handdator

Visa fullständig version : Guild Wars 2

Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7

Robbelibob
2010-08-10, 18:47
Verkar farligt intressant.

http://www.gametrailers.com/video/sdcc-10-guild-wars-2/702462

http://www.arena.net/blog/progression-and-leveling-in-guild-wars-2

Kimball
2010-08-10, 19:48
Indeed, lirade 1an en hel del, inte competitive dock. Tror 2an kan bli riktigt bra! Gillade hur 1an var utformad, även om spelet krävde bra mycket mer tid än folk trodde bara för att maxlvl var 20 xD

Anabolismus
2010-08-10, 19:54
Spelade också 1an ett tag men tröttnade närman hade nått max lvl. Hoppas tvåan blir rolig även om jag nog inte kommer hinna sätta mig så värst mycket in i det.

Nordenator
2010-08-10, 20:45
Ettan var bra, men jag tyckte storyn var sådär och PvP var åtminstone ursprungligen lite trist. Missions var inte sådär jätteintressanta efter en stund. När vi klarade sista uppdraget blev det tyst i venten en stund, sen sa en britt från vårat gille "Well, that sucked." Det summerade nog den delen rätt bra tycker jag. Men det var ett bra spel. Jag tycker inte de 300-400 timmarna man la ned på det var bortkastade. Jag slutade dock spela innan expansionerna kom.

En rolig sak var att de nerfade 55hp-munken samma dag som jag körde mitt första run i UW. Det gick inte så bra :D

2:an kan säkert bli roligt, men jag har ingen dator som pallar med.

Tricce
Inte kollat igenom allt eller läst något men jisses så bra det såg ut dom snuttar jag såg i filmen där.

Kimball
Spelade också 1an ett tag men tröttnade närman hade nått max lvl. Hoppas tvåan blir rolig även om jag nog inte kommer hinna sätta mig så värst mycket in i det.

Det är ju PvP-biten som är den stora i GW, inte PvE. PvE är ju bara till för att samla skills man sedan leker med i PvP-delen, samt för att få story då såklart.. :)

Tricce
2011-07-29, 13:35
xBC_ig73aMs

aa

Kwon
2011-07-29, 15:55
Ni såg väl de Klass-videos jag la upp i datorspel-tråden?

Annars kan ni kolla klipp här

Klicka på Klasserna på Höger Sida, bläddra sen ner för filmklipp på olika Skills.

http://www.guildwars2.com/en/the-game/professions/

beckman88
2011-07-29, 16:27
När släpps det?

Tricce
2011-07-29, 16:29
Inget datum satt men dom tror mellan okt 11 och mars 12

Doctor Snuggles
2011-08-26, 14:58
Ju mer jag kollar om spelet ju mer intresserad blir jag. Grafiken, särskilt cutscenes, och generell artwork, är riktigt snygg. De verkar ha träffat rätt vad gäller gameplay och allt annat också.

8neJj0n2EzA

johanhej
2011-10-30, 14:21
Längtar sönder till releasen. Några fler här som kommer spela?

Jishuku
2011-10-30, 14:36
Jag kommer garanterat lira GW2. Är nog det enda nya MMO som jag vågar vara lite hypead om.

Kwon
2012-02-22, 20:33
Ni kan anmäla er te Betan här

http://beta.guildwars2.com/

RR0-S9SQCW4

Tricce
2012-02-22, 20:46
/Signed

Tricce
2012-02-22, 20:52
Inget datum satt men dom tror mellan okt 11 och mars 12

:laugh::laugh:

ceejay
2012-02-22, 22:03
signed up

Jishuku
2012-02-22, 22:07
R2 ME2.. oh, wait.. not Star Wars.. men jag signade upp hursomhelst! Bara hålla tummarna.

ceejay
2012-02-23, 13:16
blev rätt sugen på att lira nu :o

ceejay
2012-02-23, 22:09
snacka om att spelet måste vara hypat om detta klipp fått över 1miljon views senaste 3 dagarna
W-YKm20rPQY

Kwon
2012-02-23, 22:58
Dom verkar ha kul iaf.. :D

Matar små björnungar med fisk runt 08:50
V0jb2_mM4TM

Doctor Snuggles
2012-02-23, 23:30
Gillar att duckande är en stor del. Gör det mycket mer dynamiskt.

ceejay
2012-02-24, 22:20
över en miljon har signat upp, det känns avlägset att få en nyckel :[

Doctor Snuggles
2012-02-24, 22:30
Hur många räcker för att testa belastning månn tro?
När är off. release?

ceejay
2012-02-28, 11:56
ingen aning, men jag är fett sugen på att lira. nästa beta ska köras nu i mars tror jag
RR0-S9SQCW4&feature=youtu.be

Tricce
2012-03-20, 10:38
"You’re scheduled to participate in the next Guild Wars 2 Beta Event Weekend, which takes place March 23-25. The beta client is ready for you to download!"

http://i1.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/-1/draft_lens19087238module156594676photo_1327583811m e_gusta_wallpaper.jpg

ceejay
2012-03-20, 10:45
"You’re scheduled to participate in the next Guild Wars 2 Beta Event Weekend, which takes place March 23-25. The beta client is ready for you to download!"

http://i1.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/-1/draft_lens19087238module156594676photo_1327583811m e_gusta_wallpaper.jpg

Fuck
You

Dav0d
2012-03-20, 11:30
:laugh::laugh::laugh:

Snobbe
2012-03-20, 11:47
Fyfan vill också ha:(

Kotten
2012-03-23, 00:07
Fick ett mail från webhallen där jag bokat spelet för länge sen att jag kommer få access till betan från 10 april, kommer få bonus saker oxå tydligen.

Kotten
2012-03-23, 00:09
Den 10:e april kommer du att erhålla vad som kallas en Pre-purchase Edition-box. Den ger dig tillgång till beta-testet av spelet, en exklusiv in-game ring (Hero's Band), pre-install av spelet, name/guild-name creation före release, tre dagars headstart samt givetvis tillgång till hela spelet.

Så står det

shadowfire
2012-03-23, 00:39
men jadå, det börjar dra ihop sig!
Nå, vilken profession kommer ni välja?

ceejay
2012-03-23, 00:45
du menar klass?

i frikkin dunno. necro? warrior?

shadowfire
2012-03-23, 00:48
Lite sugen på elementalist, men jag körde necro i rift och älskade det... dock verkar inte necro lika skoj här? Jag gillade mina pets i Rift och förmågan att både kunna vara offtank med pets samt att ha DPS pets... eller skippa pets och istället vara uber på dark mage... fan nu saknar jag rift lite, necro var så jäkla brutalskoj där.

ceejay
2012-03-23, 00:49
jag körde hunter eller vafan klassen hette i rift :) hade faktiskt riktigt schysst dps och körde en del experts

thief i gw2 kanske

Juxta
2012-03-23, 10:32
Detta spel blir ett köp på releasedagen!
Kommer förmodligen köra necro, brukar gilla den pet-klassen i de flesta spel. Många skelett som man kan skicka på folk. Samt att jag gillar DOT:ar ända sen EQ1-tiden.

shadowfire
2012-03-27, 14:08
omg, jag fastnade på tuben med klippen där man faktiskt ser gameplay i betan för de olika klasserna.. hjälp.. det var ju inte lite skills o hålla reda på, beroende på vilket vapen man har i handen osv. Kommer ta lite tid att lära sig, men fan vad jag vill ha skiten nu!

johanhej
2012-03-27, 19:57
omg, jag fastnade på tuben med klippen där man faktiskt ser gameplay i betan för de olika klasserna.. hjälp.. det var ju inte lite skills o hålla reda på, beroende på vilket vapen man har i handen osv. Kommer ta lite tid att lära sig, men fan vad jag vill ha skiten nu!

Har själv fått intrycket av att det är väldigt simpelt. Det "fungerar" säkert att använda olika vapen i samma situation men i slutändan handlar det väl om optimering. Till en början blir det säkert lite halvklurigt men efter några timmar/dagar så lär det mesta ske på reflex.

Så jävla pepp på spelet så det finns inte. Kommer förköpa det direkt den tionde garanterat. Kan ju nöta lite beta sen på helgerna och välja klass inför release :).

ceejay
2012-04-10, 20:28
I has now pre-purchased the game. Has u done it?!

Doctor Snuggles
2012-04-10, 20:34
I am not sure. Jag gillar att man inte behöver köpa subscription, men ju mer jag sett av gameplay, ju mindre intresserad blir jag. Kanske lika bra, antagligen en riktig tidsbov.
Däremot är jag riktigt förväntansfull om Grimrock.

Snobbe
2012-04-10, 20:42
I has now pre-purchased the game. Has u done it?!

I has ofcourse, nu väntar jag bara på en fet beta weekend där jag får springa runt o skjuta på folk med min elementalist. Är helt seriöst inte ens sugen på D3 bara sugen på GW2 just nu.

