handdator

Visa fullständig version : Nöjd med deff - vill minska viktnedgången

Pretorian
2010-08-30, 08:09
Jag har legat på kaloriunderskott sen april/maj i år och gått ner från ca 81 kg till 73 kg. Jag har lite underhudsfett kvar runt mageln men känner inte för att minska så mycket mer i vikt. Hur gör jag bäst för att minska underskottet (och sedan kanske tom öka det)?

Så här ser energifördelningen ut för mig:
Protein: 180 g
Kolhydrater: 95 g
Fett: 45 g
Kalorier: 1600

Ska jag öka kolhydraterna och fettet (med tanke på att jag äter mer än 2 g per kroppskilo protein redan)?

rooz
2010-08-30, 08:13
Jag har legat på kaloriunderskott sen april/maj i år och gått ner från ca 81 kg till 73 kg. Jag har lite underhudsfett kvar runt mageln men känner inte för att minska så mycket mer i vikt. Hur gör jag bäst för att minska underskottet (och sedan kanske tom öka det)?

Så här ser energifördelningen ut för mig:
Protein: 180 g
Kolhydrater: 95 g
Fett: 45 g
Kalorier: 1600

Ska jag öka kolhydraterna och fettet (med tanke på att jag äter mer än 2 g per kroppskilo protein redan)?
Vad ser du för nackdelar med att öka proteinintaget?

Eddie Vedder
2010-08-30, 08:23
Vad ser du för nackdelar med att öka proteinintaget?

Frågan handlade inte om huruvida mer protein är dåligt utan om mer av det andra kan vara bra.

För egen del ser jag bara fördelar med att öka alla tre egentligen, dvs mer mat. Inte mer komplicerat än så. Om det nu är så att 1600 kcal stämmer så är det ju en nivå som trådskaparen sannolikt kan banta på genom att sitta still på en stol och med toalettbesök som enda fysisk aktivitet.

Jag skulle i alla fall gå upp till 2000 kcal MINST om jag vore Pretorian. Och går fortfarande vikten ganska fort nedåt så öka lite till. In med några kokta ägg och en ostmacka typ. :)

Pretorian
2010-08-30, 08:49
När det gäller proteinet så handlar det mest om att jag tycker att jag redan äter så mycket av det och det vore ju "trevligt" att få i sig mer av de andra delarna.
När jag skrev frågan så hade jag en otroligt vild och galen tanke att det kanske bara är att öka intaget av allt. Och just ostmackan blev jag väldigt sugen på.

Onigiri
2010-08-30, 09:10
Typ, några mackor extra, större portioner av det du har. Något fetare alternativ till det du redan äter osv.

Eller så fyller du på med flera ägg bara :):)