handdator

Visa fullständig version : SD´s våldtäktsgranskning

Sidor : 1 [2]

Trance
2010-08-29, 11:22
Hade 10% av alla invandrarna blivit dömda för våldtäkt förra årret, alltså 140 000/av/1 400 000 människor, hade jag nog höjt på ögonbrynen rejält.
Men nu är detta icke fallet.

Förra året dömdes 0,000039% av alla människor med invandrarbakgrund för våldtäkt. Det är 55 personer av 1 400 000 st människor.

Vad jag vet så tog inte Sverigedemokraterna ens med alla domar. Så de 55 personer var utav de 100-något domar de undersökt.

Ignatius72
2010-08-29, 11:45
Kristen i skolan? God morgon! Kolla dagspress från 1958-60 eller random media från 1970-tal. vi hade kanske en handfull finska immigranter och en islänning på vår tusenhövdade grundskola; likväl ansågs den vara en av de sämsta och stökigaste skolorna i landet kring såväl 1975 som åren närmast därefter.
.
Krisen i skolan beror på flumideologiska ideér. Symptomen för detta blir dock (över)tydliga med de stora invandringsskarorna.

Herr Oberst
2010-08-29, 12:03
Hur många togs för nerladdning r3mpuh? *popcorn*

HAHAHAHAHAHAHA :hbang: :laugh: :thumbup:

Touché

stafh
2010-08-29, 12:28
Skrämmande reklamfilm. Antar att SD-folket skolkade på historielektionerna.

Mental
2010-08-29, 12:38
Skrämmande reklamfilm. Antar att SD-folket skolkade på historielektionerna.

Jag skulle snarare tro att de pluggat noga och duktigt.

Vad söker folket i ett land där ekonomin går dåligt? Syndabockar och vältaliga ledare.

Det är inte SD som pluggat dåligt, utan snarare väljarkåren.

130kg finsk sisu
2010-08-29, 12:52
Stötte på dessa 3 filmer på youtube. Trodde först att det var någon SD propaganda men såg sen att det var en seriös kanal som gjort detta. Hur är det möjligt att situationen är sådan som den är? Om programmet stämmer? Vem bär ansvaret? Vem skall ta tag i situationen innan det blir riktiga oroligheter?
Detta är del 3. Kolla in del 1 och 2 oxå.
US4rxbcoW9g

stafh
2010-08-29, 12:57
Jag skulle snarare tro att de pluggat noga och duktigt.

Vad söker folket i ett land där ekonomin går dåligt? Syndabockar och vältaliga ledare.

Det är inte SD som pluggat dåligt, utan snarare väljarkåren.

Jo, så kan man ju också se på saken.

130kg finsk sisu
2010-08-29, 12:58
Eller är det nåt ihopklippt dravvel? Trodde först att det var TV3 insider som gjort programmen? Vet någon?

stafh
2010-08-29, 13:04
Eller är det nåt ihopklippt dravvel? Trodde först att det var TV3 insider som gjort programmen? Vet någon?

Det är ihopklippt från olika program och kanaler.

130kg finsk sisu
2010-08-29, 13:05
Jag ber om ursäkt som sagt. Såg nu i sista avsnittet att det var säkert ihopklippt och vinklat. Bra gjort ty det tog 2 avsnitt innan jag fattade. Men hursomhelst verkar det lite skrämmande, men som sagt är det klippt på ett vinklat sätt. Kan inte tro att klippen förmedlar sanningen.
Detta med svensk politik och samhällsutveckling är onekligen intressant. Mycket intressantare än de otaliga fyllemorden i Finland. Era problem tycks gå djupare än flaskbottnen.

Khyron_
2010-08-29, 13:07

Det är Tv3 Insider om invandrarbrottslighet (S06E05 2005)
tror den även finns att ladda ner på PB

Det kommer även bli era problem ni kommer inte att lyckas med det som Sverige Norge o Danmark har misslyckats med.