Juxta
2012-04-11, 08:13
Digital Deluxe versionen för min del blev det. Fult att dom inte släppte ett releasedatum.

johanhej
2012-04-11, 09:12
Digital Deluxe versionen för min del blev det. Fult att dom inte släppte ett releasedatum.

Jag måste säga att jag tycker hela arrangemanget kring förköp behandlats illa, vilket gjort mig tämligen irriterad. De har egentligen inte gått ut med någon specifik information gällande beta events ens. Något releasedatum har ju som sagt inte heller angivits. Kasst att be folk om pengar innan man ens sagt när det ska släppas.

Sen skulle det officiella forumet ha öppnat igår. Nu har jag förvisso inte varit inne där idag, men något forum fanns inte tillgängligt under hela gårdagen.

Jag har inte köpt spelet än men misstänker att "ha begäret" kickar in någon gång under nästa vecka så jag köper det då, men vi får se.

Juxta
2012-04-11, 09:49
Jag måste säga att jag tycker hela arrangemanget kring förköp behandlats illa, vilket gjort mig tämligen irriterad. De har egentligen inte gått ut med någon specifik information gällande beta events ens. Något releasedatum har ju som sagt inte heller angivits. Kasst att be folk om pengar innan man ens sagt när det ska släppas.

Sen skulle det officiella forumet ha öppnat igår. Nu har jag förvisso inte varit inne där idag, men något forum fanns inte tillgängligt under hela gårdagen.

Jag har inte köpt spelet än men misstänker att "ha begäret" kickar in någon gång under nästa vecka så jag köper det då, men vi får se.

Jo, det är så sant som du säger. Det finns rykten om att betan är den 20:e, men det verkar vara rykten och ska inte behandlas som fakta.

Jag struntar i betan egentligen, jag är mest putt för att de inte släppte releasedatum. Känns lite som dom kan släppa det när närsomhelst.

Kwon
2012-04-11, 10:00
Skuggan, Necro har ALLTID varit en kraftfull klass i GW

Ända sedan GW 1, den var så OP att de fick nerfa dom

Vad var Flavor of the Month/YEar i PVP? Necro. :D
Dom verkar ju ännu mer OP i 2:an
NC1xJQECZDc
7dr9W_Qiiw4

Juxta
2012-04-11, 10:02
Skuggan, Necro har ALLTID varit en kraftfull klass i GW

Ända sedan GW 1, den var så OP att de fick nerfa dom

Vad var Flavor of the Month/YEar i PVP? Necro. :D

Lite småtrist att spela flavorklassen men fan, jag har alltid gillat necroklassen och dess pets, i alla spel. Framförallt EQ1 dock. :)

Kwon
2012-04-11, 10:04
Är nog dock stor skillnad mellan GW 1 och 2.

Men en av de större fördelarna med Necro i GW1 var ju att det var så enkelt att gömma sig bland alla minions lol
När väl motståndaren hade fått Necron på target så hade han redan fått fyra dots/debuffs på dig och ett gäng minions runt sig

ceejay
2012-04-17, 22:23
lite pianosoundtrack från gw2

-YzWlxbg34Y

ceejay
2012-04-18, 21:39
är det så dött på gw2fronten här?

Snobbe
2012-04-18, 21:56
är det så dött på gw2fronten här?

denna tråden känns död ja, dom har bekräftat BWE nu iaf, 25-27e april.

ceejay
2012-04-18, 21:57
mm jag såg det genom reddit :D

ceejay
2012-04-23, 21:07
kom igeeeen, några måste ju vara sugna på detta!

Doctor Snuggles
2012-04-23, 21:14
Jag vart mindre intresserad efter jag har sett alla videos på gameplay. Vet inte riktigt varför. Tror att grafiken kändes lite mer lovande än den faktiskt var. Kommer det finnas en trial-version?

ceejay
2012-04-23, 21:21
Mjo tycker grafiken verkar vara sådär, men hoppas på att det ska kännas bra ändå när man väl sitter framför det. Att kika på videos på youtube har aldrig varit något man ska gå efter imo.

Tvivlar på att det kommer komma en trial inom den närmsta tiden

Juxta
2012-04-24, 08:18
Jag vart mindre intresserad efter jag har sett alla videos på gameplay. Vet inte riktigt varför. Tror att grafiken kändes lite mer lovande än den faktiskt var. Kommer det finnas en trial-version?

Tydligen så har dom bara aktiverat low/med grafiska inställningar i betan.

Grahn
2012-04-24, 08:22
Tror PvPn i GW2 kommer vara najs, kan vara cool att lira pven med poolare med :) vet inte om det blir ett 24/7 MMO i WoW anda men gissar att det spöar D3 rejält, om det inte varit för alla bra minnen som diablo serien lever på. :)

Snobbe
2012-04-28, 02:57
Efter några timmar av försök av att komma in på servern har ja nu fått spela "BG" och wvw ett tag me min elementalist. Vad ska man säga? sjukt svårt spel jämnfört med vanliga mmos. Jag har typ 70 spells o hålla reda på och allt känns helt sjukt. Känns underbart, inte vanligt att jag får känslan av att jag inte har en aning om vad jag gör i ett spel men här har jag det för att jag rpecis börjat såklart. SJUKT roligt iaf.

Mazr
2012-04-28, 07:48
Blev sjukt sugen...

Fordon
2012-04-30, 10:24
Skulle de inte stänga betan söndag 23:59? Jag köpte och laddar ner spelet under natten och nu imorse kunde jag logga in och spela.

Ronn
2012-04-30, 10:35
Skulle de inte stänga betan söndag 23:59? Jag köpte och laddar ner spelet under natten och nu imorse kunde jag logga in och spela.

08:00 svensk tid.

Betan började jävligt vingligt med login servrar som inte svarade och så vidare, men sen i lördags gick det fint att spela.

Fyfan riktigt bra spel! Gillar gameplay skarpt, dock behöver dom fixa vissa grejjer på diverse klasser. Grafiken, stilen och spelvärlden är helt underbar. Spelet överträffar alla mina förväntningar med råge! Ångrar inte för en sekund att jag förköpte det. :D

Juxta
2012-04-30, 10:38
Efter några timmar av försök av att komma in på servern har ja nu fått spela "BG" och wvw ett tag me min elementalist. Vad ska man säga? sjukt svårt spel jämnfört med vanliga mmos. Jag har typ 70 spells o hålla reda på och allt känns helt sjukt. Känns underbart, inte vanligt att jag får känslan av att jag inte har en aning om vad jag gör i ett spel men här har jag det för att jag rpecis börjat såklart. SJUKT roligt iaf.

Håller med. Älskade känslan av att inte förstå allting på en gång.

Provade necro, blev lite besviken... trodde petsen skulle vara starkare, nu märkte man inte ens deras skada och dom dör på 2 slag. Fan...
Blev också förvånad över att necro med dagger var mer en närkontaktsfighter än en distanstrollkarl.

Grymt spel, är glad att jag köpt det. Ville inte spela för mycket då jag vill ha den fräscha känslan av nytt vid släppet.

TheIsh
2012-04-30, 12:31
I am not sure. Jag gillar att man inte behöver köpa subscription, men ju mer jag sett av gameplay, ju mindre intresserad blir jag. Kanske lika bra, antagligen en riktig tidsbov.
Däremot är jag riktigt förväntansfull om Grimrock.

Det är en stor selling point för mig faktiskt. Man slipper tänka "ah fan, jag inte spelat alls den här veckan, det är 40:- av sub jag inte använt mig av". Avskyr sådant. GW kan man spela när man har tid och lust utan att stressa upp sig och oroa sig för att får "your moneys worth" :p

Spelade betan nu i helgen. PvE var typ som det första spelet, svårt att göra solo mot mer än en. Skillnaden är såklart att man har människor omkring sig istället för dumma ai henchmen. Fler än en gång sprang jag på en boss, event osv där jag kände mig själv mot världen. 3min senare är vi 20 pers som spöar på allt <3 Älskar också att man inte behöver avluta det man börjat på. Man kan nöja sig med att göra lite, få brons, men ändå avsluta och få ett solid guldhjärta.

Jag undrar hur det kommer se ut vid starter area om ett år efter release. GW var ju DÖÖÖÖÖÖTT..

Snobbe
2012-04-30, 12:40
Det är en stor selling point för mig faktiskt. Man slipper tänka "ah fan, jag inte spelat alls den här veckan, det är 40:- av sub jag inte använt mig av". Avskyr sådant. GW kan man spela när man har tid och lust utan att stressa upp sig och oroa sig för att får "your moneys worth" :p

Spelade betan nu i helgen. PvE var typ som det första spelet, svårt att göra solo mot mer än en. Skillnaden är såklart att man har människor omkring sig istället för dumma ai henchmen. Fler än en gång sprang jag på en boss, event osv där jag kände mig själv mot världen. 3min senare är vi 20 pers som spöar på allt <3 Älskar också att man inte behöver avluta det man börjat på. Man kan nöja sig med att göra lite, få brons, men ändå avsluta och få ett solid guldhjärta.

