Visa fullständig version : laga mat/dessert/godsaker med whey 80?
finns det någonting man kan göra för att variera sitt intag av whey 80? :) kan man blanda i kvarg? eller kan man baka eller dyligt med det? smothie ska jag pröva oxå. men tänkte om det fanns några recept eller så? :D
sodomizer
2010-08-15, 20:01
Prova dig fram. Min stora favoritmellis är kvarg med chokladproteinpulver i. Mycket protein och mycket gott. När jag ska snaska till det kör jag kvarg som jag spär ut med vatten eller mjölk så den blir mer krämig, kastar i några hackade mandlar och en sked lågkalorijordgubbssylt och rör runt. Smakar himmelskt :)
JJOHANSSON
2010-08-15, 20:03
Är sugen på o prova våfflor med lite whey 80 i, frågan är ju om hallon är rätta smaken för det
vispa 3 dl grädde av valfri fetthalt (jag gillar 27an), tillsätt 2 dl jordgubbswhey, ät vid två tillfällen eller ett om du är lika tjock i maten som mig.
vispa 3 dl grädde av valfri fetthalt (jag gillar 27an), tillsätt 2 dl jordgubbswhey, ät vid två tillfällen eller ett om du är lika tjock i maten som mig.
lät riktigt smarrigt och tjockt ;) ska provas i veckan! :D
vicarious
2010-08-15, 23:28
finns det någonting man kan göra för att variera sitt intag av whey 80? :) kan man blanda i kvarg? eller kan man baka eller dyligt med det? smothie ska jag pröva oxå. men tänkte om det fanns några recept eller så? :D
Går utmärkt och passar klockrent som sista mål för dagen. Om man vill kan man röra ner lite andra saker också - bär, frukt, gryn eller flakes av nåt slag.
En favorit som jag körde förut var lättkesella, kolos pure whey jordgubbsmak och frusna hallon/jordgubbar/blåbär.
Provade precis kvarg + whey fx (chocolate), en skvätt mjölk och lite sötningsmedel = fan vad gott det blev =) Ska göras om med andra smaker! ^^,
250gr cottage cheese + 1dl pure whey choklad, smakade ganska bra
Ristretto
2010-08-17, 12:30
Kaseinprotein har annars en konsistens som lämpar sig bättre för att göra diverse godsaker med. Ex. glass, chokladpudding och milkshakeliknande proteindrinkar.
Kaseinprotein har annars en konsistens som lämpar sig bättre för att göra diverse godsaker med. Ex. glass, chokladpudding och milkshakeliknande proteindrinkar.
jo har oxå hört det. men ekonomin är fruktansvärt dålig då jag precis beställt 4kilo whey80 och sparar ihop ett årskort på gymmet(körde ett 3månaders kort)
så kommer tyvärr inte ha råd med tex fairing slow protein.:(
Ristretto
2010-08-17, 17:44
Okej... Det finns ju billigare kasein, Casein FX tex.
Så här kan man annars göra "chokladpudding" av vassleprotein och kakao.
http://i38.tinypic.com/ambgr6.jpg
Chokladpudding på 50g vassle, 50g kakao och sötningsmedel som fått stelna med hjälp av gelatin. Till det vispad grädde.
På sidan om blev det ännu en ful produkt i form av en pannkaka och kesella med jordgubbar.[/QUOTE]
jimmyboy
2010-08-17, 19:47
Okej... Det finns ju billigare kasein, Casein FX tex.
Så här kan man annars göra "chokladpudding" av vassleprotein och kakao.
http://i38.tinypic.com/ambgr6.jpg
Chokladpudding på 50g vassle, 50g kakao och sötningsmedel som fått stelna med hjälp av gelatin. Till det vispad grädde.
På sidan om blev det ännu en ful produkt i form av en pannkaka och kesella med jordgubbar.[/QUOTE]
Off topic: Är det jag som är blind eller låg pannkakan och jordgubbskesellan direkt på bordet? *screwy*
On topic: Jag tycker kvargen fick en jättetjock och konstig konsistens när jag blandade den med whey. Men man kan ju späda ut med lite mjölk. Varma sommardagar är det en höjdare att frysa in blandningen också och sedan ta ut innan den blitt helt stel. Annars kan du blanda kvarg och proteinet, och ev frukt/bär och sedan frysa in det och låta det stå tills det blir stenhårt. Sedan ta ut och mixa ner med mjölk = sjukt god och proteinrik milkshake!
Ristretto
2010-08-17, 21:05
Jo, kvargen ligger på bordet, pannkakan också.
När man blandar kvarg med vassle måste man för det mesta späda med vatten el. mjölk.
Jo, kvargen ligger på bordet, pannkakan också.
När man blandar kvarg med vassle måste man för det mesta späda med vatten el. mjölk.
Men VARFÖR ligger det på bordet då?*screwy*
Ja, det räcker med ganska lite vätska för att det ska klumpa sig mindre.
thompaboy
2010-08-18, 11:12
Jag gör glass ibland. 3 dl lättyoghurt, 1 dl vassle och 1 tsk fiberhusk. In i frysen och ta ut några ggr och rör om tills konsistensen börjar likna "vanlig" glass. Något isigare än vanlig glass men med ca 38 gram protein i åtanke känns är det inte så pjåkigt.
Men VARFÖR ligger det på bordet då?*screwy*
Ja, det räcker med ganska lite vätska för att det ska klumpa sig mindre.
Om du kollar noga så ser du att de ligger på en svart tallrik i samma färg som bordet. Om du inte ser det så kanske du ska höja skärminställningarna. Jag trodde också det låg på bordet först :P
Ristretto
2010-08-18, 17:22
Om du kollar noga så ser du att de ligger på en svart tallrik i samma färg som bordet. Om du inte ser det så kanske du ska höja skärminställningarna. Jag trodde också det låg på bordet först :P
And the winner is: ENDORAH!*popcorn**flex*:D:thumbup::naughty:
Jobbigt att äta blodpudding om man inte har ordentligt med belysning i köket...
Ristretto
2010-08-18, 21:42
Jobbigt att äta blodpudding om man inte har ordentligt med belysning i köket...
jo, och ännu värre om man ska fota den med en kackig mobilkamera;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.