Visa fullständig version : Vad är det jobbigaste ni någonsin har testat på?
MackeJuve
2010-08-07, 17:19
Att styrketräna kan nog ses som behagligt jämfört med många andra fysiska aktiviteter för de flesta. Man ger järnet under några reps, varav det egentligen är de allra sista som faktiskt är riktigt jobbiga.
Vad är det jobbigaste DU har testat på genom åren? Någon form av fys, något riktigt jobbigt intervallpass, kampsport, eller rentav någon form av styrketräning? :) Kan bli kul att läsa, får man kanske lite inspiration till att göra något galet :D
Hård backträning. 120x10m. Sedan en veckas vila innan kroppen var med igen. Var nära att spy hela kvällen. Horrible!
Baler Evans
2010-08-07, 17:25
Cirkel träning tyckte jag var fett jobbigt...
Sen nu i veckan då jag satte 51x70kg i cable crunches, vart spyfärdig och helt jävla disorienterad xD
ViktorLarsson
2010-08-07, 17:26
Orientering i skolan med en klasskamrat som sysslat med orientering i flera år. Han skötte kartan och sprang som en dåre, jag sprang efter. Hans kondition var duktig om man säger så. 1½ timme tog det och vi kom 3:a. Sprang hela tiden.
Blev sjuk dagen efter. Vet ej om jag blev sjuk pga. orienteringen dock. Minns att sista 400 metrarna så fick jag spykänslor, kramp i baksida lår, vader och håll. När vi kom i mål la vi oss ner på marken och vi SKREK båda två av krampsmärta. Kunde ej gå dagen efter och då säger jag inte det med lite skämt utan blev sängliggande med feber och öm i hela benpartierna. :D
/Peace.
MackeJuve
2010-08-07, 17:29
Hård backträning. 120x10m. Sedan en veckas vila innan kroppen var med igen. Var nära att spy hela kvällen. Horrible!
Är väl trög som fan men vad menas med 120*10 m? För mig innebär det att du sprang 120 ggr i en 10-metersbacke? Men backträning är one of a kind :) Har faktiskt som ett litet mål att kunna klara Yxbacken här i Norrköping utan att stanna, en lokal svart skidbacke, har löpt intervaller i den förut men aldrig non stop upp till toppen :)
Försäsong med Alingsås HK. Sju pass i veckan varav två var gym, två var fys inne och resten fys utomhus - 8,6 km och backträning, 8*1 km, 4*2,4 km eller 1,3 mil med medicinboll.
Jag gör inte om det. Fem pass i veckan på gymmet är en barnlek.
Triathlon 1500m simning, 40km cykel, 10km löpning, allt detta på 90% av maxpuls.
MackeJuve
2010-08-07, 17:32
Orientering i skolan med en klasskamrat som sysslat med orientering i flera år. Han skötte kartan och sprang som en dåre, jag sprang efter. Hans kondition var duktig om man säger så. 1½ timme tog det och vi kom 3:a. Sprang hela tiden.
Blev sjuk dagen efter. Vet ej om jag blev sjuk pga. orienteringen dock. Minns att sista 400 metrarna så fick jag spykänslor, kramp i baksida lår, vader och håll. När vi kom i mål la vi oss ner på marken och vi SKREK båda två av krampsmärta. Kunde ej gå dagen efter och då säger jag inte det med lite skämt utan blev sängliggande med feber och öm i hela benpartierna. :D
/Peace.
Hahaha då har man tagit ut sig! :D Jag tycker faktiskt orientering är riktigt kul, var en av favoritgrejerna på idrotten i skolan. Är ju dösoft att springa i skogen :)
Cirkel träning tyckte jag var fett jobbigt...
Sen nu i veckan då jag satte 51x70kg i cable crunches, vart spyfärdig och helt jävla disorienterad xD
Haha fy i helvete, jag tycker det är jobbigt när man kommer upp i en 15-17 st...
Sprang med bår med strvminor i lumpen i meterdjup snö, tror det bara var cirkus 100m men den krampen i ben var löjlig. Tog faktiskt några minuter =D
Jobbigaste var la när man va typ 13 bast, som mest morgontrött i hela livet, å skulle upp halv sju varje lördagsmorgon för att ge sig ut i snorkalla kylan och träna bandy. Det tog emot att lämna sängen. ^^ hahaha
Mitt superset i kronlyft/marklyft igår. Huvva.
ViktorLarsson
2010-08-07, 17:37
Hahaha då har man tagit ut sig! :D Jag tycker faktiskt orientering är riktigt kul, var en av favoritgrejerna på idrotten i skolan. Är ju dösoft att springa i skogen :)
Det är soft. Men då skall man springa med någon med lite halvkass kondition som man samtidigt kan dela diskussioner med, utan att man dör av andfåddhet. Typ mellantinget mellan elit och promenad i parken. :em:
Det är ändå rätt sjukt vad man kan pusha kroppen när man tänker efter.
/Peace.
Har lite svårt att välja mellan 16h plock på järn&målningslager, 17h servering utan paus och valrörelsen 2006 då jag sov totalt 5h mellan onsdag och söndag.
MackeJuve
2010-08-07, 17:45
Det är soft. Men då skall man springa med någon med lite halvkass kondition som man samtidigt kan dela diskussioner med, utan att man dör av andfåddhet. Typ mellantinget mellan elit och promenad i parken. :em:
Det är ändå rätt sjukt vad man kan pusha kroppen när man tänker efter.
/Peace.
Jo det har du rätt i :) Jag brukade löpa med en som var konditionssvagare än mig, dock hade han en jävla vilja så det brukade gå rätt fort ändå ;)
Jo absolut! Löpte intervaller igår, ville ge upp hela tiden men blundade och skrek något obegripligt o löpte vidare :D Det är ju verkligen bara psykiskt, sen att man ser ut som en idiot är ju en annan femma!
Var och klättrade i taket på ett lager för att fästa några kablar. Monkey climbing längs med bjälkarna och helt plötsligt sprack bjälken jag hade fötterna på. Tjugo meter ner till marken och endast händerna för att hålla mig uppe.