Jag undrar hur det kommer se ut vid starter area om ett år efter release. GW var ju DÖÖÖÖÖÖTT..

Mmm man får se hur spelet kommer överleva. Jag satt o fundera för på den servern jag testade så hade ena servern 99% av alla fort i WVW. Vilket kändes "ja men då kommer ju de med mest folk alltid vinna". Men kom sen på att de e ju max 300 per server som kan va inne i den zonen. Vilket om spelet är populärt så kommer det ju va maxat dygnet runt typ.

Sen fanns det ju problem typ som Charr lvl zonen varj u 10ggr svårare att klara än norn (bara de 2 jag testade). Charr zonen hade en shaman boss som de tog typ 40-50 pers lvl 5 kanske 10min o döda honom. och vanliga mobs var typ halvsvåra men norns zon så kunde man springa runt asenkelt:D

Även warrior var totalt imba i PVP dom dödade allt o alla direkt medans min elementalist gjorde ingen dmg alls. Men de e ju beta så det fixas nog.

TheIsh
2012-04-30, 12:44
Håller med. Älskade känslan av att inte förstå allting på en gång.

Provade necro, blev lite besviken... trodde petsen skulle vara starkare, nu märkte man inte ens deras skada och dom dör på 2 slag. Fan...
Blev också förvånad över att necro med dagger var mer en närkontaktsfighter än en distanstrollkarl.

Grymt spel, är glad att jag köpt det. Ville inte spela för mycket då jag vill ha den fräscha känslan av nytt vid släppet.

Var inne på necromancer jag med. Pets överlag är väldigt klena. En vanlig mob mördade en rocket turret för mig. Men så är spelet byggt för att man ska hjälpas åt överallt. Spelar ingen som helst roll vilken level du är eftersom man ändå blir "sidekickad" ner till lämplig level. Du behåller dock dina skills vilket va nice. Vissa vapen är dock mycket starare än vad andra är. Långbågens basic attack gör ju mer skada ju längre bort du är tex. Ingenjörens minor och granater var rätt meh. Krävdes typ 5 minor på samma mob om de exploderade simultant. Jag leaner mot ranger, även om jag spelade engineer mest. Ranger kändes som att den faktiskt var bra på det man förväntar sig att den skulle göra.

Tricce
2012-04-30, 12:46
Sorry för lite ot här men jag såg på webhallen att Tera har mer förköp än Gw2, sup?

TheIsh
2012-04-30, 12:47
Sorry för lite ot här men jag såg på webhallen att Tera har mer förköp än Gw2, sup?

Webhallen -- där alla köper GW2. :confused::thumbup:

edi/ skaplig pedo varning på Tera för övrigt..
http://img3.mmo.mmo4arab.com/news/2011/03/25/tera/elin1.jpg

pellep
2012-04-30, 12:48
finns det något fungerande end game? eller blir det mest o springa runt till de olika eventen o se upptagen ut?

TheIsh
2012-04-30, 12:52
Guild Wars 2 - Everything we know so far.
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/473/view/forums/post/3710577/thread/287180#3710577

edit/ apropå Tera.. http://news.mmosite.com/content/2011-03-25/tera_elin_s_north_american_look,2.shtml

Juxta
2012-04-30, 12:56
Sen fanns det ju problem typ som Charr lvl zonen varj u 10ggr svårare att klara än norn (bara de 2 jag testade). Charr zonen hade en shaman boss som de tog typ 40-50 pers lvl 5 kanske 10min o döda honom. och vanliga mobs var typ halvsvåra men norns zon så kunde man springa runt asenkelt:D

Jo tack, provade den shamanen också. Han slaktade allting trots att vi var skitmånga. Det är bra, så ska det vara. Utmaning är alltid välkommet.

Var inne på necromancer jag med. Pets överlag är väldigt klena. En vanlig mob mördade en rocket turret för mig. Men så är spelet byggt för att man ska hjälpas åt överallt. Spelar ingen som helst roll vilken level du är eftersom man ändå blir "sidekickad" ner till lämplig level. Du behåller dock dina skills vilket va nice. Vissa vapen är dock mycket starare än vad andra är. Långbågens basic attack gör ju mer skada ju längre bort du är tex. Ingenjörens minor och granater var rätt meh. Krävdes typ 5 minor på samma mob om de exploderade simultant. Jag leaner mot ranger, även om jag spelade engineer mest. Ranger kändes som att den faktiskt var bra på det man förväntar sig att den skulle göra.

Fattar inte varför man har pets överhuvudtaget då. Jag fick två pets. Ett som gav mig HP när den gjorde skada. Problemet var bara att den slog så jävla sakta och utdelningen skada-> HP var minimal plus att den dog så fort den kom i närheten av en mob att den kändes mest meningslös att ha uppe.
De andra petet var nåt man kunde smälla sönder, dom gjorde minimal skada när dom slog och när man sprängde dom märktes det inte ens.

Detta gjorde att jag själv funderade på en ranger, såg lite småkul ut när jag lirade med andra rangers.

Tricce
2012-04-30, 13:15
Webhallen -- där alla köper GW2. :confused::thumbup:

Jo jag menar ju såklart inte "så" utan det var en iaktagelse när jag var in och förbeställde gw2.

Ronn
2012-05-01, 16:41
finns det något fungerande end game? eller blir det mest o springa runt till de olika eventen o se upptagen ut?

Hela spelet är egentligen "end-game", som level 80 kan du vara i en level 10 zon och kötta grejjer, din level scalas ner till omgivningen fast xp+drops motsvarar din egen level ändå.

Samma om det är många spelare i samma zon så blir mobsen svårare.

Sam princip gäller för dungeons.

Sen ser PvP ut att bli en stor del av spelet.

Jishuku
2012-05-01, 17:47
Härligt att det scalas. Alltid ogillat att low level zoner avbefolkas allt eftersom i MMOn.. särskilt om jag råkar gilla det området mycket och inte vill lämna det.

Doctor Snuggles
2012-05-01, 17:53
Hela spelet är egentligen "end-game", som level 80 kan du vara i en level 10 zon och kötta grejjer, din level scalas ner till omgivningen fast xp+drops motsvarar din egen level ändå.

Samma om det är många spelare i samma zon så blir mobsen svårare.

Sam princip gäller för dungeons.

Sen ser PvP ut att bli en stor del av spelet.

Hmm, vet inte vad jag tycker om det här. En del av tjusningen med levling öht är ju att som high level kunna typ vandra som en gud i låglevel områden. Saker som förut var svåra att döda blir en barnlek, och man får känslan av att mödan har varit värt besväret. Eller kommer ens bättre gear göra såpass stor skillnad att det kommer kännas vettigt ändå?

Ronn
2012-05-01, 18:29
Hmm, vet inte vad jag tycker om det här. En del av tjusningen med levling öht är ju att som high level kunna typ vandra som en gud i låglevel områden. Saker som förut var svåra att döda blir en barnlek, och man får känslan av att mödan har varit värt besväret. Eller kommer ens bättre gear göra såpass stor skillnad att det kommer kännas vettigt ändå?

Gear gör lite skillnad ändå sen har du låst upp fler utility skills och traits, men tänk så här, en varg är alltid en varg, varför skulle en varg vara så annorlunda beroende på geografisk lokation? :)

Doctor Snuggles
2012-05-01, 18:46
Gear gör lite skillnad ändå sen har du låst upp fler utility skills och traits, men tänk så här, en varg är alltid en varg, varför skulle en varg vara så annorlunda beroende på geografisk lokation? :)

Realism och rollspel har aldrig varit sängkamrater.
Kommer scalingen gå uppåt också? För det skulle vara ännu tristare.

ceejay
2012-05-01, 18:48
scaling går inte uppåt

Ronn
2012-05-01, 18:48
Realism och rollspel har aldrig varit sängkamrater.
Kommer scalingen gå uppåt också? För det skulle vara ännu tristare.

Bara om du är i grupp med någon som är högre level, då blir du sidekicked för att kunna spela ihop.

Glöm vad jag sa man skalas inte upp, så var det tidigare men dom ändrade det. :)

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Sidekick

TheIsh
2012-05-02, 08:39
Fattar inte varför man har pets överhuvudtaget då. Jag fick två pets. Ett som gav mig HP när den gjorde skada. Problemet var bara att den slog så jävla sakta och utdelningen skada-> HP var minimal plus att den dog så fort den kom i närheten av en mob att den kändes mest meningslös att ha uppe.
De andra petet var nåt man kunde smälla sönder, dom gjorde minimal skada när dom slog och när man sprängde dom märktes det inte ens.

