Logga in

Visa fullständig version : Vad hände med vikten??

Andy
2002-06-28, 11:09
Spenderade nyligen två veckor i Italien. Vägde 83,5 kg och 87 i midjemått när jag åkte ner. När jag kom hem vägde jag 81,5 och hade ett midjemått på 85. Där nere: Mycket pasta, olja och ost mindre proteiner än vanligt ingen mjölk och ingen träning även om det promenerades en hel del. Drack i snitt en flaska vin om dagen.
Vikt och mått höll i sig i ca en vecka efter hemkomst och är nu tillbaka där jag började. Är helnöjd med att inte ha gått upp efter sådan total misskötsel av kroppen men är ändå nyfiken på orsak till detta hopp. Jag vet att det kan diffa från tillfälle till tillfälle beroende på när man mäter och väger. Men jag brukar ligga inom betydligt mindre marginaler.
Egna funderingar. Vätskebrist trots att jag drack 4 liter vatten om dagen? Vet hur jag brukar känna mig vid vätskebrist och kände inget av detta, dessutom borde det väl rättat till sig ganska omgående efter hemkomst. Ingen mjölk? har hört att man blir "mjuk" av mjölk men kan det bli två kg???

Någon som har fler uppslag?

(Funderade ett tag på om jag hade lyckats få fart på förbränningen genom att öka fettintag men den senare viktuppgången talar ju emot detta.)

Danne
2002-06-28, 11:24
Det låter ju kanonbra :D
ska ner två veckor till Italien och hoppas jag lyckas med nåt liknande :D