Var rätt jobbigt när man har nätt anlag för svindel och började svettas om fingrarna :D
Det var dock mest jobbigt pga den psykiska pressen jag hade på att min fysiska part skulle klara sig.
Annars ligger faktiskt något så lite som när jag tog Simborgarmmärket som 11-åring. Fy helvete vad jag kämpade, var långt ifrån i rätt form för att ens simma tio längder, än mindre 32 stycken. Men jag skulle ha det jävla märket :D
MackeJuve
2010-08-07, 17:55
Ett utav mina jobbigaste minnen var ett fys/gympapass med den lokala superfitnesskvinnan Monica Reby. En riktigt övermänsklig 40-årig "tant" som jobbade som gympapassledare och som säkert kunde klassas som träningsnarkoman. Hon hamnade i tidningen titt som tätt för sitt extrema tränande och sunda leverne. Jag spelade fotboll i Åby IF på den tiden och vi brukade köra fyspass med laget i en liten unken gympahall ca 1 km från mig. Dagen till ära skulle hon då hålla i detta pass, och det visade sig att unga fotbollsspelare inte hade mycket att sätta emot 40-åriga fitnesstanter. Under ca en timme var det plankan, upphopp, "pissande hunden", intervaller, armhävningar och situps som gällde, med mera med mera. Det var ett riktigt helvete! Att göra massa rörelser som kroppen inte var van vid och att knappt vila någonting under denna timme var verkligen bland det jobbigaste jag har varit med om. När vi stretchade i slutet minns jag att det spelades en låt där refrängen löd "I wanna go home!", det var verkligen passande...
MackeJuve
2010-08-07, 17:57
Var och klättrade i taket på ett lager för att fästa några kablar. Monkey climbing längs med bjälkarna och helt plötsligt sprack bjälken jag hade fötterna på. Tjugo meter ner till marken och endast händerna för att hålla mig uppe.
Var rätt jobbigt när man har nätt anlag för svindel och började svettas om fingrarna :D
Det var dock mest jobbigt pga den psykiska pressen jag hade på att min fysiska part skulle klara sig.
Annars ligger faktiskt något så lite som när jag tog Simborgarmmärket som 11-åring. Fy helvete vad jag kämpade, var långt ifrån i rätt form för att ens simma tio längder, än mindre 32 stycken. Men jag skulle ha det jävla märket :D
Herregud, det lät redigt läskigt, inget för mig som har sämst greppstyrka och inte är något vidare på chins eller pull-ups....
Jag tycker att spela yttermittfältare i fotboll mot ett riktigt bra lag som tränar 7-10gånger i veckan är bland det jobbigaste man kan göra :)
nocantdo
2010-08-07, 18:19
Extrem HIIT träning i en redig uppförsbacke i skogen, fattar aldrig riktigt hur jag kom hem från dom passen va så jävla slut å dimmig i huvudet att jag inte fatta vart jag var förrän jag stod i duschen haha :hbang:
HIIT eller dropset böj är det jobbigaste jag provat.
Detective
2010-08-07, 18:26
Backlöpning
mattilainen
2010-08-07, 18:27
ett fyspass på våra bjj/sw/shooto träningar är nog det jobbigaste jag kommer ihåg.
När man körde thaiboxning och sista momentet på passet var cirkelträning med bla lowkicks på mitts, säck och slag mot mittsar.. Blir sjukt jobbigt när man ger järnet.
jizzinmypants
2010-08-07, 18:42
Brottarfys. Finns inget som är så extremt jobbigt! Spydde 2 gånger första passet och dagen efter kunde jag knappt gå. Någon som känner igen sig?
mattilainen
2010-08-07, 18:49
Brottarfys. Finns inget som är så extremt jobbigt! Spydde 2 gånger första passet och dagen efter kunde jag knappt gå. Någon som känner igen sig?
första passen är sjuka :p
bear.flowertwig
2010-08-07, 18:49
Nej men du har ett fantastiskt nick var jag tvungen att säga :D
OnT: första gången jag testade HIT: körde på motionscykel, max 60 sek/slå av 30 sek, i ca 20 min. upplevde en akut trötthet jag aldrig känt tidigare som var direkt obehaglig och otroligt stark.
är något av en masochist och gillar hård fys vare sig det är cirkelträning, am.fotbollstackningar eller thaiboxning. men HIT var en helt ny sensation... vande sig snabbt sen men första gången glömmer jag inte.
Ben overall, speciellt knäböj. Får mig alltid till ett starkt illamående och ibland kräks jag, önskar dom bara kunde växa av sig själva, äckelben!:furious:
Eldhroka
2010-08-07, 20:23
marathon
Min mycket korta karriär i boxning innehöll några jobbiga träningspass. Fan va jag önskar att jag kunde fortsätta med det. :(
All fys är rena semestern mot den psykiska nedbrytningen man får genomlida ibland som småbarnsförälder ;) True story.
Som trådskaparen är inne på.. styrketräning är ju inte jobbigt någonstans jämfört med mycket annat.
För egen del är det nog vätternrundan 2009. Fick kramp i hällregnet efter 10 mil.. var bara att bita ihop och fortsätta 20mil i samma tempo för målet var ju satt och att misslyckas fanns inte. Krampen gav inte med sig utan kom tillbaka i alla uppförsbackar. Fick köra på extremt låga växlar och pulsen låg extremt högt mest hela tiden... och detta i nästan 9h totalt.
Annars var motocross riktigt jobbigt, hård fysisk ansträngning under kortare period, men hela kroppen är inblandad på något sätt. Men det går inte jämföra med det mentala i cykel, eller för den delen andra sporter som utövas under lång tid.