Detta gjorde att jag själv funderade på en ranger, såg lite småkul ut när jag lirade med andra rangers.

Är inne på ranger jag med. Körde mest ingenjör under betan, och det kändes som en fattigmans ranger/necro mix. I den mån att dne har "pets" i form av turrets, som inte tål ett smack. Necron's flesh golem är faktiskt helt okej, dock en elite skill (har jag iofs för mig att den var i GW också?).. Kanske går att specca för pet damage längre fram.

Ne, det blir nog en Ranger och specca så mycket crit chance det bara går och köra på långbåge :p Satan va mycket skada det gör på maximalt avstånd.

Jo jag menar ju såklart inte "så" utan det var en iaktagelse när jag var in och förbeställde gw2.

Just giving you a hard time, no offense ;)

Vinter
2012-05-30, 21:06
Ny beta weekend 8 juni för de som har förbokat. Det börjar dra ihop sig till release.
Jag gissar på augusti.

Ronn
2012-06-05, 16:02
Ny beta weekend 8 juni för de som har förbokat. Det börjar dra ihop sig till release.
Jag gissar på augusti.

Yes! Äntligen dags för ännu en beta, vilka är på?? :)

Can't wait!!

Juxta
2012-06-05, 16:15
Yes! Äntligen dags för ännu en beta, vilka är på?? :)

Can't wait!!

Har spelat de tidigare betorna och bestämt mig för en guardian. Men vetefan om jag vill spela mer då jag vill spara så mycket som möjligt till releasen.

Ronn
2012-06-05, 16:26
Har spelat de tidigare betorna och bestämt mig för en guardian. Men vetefan om jag vill spela mer då jag vill spara så mycket som möjligt till releasen.

Jo jag har velat fram och tillbaka men jag tror abstinensen fått övertag nu, speciellt iom att man tröttnat på D3 redan.. :(

Blir nog till att utforska lite med klasser som man inte funderat så mycket på innan, beror lite på vad dom har ändrat sen sist också!

Bailah
2012-06-05, 17:18
Lite sugen faktiskt, dock inte spelat gw1 alls. Men om pvp'n är bra så !!

Vinter
2012-06-05, 19:24
En länk med allt man behöver veta. Jodå Pvpn kommer vara top notch. Största nyheten är nog WvW som du borde kika på :P

http://www.mmo-champion.com/threads/1058358-Guild-Wars-2-Mass-info-for-the-uninitiated

ceejay
2012-06-05, 20:21
man måste ladda ny klient va? :)

Vinter
2012-06-05, 20:25
man måste ladda ny klient va? :)

Jag tror det kan behövas, däremot tog det 2 min för mig att ladda ned hela clienten på 15 gig. Medelhastigheten var 7 mb/s så det är ingen stor operation.

ceejay
2012-06-05, 20:26
ska man skrota den gamla och ladda en ny från sidan? Har inte ens tänkt på guild wars 2 sen senaste betan

Ronn
2012-06-05, 20:38
ska man skrota den gamla och ladda en ny från sidan? Har inte ens tänkt på guild wars 2 sen senaste betan

Det är bara starta den gamla så uppdaterar den sig själv!

ceejay
2012-06-05, 20:48
gött!!

Bailah
2012-06-08, 09:42
Vill oxå ha beta gaming :(

ceejay
2012-06-08, 09:51
bah 10h kvar nu :p

Juxta
2012-06-08, 09:51
Vill oxå ha beta gaming :(

Är jättemycket tävlingar just nu. Följ deras Twitter så visar dom alla tävlingar som ger ut nycklar.

Ronn
2012-06-08, 10:47
Kl 9 ikväll öppnar dom servrarna. :D

Kanske borde ta en lång tupplur i 9 timmar?

Ronn
2012-06-08, 18:55
Ojoj! Snart är det dags! Känner jag arenanet så smygstartar dom lite innan. :D

Jag har mina gubbar på EU Kodonur sen förra betan!

Edit: Servrarna uppe!!!

Vinter
2012-06-08, 19:49
Vilka servers är ni på?

Ronn
2012-06-08, 20:02
Vilka servers är ni på?

Skrev ovan, EU Kodonur :)

Spence.2798 är mitt handle

Vinter
2012-06-08, 20:20
Den servern är viss "full".

Ronn
2012-06-08, 20:34
Jo, den är från förra betan, typ alla servrar va fulla då, nu är man ju låst dit. :/

Vinter
2012-06-08, 20:36
Fuuuck, aja någon som är helt ny och spelar på en ny server?

Ame
2012-06-08, 20:50
Fuuuck, aja någon som är helt ny och spelar på en ny server?

Jag kör på Lakeside county (tror den hette så).

Fenrir 8632

Ronn
2012-06-08, 20:57
Synd att dom inte slagit på guesting ännu, då kunde man spelat cross-realm

Vinter
2012-06-08, 21:27
Jag kör på Lakeside county (tror den hette så).

Fenrir 8632

Starta på Lakeside county, ska se nu..

Vinter.8507

Ronn
2012-06-09, 07:36
Jisses, svårt att gilla andra klasser när man spelat elementalist till 18, allt annat känns för simpelt. :P

Ronn
2012-06-09, 12:08
Nu har dom ökat kapaciteten på dom gamla servrarna så det går att skapa/transfer dit om man vill. :)

Jag flyttade till "Whiteside Ridge" hade lite polare där

Bailah
2012-06-28, 15:09
8.28.12
Launch date!

Doctor Snuggles
2012-06-28, 16:01
Kommer det finnas en trial version?

Ronn
2012-06-28, 16:06
kommer det finnas en trial version?

Doctor Snuggles
2012-06-28, 16:17
blä

Vinter
2012-06-28, 16:41
8.28.12
Launch date!

Det kommer bli helt jevla episkt!

För dom som vill spela med mycket folk från de nordiska länderna kan jag rekommendera att välja Far shiver peaks servern.
Där kommer nordiska guilds från The northern alliance köra WvW.

shadowfire
2012-06-28, 18:35
längtar!
lär bli nya "Rift" på kolo ;) .. ser fram emot en hel hög med koloiter online!

Ronn
2012-06-28, 18:51
Fan också det är som alltid! Vissa polare kommer hamna lite utspritt på olika servrar, gamla guildbekantskaper på någon annan och koloiter någon helt annanstans. Försök att samordna blir lönlöst, aja tack gode gud för guesting funktionen. :D

Bailah
2012-06-28, 19:02
Hade gärna lirat med Skuggis å Vinter igen. Sjukt kul sist!

Vinter
2012-06-29, 02:58
Ja det blir kul, det är ju ett tag fram till release så vi får se vad som händer, det kanske går att ordna nått. ;)

Tricce
2012-06-29, 13:47
Jag är på gubbs!

Stor Hård Ådrig
2012-06-29, 14:03
Fan vad soft! Trodde inte det skulle komma så snart!:hbang:

Knatcharn
2012-07-05, 15:09
Diggade inte ettan men fick precis upp ögonen för detta.. Verkar awesome med det speciella upplägget!

Kologuild eller? "The Kolozzals" ;p

Vinter
2012-07-05, 17:20
Diggade inte ettan men fick precis upp ögonen för detta.. Verkar awesome med det speciella upplägget!

Kologuild eller? "The Kolozzals" ;p

IMO så har det spelet betydligt mer revolutionärt system än wow var 2004. bara pvp/wvw systemet räcker som endgame, men det finns mycket mer än så.

Bailah
2012-07-05, 19:38
Så taggad, velar mellan elementalist eller engineer.

ceejay
2012-07-05, 19:49
en snubbe som jag lirade med älskade engineer, men det betyder ju inget för dig egentligen :)

Bailah
2012-07-05, 19:57
Alltid spelar magiker i alla mmorpgs jag lirat, dock verkar engie jävligt kul

Fugly
2012-07-05, 19:58
Var det bara jag eller var betan väldigt förvirrande? Kändes som att allt gick så segt och att jag inte riktigt var med i spelet.

Tricce
2012-07-05, 20:01
Också riktigt sugen! Orkade/hade knappt tid att lira betan dock men nu jävlar ska här läsas på om klasser etc så man vet :)

Tricce
2012-07-07, 10:21
Vad ska ni köra då? Jag lurar på en Warrior eller Thief :)

Vinter
2012-07-07, 10:35
Lite allmänt om GW2.

7OYgxYcEG2I

Necro:
ke25ZZ0RdgI

Engineer:
uPHuaza6sfY

Mesmer:
9V6Ckj6--Z0

Theif:
ue4rzbJPuY

Guardian:
LPRmFQHjSpY

Ranger:
iM7KKIRDxaE

Elementalist:
NiuNbqPWpEo

Warrior:
Y4UWZ2XN9rs#!

