva på att trilla snyggt, gärna så att det ser riktigt smärtsamt ut.
MANGS du e kung. Håller med dig på alla punkter.
MFF är Sveriges bästa klubb genom alla tider.
http://img.youtube.com/vi/Hfu7IKsszHg/0.jpg
http://gizmoliten.blogg.se/images/mff_1186512845.jpg
"Åh vi älskar Malmö FF
Ja vi brinner för vårt lag
Under himmelsblåa skyar
Blir vi starkare och bättre för var dag
Åh vi älskar Malmö FF
Bortom tid och bortom rum
Genom stadens gröna parker
Malmös hjärtan och själar står i blom
Se där Sveriges bästa
Stolt och stark
Och när stormen river
Ger vi allt
Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana
står vi upp
För himmelsblått
Heja Malmö
Åh vi älskar Malmö FF
Ja vi brinner för vårt lag
Under himmelsblåa skyar
Blir vi starkare och bättre för var dag
Se där Sveriges bästa
Stolt och stark
Och när stormen river
Ger vi allt
Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana
står vi upp
För himmelsblått
Heja Malmö "
Herr Oberst
2010-09-06, 21:59
Okej då. Nu när säkert 7 MFF-ramsor lagts upp på forumet så måste man bara ge sig. Malmö är uppenbarligen bäst
Fast om en gnagare eller kanske Brage-grabb kan lägga upp 8 eller fler ramsor så ska jag heja på dom istället
gnagaren
2010-09-06, 22:27
Nepp!
AIK har ett publiksnitt på hemmaplan på 13 032 åskådare, vilket är bäst i allsvenskan
http://www.fotbollskanalen.se/1.1739199/2010/08/09/aik_s_vd_om_publikraset_farre_an_salda_arskort
lag publiksnitt
AIK 13 434
Malmö FF 12 410
http://www.kalmarff.se/laget/statistik/2010
MangeByggarn
2010-09-06, 22:33
En jäääääääävla massa bönder!
gnagaren
2010-09-06, 22:34
En jäääääääävla massa bönder!
...Säger killen från Trelleborg!
:cool:
Herr Oberst
2010-09-06, 22:39
Nepp!
http://www.fotbollskanalen.se/1.1739199/2010/08/09/aik_s_vd_om_publikraset_farre_an_salda_arskort
http://www.kalmarff.se/laget/statistik/2010
Fast det där är ju gammal jävla skitstatistik, så här måste jag ge Malmöfjantarna rätt.
Uppdaterad och korrekt statistik från svenskfotboll.se
Malmö FF 12 966
AIK 12 659
gnagaren
2010-09-06, 22:41
Fast det där är ju gammal jävla skitstatistik, så här måste jag ge Malmöfjantarna rätt.
Uppdaterad och korrekt statistik från svenskfotboll.se
Malmö FF 12 966
AIK 12 659
Helvete... Så går det när man är trött och inte granskar sina källor noga. Stiger ner från tronen :em:
Edit: Ser ut som att Malmö vinner publikligan i år med tanke på att dem har både Heif och IFK kvar hemma medan AIK har Heif och Ellos som roligaste hemmamatcherna kvar...
Herr Oberst
2010-09-06, 23:20
Ja det är sannerligen ett mörkt år för gnaget.
2009 hade man 17 436
2007 hade man 20 465
2006 hade man 21 434
Ska man tippa på att AIK slutar 2010 på ett snitt kring 11 500 och en 13:de plats i tabellen?
Gnagarna kan väl inte ens tycka det är kul att håna Bajen längre
Malmberg
2010-09-07, 00:00
Okej då. Nu när säkert 7 MFF-ramsor lagts upp på forumet så måste man bara ge sig. Malmö är uppenbarligen bäst
Fast om en gnagare eller kanske Brage-grabb kan lägga upp 8 eller fler ramsor så ska jag heja på dom istället
Jag får det bara till två ;) Så för dom som vill ha dit stöd e de bara 3 ramsor som behövs.
Malmberg
2010-09-07, 00:05
Nu må jag vara jävligt subjektiv i mina åsikter men just nu går det väldigt bra för mitt kära MFF.
Vi leder Allsvenskan och har stora chanser till guld samma år som vi 100-års jubilerar.
Vi har den finaste arenan och bästa planen.
Vårt lag spelar en rolig och teknisk fotboll och har gjort flest mål.
Vi har en grym mix av duktiga spelare och ett gäng unga killar som troligtvis kommer dominera i landslaget framöver.