Detective
2010-08-07, 21:15
marathon
+1 på den också förresten
Gurra med O
2010-08-07, 22:16
judo är nog det fysiskt jobbigaste jag kört. första passet var man lite kaxig "trodde" man var vältränad och hade god kondis jo tjena min tränare då körde skiten ur mig ville bara krypa ihop och dö efter ett tag. fasen hård fys och på pälsad med en stor bomullsdräkt som inte direkt blir lättare underpasset heller.
tur att man enbart håller sig till att lyfta vikter numera judo gi´n hänger i garderoben som ett minne av en intensiv karriär :D
von huff
2010-08-07, 22:47
Löpning 0,8-3 km när jag sysslade med löptävlingar.Föör blev man sjukt illamående av benpassen också eller av träning med mycket kort vila mellan seten
Vasaloppet med sjukt kass vallning när jag inte stått på ett par längdskidor på 2 år. Det var nog det jobbigaste. Tränar dock för triathlon på ironmandistansen nu och det kommer nog att slå det...
Soldatprovet när jag gjorde lumpen. 2h sömn på 72h med dvs skyddsövningar med full stridsutrustning. 5 mil marsh i stridutrustning. Toppen på de var att vi fick dela 3 man på en "torr mat påse". Aldrig mer...
Ministry
2010-08-08, 05:06
10 x 400 m sprint! Dubbel vila.
Mådde minst sagt dåligt efter det.
Martin Löwgren
2010-08-08, 09:11
Intervaller i Hammarbybacken (Sthlm).
första träningspasset när jag tränade mma. en hink ställdes i mitten, "här spyr vi", sen kördes det igång.
edit: lidingöloppet var också ganska jobbigt.
Objektivt är det säkert något annat, men subjektivt första träningpasset (Body Pump med flugvikter) efter att jag legat hemma med artrit i fötterna en hel vår - "legat hemma" inte bara i överförd bemärkelse, då jag knappt kunnat ta mig ut ur lägenheten. Kroppen hade fullständigt glömt hur man koordinerar fler kroppsdelar än en i taget, och jag trodde på fullt allvar genom hela passet att jag skulle kräkas eller svimma när som helst. Det är helt sjukt hur mycket man tappar på att "vila" som i "ligga pall och inte röra sig alls i x veckor", jämfört med hur mycket man tappar på att "vila" som i "inte träna på x veckor".
Dragkamp..fruktansvärt jobbigt, när man inte vill svika dem medtävlande är det bara och bita ihop.
Har spelat fotboll, innebandy, cyklat, Kört enduro och tränat SL men dragkamp var ohotat jobbigast.
MackeJuve
2010-08-08, 11:40
Vasaloppet med sjukt kass vallning när jag inte stått på ett par längdskidor på 2 år. Det var nog det jobbigaste. Tränar dock för triathlon på ironmandistansen nu och det kommer nog att slå det...
Morsan har också Vasaloppet som värsta minne :) Antar det är något man bör testa på någon gång!
Soldatprovet när jag gjorde lumpen. 2h sömn på 72h med dvs skyddsövningar med full stridsutrustning. 5 mil marsh i stridutrustning. Toppen på de var att vi fick dela 3 man på en "torr mat påse". Aldrig mer...
Fan jag var också nära att göra lumpen, kom in efter testerna, men sen velade jag så mycket så jag hann att bli avskriven, är ju frivilligt nu för tiden :) Vet inte om jag är nöjd eller missnöjd över det faktiskt, jobbar istället.
Gasmasksutbildningen i militären. Jag har nog aldrig varit så nära att börja gråta av utmattning som då. 100kg x 42 i knäböj kändes som uppvärmning i jämförelse. *spy*
I lumpen pressade jag mig själv hårdare än någonsin tidigare. Jag fick förmånen att bära lite extra packning, uniform, ryggsäck, kängor, hjälm, ak5c, 2st bt-pansarskott, spade och lite annat smått och gått som totalt vägde över 50kg utöver min kroppsvikt.
Redan de första hundra meterna var det jobbigt, framförallt eftersom jag hade så många remmar runt halsen och axlarna. 2 remmar över axlarna från ryggsäcken, en över nacken från ak5:an två remmar över var sida om halsen från pansarskotten.
Gick 3 km, stannade varje 100m och gick ned på knä för att spana, tog oss igenom snår, taggiga buskar och träsk. De sista 500 meterna sprang vi allt vad vi hade... Har aldrig varit så utmattad, andats så tungt. Nu i efterhand är det ett roligt minne :) Denna "bedrift" resulterade i en belastningsskada på vänster fot. Skadan börjar dock bli bättre efter 3-4 månader...
MackeJuve
2010-08-08, 11:55
Gasmasksutbildningen i militären. Jag har nog aldrig varit så nära att börja gråta av utmattning som då. 100kg x 42 i knäböj kändes som uppvärmning i jämförelse. *spy*
Vad fick du göra på denna gasmasksutbildning då? Gå långa sträckor med mask på?
Lumpen. Det finns ingenting som slår lumpen i fysisk utmattning. Vid avsittning ur strf 90 i någon skogsdunge kan det närmast liknas vid intervaller i svår trerräng om 10 m i taget avslutat med utfall, med full stridsutrustning, ak5 och BT-pansarskott á 14 kg eller en ksp 58 med ammo á 15 kg. Det upprepades många gånger om dagen i fält, ibland i sträckor om en kilometer i taget.
Baskermarschen: 3 dygn, 2 timmars sömn några pansarkex och 50 gram pasta som enda näring. Och ett konstant vandrande mellan olika övningsstationer med stridspackning ~20 kg, och dessutom på en grupp av 7 personer en fältradio på 15 kg, 2 BT-pansarskott, 2 ksp 58, ett granatgevär och 4 ak5.
Det jobbigaste Justincredible varit med om:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=192917#post192917 :laugh:
-Englund
2010-08-08, 12:06
vattenfys
Vad fick du göra på denna gasmasksutbildning då? Gå långa sträckor med mask på?
Haha, om man bara hade fått gå hade det ju varit underbart. :D
Vi framryckte krypande och med språng fram och tillbaka över ett område på några hundra meter - utan paus i 3-4 timmar. Och jag skojar inte. Det var 3-4 killar som spydde och en som svimmade. Alla som testat att ha närmare 180 i puls och försöka andas häftigt i masken vet hur det känns.