Baan
2010-08-29, 13:11
Citatet ovan antyder att du inte vill ta in en uppenbar verklighet. jag tolkar det som om du antingen är ignorant eller så är du rädd för att ett erkännande av problemet är detsamma som att erkänna SD:s politik.

Nej, det innebär - enkelt förklarat - att det är dumt att avfärda siffror som inte passar en själv på direkten, samtidigt som man lätt accepterar annan data som passar ens egen åsikt. Under förutsättning att det är siffror som egentligen inte existerar för att ingen har räknat på det. Därmed är diskussionen om vad det kostar meningslös.

I övrigt har jag inget mot att man räknar på det. Ska jag behöva säga detta för att inte bli anklagad för att mörka den hårda sanningen :) ?

Ignatius72
2010-08-29, 13:25
Nej, det innebär - enkelt förklarat - att det är dumt att avfärda siffror som inte passar en själv på direkten, samtidigt som man lätt accepterar annan data som passar ens egen åsikt. Under förutsättning att det är siffror som egentligen inte existerar för att ingen har räknat på det. Därmed är diskussionen om vad det kostar meningslös.

I övrigt har jag inget mot att man räknar på det. Ska jag behöva säga detta för att inte bli anklagad för att mörka den hårda sanningen :) ?

Så länge man/du är kvar i frågan OM det kostar så är det svårt att ta dig seriöst. Frågan är istället om man tycker det är värt det. Allt handlar inte om plus eller minus på kontot.

Baan
2010-08-29, 13:30
Så länge man/du är kvar i frågan OM det kostar så är det svårt att ta dig seriöst. Frågan är istället om man tycker det är värt det. Allt handlar inte om plus eller minus på kontot.

Om vi ska vara lite vetenskapliga :) kan man inte ens påstå att det kostar något utan att någon räknar på det, och gör det korrekt. Eller vill du diskutera fördomar? Givetvis tror jag också att det kostar. Om det är värt det är en svår fråga, även med korrekt data i hand. För min del får invandringen gärna kosta något. Var man drar gränsen vet jag inte, och jag är generellt för att vi hjälper människor i nöd. Annars hade jag inte själv varit här.

Trance
2010-08-29, 13:40
Om vi ska vara lite vetenskapliga :) kan man inte ens påstå att det kostar något utan att någon räknar på det, och gör det korrekt. Eller vill du diskutera fördomar? Givetvis tror jag också att det kostar. Om det är värt det är en svår fråga, även med korrekt data i hand. För min del får invandringen gärna kosta något. Var man drar gränsen vet jag inte, och jag är generellt för att vi hjälper människor i nöd. Annars hade jag inte själv varit här.

Skall bara notera att de siffror som folk brukar citera kommer oftast från olika professorer i nationalekonomi. Detta medför självklart inte att det är sant men det är inte så att det är någon Sverigedemokrat som jobbar på lagret och sedan går hem och säger hur mycket de tror det kostar.

Din andra åsikt är helt klart rimlig. Även om det kostar i pengar och i viss mån fler offer för brottslighet så får den överlägsna majoritet som inte utför brott ett bättre liv.

burre
2010-08-29, 13:46
http://www.svd.se/kulturnoje/mer/kulturdebatt/med-tackta-ansikten-kan-vi-inte-motas_5205649.svd

Intressant artikel, inte prick på ämnet men visste var annars att länka den. Klart läsvärt iaf.

Ignatius72
2010-08-29, 13:58

Det är inte särskilt svår matematik vi pratar om. Under förra året kom 7000 somalier till Sverige. Med ett trackrecord på 80-90% arbetslösa sedan tidigare så behöver man inte anlita någon för att förstå att detta kostar pengar. Detta alldeles oavsett om det skulle komma in 7000 amerikaner som fick jobb efter en kvart. Kostnaden är kvar. Allt från skolgång, bostad, socialbidrag, kriminalvård, sjukvård, socialvård. Enorma pengar-så klart.

När man tagit bort OM, då kan det vara intressant att räkna på det. För det måste man förr eller senare göra det. Varför det inte är gjort är desto märkligare.

