handdator

Visa fullständig version : Bröstträning

jwzrd
2003-10-23, 22:41
Alltså, bröstträning. Denna skitsyssla.

Vad ska jag ta mig till med mina rattar? Jag kan mer eller mindre bara köra "sneda övningar". Allt annat blir bara väldigt märkligt. Det finns inget bra dragläge att arbeta i. Det känns som första gången jag klev in på ett gym varje gång jag ska köra planbänk, plan hantelpress, plana flyes etc. Stramar i främre delta, gör ont i yttre pecsen, knäpper och knakar. Ramlar in och ut i triceps. Av 10 reps i hantelpress så kanske 1-2 är bra rep med rätt djup och rätt bana. Till kroppen är jag "monterad" så att jag har axlarna relativt högt upp och framåt och nacken något "framåt". Jag har fått förklarat för mig att nån annan (nämner inget nickname) att det är en rätt dålig kombo för att vara nån pressare av rang.

Allan
2003-10-23, 22:46
Hey bro, du kanske kan få nån hjälp av den här

Bröst enligt Bobo Holmqvist (http://www.bk-sportsmag.se/tidningen/1987/5/orsak_o_verkan_del_1.htm)

allan

jwzrd
2003-10-23, 22:48
Haha, skrämmande. Jag slet fram min kopia av just Orsak - Verkan-boken igårkväll just för att sätta saker rakt med tissarna :)

Allan
2003-10-23, 22:50
Ger mig fan på att du har den signerad också !

allan

jwzrd
2003-10-23, 22:54
Haha, nej så bra är det inte. Jag körde mycket pec-dec för ett par år sen. Men det bråkar med min vänstra axel. Inte själva övningen utan av att jag blir stel någonstans på vänster halva av kroppen så att vänster axel hänger ned och stramar runt rotatorkuffen. Men kanske är det dags att damma av den övningen trots ghey-faktorn :D

O.W.
2003-10-23, 23:19
Originally posted by jwzrd
Alltså, bröstträning. Denna skitsyssla.

Till kroppen är jag "monterad" så att jag har axlarna relativt högt upp och framåt och nacken något "framåt". Jag har fått förklarat för mig att nån annan (nämner inget nickname) att det är en rätt dålig kombo för att vara nån pressare av rang.

Ska jag tolka den här beskrivningen som att det är svårt att få bak axlarna och pressa dom nedåt dvs mot benen så att säga vid plan hantelpress och bänkpress?

Att nacken är något framåt förstår jag inte varför det skulle inverka negativt på plana övningar, kan någon utveckla..

jwzrd
2003-10-23, 23:28
Alltså, det med nacken är bara som en del av beskrivningen av min hållning. Jag kan få ner axlarna långt, men det gör bara ont och stramar i delta och halsen om jag försöker i ett bröstset. Jag är stel och orörlig i vissa delar runt axlarna och rätt rörlig i andra delar. Det som behövs är att någon som har koll på läget tar en titt och drar och sliter lite skulle jag tro.

O.W.
2003-10-25, 11:28
Jag känner igen problemet, det beror säkert endel på stelhet och endel på hur man är bygd, fästen o ursprung för musklerna och benens placering och längd i förhållande till varandra.

Skulle vara intressant ifall någon känner igen samma sak och kan berätta hur de gjort för att lyckas med bänkpress ändå??? :)

Ankarby
2003-10-25, 13:53
Samma sak här så har bara kört sneda övningar det senaste året och fungerat kanon, växt som aldrig förr

jwzrd
2003-10-25, 14:02
Jag får bra resultat jag med. Men inte tillräckligt bra. Det fattas mitt på bröstkorgen och nedåt.

mr_ping2
2003-10-26, 18:34
Jag har kört samma träningssätt i typ 6 år nu... först för 2 år sedan började det hända något - då jag började äta mer.

Jag kör bänkpress, pecdeck och flyes bara...
Ser ut som en tjej nionde klass nu ungefär.

jwzrd
2003-10-26, 19:13
Heh, wtf, hur ser du ut då? :confused:

shirunai
2003-10-26, 19:41
Originally posted by jwzrd
Heh, wtf, hur ser du ut då? :confused:

Hård och fast byst B,C kupa :notme:

Fartman
2003-10-26, 19:42
Originally posted by mr_ping2

Ser ut som en tjej nionde klass nu ungefär.

utgår från att du menar att du fått en sk "skidbacke" pga för mycket undre bröst i jämförelse med övre, problemet kan nog åtgärdas med lite mer fokus på övre...

annars kanske du menar att du blivit lite småfet (pga mer mat) och fått lite spetsiga bröst = diet

z_bumbi
2003-10-26, 20:06
jwzrd: Dags att bita i det sura äpplet och börja bana in plana pressar på lätta vikter?
Samt stretcha en del verkar det som..

jwzrd
2003-10-26, 21:27
Jag försöker, försöker och försöker. Kör hantelpress på planbänk på mellan 20 och 30kg förnärvarande.