Turbo Rico
2010-08-08, 12:15
BJJ i Thailand med en kroppsvikt på 110 kg, 2 pass om dagen, 2 timmar varje pass. Det var det värsta jag varit med om träningsmässigt. Både värmen och den hemskt jobbiga konditionsträningen för mig som tyngdlyftare var ingen lek.
Damien Thorne
2010-08-08, 18:21
Att styrketräna kan nog ses som behagligt jämfört med många andra fysiska aktiviteter för de flesta. Man ger järnet under några reps, varav det egentligen är de allra sista som faktiskt är riktigt jobbiga.
Vad är det jobbigaste DU har testat på genom åren? Någon form av fys, något riktigt jobbigt intervallpass, kampsport, eller rentav någon form av styrketräning? :) Kan bli kul att läsa, får man kanske lite inspiration till att göra något galet :D
Det jobbigaste jag testat på är att gå med barnvagnen på Lycksele djurpark. Djurparken är byggt på ett litet berg = många jobbiga backar.
inte det tyngsta i tråden, har dock inte gjort allt för mkt konditionsmässigt
men högreps i marklyft med att försöka hålla sig kvar på omkring 80% av max var något jag inte gör om!
Jag säger bara ens sak: Taekwondofys.
Om ni inte visste det så består Taekwondo av ca 99% sparkar. Därför är fysen liksom centrerade runt sparkar (största musklerna på kroppen som arbetar). Tänk er ett pass med konstant springandes och sparkandes med några få vilopauser i 1,5h.
I dessa pass så innehöll det "dubbelsparkar" (minns dessa särskilt för att de var förjävliga) i flera minuter mot mjuka mittsar. Ibland var det tävlingar, ju bättre man gjorde ifrån sig, desto mer sparkar fick man göra. På dessa pass kan man ju säga att man ganska säkert förlorade ca 900 - 1000kcal ? Om inte mer.
Alltid en skrikande tränare bakom en som pressar på som bara fan. Jävligt bra träning. Önskar att jag inte var så korkade och slutade sporten.
Edit:
Får inte glömma passen där man fick sparras i 10 hela minuter mot 10 olika motståndare. Man själv är liksom hur trött som helst och det kommer in någon med ny energi hela tiden... Fyfan...
Jag måste också säga att det värsta jag gjort fysiskt var i lumpen. Dagen bestod av 4 timmar vattenfys och andra stridsrelaterade övningar men det var inte förns på kvällen helvetet brakade loss.
Vid 21-tiden fick vi veta att vi skulle ut och springa milen på garnisonsbanan, jag har då aldrig skådat så många ändlösa backar i ett löpspår förr. När alla kommit i mål får vi höra att ett antal individer har fuskat och genat på ett ställe så vi får självklart springa om hela spåret. Klockan har nu passerat 22.00 och det tar dryga timmen innan alla är klar med sitt andra varv och då är det dags för stridshinderbana. 10 varv tyckte fänriken räckte innan vi äntligen fick gå och lägga oss. Jag har nog aldrig haft så ont i kroppen som dagarna efter då detta var första gången jag sprang milen.
Har p.ga. grav olydighet fått springa 400m x 10 med gasmask och stridsutrustning i maxfart. Det var utan tvekan det äckligaste jag gjort och ångesten var skarp varje gång jag på nytt fick höra nedräkningen till nästa intervall. Jag trodde att jag skulle dö. Det var konstigt att jag inte svimmade av syrebrist. Jag drägglade och halvkräktes i gasmasken men insåg att jag behövde hålla igen dräggel o.sv. för att istället kunna andas mer...
När jag för ett par år sedan hängde med en god vän till Gesundaberget för barmarksfys i form av backträning med stavar. Det var han och ett gäng seniga skidåkare som tränade inför Vasaloppet. Jag vägandes 100 kg och i princip helt utan rejäl konditionsträning sista åren hade det liiiiite tungt :D Blodsmak något överdjävulskt i mitten av första klättringen och då återstod det ett par. Trodde aldrig man skulle få kämpa så hårt bara för att lyfta en fot för att placera den några cm framför den andra. Episkt!
Inte nog med det. Efteråt så var det bråttom till en brölloppsmiddag och efter denna, och en kort natts sömn, så sträckkörde jag Leksand-Luleå med bil. Ont i vader och ben? Heheh, jo.
Dedär ger mig flashbacks. Fick ha hela C-vätskeskyddet på oss. Plastdräckt+skyddsmasken 90, sen trallade vi 1-2 km i 25 grader strålande sol. Tror fan jag var blötare än när jag brukar bada.
4 timmar vattenfys och andra stridsrelaterade övningar...milen på garnisonsbanan...ett antal individer har fuskat och genat på ett ställe så vi får självklart springa om hela spåret...stridshinderbana, 10 varv
Hederlig militär pennalism! Härdande för både psyke och kropp :)
Fysträning inför sm i brottning var bajsjobbigt
Langster
2010-08-09, 07:29
vattenfys
Vattenfys i lumpen, det var extremt jobbigt eftersom jag höll på att drunkna hela tiden. :D
Sen var vissa träningar i Kung fu helt galna, skulle aldrig klara dessa nu.
Utomhusträning, 10 km löpning, grodhopp runt en stor äng, armhävningar, situps, statisk benträning m.m - som uppvärmning, sedan extrem stretching. SEN började själva träningen.
Någon gång då jag fått slagskott på fötterna under hockeymatcherna och vart tvungen att spela vidare..
Eller diverse fyspass, dåligt förberedd och sedan stenhårda backintervaller och grodhopp, utfall osv i backe. Det var ganska jobbigt.
Har p.ga. grav olydighet fått springa 400m x 10 med gasmask och stridsutrustning i maxfart. Det var utan tvekan det äckligaste jag gjort och ångesten var skarp varje gång jag på nytt fick höra nedräkningen till nästa intervall. Jag trodde att jag skulle dö. Det var konstigt att jag inte svimmade av syrebrist. Jag drägglade och halvkräktes i gasmasken men insåg att jag behövde hålla igen dräggel o.sv. för att istället kunna andas mer...