Ronn
2012-07-07, 10:51
Vad ska ni köra då? Jag lurar på en Warrior eller Thief :)

Allt! :D

Men börjar förmodligen med elementalist gillade den som fan i betan, kul med mycket teknisk spelstil iom dom 4 elementen.

Bailah
2012-07-07, 12:21
Elementalist blir det nog. Älskar Simon från Yogscast haha!

Doctor Snuggles
2012-07-07, 17:18
Elementalist blir det nog. Älskar Simon från Yogscast haha!

Det är han som piper som en tjej eller? Yogcast snubbarna är sköna, men han som piper är fan jobbig att lyssna på ibland.

Ronn
2012-07-07, 17:24
Det är han som piper som en tjej eller? Yogcast snubbarna är sköna, men han som piper är fan jobbig att lyssna på ibland.

Haha ja Simon när han gör sina "ooooooooouuuuh" ljud när han upptäcker något nytt så kvider man på sig av skam, han är som en sidekick till Lewis.

Bailah
2012-07-07, 17:39
Haha ja det är han som sjunger, dummar sig, härmar folk och säger "Awwwwwwwww" hela tiden.
Tycker han e rolig ;)

Snobbe
2012-07-07, 17:55
Osäker på vad jag ska spela. Vet någon när nästa BWE är? Har testat elementalist o engineer men vet inte om dom tilltalade mig riktigt.

Donner
2012-07-07, 18:07
hm...precis fått upp ögonen för guild wars. Ser kul ut, blir att forska lite i pvpn och hur den är.

Vinter
2012-07-07, 18:09
Osäker på vad jag ska spela. Vet någon när nästa BWE är? Har testat elementalist o engineer men vet inte om dom tilltalade mig riktigt.

20e juli, elementalist tar ett tag att fixa skill till, och enginerr är nog den minst färdiga klassen.

Och ja man känner mest för att strypa Simon när han tjuter.

Kimball
2012-07-10, 14:33
Sådär, spelet spontant förbeställt! :D

johanhej
2012-07-10, 19:17
Fick betakey via curse.com idag. Ser framemot den 20de!

Bailah
2012-07-10, 19:19
Förbeställt också, bara väntar på att känna lite på gamet i beta!

Kimball
2012-07-10, 20:10
Förbeställt också, bara väntar på att känna lite på gamet i beta!

Vilken server lirar du på bailahmos? Säkert någon som är full nu? :p

Ronn
2012-07-10, 20:28

Tror inte någon av beta servrarna är fulla, dom expanderade med rätt mycket servrar sist. :)

Bailah
2012-07-10, 20:29

Har aldrig lirat Kimster så ingen. Vart lirar du? Isåfall kan jag joina där!

Kimball
2012-07-10, 22:21
Tror inte någon av beta servrarna är fulla, dom expanderade med rätt mycket servrar sist. :)

Ah okej, fick för mig Far Shiverpeaks var full även efter den expanderingen?

Har aldrig lirat Kimster så ingen. Vart lirar du? Isåfall kan jag joina där!

Far Shiverpeaks kör vi på, om vi kommer in, tycker jag! Får hålla närmare kontakt närmare 20 juli! :D

Stor Hård Ådrig
2012-07-10, 23:12
Blir elementalist utan tvekan. Och WvW verkar sjukt bra. Btw, för er som vill testa så ger dom ut beta keys här: http://www.curse.com/betas/guild-wars-2-eu till nästa veckas beta weekend.

Tricce
2012-07-10, 23:42
Blir elementalist utan tvekan. Och WvW verkar sjukt bra. Btw, för er som vill testa så ger dom ut beta keys här: http://www.curse.com/betas/guild-wars-2-eu till nästa veckas beta weekend.

Om man har curse premium

Sniggel
2012-07-11, 00:10
Mesmer är lockande. Men även Thief.

Stor Hård Ådrig
2012-07-11, 00:24
Om man har curse premium

Fick en key själv tidigare idag, är inte premium. Synd att man inte är hemma den helgen bara ._.

shut teh face
2012-07-11, 07:44
Får man en beta key ifall man pre-purchases?

Bailah
2012-07-11, 08:03
Yes, förköper du får du joina alla betor.

shut teh face
2012-07-11, 08:19
Yes, förköper du får du joina alla betor.

Ok, om jag köper idag, kan man hoppa igång och spela beta direkt eller hur funkar det på GW2? Jag har hört något om "beta perioder"?

Bailah
2012-07-11, 08:42
Nej tyvärr, du får vänta tills nästa beta period som du säger.
Sitter på buss nu så kommer inte ihåg när det är men runt den 20'e. Borde stå i tråden

Kimball
2012-07-11, 09:07
Ok, om jag köper idag, kan man hoppa igång och spela beta direkt eller hur funkar det på GW2? Jag har hört något om "beta perioder"?

Du får cdkey direkt, men sista beta-testet körs inte förrän nästa helg, 20-22e juli som bailah skrev ovan! Förköper man får man även tillgång till fullversionen 25e aug vs. 28e aug för de som tänkt köpa fysisk kopia av spelet!

Hade varit trevligt att styra något 20e så att så många koloiter som möjligt samlas och rockar loss på samma server!

Bailah
2012-07-11, 10:21
Har redan installerat liret, sitter framför och försöker logga in så kommer det upp att det inte är något event eller något i den stilen. Frustrerande, vill spela som fein!

Ronn
2012-07-11, 10:32
Har redan installerat liret, sitter framför och försöker logga in så kommer det upp att det inte är något event eller något i den stilen. Frustrerande, vill spela som fein!

Haha, känner igen det där. :D

Själv skippar jag nog denna beta, har kört 2 betor nu vill inte spoila mer innan releasen, blir nog att rulla en asura när spelet släpps, vill inte se dom i förväg. :)

Akerhage
2012-07-11, 10:38
Har inte någon koll alls på detta, ej heller spelat GW1 men det verkar ju helt awesome detta. Behöver man lira 1an för att fatta något eller?

Tänkte sätta mig ner och läsa igenom guiden på:
http://www.mmo-champion.com/threads/1058358-Guild-Wars-2-Mass-info-for-the-uninitiated

Sen får man kanske mer kött på benen, men kan ju vara något nu när man tröttnat på D3 kanske!

Bailah
2012-07-11, 10:42
http://www.youtube.com/user/Dontain
http://www.youtube.com/user/taugrimtaugrim
http://www.youtube.com/user/TheTOPvP
http://www.youtube.com/user/WoodenPotatoes
http://www.youtube.com/user/Enigmius1
http://www.youtube.com/user/CaraEmm/videos

Lite bra tips!

Akerhage
2012-07-11, 10:44
Tackar!

shadowfire
2012-07-11, 11:01
Hoppas verkligen vi kan samsas i den mån det går på en och samma server eller så, vore kul att få till lite rift-vibbar igen!

Ronn
2012-07-11, 11:12
Hoppas verkligen vi kan samsas i den mån det går på en och samma server eller så, vore kul att få till lite rift-vibbar igen!

Jag kommer förmodligen hamna på annan servrar iom att jag har gamla guildpolare som jag lirar ihop med, men lirar gärna genom guesting funktionen, bara lägga till varandra på friendslist så kan man spela ändå! Smut som fan! :D

Man kan dock inte köra world vs pvp ihop genom guesting.

Tricce
2012-07-11, 11:32
Se till att få alla våra gamla guildpolare och kolopolare på samma server! (jaaa va lätt ;) ) Men personligen funtar jag på att helt enkelt köra på den "vi på kolo" kommer överrens om. Sen får väl dom få gamla wow polare man har kvar köra på den or it´s
LatorN4P9aA

Kwon
2012-07-11, 11:53
I heard that everyone will eventually end up on the "Dahliaz"-server anyway.

Bailah
2012-07-11, 12:02
Hah!
Asswipe...

Bailah
2012-07-11, 12:10
sABvs1PfGJM

Lite dmg!

Bailah
2012-07-11, 12:46
http://www.youtube.com/user/TeamParadigmNet är nog mina favoriter, massvis med pvp klipp!

Tricce
2012-07-11, 13:16
Thnx Bailah!

Kimball
2012-07-12, 18:06
Ngn annan som kollat igenom de olika racial skills som finns? Charrs raket-grej verkar ganska trevlig, men jag gillar inte riktigt deras "look". Tänkte om man kunde fila på ngn trevlig specifik kombination, Ele + summons i form av "Hounds of Balthazar" osv kanske vore trevligt? Bara kollat på det som hastigast dock!

Tricce
2012-07-12, 18:55
På tal om look, är warriors så där fula som man ser i alla videosar? Tråk blå och trist rustning lixm.
Fan min herpaderp barb lvl 33 är ju läckrare tom i sina rosa pants!

Bailah
2012-07-12, 19:07
Kommer lira Azura vad jag än lirar. Coolaste racen ever. Skiter totalt i racial bonus.

