handdator

Visa fullständig version : föra över musik till ipod

fiskarn
2010-08-08, 00:10
Sitter här o försöker föra över musik från i tunes till min nya ipod shuffel men¨när jag skall dra över en låt står det bara att filen inte kan föras över eftersom filtypen inte stöds av denna ipod. Vad fassen är det som är fel?

Jens.Andersson
2010-08-08, 00:22
Sitter här o försöker föra över musik från i tunes till min nya ipod shuffel men¨när jag skall dra över en låt står det bara att filen inte kan föras över eftersom filtypen inte stöds av denna ipod. Vad fassen är det som är fel?

Filtypen stöds inte av din iPod.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ipod#Software

Här står vilka som stöds.

Nordenator
2010-08-08, 14:00
iPod manager till foobar2000 är rätt smidigt i fall att man vill ha över filer till sin shuffle fast ursprungsfilerna är flac/lossless. Man kan ställa in så pluginet automagiskt konverterar losslessformaten till mp3:or av valfri kvalitet. Jag kör v0 med lame.

http://yuo.be/ipod.php

fiskarn
2010-08-08, 22:56
Kanske en dum fråga men det går väl att föra över musik från itunes till en ipod utan att behöva betala för låtarna?

Nordenator
2010-08-08, 23:00
Kanske en dum fråga men det går väl att föra över musik från itunes till en ipod utan att behöva betala för låtarna?

Jadå. Du kan komplettera ditt musikarkiv du har på datorn med köpta låtar, men jag har då inte köpt en låt genom iTunes store och har gått igenom en shuffle och en iPod video.

fiskarn
2010-08-09, 05:17
Jadå. Du kan komplettera ditt musikarkiv du har på datorn med köpta låtar, men jag har då inte köpt en låt genom iTunes store och har gått igenom en shuffle och en iPod video.

?? Nu e jag lite förvirrad. Grejen är ju att jag vill föra över låtar från itunes och slippa betala för låtarna. Går det?

hahavaffan
2010-08-09, 08:33
Ja. Lägg in musik i iTunes. För över musiken till iPoden.

fiskarn
2010-08-09, 10:38
Ja. Lägg in musik i iTunes. För över musiken till iPo
den.

Lägg in musik i itunes?? Det finns ju redan en massa musik i itunes.

mojoo
2010-08-09, 10:44
Du får ju upp en 'flik' när du kopplar in ipoden. Så bara drar du de dit

Adama
2010-08-09, 10:47
Jag använder MediaMonkey för att föra över musik enkelt till iPod

DanielF
2010-08-09, 12:43
Lägg in musik i itunes?? Det finns ju redan en massa musik i itunes.

Jag vet inte om du menar att du försöker föra över musik från iTunes store till din iPod utan att betala för det vilket naturligtvis inte går.