handdator

Visa fullständig version : Nybörjare ,hjälp med schema

AdamDenLille
2010-08-31, 18:42
Tjena!
Jag tänkte faktiskt gå rätt så rakt på sak och ställa er lite med erfarna tränare än jag själv frågan: Hur bygger jag upp ett schema, där jag vill träna så ofta som möjligt, max 1 vilodag i veckan, och tränar följande muskler
Ben
Mage
Rygg
Biceps
Triceps
Underarmar
Axlar
Bröst

Varje muskelgrupp vill jag helst träna 2 gånger i veckan, men kan även tänka mig att sprida ut de på längre tid, om det borde ge bättre resultat.

Jag anser mig fortfarande väldigt ny inom det här, så jag tar gärna emot alla sorters tips, tillskott, scheman ,läser gärna era "träningshistorier" som ni har upplevt och som gett er erfarenhet och som ni tycker verkar vara ett bra/dåligt sätt.

Om det är något som jag glömt att skriva eller något, så släng bara en kommentar, jag är som sagt fortfarande väldigt ny inom det här, så jag uppskattar all er hjälp!

Tack på förhand, det är ni mer erfarna tränare som iaf jag ser upp till och lyssnar på,sen förstår jag också att jag inte kan använda era scheman efter 8-10 månaders träning om ni har tränat i flera år, rent viktmässigt fattar jag också att det bara är korkat, men som sagt, jag är väldigt tacksam för all hjälp som jag kan få inom detta (för mig) nya område!

MVH Adam

Pjotor
2010-08-31, 19:41
Följ tredagarsprogrammet i det här inlägget (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454). Träna tre dagar, vila en dag. Upprepa.

Har du inte åtminstone ett par månaders träningsvana av styrketräning så rekommenderar jag helkropps- eller tvådagarsprogrammet i åtminstone några veckor innan du börjar satsa på allvar. I annat fall kommer du att gå in i väggen och riskera att tappa allt vad träningslust heter. Lycka till.

AdamDenLille
2010-09-01, 12:49
Jag har tränat i ca 8 månader, och jag har alltid haft minst 4 träningsdagar i veckan, förutom några fåtal tillfällen då jag verkligen inte mått bra.
Jag har aldrig riktigt gillat helkropps programmet ,det hade jag bara de 4 första veckorna ,på ett ungefär.
Träningslusten har jag aldrig haft några som helst problem med, då jag tycker att detta är absolut bland det roligaste jag gjort!

Pjotor
2010-09-02, 07:22
I så fall är det bara att köra på med tredagarsprogrammet med tre dagars träning och en dags vila. Kör hårt och lycka till.