Sen tänkte jag kolla med er nerds som kan lite data krejer. Räcker min burk för att lira GW2 och se bra ut? Tror det funkar å bara lira men vill verkligen se hur snyggt spelet är. Mina stats är:

Intel quadcore 2.40ghz
4gb Ram
Vanliga HD'ar (ingen SSD)
Radeon 6800HD

Om inte, vad borde jag uppgradera (Förutom SSD, den är given) som inte är så dyrt. Precis köpt en hund för 18000 inte jätte rik atm!

Kimball
2012-07-12, 19:29
Kommer lira Azura vad jag än lirar. Coolaste racen ever. Skiter totalt i racial bonus.

Sen tänkte jag kolla med er nerds som kan lite data krejer. Räcker min burk för att lira GW2 och se bra ut? Tror det funkar å bara lira men vill verkligen se hur snyggt spelet är. Mina stats är:

Intel quadcore 2.40ghz
4gb Ram
Vanliga HD'ar (ingen SSD)
Radeon 6800HD

Om inte, vad borde jag uppgradera (Förutom SSD, den är given) som inte är så dyrt. Precis köpt en hund för 18000 inte jätte rik atm!

Jag är tvärtom, lägger inte jättemycket vikt vid de olika rasernas bakgrundshistoria, men det kan bero på att jag inte läst in mig på dem än.

Jag vet inte om jag bara är rent av korkad, men 6800 HD är en "serie" kort, väl? Typ 6850 osv? Hursom tordes burken spela på fint med tanke på spelets minimumkrav. Du borde nog dock kunna skrämma upp cpun till 2.8-3ghz genom att överklocka lite lätt med standardkylaren?

Bailah
2012-07-12, 19:34
Möjligt, har aldrig klockat en CPU. Aldrig "behövts"
Men jag vill verkligen se spelet snyggt. Tänker inte lägga en 10k+ men en ssd disk och kanske nytt gkort borde räcka?
Ska kolla under betan hur det rullar på.

Sen varför azure; jo skiter totalt i historian bakom är verkligen så långt ifrån en rp'are det finns. Dock älskar jag små karaktärer. Man känner sig så mycket snabbare och smidigare.
Sen är alla deras emotes jävligt sköna!

Tricce
2012-07-12, 20:09
Ras är all about the looks och emotes för mig! (Ibland racials om det är totalt avgörande i pvp meeen känns inte aktuellt atm ;) )

Kimball
2012-07-12, 21:22
Haha, känner igen det där. :D

Själv skippar jag nog denna beta, har kört 2 betor nu vill inte spoila mer innan releasen, blir nog att rulla en asura när spelet släpps, vill inte se dom i förväg. :)

Klart du inte ska skippa betan helt!? Du kan få agera mentor några timmar vettja? Verkar ju vara galet mycket att hålla koll på med kombos å grejer :)

Rastlöshet deluxe av att sitta och läsa hur mycket som helst man knappt förstår hälften av då man praktiskt inte kan testa det...

Ronn
2012-07-12, 21:26
Klart du inte ska skippa betan helt!? Du kan få agera mentor några timmar vettja? Verkar ju vara galet mycket att hålla koll på med kombos å grejer :)

Rastlöshet deluxe av att sitta och läsa hur mycket som helst man knappt förstår hälften av då man praktiskt inte kan testa det...

Kan ställa upp på det så länge du inte rullar någon av dom nya raserna, vill inte se deras startställen :D

Kimball
2012-07-12, 21:49
Kan ställa upp på det så länge du inte rullar någon av dom nya raserna, vill inte se deras startställen :D

Awesome!
Man kommer väl ut ur de områdena ganska snabbt, dock? Eller misstar jag mig fullständigt? Hade nog tänkt kolla in Charrs ändå iochförsig :)

Bailah
2012-07-12, 22:02
FAN, nu är jag sjukt osäker på vilken klass jag ska lira. Kollat för mycket filmer...
Ele, guardian, thief warrior eller engie !!
AAARGH!

Ronn
2012-07-12, 22:03
Awesome!
Man kommer väl ut ur de områdena ganska snabbt, dock? Eller misstar jag mig fullständigt? Hade nog tänkt kolla in Charrs ändå iochförsig :)

Nope, där du börjar hänger med väldigt länge i princip till endgame, fast om du vill kan du starta en ras och dra till någon av dom andras områden och köra där istället, eller du kan ju dra någon annan stans precis när du vill egentligen. :)

Charrs territorium är jävligt läckert!

Tricce
2012-07-12, 22:13
FAN, nu är jag sjukt osäker på vilken klass jag ska lira. Kollat för mycket filmer...
Ele, guardian, thief warrior eller engie !!
AAARGH!

http://www.myfacewhen.net/uploads/1727-i-know-that-feel.png

Kwon
2012-07-12, 22:19
3:15 i detta klipp så har ni Bailahs look... :D
BqWcn2Ua6lg

Bailah
2012-07-12, 22:37
haha damn straight!

Tricce
2012-07-12, 23:23
Så här kommer jag se ut på ett ungefär :)

4TSssY4hzaQ

shadowfire
2012-07-12, 23:25
vägrar faktiskt kolla på filmerna mm, särskilt då man inte begriper hur allt känns i praktiken.. håller mig själv på halster... ser fram emot o ganka fi a'la RIFT-styke med bailah, kimby, tricce, kwontario och kanske Ronn också som verkar vara på hugget! :D

Medusa
2012-07-13, 04:04
Har spelat betorna och kan säga att spelet är fantastiskt och ni kommer inte bli besvikna.. = )

Ronn
2012-07-13, 09:50
Två snubbar från arenanet pratar lite end-game och annat i live stream:

http://massively.joystiq.com/2012/07/12/arenanet-devs-talk-legendary-weapons-endgame-and-more/

You can't talk endgame without dungeons coming up, so it's a good thing Guild Wars 2 has got some. The game has eight story dungeons, all of which are replayable as explorable dungeons that tend to have about three very distinct branches, meaning that there will be about 25 super-challenging dungeon paths available in Guild Wars 2 at launch. While only some of those are meant for max-level characters, the down-level system in the game means that dungeons will always be challenging.

The last point of great interest in the talk revolved around legendary weapons. While legendary weapons aren't any more powerful than less-rare max-level weapons, their skins are extremely prestigious. Legendary weapons are hard to acquire. They require difficult-to-get components which players have to dedicate time and skill to track down. Additionally, some rare skins can be acquired through the Mystic Forge. Players will be able to trade excess skill points, which still accrue after level 80, for special items to throw into the Mystic Forge to get neat stuff in return.

ceejay
2012-07-13, 10:03
jag missar betan 20-22 juli :(

Ronn
2012-07-13, 10:23
jag missar betan 20-22 juli :(

Aw. :(

Men håll ut, knappt en och en halv månad till release! Det hinner du golfa bort på ett ögonblick. :)

Kimball
2012-07-13, 10:40
Nope, där du börjar hänger med väldigt länge i princip till endgame, fast om du vill kan du starta en ras och dra till någon av dom andras områden och köra där istället, eller du kan ju dra någon annan stans precis när du vill egentligen. :)

Charrs territorium är jävligt läckert!

På så vis! Jamen då inleder jag med å titta in i Charrs hideout då :)

vägrar faktiskt kolla på filmerna mm, särskilt då man inte begriper hur allt känns i praktiken.. håller mig själv på halster... ser fram emot o ganka fi a'la RIFT-styke med bailah, kimby, tricce, kwontario och kanske Ronn också som verkar vara på hugget! :D

Iom. guesting verkar det ju inte bli några problem oavsett vart folk hamnar på för servrar, gudskelov! Tycker vi inför skype-krav eller liknande, dock! Även om det innebär att vi kanske får starta en insamlingsfond till Kwon isåfall! :D

Tricce
2012-07-13, 11:03
Även om det innebär att vi kanske får starta en insamlingsfond till Kwon isåfall! :D

Headset/mic?

Kimball
2012-07-13, 11:15
Headset/mic?

Precis, Kwon äger bara något handhållet f*nskap från tidigt 90-tal :)

On another note: Ras-specifika elite-skills innebär att man får "ge upp" sin klass-specifika elite-skill vilket var lite av en let-down, så i slutänden kvittar det nog som sagt rätt hårt vilken klass man faktiskt väljer :)

Bailah
2012-07-13, 11:23
De sa det i nån intervju att det inte skulle bli som "wotf" var. Att någon ras skulle bli vald endast pga uber racial.

Kimball
2012-07-13, 11:28
De sa det i nån intervju att det inte skulle bli som "wotf" var. Att någon ras skulle bli vald endast pga uber racial.

Jo, absolut, men jag tänkte ändå att man kunde lira klass-elite + ras-elite, typ :)
Men men, lutar åt ele eller mesmer, ele verkar ju grymt mångsidig...!