Apropå landslaget så återfinns Zlatan, Toivonen, Safari och Maestro där.
Malmö har alltid varit en plantskola för Sveriges bästa spelare och tittar man hostorisks så har Malmö tillsammans med Göteborg de absolut största meriterna både internationellt och inom landet.
Ser vi framåt i tiden så kommer vår höga omsättning och det faktum att vi delvis äger vår arena tillsammans med alla proffsigt skötta spelarföräljningar göra att vi har bäst ekonomi i landet. Dessutom tror jag att Malmö är det lag i Sverige som skulle ha störst chans att ta sig igenom ett CL-kval.
Ser man ännu längre in i tiden så finns det ett gäng MFF-juniorlag som idag krossar allt i sin väg och snart har spelare mogna att debutera i A-laget.
Jag tror nog att många supportrar til landra Svenska klubbar i alla fall är något avundsjuka på vår sits.
Sedan att vi är vackrast ch bäst gör ju inte saken sämre.
(Nämnde jag att vi dessutom är jävligt ödmjukaoch trevliga?)
Bra där mangs +1
Vad skulle landslaget vara utan MFF? vad skulle landslaget vara utan några skånepågar överhuvudtaget?
Befria skåne.
Det är vår liga?
Vi är gnaget
Vi är gnaget
Vi är gnaget - AIK
Alla hatar oss
Alla hatar oss
Alla hatar oss
Vafan gör deee?!
Malmberg
2010-09-07, 00:42
Hur som helst skulle man idag/inom kort sätta ihop en startelva med Malmö-spelare som troligtvis inte gjort bort sig mot resten av Sveriges samlade spelare:
Dahlin
Concha- Daniel Andersson- Maestro- Safari
G Molins-Ivo Pekalski-Labinot Harbuzi- J Durmaz
Zlatan-Toivonen
Bänken: J Sudic, J Hamad, Agon Mehmeti, Rasmus Bengtsson, Pontus Jansson
Startelvan ovan skulle mycket väl kunna vara realistisk om 1-2 år. Ni som klagar på DA skall ha i åtanke att han i år gjort väldigt bra ifrån sig som mittback och är en stor anledning till att Malmö gått så bra, han hade passat perfekt bredvid Maestro.
Vilken trupp det hade varit, bara landslagsspelare/gammla landslagsspelare.
dessutom finner ni på bänken tre väldigt bra och unga alternativ som ni säkert kommer se i lnadslaget inom kort.
Väldigt stor chans då dom alla gör bra ifrån sig i U21-landslaget idag. Tex gjorde ju Agon 2 mål nu senast (1 felaktigt bortdömt för offside)
Det är verkligen roligt att se MFF spela den fotbollen dom gör idag, ett tekniskt, snabbt och underhållande spel som man bara kunde dröma om för bara några få år sen. Att se dom unga spelarna prestera bra i både klubben o landslaget är oerhört roligt att se. Att se dom unga spelarna verkligt tar chansen när dom får spela o (nästan) alltid svarar med en stabil insatts är imponerande i mina ögon. Att man med den pressen det är på MFF i alla lägen gå in på plan som tex Alex gjorde ivåras och avgöra matchen, det är stort.
Detta kan vi bla tacka Rolle för. Han spelar den gubben som är bäst för dagen på den aktuella positionen, kvittar vad han heter, hur gammal han e eller viken rutin han har. Bäst för dagen spelar så e det bara.
Att MFF spelar detta spel just iår då vi firar 100 år är magiskt.
Det är med stor glädje man ser fram emot hösten.
gnagaren
2010-09-07, 12:06
Ja det är sannerligen ett mörkt år för gnaget.
2009 hade man 17 436
2007 hade man 20 465
2006 hade man 21 434
Ska man tippa på att AIK slutar 2010 på ett snitt kring 11 500 och en 13:de plats i tabellen?
Gnagarna kan väl inte ens tycka det är kul att håna Bajen längre
Haha joda :). Att några tusen medgångare väljer att stanna hemma för att det inte går lika bra för gnaget i år rör iaf inte mig i ryggen. Fortfarande stommen av riktiga supportrar kvar och stämningen är ungefär lika som om vi hade legat i toppen trots att vi ligger i botten.
Att MFF bara har en handfull mer i publiksnitt tycker jag är lite halvdåligt med tanke på att de toppar tabellen och har ganska mycket människor att locka i sina lilla sydliga stad ;)
Sheogorath
2010-09-07, 13:37
Ja. Tråden ger en hint om varför jag aldrig, någonsin, kommer att identifiera mig som Malmö-bo. Och jag är ändå helt ointresserad av fotboll. Man har detta på ena sidan och Rosengård på andra. Skit mest överallt, med andra ord.
