Visa fullständig version : Nattmacka?
Big bicep
2010-08-22, 00:50
Hejsan
Är det dåligt ur myskelbyggar synpunkt eller för träningen att käka en nattmacka vid 01:00 ungefär, det är nämligen lätt hänt att det blivit så nu under semestern, eftersom det inte ska gå för långt mellan målen. hört av endel att de är dåligt med intag då, men också hört motsatsen att det behövs nått i magen till natten, vad säger ni?
Viktor_Balck
2010-08-22, 01:45
Hejsan
Är det dåligt ur myskelbyggar synpunkt eller för träningen att käka en nattmacka vid 01:00 ungefär, det är nämligen lätt hänt att det blivit så nu under semestern, eftersom det inte ska gå för långt mellan målen. hört av endel att de är dåligt med intag då, men också hört motsatsen att det behövs nått i magen till natten, vad säger ni?
Kör hårt med nattmackan, jag tog en precis men då givetvis +50 och har ett jäkla tröck nu.
http://cdn2.sbnation.com/imported_assets/274336/double_facepalm_ashx_medium.jpg
Att allt man äter efter ett visst klockslag skulle vara dåligt och "bara lägger sig på magen" är en gammal myt. Är du uppe klockan 1, så ta dig du en nattmacka för all del. Det är snarare bra än dåligt.
Eddie Vedder
2010-08-22, 07:40
Varken bevisat som sämre eller bevisat som bättre. Den kan ha sina fördelar och den kan ha sina nackdelar.
Om den mackan är skillnaden varje dygn mellan att äta för lite eller tillräckligt så är det dåligt om du skippar den för det skulle ju innebära negativ kaloribalans dygn efter dygn.
Ät din macka och njut! *drool*
Skrollovicz
2010-08-22, 11:47
Ät mer innan du lägger dig i stället, det fungerar precis lika bra.
Hejsan
Är det dåligt ur myskelbyggar synpunkt eller för träningen att käka en nattmacka vid 01:00 ungefär, det är nämligen lätt hänt att det blivit så nu under semestern, eftersom det inte ska gå för långt mellan målen. hört av endel att de är dåligt med intag då, men också hört motsatsen att det behövs nått i magen till natten, vad säger ni?Att man ska äta med 3h mellanrum för optimala resultat är taget ur luften. Ät din nattmacka du :)
Att man ska äta med 3h mellanrum för optimala resultat är taget ur luften. Ät din nattmacka du :)
kanske fungerar att äta mer sällan om man är en räka eller söt flikka som väger intervallet 0-75 kg och har en dagsbehov på 1500-3500 kcal, men jag tror att för lite grövre pojkar som väger 100 kg + och sysslar med BB eller SL / OL är det svårt att inte äta allt annat än ofta, skall man ha ner 600-900g protein eller 6000 kcal + / dag så är det inte optimalt att äta för sällan, illamående, paltkoma, magproblem osv kommer förmodligen omgående så...
men för övrigt, är man inte seriös med sin träning och / eller inte väger speciellt mycket så fungerar det förmodligen utmärkt!!!!!!! :thumbup:
Ristretto
2010-08-22, 19:40
kanske fungerar att äta mer sällan om man är en räka eller söt flikka som väger intervallet 0-75 kg och har en dagsbehov på 1500-3500 kcal, men jag tror att för lite grövre pojkar som väger 100 kg + och sysslar med BB eller SL / OL är det svårt att inte äta allt annat än ofta, skall man ha ner 600-900g protein eller 6000 kcal + / dag så är det inte optimalt att äta för sällan, illamående, paltkoma, magproblem osv kommer förmodligen omgående så...
men för övrigt, är man inte seriös med sin träning och / eller inte väger speciellt mycket så fungerar det förmodligen utmärkt!!!!!!! :thumbup:
Jo, för det är ju kroppsstorlek och energibehov som avgör det....*whatever*
Jo, för det är ju kroppsstorlek och energibehov som avgör det....*whatever*
http://www.memedepot.com/uploads/0/207_not_sure_if_serious.jpg
Ristretto
2010-08-22, 19:51
http://www.memedepot.com/uploads/0/207_not_sure_if_serious.jpg
Haha, älskar den bilden!:D
Menar bara att man inte behöver vara speta för att det ska funka. Själv har jag då klämt i mig runt 6000kcal på ett par-tre timmar efter träning. Jag är ju dock speta. Är man större kan man ju också äta mer. Sen är det säkert inte optimalt att lägga upp det så, men det är soft och gott.
men för övrigt, är man inte seriös med sin träning och / eller inte väger speciellt mycket så fungerar det förmodligen utmärkt!!!!!!! :thumbup:Under deff funkar det ypperligt, sen under bulken får vi se vad kroppen och magen säger. Sist var det svårt som fan trots fler måltider.
Så jag håller med dig, iaf för min egen del blir det nog svårt att gå över 3000kcal på 2-3måltider.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.