BillyButt
2010-08-29, 14:36
När man tagit bort OM, då kan det vara intressant att räkna på det. För det måste man förr eller senare göra det. Varför det inte är gjort är desto märkligare.

Politikerna vill ha sina jobb kvar....

En statlig utredare, Ekberg, kom fram till att den totala kostnaden – netto – för invandrarna just under år 1994 låg på 30 miljarder.

Varför ett nettobelopp? Ekberg och hans uppdragsgivare har velat visa, att invandrarna inte bara kostar utan även bidrar. Men finansieringen hör inte hit; övriga utgiftsposter i statsbudgeten visar ju bruttosiffror, så för jämförelser krävs bruttobelopp. Ännu ett problem med Ekbergs sätt att räkna: han tillåter inte den årliga nettokostnaden att växa efter 1994, trots alla nya uppehållstillstånd som meddelats under åren och trots att arbetslösheten bland invandrarna stigit. Det är nog klokt att räkna med en betydligt högre årskostnad idag för det svenska folkhushållet, både netto på Ekbergs manér och, framför allt, på verklighetens bruttospråk.

http://exitsverige.blogspot.com/2007/04/kapitel-9-slutsatser.html

BillyButt
2010-08-30, 21:26
Tydligen anser man "ickefrågan" ändå vara ett problem.

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/brottochstraff/article7695065.ab

mini
2010-08-30, 21:33

Vem är "man" och vem menar du anser att våldtäkter är ett ickeproblem?

Herr Oberst
2010-08-30, 21:34

Som sagt, det är bara vissa som får trycka på allvaret i denna situationen. Måns Cederberg är uppenbarligen inte Sverigedemokrat.

Som feministen Schyman bevisade häromdagen. Det är viktigare att bekämpa SD än att bekämpa de våldtäkter som uppenbarligen begås varje dag

ryssen
2010-08-30, 21:35

jävla hycklare.konstigt att det erkänns så här inför valet.

och vad säjer vänsterdravlet om detta som gafflat på brädan om att vi bara inbillat oss.

mini
2010-08-30, 21:46
Ni läste att denne man (vars politiska åskådning är okänd åtminstone för mig) vill att det ska upprättas ett register över samtliga svenska män?

LoTiX
2010-08-30, 21:50
Ni läste att denne man (vars politiska åskådning är okänd åtminstone för mig) vill att det ska upprättas ett register över samtliga svenska män?

Vadå för register? DNA eller något? Jag är den första som applåderar det.

Herr Oberst
2010-08-30, 22:08
Register är väl ok. Men tråkigt om det bara är svenska män som ska ingå i det då vi trots allt är underrepresenterade.

Trance
2010-08-30, 22:15
Register är väl ok. Men tråkigt om det bara är svenska män som ska ingå i det då vi trots allt är underrepresenterade.

Nu känner jag inte dig men det är inte orimligt att du på grund av kön (garanterat), ålder och inkomst ingår i en grupp som är väldigt överrepresenterad.

Herr Oberst
2010-08-30, 22:20
Jo det klart. Jag har en flickvän som inte är svensk, så troligtvis tillhör jag den överrepresenterade gruppen. Men mörkertalet här är väl så stort så man vet väl egentligen inte. Man kan väl bara gissa på att vissa kvinnor inte är så benägna att anmäla som vissa andra

Fordon
2010-08-30, 22:51
Vadå för register? DNA eller något? Jag är den första som applåderar det.

Men lol. Aldrig. Jag köper inte det där med att "Har man rent mjöl i påsen har man inget att dölja".

Ett privatliv är ett privatliv, oavsett hur rent mjöl man har.

Tricce
2010-08-30, 22:54
Men lol. Aldrig. Jag köper inte det där med att "Har man rent mjöl i påsen har man inget att dölja".

Ett privatliv är ett privatliv, oavsett hur rent mjöl man har.

Och Bodström håller med :D (tveksamt om han har rent mjöl i sin påse dock ;) )