Herr Oberst
2010-09-07, 15:35
6ikVMkO2ihE
d-U9V8gpI5k
Malmberg
2010-09-08, 16:03
Väldigt stor chans då dom alla gör bra ifrån sig i U21-landslaget idag. Tex gjorde ju Agon 2 mål nu senast (1 felaktigt bortdömt för offside)
Och igår slog Hamad till och gjorde matchens enda mål. Fixade därmed så Sverige blev gruppsegrare (vilket dom iofs hade blivit även med 0-0 men ändå).
Även Agon o Molins spelade igår.
Jag är ganska säker på att det är som det brukar i svensk fotboll, upp som en sol och ner som en pannkaka.
Topp lagen blir bottenlag nästkommande säsong och bottenlagen blir s.k. topplag, mff var ett skitlag förra säsongen och blir det säkerligen nästkommande också:thumbup:
För lite äkta supporterkultur se videon nedan. Vi var först, vi är bäst och så kommer det alltid att vara.
yMUrPM9AgQc
Nitrometan
2010-09-09, 10:07
Vi var först, vi är bäst och
Först? - Sveriges äldsta klubb? (ÖIS 1888, tror jag)
Bäst? - Vunnit Allsvenskan flest gånger? (MFF, enligt wiki)
Wiki säger
Tabellen nedan visar antal gånger respektive lag har vunnit den allsvenska grundserien. Resultat från utslags-SM 1896-1925 samt SM-slutspel 1982-1990 och Mästerskapsserien 1991-1992 räknas inte. Detta gör att Malmö FF toppar den här listan trots att IFK Göteborg vunnit fler SM-guld.
18 Malmö FF
13 IFK Göteborg
12 IFK Norrköping
Malmberg
2010-09-09, 10:51
För lite äkta supporterkultur se videon nedan. Vi var först, vi är bäst och så kommer det alltid att vara.
Hahahaha tack för dagens garv.
http://www.youtube.com/watch?v=RweX90tR6zM
8k mff:are på bortaplan, behöver jag nämna att ifk inte hade mycket att säga till om?
Malmberg
2010-09-09, 11:00
Jag är ganska säker på att det är som det brukar i svensk fotboll, upp som en sol och ner som en pannkaka.
Topp lagen blir bottenlag nästkommande säsong och bottenlagen blir s.k. topplag, mff var ett skitlag förra säsongen och blir det säkerligen nästkommande också:thumbup:
Vist e det ofta så, tyvärr. Ofta handlar det väl om att något lag får fram en/några talanger ett år, vinner allsvenskan. Sen blir spelarna sålda o resultaten blir därefter nästkommande år. Det är tråkigt att svensk fotboll är så ojämn.
MFF var inte något bra lag förra året det håller jag med om (inte åren förre det heller) men vi slutade trots allt på en 7:e plats, så ett kalla det ett skit lag är nog till att ta i.
Herr Oberst
2010-09-09, 11:45
aydeZQAeKX0
Fastback
2010-09-09, 12:58
Först? - Sveriges äldsta klubb? (ÖIS 1888, tror jag)
Bäst? - Vunnit Allsvenskan flest gånger? (MFF, enligt wiki)
Wiki har fel som vanligt. MFF är ständig tvåa. Förlora europacupfinal, tvåa i antal sm-guld, tvåa i marathontabellen. Tvåa överallt.
Finns bara ett lag. IFK Göteborg.
Vi har vunnit svenska cupen, vi har 18 smguld, smguld.
I europa har vi vart och även där vi guldet tatt. Här e mesta mästarna från Göteborg!
Vist e det ofta så, tyvärr. Ofta handlar det väl om att något lag får fram en/några talanger ett år, vinner allsvenskan. Sen blir spelarna sålda o resultaten blir därefter nästkommande år. Det är tråkigt att svensk fotboll är så ojämn.
MFF var inte något bra lag förra året det håller jag med om (inte åren förre det heller) men vi slutade trots allt på en 7:e plats, så ett kalla det ett skit lag är nog till att ta i.
Inget illa menat mot mff, tycker det hade varit riktigt roligt om det skulle gå bra för er internationellt trots att jag är Öisare.
Skitlag kanske var lite överdrivet med det jag har sett från i år jämfört med i fjol så är det verkligen som natt och dag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.