Visa fullständig version : Vad krävs för ett ½ kg fett???
RealElwood
2003-10-22, 22:51
Har den senaste tiden börjat lägga på mig lite för snabbt, som läget är nu blir det ett kg till varje vecka. Tänkte försöka lugna ner det lite till 500g per vecka ist.
Ska man räkna så att man äter 4500 Kcal mindre på en vecka, eller ska man räkna med 3500 Kcal.
Kommer inte ihåg vad det var som krävdes för att förbränna 1 kg nämligen, om det var 7000 eller 9000 Kcal.
ett kilo fett är ungefär 7000 kcal.
Fettvävnaden är inte bara rent fett. Cellerna består också av lite vatten, salt, protein mm.
Men mest av fett:(
Originally posted by RealElwood
Har den senaste tiden börjat lägga på mig lite för snabbt, som läget är nu blir det ett kg till varje vecka. Tänkte försöka lugna ner det lite till 500g per vecka ist.
Ska man räkna så att man äter 4500 Kcal mindre på en vecka, eller ska man räkna med 3500 Kcal.
Kommer inte ihåg vad det var som krävdes för att förbränna 1 kg nämligen, om det var 7000 eller 9000 Kcal.
Vad säger att det är ren fettvävnad du lägger på dig?
RealElwood
2003-10-23, 09:12
Originally posted by z_bumbi
Vad säger att det är ren fettvävnad du lägger på dig?
I början va d lugnt när man gick upp från 79 till 84. Hade inte tränat på ett par månader samtidigt som jag började med kreatin så det va d lugnt, men nu 6 veckor från starten så är det fortfarande ett kg i veckan.
Men för att vara på den säkra sidan ska jag mäta bf på Måndag och sen varje vecka i ett par veckor för att ha lite koll iaf.
Är inte rädd för att lägga på mig fett, men jag vill inte ha för stor ryggsäck till våren om man säger så...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.