Vet precis hur det där känns och jag lider med dig. :D
delta_mats
2010-08-09, 09:01
Vissa av fyspassen på boxningsträningen är nog den jobbigaste träningen jag varit med om. Man kunde vara apatisk efteråt.
Vissa av fyspassen på boxningsträningen är nog den jobbigaste träningen jag varit med om. Man kunde vara apatisk efteråt.
+1
Sparring när kraften tar slut och man har ett par ronder kvar som man ska igenom. Tungt för psyket.
Marathon var också jobbigt men jag var för dåligt tränad för att ta ut mig helt.
Svårt att välja... Pratar man längre uthållighet med psykiskt belastning var lumpen överlägsen. 12h fångövning, utan mat i flera dagar, vissa sjuka marscher man somnade medan man gick etc.
Fysiskt måste det vara fälttestet - 2km på tidskraven 10.15 med AK5, Kängor, Hjälm, stridsväst + plus visst innehåll samt skyddsväst. Många tycker att det är det enklaste i världen men fy fan så äckligt det testet är. Passade inte mig för fem öre.
ARMSTARK
2010-08-09, 10:50
Spinning, som diciplinerad träningsnarkoman gör man ju som ledaren säger! Vissa kärringar sitter och blir inte ens svettiga i pannan, en annan har en kvadratmeter stor pöl under sig.
young_george
2010-08-09, 10:57
Två timmmar SW-sparrning där man förlorar varje omgång.
Fyspassen på karateträningarna har varit mördande mer än en gång.
4 veckors Thaiboxningsträning i Thailand, 4 timmar per dag i +35gradig värme... + extra styrketräningspass.... runt 28 träningstimmar i veckan (!)
hangatyr
2010-08-09, 14:49
Första matchen i BJJ-EM förra året. Vidrigt.
rajjan_dammit
2010-08-09, 18:06
Rökdykningsutbildning i lumpen. Springa som en dåre med tuber, mask och skit. Har man lite halvtaskig kondis får man fan inte luft. Rent psykologiskt var också lumpen, ingen mat eller sömn på fem-sex dagar i konstant rörelse. Somnade direkt i en buske efter att vi slängt oss i skydd då vi såg ett jävla linjeflyg...
Haha, om man bara hade fått gå hade det ju varit underbart. :D
Vi framryckte krypande och med språng fram och tillbaka över ett område på några hundra meter - utan paus i 3-4 timmar. Och jag skojar inte. Det var 3-4 killar som spydde och en som svimmade. Alla som testat att ha närmare 180 i puls och försöka andas häftigt i masken vet hur det känns.
+1
Rolf, 1. KustKomp II/08?
Det senaste är väl 600m + 500m (löpning) så fort det går.. öppnade med att springa första 200ingen 3s för fort vilket gjorde det hela lite jobbigare än väntat.. vilade ju iofs 12 min mellan men ändå..
Jobbigaste i träningsväg var när jag mer eller mindre blev tvingad till att köra sån där gynekologmaskin (där man trycker ihop benen) 89 gånger på 50 kg.
Veckan efter det var inte rolig nånstans. Kunde inte sova på två av nätterna och gå till skolan var inte ens att tänka på.
Jobbigast annars var nog jobbveckan på Saab som slutade på 79 timmar.
Först ett thaiboxningspass i en och en halv timme direkt följt av 2 timmars MMA träning
Mina armar har aldrig skakat så mycket innan :D
Jobbigaste i träningsväg var när jag mer eller mindre blev tvingad till att köra sån där gynekologmaskin (där man trycker ihop benen) 89 gånger på 50 kg.
Veckan efter det var inte rolig nånstans. Kunde inte sova på två av nätterna och gå till skolan var inte ens att tänka på.
Jobbigast annars var nog jobbveckan på Saab som slutade på 79 timmar.
det där hade jag glömt.. fast det jobbigase va ju dygnen efter..
han är för snäll Tom
+1
Rolf, 1. KustKomp II/08?
Hah, japp! Vem är du? :D
Grazzafukkinrazzi
2010-08-09, 22:48
Knäböj. 70% av max. 10reps x 9set. 30 sekunders vila mellan seten.
Bänkpress (FU) 70% av max. 10reps x 20set.
powderdog
2010-08-09, 22:56
Det utan tvekan jobbigaste jag gjort var när jag och en vän kört ett riktigt långt offpist åk efter en topp tur (Bestiga ett berg och åka ner med skidor). I våran glädje eufori hade vi orienterat helt fel och kommit ut väldigt långt bort från all civilisation. Så vi fick gå/klättra/staka i över 10h för att ta oss till en stuga. Vi hade ingen proviant, nästan inget vatten och ingen mobil. Det jobbigaste var nästan att veta att man var tvungen att ta sig till någon form av skydd utan att veta hur långt det var dit, då det var kallt som fan. Både fysiskt och psykiskt otroligt jobbig upplevelse.
Förhållande.. :D
Nä men de måste vara någon form av beachfotboll, sand här o där och 50 grader rakt i pannan. Efter en match vill man bara lägga sig ner o avlida!
Ondskapelsen
2010-08-10, 08:27
Det utan tvekan jobbigaste jag gjort var när jag och en vän kört ett riktigt långt offpist åk efter en topp tur (Bestiga ett berg och åka ner med skidor). I våran glädje eufori hade vi orienterat helt fel och kommit ut väldigt långt bort från all civilisation. Så vi fick gå/klättra/staka i över 10h för att ta oss till en stuga. Vi hade ingen proviant, nästan inget vatten och ingen mobil. Det jobbigaste var nästan att veta att man var tvungen att ta sig till någon form av skydd utan att veta hur långt det var dit, då det var kallt som fan. Både fysiskt och psykiskt otroligt jobbig upplevelse.
Been there, done that. Inte så himla kul. Inte för vi vandrade 10h men ändå, just känslan av att INGEN VET vart vi är. Vi har ingen aning vart vi är. Man får än liten kick ändå :D.
Förhållande.. :D
Nä men de måste vara någon form av beachfotboll, sand här o där och 50 grader rakt i pannan. Efter en match vill man bara lägga sig ner o avlida!
+1!
