Visa fullständig version : Billigaste sättet Linköping-Luleå?!
Tjo
Tänkte hälsa på en polare uppe i Luleå någon gång ganska så snart men vet inte riktigt hur jag ska ta mig dit så billigt som möjligt från Linköping. Kollade lite på tågpriser och så men det verkade ju inte gå att komma under tusenlappen för en resa tur och retur just nu :S Finns det inga billigare alternativ att ta sig dit om man bortser från att cykla, springa, lifta, planka osv
Hmm, jag skulle kolla på tåg till stockholm, Y-buss till Umeå och sedan buss 100 med lokaltrafiken till Luleå. Vette tusan hur dyrt/billigt det blir dock.
Hmm, jag skulle kolla på tåg till stockholm, Y-buss till Umeå och sedan buss 100 med lokaltrafiken till Luleå. Vette tusan hur dyrt/billigt det blir dock.
Mhm hade tänkt kolla lite på bussresor också. Det som är lite jobbigt är ju bara att det är enormt drygt att sitta i en buss 15-16 timmar eller vad det tar att åka tid.
Trodde inte det skulle kosta mer än typ 500-600 kronor att åka fram och tillbaka. Trodde det skulle vara billigt och bra att åka kollektivt men icke :( Lär ju vara billigare att splitta bensinpengar på 4 pers och dra en road trip upp dit istället.
Beror ju mycket på när du skall åka och när du skall åka hem. Det är svårslaget med flygbuss+lågprisbiljett. Checkade lite snabbt och beroende på dag närmaste veckorna finns det biljetter för 249-463 kr lite nu och då (enkel väg alltså). Student? Då kan det väl gå att komma undan lite billigare ändå. Plussa sedan på flygbussen. Polaren får givetvis komma och hämta dig på Kallax i Luleå :)
Bilvarianten är ju hyfsat billig, förutsatt snål bil, om ni kan splitta på fyra. Blir dryga 210 mil att köra totalt.
Snubben har ingen bil där uppe så om han ska hämta mig får det bli på hans cykel :D
Om jag inte hittar någon billig tågresa för typ 800 så tror jag att jag försöker dra ihop ett gäng som hänger med upp så vi kan splitta bensin. Känner att jag inte orkar sitta och trängas med folk på en buss. Dör nästan de gånger jag åker buss fram och tillbaka till Stockholm bara.
Om vi bilar kan vi turas om att köra lite också och pissa i flaskor så behöver vi inte stanna förutom för att tanka. Byte av förare sker självklart i full fart på motorvägen för att minimera resetiden.
Är man 3+ så lönar sig bil om man bara ser till bensinpengar och inget annat.
Status Quo
2010-08-22, 22:39
Att gå torde vara billigast.
Nordenator
2010-08-22, 22:46
I egenskap av Luleåbo skulle jag rekommendera flyg. Det brukar i slutändan bli ett rätt billigt alternativ och man slipper kasta bort en dag i bil/tåg. Den enda egentliga fördelen jag skulle se med bilen är att man faktiskt får med en bil på plats.
Drar via Skavsta till Bryssel om ungefär en vecka, och det blir inte speciellt dyrt med flyg. Tåg hade nog varit dyrare samt tagit en jävla massa mer tid. Nu hinner vi möta upp med en bekant i Sthlm över en kaffe eller öl istället för att sitta och löka på ett tåg.
Lelle Pelle
2010-08-22, 23:06
I egenskap av Luleåbo skulle jag rekommendera flyg. Det brukar i slutändan bli ett rätt billigt alternativ och man slipper kasta bort en dag i bil/tåg. Den enda egentliga fördelen jag skulle se med bilen är att man faktiskt får med en bil på plats.
+1
Flyg är alltid billigast, speciellt om man kan flyga som ungdom.
Mjo, hittade en del flygresor som låg snäppet under tusenlappen precis fast då ska man ju ändå åka till stockholm på det sen. Tydligen så gick det bara att flyga till Luleå från Linköping via köpenhamn och stockholm för circa 5500 kronor enligt flygresor.se
4000 för att få 4 personer till Norrland låter som ett jävla rån enligt mig. De borde nästan betala oss för att vi kommer dit och köper öl istället :(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.