Ronn
2012-07-13, 11:31
Ele är rätt teknisk klass att spela vilket jag tycker är rätt kul, mesmer kändes som en mer renodlad pvp klass, funkar bra i pve men känns som att skillsen är designade med pvp i tanke (mycket illusioner).

Diggade även warrior kul klass!

Kimball
2012-07-13, 11:36
Ele är rätt teknisk klass att spela vilket jag tycker är rätt kul, mesmer kändes som en mer renodlad pvp klass, funkar bra i pve men känns som att skillsen är designade med pvp i tanke (mycket illusioner).

Diggade även warrior kul klass!

Mjo hela grejen med att Mesmers illusioner dör då ens target dör känns lite bull i PvE. Blir nog å börja med ele tror jag :D

Kimball
2012-07-18, 08:41
Vad säger folket, fler som är sugna att lira igenom början av betan osv som ett party + Skype? Betan öppnar runt 19-20 på fredag om jag förstått det rätt, lite beroende på om de öppnar även denna bwe tidigare.

Finns det intresse? :)

Bailah
2012-07-18, 09:01
Jag är game kan dock bara lira på lördagen tror jag, jobbar natt på fredag och dag på söndag :(
Kommer ju onekligen lira efter kl 2.30 på fredag om jag känner mig själv ;)

Ronn
2012-07-18, 09:29
Vad säger folket, fler som är sugna att lira igenom början av betan osv som ett party + Skype? Betan öppnar runt 19-20 på fredag om jag förstått det rätt, lite beroende på om de öppnar även denna bwe tidigare.

Finns det intresse? :)

De ska nog funka. :)

Sisst så öppnade dom servrarna typ en och en halv timma i förväg, arenanet är lite busiga på det sättet!

Kimball
2012-07-18, 18:11
Jag är game kan dock bara lira på lördagen tror jag, jobbar natt på fredag och dag på söndag :(
Kommer ju onekligen lira efter kl 2.30 på fredag om jag känner mig själv ;)

Alright! Kan lira 18-20 samt några timmar efter midnatt på lördagen förmodligen pga jobb och annat, dock hela fredagkvällen! Kanske inte efter 0230 dock :/

De ska nog funka. :)

Sisst så öppnade dom servrarna typ en och en halv timma i förväg, arenanet är lite busiga på det sättet!

Gott!
Läste lite om det ja, nice easter egg ;)

Tediiieee
2012-07-18, 18:21
Oh shit missat detta, är det open beta?

shadowfire
2012-07-18, 18:21
hur kan man få tillgång till beta osv?

pellep
2012-07-18, 18:27
beta för de som kör pre-ordet på spelet.
om jag inte minns helt åt helvete.

Xtronal
2012-07-18, 18:49

det stämmer utmärkt. :)

Kimball
2012-07-18, 18:49
Oh shit missat detta, är det open beta?

hur kan man få tillgång till beta osv?

Precis, förköper man spelet får man även delta i betan! Annars får man tigga nyckel på reddit eller liknande, förmodligen utan större framgång :( Men hey, spelet ska ju ändå köpas, så slå till! :D

Edit: Puck2a.

Bailah
2012-07-18, 20:44
Omg så taggad!

Kimball
2012-07-18, 21:16
Frågan är vilken server vi ska lira på? Har Bailah möjlighet att logga in runt 20/21 innan jobbet för att säkra samma server som mig/ronn osv? Har inte läst något om att guest-funktionen är aktiverad än, så det vore ganska vitalt att hamna på samma server denna helg. Man vill ju inte ta den server som har allra minst deltagare i heller, då det förmodligen lär kunna kännas... tomt, i värsta fall?

Ronn
2012-07-18, 21:34
Tror inte guesting kommer va påslaget, har inte varit det i någon beta hittills, däremot tror jag att free server transfer kommer vara igång hela betan, det var det sist iaf, server transfer tar typ 2 minuter. :)

Jag sitter ju redan på någon av beta servrarna så kommer behöva flytta på mig vilket fall som!

Kimball
2012-07-18, 21:51
Tror inte guesting kommer va påslaget, har inte varit det i någon beta hittills, däremot tror jag att free server transfer kommer vara igång hela betan, det var det sist iaf, server transfer tar typ 2 minuter. :)

Jag sitter ju redan på någon av beta servrarna så kommer behöva flytta på mig vilket fall som!

Jaha, men då är det ju inga problem! :D

Läste att alla kontons serverval osv ska whipe:as innan bwe3 dock?

Ronn
2012-07-18, 21:58
Jaha, men då är det ju inga problem! :D

Läste att alla kontons serverval osv ska whipe:as innan bwe3 dock?

Ok i så fall vet du mer än mig. :)

Hade tänkt rulla en guardian denna beta, har inte hunnit prova en sån än!

Kimball
2012-07-18, 22:00
Ok i så fall vet du mer än mig. :)

Hade tänkt rulla en guardian denna beta, har inte hunnit prova en sån än!

Jag inleder nog ele för att se hur klassen känns!

För övrigt, glöm inte köra igång klienten så den är färdiguppdaterad tills på fredag pojkar! :D

Flygplan
2012-07-18, 22:03
Vad tror ni som spelat betorna om GW2:s potential som wow-dödare? Känns lite skrämmande att ändå relativt få visar intresse för detta spelet.

Olegh
2012-07-18, 22:11
Var inte GW1 ett väldig platt och endimensionellt spel? Har aldrig spelat det själv, men det lilla jag har hört berättats om det så lät det riktigt tunt och tråkigt.

Hur är tvåan jämfört med ettan, vad är ändringarna?

Ronn
2012-07-18, 22:13
Vad tror ni som spelat betorna om GW2:s potential som wow-dödare? Känns lite skrämmande att ändå relativt få visar intresse för detta spelet.

Tycker inte begreppet wow-dödare borde finnas, wow kommer alltid att vara populärt så länge dom lägger till nya saker och ingen kan göra wow bättre än blizzard.

GW2 har potential att vara ett riktigt skoj spel som kan hålla länge i och med WvWvW pvp, var har du fått intrycket av att det är få som visar intresse för GW2? Tror det är många som väntar nu. :)

Ronn
2012-07-18, 22:14
Var inte GW1 ett väldig platt och endimensionellt spel? Har aldrig spelat det själv, men det lilla jag har hört berättats om det så lät det riktigt tunt och tråkigt.

Hela spelet är annorlunda från grunden upp.

Flygplan
2012-07-18, 22:26
Tycker inte begreppet wow-dödare borde finnas, wow kommer alltid att vara populärt så länge dom lägger till nya saker och ingen kan göra wow bättre än blizzard.

GW2 har potential att vara ett riktigt skoj spel som kan hålla länge i och med WvWvW pvp, var har du fått intrycket av att det är få som visar intresse för GW2? Tror det är många som väntar nu. :)

Med wow-dödare menar jag givetvis inte att jag tror att det är ett nytt wow, utan om det har förutsättningarna att bli det MMORPG med störst antal spelare.

Tja, jag är medlem på ett antal forum, och det känns helt enkelt som att GW2 inte får lika många posts/trådar som ett storspel med en månad till release brukar få.

Kimball
2012-07-18, 22:30

Helt annorlunda mot 1an som sagt, på pappret ser spelet jäkligt multidimensionellt ut, eller hur man ska säga, många olika aspekter som verkar intressanta, och hela grejen med att de inte vill att slutfasen av spelet ska handla om att grinda gear utan snarare inriktat det hela på att faktiskt kunna uppleva all den content som finns tillgänglig i spelet ser jag också som ett plus!

Likaså quests i form av dynamiska event som är öppna för alla spelare i världen = win i mina öron!

Maxlvl i Gw1 = 20, maxlvl i Gw2 = 80!

Jag är mest orolig över att jag ska ha svårt att koordinera fingrarna för alla dessa skills som helst ska slängas igång snabbt och effektivt osv, men det bör ge sig med lite vana!

Manta
2012-07-19, 04:18
Någon som vet exakt vilken tid BWE3 startar?

Tediiieee
2012-07-19, 05:01
Köpa eller inte köpa, det är frågan....

shut teh face
2012-07-19, 05:38
Vi får väl se om det är något klokt, warhammer online hade ju också en del unika saker som world quest och world pvp, men det rann ju ut i sanden ändå.

Kimball
2012-07-19, 09:48
Någon som vet exakt vilken tid BWE3 startar?

Officiellt kl 21, förhoppningsvis ngn / några timmar innan dess!

nyahamd
2012-07-19, 09:48
lol ted din hoe, kör en kolo runda efter jobbet?

Snobbe
2012-07-19, 10:30
Är det bara att tanka klienten från mailet man fick o sen e man klar? Eller något mer man behöver göra? (jag var med i BWE1).

