Visa fullständig version : Mobiltelefon
Hjälp mig hitta en ny mobil åt min sambo!
Ge förslag på prisvärda Sony Ericsson (Max 2000) mobiler som har:
3,5mm jack (för vanliga stereolurar) eller möjlighet till detta (t ex via adapter)
Möjlighet till att utöka minnet med minneskort på minst 8GB
Hyfsad kamera
Knappar lätta att trycka på (inte onödigt små)
update!
Det behöver inte längre vara en Sony Ericsson!
Scratch89
2010-08-14, 21:56
Jag rekommenderar att du inte skaffar dig en Sony Ericsson över huvud taget. De senaste modellerna, med eventuellt undantag för den senaste generation (X10 Mini osv) har krånglat utav bara helvete. Det börjar glappa, den startar om sig i tid och otid, den fryser sig osv osv. Detta går ibland att fixa genom att uppdatera mjukvaran, men det första som börjar krångla är just kontakten för att koppla in sig till datorn...
Hon är inte sugen på ett abonnemang?
sodomizer
2010-08-14, 22:47
Jag håller med ang. Ericsson. Har ingen vidare god erfarenhet av dessa. Glapp, glapp, glapp. Och så den där jäkla kontakten de har med minimala piggar är som gjord för att knasa. I och för sig har väl de nyare en 3,5 mm ingång till lurarna, och bara den gamla kontakten till laddaren... Varje dag plockar jag upp telefonen ur fickan och ser att jag har missat ett antal samtal och sms, bara för att den inte behagade varken ringa eller vibrera just då. Jag är också på jakt efter nåt vettigt i samma prisklass som sniggel, så jag håller ögonen på tråden :)
Dessutom har jag en kompis som jobbar inom "mobilbranschen" och enligt honom får de ta emot grymt många samtal från folk med strulande Ericssonmobiler.
Scratch89
2010-08-14, 22:49
Om ni vill ha BRA telefoner, så är det HTC ni ska titta på. De kostar säkert en del att köpa löst, men det är verkligen bra telefoner som är värda varenda krona. Jag har jobbat en del på ett mobiltelefonlager, och det kom väldigt sällan in HTC-telefoner som skulle lagas.
De absolut stabilaste är väl de urgamla Nokia 3210 och 3310, men de går väl inte att få tag i längre, tyvärr. :D 3310:ans vibrator var inte att leka med! Kunde ju bedöva hela låret om det ringde när man hade den i fickan.
Agreed om SE, definitivt de som kom in med fel 9/10 gånger då jag tog emot något när jag jobbade i butik, jag vet Anovo (verkstaden) svor en del över just SE också när jag pratade med dem några ggr. :D
HTC wildfire eller x10 mini? kostar väl lite över 2000kr
en beggad iphone 3g får du nog för 2 k på ebay nu.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.