Visa fullständig version : Beställt betalat från UK, 10 dagar sedan och inte ett ljud, oroa sig?
Tja gott folk!
Börjar bli lite orolig. Beställde en jacka från en engelsk sida. Det har nu gått tio dagar utan ett ljud, trots att jag försökt nå dom både per telefon och mail.
Jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu så undrar om någon kan komma med lite tips? Riktigt snopet känns det iaf.
Cheers
David Brent
2010-08-18, 11:30
Vilken sida?
http://menswearonline.co.uk
Den såg rätt seriös ut. Jag tror inte att det är några problem, men prova att ring och maila några gånger. Jag fick vänta typ en månad när jag beställde mina grippers från iron mind. Sedan mailade jag dem och de sa att dom kommit in i Sverige för två veckor sedan och att posten skulle höra av sig. Jävla posten!
Pudzianovski
2010-08-18, 11:38
Det står att leveranstiden normalt är 3-5 dagar inom UK. 10 dagar till Sverige är nog inget att oroa sig för ännu då.
Jag har ringt många, många gånger och det resulterar endast i telefonsvarare där dom ber mig tala om vad det gäller och mitt nummer. Jag har gjort det åtminstone tre gånger utan att höra något.
Jag har även använt mig av kontaktformuläret på sidan, samt mailat dom.
Inte ett ljud. Tycker det är riktigt riktigt dåligt av dom iaf och blir orolig att mina pengar är borta.
Vad gör man om det inte händer något? Jag menar, efter att man Har väntat :)
Beställde från zavvi uk senast och det tog runt en vecka att komma fram. Tycker inte 10 dagar låter överdrivet mycket. De kanske inte hade någon vara i lager och håller därför hela beställningen?
Absolut kan det vara som ni säger. Anledningen till oroandet är ju pga att det inte går att få kontakt med dem...
När jag loggar in och kollar orderstatus så är den fortfarande "Processing", that can't be good...
De kanske inte hade den i lager.
Har beställt ett par ggr från england, ibland har det gått på 4-5 dagar men ibland har det tagit över 2 veckor.
Jag hade börjat oroa mig. Google ger förvånansvärt lite resultat på sidan. En etablerad butik brukar ha både kritik och possetiv feedback. Och med tanke på hur många modebloggar och prisjämförelseverktyg som finns så borde de lämna mer avtryck på nätet.
Kollar man på Alexa pageranking så ser man att endast 10 sidor länkar in till mensware.
http://www.alexa.com/siteinfo/menswearonline.co.uk
Hur hittade du butiken? känner du någon, över huvudtaget, som har handlat där ifrån? Hur länge har sidan funnits? osv
Hoppas bara du får din jacka.
Beställde du på faktura eller?
Annars ser ju sidan seriös ut vilket är positivt.
Tack för svar!!
Jackan jag ville ha tog slut på sidan jag vanligtvis handlar på så gjorde en sökning på modellen och fick upp ett antal sidor, en av dom denna. Stod att jackan fanns i lager och jag gjorde beställningen och betalade direkt. Sen dess har inget hänt, förutom detta mail:
Hello David B,
Thank you for your order! You can check the status of your order by logging into your account. If you have any questions about your order please contact us at it@menswearonline.co.uk or call us at 0208 1234 167
Fick även ordernr etc.
Efter detta har inget hänt what so ever :(
Hur går man tillväga om INGET händer, finns det ens något jag kan göra?
Eller det är bara att gråta lite över sina 3000 SEK, som är mycket pengar som student.
Tror du ska lugna dig lite. Din jacka kommer komma, eller pengar. Det företaget verkar väldigt seriöst. Har kollat upp lite och hittar inget negativt om det.
Vänta veckan ut och kolla hela tiden updaten på sidan. Händer inget -> Ring igen!
Må väl!
Tror du ska lugna dig lite. Din jacka kommer komma, eller pengar. Det företaget verkar väldigt seriöst. Har kollat upp lite och hittar inget negativt om det.
Vänta veckan ut och kolla hela tiden updaten på sidan. Händer inget -> Ring igen!
Må väl!
Hur & var har du kollat upp det? Jag har googlat och hittat ett alternativt nummer som jag heller inte kommer fram på. Så du får gärna dela med dig hur du hittade mer info! För 'väldigt seriöst' så måste du fått fram något jag missat helt.
mvh
iofs, nu när jag tänker efter så är jag nog alldeles för godtrogen.
Jag har skickat ett mail och undrat hur lång tid det brukar ta för dem att skicka.. kan skriva svar här sen om jag får något svar..
Finns det inget sätt att kolla upp detta på:
Menswear Online
Warwick Bowden and Sons Ltd 59 West Street Horsham West Sussex RH12 1PN
it@menswearonline.co.uk
0208 1234 167
Warwick Bowden and Sons Ltd 59 West Street Horsham RH12 1PN
VAT Number: 528 3922 31 Company Number: 02435287
Någon som har lite koll på England kanske?
mvh
Potatiskillen
2010-08-19, 13:20
Jadu, det tog max 7 dagar för mig att få något hem till mig. Så ja, jag skulle nog börja ta och ringa och höra.
Det företaget verkar väldigt seriöst. Har kollat upp lite och hittar inget negativt om det.
Vad hittade du i din research då? Hittade du något positivt? Att inte hitta något alls om ett företag är illavarslande för mig.
Detta är vad jag hittar i alla fall:
Menswear Online
Warwick Bowden and Sons Ltd 59 West Street Horsham West Sussex RH12 1PN
it@menswearonline.co.uk
0208 1234 167
Warwick Bowden and Sons Ltd 59 West Street Horsham RH12 1PN
VAT Number: 528 3922 31 Company Number: 02435287
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.