handdator

Visa fullständig version : Bra gym i Halmstad?

JohPz
2010-08-22, 21:04
Som rubriken lyder, var finns värdaste gymmet i Halmstad?
Mycket fria vikter, lågt pris, nära högskolan och bra öppetider e de jag letar efter:)
Har hyffsad koll på kårgymmet och ett friskis men skulle va kul att veta om det finns fler vettiga alternativ.

Andy.da.wohoo
2010-08-22, 21:07
Sportsclub Halmstad är överlägset allt annat enligt mig.

http://www.sportsclubhalmstad.se/

Dissector
2010-08-22, 21:15
Sportsclub Halmstad är överlägset allt annat enligt mig.

http://www.sportsclubhalmstad.se/

Utan tvekan. Hyfsat nära högskolan också.

tjabon
2010-08-22, 21:50
Träningskompaniet är också helt OK.

Lite mer yta än Sports Club.

PepzAdept
2010-08-22, 22:13
sports club tycker jag var det bästa! Riktigt skönt gym faktiskt.

-C-
2010-08-24, 19:36
Sportsclub

Insulinus
2010-08-24, 20:54
Jag var medlem på SC i ett år men bytte till Idrottscentrum (före detta kårgymmet) på högskolan. Dels kostar medlemsskapet 1000-1500 mindre per år än SC, man kan frysa sitt kort under t.ex sommaren och huvudanledningen till att jag bytte - De har podier så man kan köra ryck och stöt samt släppa stången i marklyften om man inte orkar låsa ut.

Deras maskiner är främst Freemotion, dvs inga låsta rörelsebanor vilket har en del fördelar. Det negativa är att deras tyngsta hantlar bara väger 40kg.

Träningskompaniet är också riktigt bra med mer ytor men ligger en bit ifrån högskolan.

1: Idrottscentrum
2: Sportsclub
3: Träningskompaniet

Sats och Actic samt F&S finns ju också men de ligger i en egen (lägre) klass

Sparven från Minsk
2010-08-25, 06:14
Är det hardcore du vill ha med goa maskiner och mycket fria vikter är Sportsclub det vettiga alternativet. Var medlem där i 3 års tid.
Ta dygnet runt kortet så får du en liten bricka, kan då träna 0-24 alla dagar i veckan :thumbup:

PureWhey
2015-02-02, 13:05
Är det hardcore du vill ha med goa maskiner och mycket fria vikter är Sportsclub det vettiga alternativet. Var medlem där i 3 års tid.
Ta dygnet runt kortet så får du en liten bricka, kan då träna 0-24 alla dagar i veckan :thumbup:

Kört där 2 gånger nu efter dom bytt lokal. Riktigt schysta grejor, skulle dom haft ett par podier till skulle jag nog bytt dit...

Sparven från Minsk
2015-02-02, 13:41
Kört där 2 gånger nu efter dom bytt lokal. Riktigt schysta grejor, skulle dom haft ett par podier till skulle jag nog bytt dit...

När jag började där var det Thorbjörn som ägde gymmet, tävlade själv och hade köpt det av en kille som hette Matthias som också hade tävlat.
Då var det slitet och mer hardcore än vad det är idag.

Men saker och ting ändras. Har inte varit där på 1 år nu så vet inte hur det ser ut idag. Ligger vid järnvägen ännu?

PureWhey
2015-02-02, 17:49
När jag började där var det Thorbjörn som ägde gymmet, tävlade själv och hade köpt det av en kille som hette Matthias som också hade tävlat.
Då var det slitet och mer hardcore än vad det är idag.

Men saker och ting ändras. Har inte varit där på 1 år nu så vet inte hur det ser ut idag. Ligger vid järnvägen ännu?

Vid järnvägen jao, precis vid något hamburgarhak. Någon boxningsgrej i samma lokaler, enbart de maskiner Arne säljer i princip. Robust och schyst.