Nej tacka fan för nyetableringar av varuhus.
Måndag: 04.30-20.00
Tisdag: 07.00-20.00
Onsdag 07.00-20.00
Torsdag 07.00-20.00
Fredag 07.00-00.00
Varje vecka, i 2-3 månader. Hurra.
Snorre Snabel
2010-08-10, 09:07
Att försöka ta rekordtid på stridshinderbanan på berga. 5 km lång, 25 kilo utrustning och 18 hinder bland annat 3 st 20m långa vattenhinder, änternät med 10 m höjdskillnad och redigt kuperad. Går aldrig under 95% av maxpuls.
Att kräkas är ingen ursäkt för att sänka tempot, dina 2 patrullkamrater vill hinna tiden!
Bluesparv
2010-08-10, 09:36
Skador i alla dess former. Speciellt segläkta saker som ger kronisk smärta.
Förra sommaren när jag var i Ohio, USA och spelade J-VM i am. fotboll. Innan själva turneringen började så hade vi ett läger i en vecka på plats i USA, likt de vi har haft i Sverige. Vi kom från en sjukt lång resa och började direkt med 2 dagars hårdträning för att ta ut oss helt (eller så mycket som möjligt). Hade 3 pass @ 2h båda dagarna i 35-40 gradig värme, 80-95% luftfuktighet, full mundering och tränade hårdare än vi någonsin hade gjort på något läger. Jag spydde ett par gånger av trötthet och jag var inte ensam om detta.
Detta hade något att göra med formtoppning (som funkar, vet inte hur eller varför dock) och efter dessa 2 dagarna blev det 5 dagars väldigt lugn träning, bara för att hålla igång typ.
supercharge
2010-08-10, 12:49
Stockholm Marathon. Alternativt försvarets trevliga lilla långdistans-marsch-övning på ett dygn som kronan på verket efter den värsta övningsfältveckan med överlevnadstema (minimalt med sömn och mat) i utbildningen, med två veckors sjuksäng och penicillinkur som följd.
supercharge
2010-08-10, 12:58
Fysiskt måste det vara fälttestet - 2km på tidskraven 10.15 med AK5, Kängor, Hjälm, stridsväst + plus visst innehåll samt skyddsväst. Många tycker att det är det enklaste i världen men fy fan så äckligt det testet är. Passade inte mig för fem öre.
Gjorde ni inte snabbmarschen;) Två mil samma sak.
Men jag håller med, de kortare sträckorna med utrustning passade mig sämre också. Speciellt när mjölksyran börjar komma krypandes.
Scratch89
2010-08-10, 13:58
Tror aldrig att jag har testat på något så jobbigt. Jag är rätt så bekväm av mig.
Leifallan
2010-08-10, 15:54
Belastningsprovet som ingick i rökdykarutbildningen i lumpen. Absolut det mest fysiskt jobbiga jag varit med om.
Inte gjort spec mycket jobbigt utanför gymmet.
Kört 10x10 Frontböj supersetat med raka mark med hantlar. 70kg på stången och 35 kg hantlar. Spydde duktigt efter det.
minishcap
2010-08-10, 18:17
Jag testade på ett intensivt sparringpass i brottning med den lokala klubben och fy helvete säger jag bara. Fick alla löprundor och fyspass i lumpen att verka som lätt uppvärming.
Det senaste är väl 600m + 500m (löpning) så fort det går.. öppnade med att springa första 200ingen 3s för fort vilket gjorde det hela lite jobbigare än väntat.. vilade ju iofs 12 min mellan men ändå..
kom på en grej..
körde 70/30 intervaller på en mosse för ett par år sen.. 12 stycken tror jag.. det va jobbigt som fan :)
MackeJuve
2010-08-10, 23:46
trekant
Hahaha :D
Militära jobbigheter tycks ju dominera denna tråd, man kanske missa nåt när man sket i lumpen :)
ItsAllGenes
2010-12-29, 19:30
Som trådskaparen är inne på.. styrketräning är ju inte jobbigt någonstans jämfört med mycket annat.
Kanske är jobbigare om man inte brukar AAS?
Rikard Jansson
2010-12-29, 19:41
Brottningsträning.
Linjedomarn
2010-12-29, 20:55
Förut var det vanligt för mig att kliva upp halv 6 och köra högintensiv hinderbana(vilket är det jobbigaste jag har testat hittills och därför kändes styrketräning som en semester :). Nu är det halv 7 och lite lättare som tex löpning.
Kanske är jobbigare om man inte brukar AAS?
Var det inte lite töntigt att bumpa tråden för att provocera en annan människa?
Fotboll utomhus under vintern..NAT COOL
4st 2timmars fullkontaktspass under 2 dagar i full mundering i 40 graders värme och 90-95% luftfuktighet.
Nephelite
2010-12-30, 01:41
försöka vinna en brud med ett långt förhållande som nyligen spruckit och de har sjukt svårt att släppa varandra och gå vidare..
Tyckte fältvaneveckan i lumpen var otroligt jobbig med tanke på att man inte alls var van vid att kuta omkring i full stridsutrustning i 25 graders värme. Nu när man ser tillbaka på det var fältvaneveckan egentligen ingenting jämfört med hur det blev ju längre tiden gick. Men sett till hur det upplevdes då när man precis ryckt in och bara längtade hem till mamma så vågar jag nog påstå att det var det jobbigaste jag gjort.
Idag är jag anställd soldat, hehe.
Skulle tro nåt 2,5 km lopp i högstadiet när de var hög prestige på att slå polarna o få bra tid. Tror aldrig jag pressat mig så. max direkt. Helt slut efter halva sträckan. Med några hundra meter kvar kunde man knappt se längre, allt var en dimma och benen lydde inte. Ett under man inte ramla i ån vi sprang jämte. Minns fortfarande känslan:D
Styrketräning är en walk in the park jämfört med löpning, Fy sjutton.
Jag får nog säga Crossfit.
Överlägset den träningsform som fått mig mest spyfärdig flest gånger och som hållt i sig under längst tid!
