Logga in

Visa fullständig version : Hur lång tid tar det innan man ser resultat?

Shipp
2010-08-18, 10:53
Jag är 15 bast och väger runt 58 kilo. Enligt hur jag rör mig och för min ålder så ska jag få i mig 1666 kalorier per dag. Nu har jag ätit över 2000 varje dag i 1 vecka. Hur lång tid tar det innan man ser 1 kilo mer på vågen?

Känns som man förlorar all vikt man har gått upp i när man sätter sig på dass. :smash:

Kischen
2010-08-18, 11:03
Vilken tråd.

Kunde du inte frågat i din förra istället?

benacii
2010-08-18, 11:04
Jag är 15 bast och väger runt 58 kilo. Enligt hur jag rör mig och för min ålder så ska jag få i mig 1666 kalorier per dag. Nu har jag ätit över 2000 varje dag i 1 vecka. Hur lång tid tar det innan man ser 1 kilo mer på vågen?

Känns som man förlorar all vikt man har gått upp i när man sätter sig på dass. :smash:

prova äta mer. om du ligger på 500+ så kommer du gå upp ungefär 0.5 kilo på en vecka. lägger du dej på högre överskott blir det mer än 0.5kilo på en vecka.

ta mer smör på mackorna och ät lite mer än du orkar. ät jordnötter,choklad,extra ost, grädde i oboyen? ät lite extra och du kommer gå upp i vikt.:thumbup:

Eddie Vedder
2010-08-18, 11:08
Jag har varit för slö för att svara i din andra tråd men nu kan jag inte hålla mig. Du öäter för lite Shipp! Jag fattar inte att ingen nämnt det men du utgår ju hela tiden från att du i princip ligger i koma.

2000 kcal är ingenting för en aktiv kille på 15 bast. Sluta räkna kalorier och käka rejält av skolans och föräldrarnas käk. Träna hårt och ät mycket efter passen. Ät mycket kött, fisk, ägg och mjölkprodukter. Undvik inte fett och käka gärna grönsaker om du gilar det.

Shipp
2010-08-18, 11:29
Okej, ska äta mig prott mätt varje gång jag äter någoting då :P

Ganymedes
2010-08-18, 11:30
Jag är 15 bast och väger runt 58 kilo. Enligt hur jag rör mig och för min ålder så ska jag få i mig 1666 kalorier per dag.

Då har du bara räknat på hur ögonlocken rör sig. Som Eddie sagt, ät pöjk! *gah!* Och inte bara "varje gång jag äter något", se till att planera så att du äter oftare. Det finns många som trycker i sig 1-2 måltider per dag och sedan tycker att de ätit mycket. Sett över ett dygn har de ändå ätit lite. Ordentlig frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmat är vad jag ordinerar.

Eddie Vedder
2010-08-18, 11:31
Okej, ska äta mig prott mätt varje gång jag äter någoting då :P

Det behöver inte heller vara ett krav. Men ät ordentligt så du känner att du har ork i skolan och i vardagen samtidigt som du blir starkare och mer muskulös. Siffran 1666 är vad du behöver om du ligger och glor i taket 24 timmar om dygnet. Du växer och är fysiskt aktiv och behöver energi.

Kischen
2010-08-18, 11:36
Jag fattar inte att ingen nämnt det men du utgår ju hela tiden från att du i princip ligger i koma.

Se förra tråden :thumbup: