Visa fullständig version : Herregud ge dig
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7592194.ab
Det finns människor till allt ;)
"Jag blev förbannad. Man kan fråga sig vad det är för samhälle vi lever i egentligen och hur kvinnosynen ser ut, säger hon till Aftonbladet. "
Ja man kan verkligen fråga vilket samhälle vi lever i. _Om_ det nu skulle vara en dålig kvinnosyn så är hon ett av de kraftiga bidragen.
Precis! Ge fan i att inte klistra in artikeln för oss som inte klickar in oss på aftonbladet! ffs!
Det är väl bara att gå in och läsa?
Vilken tant, lika dumt som hon som stämde American Idol..
Ställningstagande. Klickar aldrig på en Ding Ding Värld 2 länk.
Herr Oberst
2010-08-09, 20:23
Kvinna anmäler ostföretag för hålreklam
"Smaken sitter i hålen", lyder reklamen för en ost.
Den formuleringen föll inte alla i smaken.
–Mycket obehagligt, tycker en konsument som nu anmält reklamen.
Kvinnan såg reklamen några gånger på tv innan hon reagarade. Vad var egentligen ostföretagets budskap?
– Jag blev provocerad. Smaken kan väl inte sitta i hålen? Tillslut blev det nästan obehagligt. Det kändes som en sexuell anspelning, säger hon.
Kvinnan bestämde sig för att anmäla reklamen till Konsumentombudsmannen.
– Jag blev förbannad. Man kan fråga sig vad det är för samhälle vi lever i egentligen och hur kvinnosynen ser ut, säger hon till Aftonbladet.
"Unika hål"
Vd Magnus Ekstrand på företaget Wernerssons Ost, som tillverkar osten, tycker att det är tråkigt att kampanjen väckt sådana reaktioner.
– Vår ost har något mer unika hål än andra ostar. Någonstans där väljer hon att associera till något som vi inte associerar till, säger han.
Fokuseringen på hålen beror på en patenterad process som gör att just den här osten får extra stora hål.
Konsumentombudsmannen ska nu se över om ostreklamen strider mot några av de regler som gäller för reklam för livsmedel.
Vilken tur att vi har en myndighet som kan sätta sig och genomföra en seriös granskning av detta. Det får fan inte gå till hur som helst!!!11 *mini
Hey! Du snodde mitt scoop! Jag postade artikeln i babblatråden.
Hursomhelst, jävla kärring.
Haha, du måste ju vara den mest viljesvaga personen på kollo om du kallar det för ett ställningstagande, det är ju i praktiken omöjligt att skilja på det ställningstagandet och ren lathet. Bemöda dig iallafall med att helt skita i trådar som handlar om aftonbladetartiklar.
Fast du kanske skämtade?
panzerpig
2010-08-09, 21:27
Jag vill tacka tanten! Själv hade jag inte gjort den kopplingen men nu är en tråkig och meningslös reklam plötsligt riktigt rolig!
Jag ska nog också stämma företaget. Det finns ju trotts allt väldigt många hål på en människa.
Typiskt svensk-kränkning-tänk.
Men du vill gärna ta del av vad ding ding värld 2 skriver? ;)
Funderar på att stämma bullens pilsnerkorv, jag tycker det är sexistiskt och obehagligt när folk biter på avlånga penisliknande föremål
Haha, du måste ju vara den mest viljesvaga personen på kollo om du kallar det för ett ställningstagande, det är ju i praktiken omöjligt att skilja på det ställningstagandet och ren lathet. Bemöda dig iallafall med att helt skita i trådar som handlar om aftonbladetartiklar.
Fast du kanske skämtade?
Det var hälften skämt faktiskt ja ;)
Nitrometan
2010-08-10, 07:39
Det var hälften skämt faktiskt ja ;)
:thumbup:
Wrassler-humor. I like it.
ARMSTARK
2010-08-10, 07:50
Nu känner jag mig dj-ligt kränkt! Såna där anala anspelningar får mig att känna mig våldtagen! Tur att hon gjorde mig uppmärksam på dessa vidrigheter, jag ska bojkotta den osten! *grr27*
Men du vill gärna ta del av vad ding ding värld 2 skriver? ;)
När han har den rubriken han har på tråden och sen inte hintar om vad det handlar om så är det kanske inte så konstigt att han blir nyfiken ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.