Kan vara extremt jobbigt!! :whipped::cryout:*spy*
KaptenKnäsvag
2010-12-30, 06:16
100 reps knäböj var extremt jobbigt
4st 2timmars fullkontaktspass under 2 dagar i full mundering i 40 graders värme och 90-95% luftfuktighet.
Vilket land?
Gick åt lite vatten där antar jag? :D
JakeShaft
2010-12-30, 07:26
10km löpning eller snarare jogging med skyddsmask. Tog emot att andas i 2-3 dagar efter, fruktansvärd träningsvärk i diafragman(?). Eller backintervaller med kemisk stridsutrustning under sommaren, var nog inte mer än 21-23 grader.
Utanför lumpen är det nog backintervaller, 27-30m stigning tar ca 60 sekunder när jag tränar i samma backe själv men i hockeyn körde vi med en ungefär lika stor kompis på ryggen alternativt maxtest i knäböj med min egna vikt på axlarna. Svårt att rangordna.
Träna skitnödig :o
Hahaha, made my day
15 km löprunda, 25-30 grader fullt solsken o glömde ta med vatten. Tänker jag aldrig göra om igen
Whistler
2010-12-31, 09:34
Undervattensrugby. Det är lika jobbigt som allt annat här i tråden, fast man får inte andas.
Nijmegenmarschen, lumpen, thaiboxning i Thailand, MMA etc var väl också jobbigt.
Torsk_ole
2010-12-31, 10:17
Nijmegenmarschen
Det är nog det mest smärtsamma mina fötter upplevt.
Dock ej det jobbigaste:D
Leifallan
2010-12-31, 12:44
I lumpen för 10 år sen när vi genomförde en veckas rökdykarutbildning i Berga, Stockholm. Sista dagen gjorde vi ett belastningsprov. DET var det jobbigaste jag gjort. Full brandutrustning i 300 graders värme utförandes en jäkla massa olika övningar.
Snöfotboll, snö upp till knäna, plastboll, inga regler utan blir mkt tacklingar och fulknep, för stor plan och dessutom ett pris för vinnarna :D fyfan de är jobbigt
beckman88
2010-12-31, 13:32
Jobbigaste jag har gjort? Att vara tvungen att läsa utvandrarna när man gick i 7-8an.
Det jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv var styrketräning med enbart superset utan vila. Alltså att man kör (i det här avseendet helt otränad) 30 set i olika hel- och halvkroppsövningar i ungefär 10 minuter till man däckar och/eller spyr. Jag mådde dåligt i ett dygn efter det, och jag gör det aldrig igen.
Körde shootfighting med hockeylaget en gång under försäsongen. Fyfan.. :(
Rikard Jansson
2010-12-31, 14:08
Det jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv var styrketräning med enbart superset utan vila. Alltså att man kör (i det här avseendet helt otränad) 30 set i olika hel- och halvkroppsövningar i ungefär 10 minuter till man däckar och/eller spyr. Jag mådde dåligt i ett dygn efter det, och jag gör det aldrig igen.
Får lägga till min variant av det. Triceps superset utan vila i 45 minuter med forced reps, spydde och grät den gången.
Snöfotboll, snö upp till knäna, plastboll, inga regler utan blir mkt tacklingar och fulknep, för stor plan och dessutom ett pris för vinnarna :D fyfan de är jobbigt
Skulle nog säga att mossfotboll är snäppet värre men inte mycket, det är i alla fall lortigare.:D
Vad är det jobbigaste DU har testat på genom åren?
Försäsongsträning med handbollen. Styrketräning känns som en behaglig promenad i parken.
clinteastwood
2010-12-31, 14:44
Försöka simma 100m uppströms till grannen. Jag kom fem meter efter ett par minuters simning, blev upphämtad med båt...
hejhopp79
2010-12-31, 14:58
Det jobbigaste jag gjort var sannolikt att dela ut tidningar mitt i natten på ett distrikt som normalt tar 3 timmar. Det var på vintern och -28 grader. Jag hade dessutom glömt mina handskar hemma och hade inget på händerna. Skitmycket snö överallt. Brutalt var det minst sagt, trodde jag skulle mista mina händer
Över 10 år sedan var det nu, men jag minns det fortfarande. Hardcore!
psykiskt. 74 arbetstimmar på 4 dagar.
Fysiskt. Inte mycket, aldrig sportat i hela mitt liv men gav mig satan på skoljoggen (8km) en gång och kom 21 plats av 384 elever (hälsa idrott ledarskap .HIL. linje fanns på skolan dessutom) hua.
Körde shootfighting med hockeylaget en gång under försäsongen. Fyfan.. :(
Hur funkar det där?
Antar att det inte är så många som kan något.
Lite allmänt slå sparkas brottas med egna regler eller?
Simmade mellan 2 öar en gång, med kramp i ena benet. Man var ju likson tvungen att komma fram efter halvvägs. Sen låg jag och kippade efter andan i revet bredvid ön.
Annars måste det varit något svinkallt skidlopp med frusna tår så det värker.
Ristretto
2010-12-31, 20:36
Sitta fast med skotern i 4-5 timmar mitt på en sjö i 80cm vatten/slask på isen i -15 grader utan stövlar.
Jockefoten
2010-12-31, 21:27
Körde en del triathlon när jag var yngre. Känslan i benen när man cyklat allt man pallat för att sedan övergå till löpning är väldigt skum. Benen viker sig i princip. Simmade även rätt mycket när jag var yngre och när jag peakade min simkarriär gjorde jag några lopp som tömde kroppen på alla energi. Ungdoms-sm i Jönköping var helt stört, efter loppet låg jag inne i omklädningsrummet och skakade på golvet :D. Har även sprungit lite mer än två mil i vanliga sneakers(bodde på landet och skulle hem från stan). När jag kom hem och tog av min skorna rann det blod ur skon.
I slutändan spelar det nog ingen roll vad man gjort, allt handlar om hur mycket man som person testas både fysiskt och psykiskt. En vanlig arbetsdag kan vara det jobbigaste någonsin som man har haft "rätt" förutsättningar.
