Visa fullständig version : Deff under hösten 2010
mikkeborås
2010-08-25, 14:19
Då var hösten här igen och säsongen börjar igen! känns skönt!
Har hållt vikten bra under sommaren och nu kör vi igen.
Matschema ser ni som bifogad fil.
Träningsschemat ser ut följande.
Mån:Bröst
BJJ/Grappling
Tis: Armar
Teknik Jujutsu
Ons:Grappling/Sparring
Tors:Ben
Fre: Axlar
Grappling/Sparring
Lör: Rygg
Brottning/Sparring
Sön VILA
Övningar
Marklyft, Knäböj, Militärpress, Frontböj, Chins, Dips, Lastdrag med smalt och brett handtag, Kabeldragningar för biceps, triceps, bröst. Bänkpress rak och lutande, Nackhuva.
Kör 5 övningar per muskelgrupp.
Ligger just nu på 98 kg.
Mina coacher anser att ja ska lägga mig i -91 kg så det siktar vi på
Har ganska mycket fett så om det är en snygg kropp man vill åt så ska jag nog ner på 80-83 kg men just nu är målet 91 kg pga de anser att jag passar bäst där.
Allt skall vara klart till januari 2011
mattilainen
2010-08-25, 15:30
verkar vara väldigt lite mat för väldigt mycket träning.. Sen kommer du snart inse att det blir väldigt svårt att köra enbart armar och så mycket grappling/bjj utan att få ont i muskelfästena och bli överbelastad. Lägg träningen på muskelgrupper istället för att isolera armarna. Rygg/ben/bröst. Istället för att dela upp det så att du kör armar en speciell dag. Detta har jag gjort och kommit till gränsen där jag får ont i muskelfästena/senorna om jag kör enbart armar en dag och sedan massa grappling på det.
mikkeborås
2010-08-25, 15:43
Ok...igår då jag körde armar så har jag ju sjukt ont på grapplingträningen.
får kolla över detta!
Maten kan vara för lite.
satte ihop det innan idag.
försöka få ihop en måltid mer och kanske hamna på ca 2200 kcal om dagen.
första veckan kommer bli ett test!
just nu sitter jag mest å gråter för att jag utsattes för en flying armbar som jag inte hann klappa på :)
mattilainen
2010-08-25, 20:37
Ok...igår då jag körde armar så har jag ju sjukt ont på grapplingträningen.
får kolla över detta!
Maten kan vara för lite.
satte ihop det innan idag.
försöka få ihop en måltid mer och kanske hamna på ca 2200 kcal om dagen.
första veckan kommer bli ett test!
just nu sitter jag mest å gråter för att jag utsattes för en flying armbar som jag inte hann klappa på :)
om du tränar såna pass behöver du nog äta mer. Jag äter runt 2000-2500 när jag går ner runt 0.5 kg/vecka :p
Men vad är det för stil? Är det träning? Då gör man ju inte så, då tar man det j lugnt så man slipper bli skadad, tycker då jag och mina tränare/sparringspartners.
Eddie Vedder
2010-08-26, 07:52
Jag vet inte hur pass fort du VILL ner i vikt men som 98 kg tung och med den träningen är ditt planerade kaloriintag mycket lågt. Vill du rasa i vikt så kör på. Vill du gå ner långsammare och upprätthålla prestationsförmågan bättre i dina idrotter bör du käka mer. Jag lovar dig att du går ner i vikt på 2500 kcal varje dag. Och det finns ingen anledning i mina ögon att gå upp och ner på ett antal 100 kcal från ena dagen till den andra. Kör på minst 2500 per dag oavsett tuff träningsdag eller vilodag.
mikkeborås
2010-08-26, 12:09
Jag har tränat på Fight gym i borås innan, där var det mycket hårdare än det vi kör idag på Ljungby jujutsuklubb.
Jag tränar de mesta i fullfart och då ryker man på dem ibland!
alla klubbar har olika stilar. just nu är det lugnt å tekniskt.
Jag själv försöker köra i min kollegas klass och vill han köra hårt så är jag på:) annars håller jag igen. men fightgym style är hårdast:)
Jättebra invändning Eddie
Kan då utan problem lägga in mer protein och kcal.
Vikten skall ju inte vara klar förän januari!
Mitt guld senarium hade dock varit att ge ner mkt mer för att sedan bygga mer.
men det kanske vi gör till våren.
Kan lägga upp start bilder och sedan veckobilder.
Anton Fräs
2010-08-26, 12:11
Jag tror det hade varit bättre att göra det i ett långsammare tempo, i synnerhet för prestationens skull. Första 4-5 dagarna, upp till 10 dagar på stort underskott tenderar att gå bra eller vara OK sedan dippar ens förmåga att göra något vettigt med kroppen rätt rejält. (personlig iakttagelse)
Starta gärna en journal med bilder! Hade varit skoj.
JimmyJoe
2010-08-26, 12:20
Jag tror det hade varit bättre att göra det i ett långsammare tempo, i synnerhet för prestationens skull. Första 4-5 dagarna, upp till 10 dagar på stort underskott tenderar att gå bra eller vara OK sedan dippar ens förmåga att göra något vettigt med kroppen rätt rejält. (personlig iakttagelse)
Starta gärna en journal med bilder! Hade varit skoj.
Högst peronligt också. Hur bra kroppen är på att ta hand om och omvandla de interna resuserna varierar från person till person. Och hur bra man kan arbeta på kaloriunderskott varierar också från person till person.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.