Bailah
2012-07-19, 11:28
Nån som e grym på datorer (hårdvara) som har massor med fritid över?
Gjorde det benchmark testet som grub la upp och fick drygt 300ish poäng. Blev helt knäckt nu inför GW2, ska givetvis testa betan först men vill kunna njuta av spelet. Så vill ha så mycket dator (endast game) kommer inte ladda ner å skit på den. För drygt 10-12k

Ronn
2012-07-19, 11:29
Är det bara att tanka klienten från mailet man fick o sen e man klar? Eller något mer man behöver göra? (jag var med i BWE1).

Om du har kvar den gamla klienten är det bara starta den så uppdaterar den sig själv, så länge du har en launcher binär fixar den allt.

Ronn
2012-07-19, 11:32
Nån som e grym på datorer (hårdvara) som har massor med fritid över?
Gjorde det benchmark testet som grub la upp och fick drygt 300ish poäng. Blev helt knäckt nu inför GW2, ska givetvis testa betan först men vill kunna njuta av spelet. Så vill ha så mycket dator (endast game) kommer inte ladda ner å skit på den. För drygt 10-12k

Testa posta i datorspels eller datahjälps tråden, någon som KG som har stenkoll kanske kan hjälpa. :)

Jag tappar alltid intresse för aktuell hårdvara tills det är dags att köpa nytt då sitter man typ en vecka och lusläser innan man vågar beställa hehe. :D

Måste lära mig att läsa alla inlägg först och multicitera!

Tricce
2012-07-19, 11:43
Samma här Bailah, tänkte typ köra nå enkelt som det här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751605

Flygplan
2012-07-19, 12:18
Samma här Bailah, tänkte typ köra nå enkelt som det här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751605

Om grafikkortet haft en bättre kylare, så hade paketet varit helt perfekt.

Tricce
2012-07-19, 12:34
Om grafikkortet haft en bättre kylare, så hade paketet varit helt perfekt.

Är det illa eller duger det för en "vanlig" gamer?
Gralla kortet dvs.

Olegh
2012-07-19, 12:57
Är det illa eller duger det för en "vanlig" gamer?
Gralla kortet dvs.

Skulle säga att det duger. Fläkten ska låta lite mer/otrevligare än andra alternativ, men det lär säkert inte var någon katastrof om man inte är väldigt känslig. MEN eftersom det är en dator i delar kan du ju lika gärna välja alla delar själv och då ta ett bättre alternativ. Tex. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751040

Kimball
2012-07-19, 13:09
Med wow-dödare menar jag givetvis inte att jag tror att det är ett nytt wow, utan om det har förutsättningarna att bli det MMORPG med störst antal spelare.

Tja, jag är medlem på ett antal forum, och det känns helt enkelt som att GW2 inte får lika många posts/trådar som ett storspel med en månad till release brukar få.

Fast hellre mindre hype och mer leverans än tvärtom alá Diablo! Inte sagt att Gw2 faktiskt levererar men... :D

Tricce
2012-07-19, 13:20
Skulle säga att det duger. Fläkten ska låta lite mer/otrevligare än andra alternativ, men det lär säkert inte var någon katastrof om man inte är väldigt känslig. MEN eftersom det är en dator i delar kan du ju lika gärna välja alla delar själv och då ta ett bättre alternativ. Tex. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751040

Spanx för tipset!

Tediiieee
2012-07-19, 18:03
Så nu jävlar är det köpt, /apply Team Kolozzeum
Vilken server blir det då? Ni får inva till skype imorn!
EDIT: Kan lira hela helgen #YOLO

shadowfire
2012-07-19, 18:12
varifrån har ni förbokat spelet? någon onlineshop?

Tediiieee
2012-07-19, 18:23
Jag köpte på deras hemsida. Finns kanske nån bättre dunno rly.
https://buy.guildwars2.com/en/

PoiZoN
2012-07-19, 18:40
Jag köpte mitt från cdon, http://cdon.se/spel/downloads/guild-wars-2-standard-edition-pre-purchase-17116742
Går även att få 50kr rabatt för medlemmar på gw2sverige: http://gw2sverige.se/50-kr-rabatt-till-registrerade-medlemmar/

Ronn
2012-07-19, 18:43

Notera att det är förköp som gäller du måste altså betala redan nu, men du får koden direkt. :)

Jag beställde mitt från webhallen några månader sen fick hem fodral med kod nån dag efter, går väl att köpa digitalt så man slipper vänta på posten också!

Ame
2012-07-19, 19:33
Jag körde på servern Lakeside county förra betan så ni andra kan ju gärna börja där så slipper jag flytta på mig :)

Kimball
2012-07-19, 20:37

Gotte! Vi styr upp det imörra! :)

Cdon!

Jag körde på servern Lakeside county förra betan så ni andra kan ju gärna börja där så slipper jag flytta på mig :)

Alla sådana val är dock resettade som sagt, men mig kvittar det vilken server vi kör på så Lakeside blir bra för min del så länge resten är på! :)

Bailah
2012-07-19, 20:38
Köpte på deras hemsida!

Dav0d
2012-07-20, 00:07
Fredag 21:00 då eller var det ikväll 21:00? :)

Bailah
2012-07-20, 07:47
Fredag idag mein, så idag.

Bailah
2012-07-20, 12:25
Testade patcha min och sen logga in, stog att det inte var en event going eller att jag inte hade access. Antar att det är som det ska? Så jag inte glömt aktivera nått.. !

Dav0d
2012-07-20, 12:29
Om någon vet att den har en key som de inte kan använda denna helg eller vågar låna ut en som jag kan testa kanske på natten skulle jag vara tacksam. Skulle vilja testa betan innan jag bestämmer mig för att köpa spelet eftersom jag inte riktigt varit hypad för det. Kommer det kanske finnas en öppen beta innan release, eller är detta den sista chansen?

Så sjukt skeptisk till MMO spel nu för tiden..:/ Tror jag blivit besviken 3-4 gånger irad så nu vågar jag inte tro på något för fem öre.

Ronn
2012-07-20, 12:36
Testade patcha min och sen logga in, stog att det inte var en event going eller att jag inte hade access. Antar att det är som det ska? Så jag inte glömt aktivera nått.. !

Om du reggat dig med koden så är allt som det ska, kommer stå så tills servrarna är igång

Bailah
2012-07-20, 12:38
Aight, så jävla sugen.
Får se hur bra det går med denna datorn. Vill eg inte köpa helt ny, tänker nytt gkort och ssd bara.

Kwon
2012-07-20, 13:00
Bailah, skriv in dina stats här och kolla om du kan köra!

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=684&game=Guild%20Wars%202

Bailah
2012-07-20, 13:10
Aah cool. Fick

CPU: 7
GFX: 10
Ram: 6

Borde gå då, men kanske skulle behövas ett uppgraderingspaket!

Bailah
2012-07-20, 17:52
Skriv sen vilken server ni hamnar på så ska jag försöka komma på där. Kommer heta Majkoh och mitt skypenamn är "bailaah"

Hade jag kunnat skippa jobb.. Grr!

Kimball
2012-07-20, 18:14

Vad heter du på skype? Vet inte om jag är trög, men Yolo finns inte iallafall? :P

Skriv sen vilken server ni hamnar på så ska jag försöka komma på där. Kommer heta Majkoh och mitt skypenamn är "bailaah"

Hade jag kunnat skippa jobb.. Grr!

Will do Bailos!

Ronn
2012-07-20, 18:24
Sitter redo här med popcorn och skype! *popcorn*

shadowfire
Aah cool. Fick

CPU: 7
GFX: 10
Ram: 6

Borde gå då, men kanske skulle behövas ett uppgraderingspaket!

6/10/6 här med :)

Kimball
Haha ditto!

För de som inte fått tag i beta-key verkar detta vara en möjlighet med lite tur: http://www.reddit.com/r/GW2EU/comments/wpwi8/bwe_3_info_and_how_to_get_a_invite/

shadowfire
2012-07-20, 18:26
äh jag köper spelet utan att ha testat det, menar, det kan ju inte vara sämre än D3 iaf ;)

Ger det hälften av behållningen jag hade från RIFT och en fjärdedel av vad jag hade från WOW så räcker det.

Bailah
2012-07-20, 18:27
Sitter och HOPPAS att man kan komma in halv åtta, bara för att!
Sen ska jag vara på jobb kl 21.. Kommer sluta tidigare, foo shooo!

Kimball
äh jag köper spelet utan att ha testat det, menar, det kan ju inte vara sämre än D3 iaf ;)

Ger det hälften av behållningen jag hade från RIFT och en fjärdedel av vad jag hade från WOW så räcker det.

Gött! Så du joinar ikväll också skuggan? SKYPE?! :D

Bailah
6/10/6 här med :)

Aah, hittade ett nytt paket jag ska kolla över. Detta spelet ska ses så skarpt det kan gå :|

Ronn
2012-07-20, 18:31
Servrarna är uppe!