Visa fullständig version : Är detta träningsupplägg bra??
Måndag=Triceps/Biceps/Mage.
Onsdag=Rygg/schrugs.
Fredag=Axlar/Underarmar/Mage.
Söndag=Bröst/Ben.
Mvh///
Skulle inte träna underarmar efter rygg, om du har med marklyft i scemat. Varför inte:
Måndag: Bröst/Triceps
Onsdag: Rygg/Biceps/Underarmar
Fredag: Axlar/Mage
Söndag: Ben/Vader
Skulle inte träna underarmar efter rygg, om du har med marklyft i scemat. Varför inte:
Måndag: Bröst/Triceps
Onsdag: Rygg/Biceps/Underarmar
Fredag: Axlar/Mage
Söndag: Ben/Vader
Va?
Va?
Vad är problemet med det? *screwy*
EDIT: Jag menade att jag skulle inte träna underarmar DAGEN EFTER man har tränat marklyft
Måndag=Triceps/Biceps/Mage.
Onsdag=Rygg/schrugs.
Fredag=Axlar/Underarmar/Mage.
Söndag=Bröst/Ben.
Mvh///
EDIT: Jag menade att jag skulle inte träna underarmar DAGEN EFTER man har tränat marklyftTack för ditt svar,nu kör jag ju varannan dag nästan hela tiden utom söndag till måndag.Vet att många tycker man ska köra rygg och biceps samma dag fast jag tycker det är lite svårt att ladda om efter ett ryggpass och sen köra biceps.Därför har jag valt att köra triceps/biceps på samma dag..Men om fler har ide'er så ös på :D .Såg nu att jag skrivit bara ben på söndag jag menar ben/vader
EDIT: Jag menade att jag skulle inte träna underarmar DAGEN EFTER man har tränat marklyft
Trodde du menade direkt efter marklyft... Lät lite konstigt då...:naughty:
Trodde du menade direkt efter marklyft... Lät lite konstigt då...:naughty:
Joo, formulerade mig dåligt där :D
Tack för ditt svar,nu kör jag ju varannan dag nästan hela tiden utom söndag till måndag.Vet att många tycker man ska köra rygg och biceps samma dag fast jag tycker det är lite svårt att ladda om efter ett ryggpass och sen köra biceps.Därför har jag valt att köra triceps/biceps på samma dag..Men om fler har ide'er så ös på :D .Såg nu att jag skrivit bara ben på söndag jag menar ben/vader
Annars
Bröst/Biceps
Rygg/Mage/underarmar
Axlar/triceps
Ben/vader
Kör nu detta upplägg och det känns bra---->
Måndag=Biceps/triceps i superset,mage.
Onsdag=axlar,underarmar.
Fredag=Rygg/shrugs,mage.
Söndag=Bröst,ben.
Har även testat köra rygg/biceps och bröst/triceps men gillade inte det upplägget alls+att mycket styrka försvann.Ska även börja köra ett pass bodypower på tisdagar för konditionens skull..Mvh/Mathsa
remindme
2010-09-03, 16:04
Själv tycker jag ett renodlat armpass är slöseri med tid i ett schema om man nu inte redan är jättestor och vältränad :)
Men det är vad "jag" tycker.
Underarmar efter rygg och shrugs, definitivt. Är du trött i underarmarna så orkar du inte med vikterna som vanligen krävs i shrugs.
Jag kör ju varannan dag och får min vila,inte kännt av att mina underarmar inte klarar av att lyfta eller smärta.Vadå slöseri med ett rent armpass,kör ju superset med så långt tid tar det inte heller :D,passar mig utmärkt.Som sagt provat lite olika kombos och detta är det jag får ut mest av som det känns just nu...
Gott att det funkar för dig! =)
Men tänk på att triceps och biceps inte är dom största musklerna även om det är snyggt att ha dom ;) Därför som du kan känna dig matt i armarna när du har dom i kombo med bröst/rygg. Du har ju redan kört övningar som involverar triceps/biceps, vilket kan vara i fördel.
Men kör på vad som passar dig, tyckte bara det lät lite roligt att du inte har någon kraft. Vilket antagligen beror på att musklerna biceps/triceps redan fått jobba.
Gott att det funkar för dig! =)
Men tänk på att triceps och biceps inte är dom största musklerna även om det är snyggt att ha dom ;) Därför som du kan känna dig matt i armarna när du har dom i kombo med bröst/rygg. Du har ju redan kört övningar som involverar triceps/biceps, vilket kan vara i fördel.
Men kör på vad som passar dig, tyckte bara det lät lite roligt att du inte har någon kraft. Vilket antagligen beror på att musklerna biceps/triceps redan fått jobba.Vet att det inte är dom största musklerna men det känns bra att köra dom ihop av någon anledning :D sen så klart e det som du säger att jag inte orkar lika mycket i ex biceps efter som jag kört rygg innan och tvärtom.Men att gå ner i vikt som man jobbat upp kändes inget vidare för motivationen heller :D nu ska jag köra mitt program ett tag och sen se.Tack för ditt/era svar..Mvh/
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.