JJOHANSSON
2010-12-31, 23:37
Springa 7.2 km terräng med 2 ruskigt bra löpare. vid det här laget hade jag inte sprungit på 4 år pga nageltrång och skolk från idrotten.. Har aldrig pushat kroppen så hårt.
Under längre tid: När jag körde KTA kombinerat med tung styrketräning och kickboxning.
Under kortare tid: När jag gick upp för Kebnekaise.
kronsberg666
2011-01-02, 10:21
Dag 1. Syrran, farsan o jag sträckkörning Karlstad- nikkaluokta, 150 mil,
startade mitt på dagen.
Dag 2.Framme Nikkaluokta på morgonen, sova en timme sedan vandring nikkaluokta-kebnekaise fjällstation med full packning (kök, tält mm.) 19 km.
Omöjligt att sova då det blåser halv orkan på natten.
Dag 3. Toppbestigning Keb.
Svinigt jobbigt då jag var helt otränad + två nätter utan sömn (en timme).
jasonmago
2011-01-02, 13:46
Ett beep test i skolan.. Betygen hängde mellan mvg och vg och jag gav mig fan på att fixa det. De såg ut typ såhär: Springa, springa, springa, spyyyyyyyyyyyy, springa vidare... aldrig mer!
Tre rundor upp och ner för slalombacken i Lycksele en sommar för två år sedan.
Sambon tyckte att det var "en kul grej", jag har aldrig haft så mycket mjölksyra i hela mitt liv.
Dagen efter blev det bara två rundor, men då med kcg R2 i kroppen, det hjälpte mycket. Men fortfarande ingen picknick.
the_matsson
2011-01-02, 15:35
Psykiskt värsta jag varit med om är fång- och förhörsprovet i armén. Stå upp i ca 25 h med påse över huvudet, stora hörlurar och mycket hög volym på en skränig 5 sekunders slinga. Fy fan.
Fysiskt värsta vetefasen. Godtycklig mjölksyraframbringande aktivitet ;)
Bodypump med kompisarna, eftersom ingen ville vara sämst så körde vi längre och hårdare än någon av oss egentligen klarar, jag kunde inte resa mig när det var över :)
Det är nog det mest smärtsamma mina fötter upplevt.
Dock ej det jobbigaste:D
Vad använde ni som gått för skor, nåt att rekomendera?
Skall gå i sommar, läst att många förespråkar "cyckelbyxor" för att undvika infanterield, är inte det sådana med vadderad röv, och borde inte något liknande joggingbyxor vara bättre?
Skall gå i sommar, läst att många förespråkar "cyckelbyxor" för att undvika infanterield, är inte det sådana med vadderad röv, och borde inte något liknande joggingbyxor vara bättre?
Med "cykelbyxor" brukar folk oftast mena korta tights, även utan "cykelröven".
svennebanan
2011-01-02, 20:10
Tre rundor upp och ner för slalombacken i Lycksele en sommar för två år sedan.
Sambon tyckte att det var "en kul grej", jag har aldrig haft så mycket mjölksyra i hela mitt liv.
Dagen efter blev det bara två rundor, men då med kcg R2 i kroppen, det hjälpte mycket. Men fortfarande ingen picknick.
Haha...
Ristretto
2011-01-02, 20:43
Haha...
Hatar du Fairing?
svennebanan
2011-01-02, 20:46
Hatar du Fairing?
Nej
mattilainen
2011-01-02, 20:57
senaste tävlingen i bjj där jag gick min första match. Herregud!
De andra matcherna var lätta jämfört med den första :p
Shootfighting på RenYi i Umeå.
Från de 70 pers i början av terminen var vi nere på 5 st i slutet. Det var sjukt jobbig träning.
Silencer
2011-01-02, 21:52
Har gjort mycket men inget är så jävligt som 20 reps knäböj till riktig failure.
Göteborgsvarvet!!
var 16 år när jag sprang det och det var så sjukt jobbigt!
jag sprang inte för att ta mig igenom, utan för pressa tiden så mycket som möjligt.
man plåga sig verkligen i 2,1 mil och jag pissade typ på mig i mål för alla muskler sluta bara fungera haha :D efter ett par timmar när jag åt kunde jag knappt hålla kvar maten i kroppen pa utmattningen.
sen körde jag backträning i en "slalombacke" kanske 150m lång och brant. 9ggr. +Kossor som koner i backen som betade. sjukt jobbigt.
Enligt min mening är löpning, om man ger allt, så sjukt mycket jobbigare än gym.
känner mig nästan lat efter gym, fast å andra sidan är de helt olika tröttheter. som tex att man inte kan lyfta besticken efter ett bicepspass haha ..
Inge Enveten
2011-01-11, 18:39
En hel del inom fotbollsfreestyle som jag inte ska förklara då det lär gå oförstått oavsett
Superset latsdrag med kabelrodd var ganska vansinnigt det också
Att springa flertal km och verkligen pusha sig själv så mycket som bara möjligt
Olika saker är väl olika jobbigt på olika sätt men ovanstående tre är tre saker som alla varit väldigt jobbiga på olika sätt
Delirium
2011-01-16, 12:53
Microsparring varvat med tabata. höll på att spy på varenda push-up
ramlosablabar
2011-01-16, 14:10
Baskerprovet: 100timmar utan sömn och mat, och minimal vila. Två killar i min 6 mans-grupp bröt första dagen så vi fick bära all deras skit också.
Sista dagen mötte jag ensam två damer som va ute och gick, och den ena börjadr gråta när hon såg hur förstörd jag var. Askalas.
Gick ner 7,8kg på 100h.
30 x 400m ett par sekunder över maxfart på distansen, 2 dagar i rad. Vila var att jogga 200m. Varje lopp var en tävling mot min bror som är i samma klass som jag.
Mina ben la av efter 59 rundor och kunde inte lyfta dem för att ta ett löpsteg. Efter ett par minuters vila lyckades jag ändå återhämta mig så att jag kunde jogga hem.
Vädret var strålande sol och 25 plusgrader. Underskattade också vätskeförlusten och tog med bara några små vattenflaskor.
Dagen efter hade jag vilodag...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.