ZaCoOzA
2010-08-06, 12:52
Hejsan, jag ska nu gå in på halvkropp efter ca 6 månaders 4 split med 12-14 set per muskelgrupp och MKT failure.
Min fråga lyder till er, Ska jag köra till failure när kroppen kommer tränas med en högre frekvens? Räcker schemat nedanför för att trigga tillväxt? det vill säga runt 38-42 reps per muskel uppdelat 2 gånger i veckan, ett lättare pass med mindre sets och mer reps och ett tyngre med mer sets och mindre reps.
Reps och sets är bara ett ca, kommer skiljas pass från pass.
Pass 1 - Överkropp Tungt
Bänk/Hantelpress, 7 Set, 5-6 reps
Stångrodd 7 Set, 5-6 Reps
Chins/Latsdrag, 7 Set, 5-6 Reps
Sittande Militärpress, 7 Set, 5-6 Reps
Dips 4 Set, 5-6 Reps
Pass 2 - Underkropp Lätt
Knäböj, 4 Set, 10 Reps
Benlyft, 4 Set, 10 Reps
Marklyft, 4 Set, 10 Reps
Crunches på boll/bänk m vikt, 4 Set, 10 Reps
Stående Vadpress, 4 Set, 10 Reps
Pass 3 - Överkropp Lätt
Lutande Bänk/Hantelpress, 4 Set, 10 Reps
Stångrodd/Hantelrodd, 4 Set, 10 Reps
Stångcurl, 4 Set, 10 Reps
Hantellyft / Drag till hakan 4 Set, 10 Reps
Pushdowns/Frenchpress, 4 Set, 10 Reps
Pass 4 - Underkropp Tungt
Benpress, 7 Set, 5-6 Reps
Liggande Lårcurl, 7 Set, 5-6 Reps
Cablecrunch, 7 Set, 5-6 Reps
Sittande Vadpress, 30s mellan. 8 Set, 5-6 Reps
Jag frågar er detta då jag är så hjärntvättad av att man måste köra 12-15 set 1 gång i veckan per muskelgrupp för att kunna nå tillväxt, kortfattat så går jag via teorin "Krossa muskeln och låt den vila 1 vecka".
Men efter mkt läsande så kan jag inte längre ignorera att en högre frekvens verkar bättre då jag bara tränat 1 år och 8 månader, vara 12 mån har varit seriösa.
Så det jag söker är lite bekräftelse samt kritik på upplägget, ska jag mosa in mer sets/reps och övningar eller är det bra som det är? Ska köra 2-2-2, träna 2 vila 2 och sedan träna 2.
catchon the you flipside!
PS: Är inte Flies/pec-deck nödvändigt för att träna insidan av brösten?
Min fråga lyder till er, Ska jag köra till failure när kroppen kommer tränas med en högre frekvens? Räcker schemat nedanför för att trigga tillväxt? det vill säga runt 38-42 reps per muskel uppdelat 2 gånger i veckan, ett lättare pass med mindre sets och mer reps och ett tyngre med mer sets och mindre reps.
Reps och sets är bara ett ca, kommer skiljas pass från pass.
Pass 1 - Överkropp Tungt
Bänk/Hantelpress, 7 Set, 5-6 reps
Stångrodd 7 Set, 5-6 Reps
Chins/Latsdrag, 7 Set, 5-6 Reps
Sittande Militärpress, 7 Set, 5-6 Reps
Dips 4 Set, 5-6 Reps
Pass 2 - Underkropp Lätt
Knäböj, 4 Set, 10 Reps
Benlyft, 4 Set, 10 Reps
Marklyft, 4 Set, 10 Reps
Crunches på boll/bänk m vikt, 4 Set, 10 Reps
Stående Vadpress, 4 Set, 10 Reps
Pass 3 - Överkropp Lätt
Lutande Bänk/Hantelpress, 4 Set, 10 Reps
Stångrodd/Hantelrodd, 4 Set, 10 Reps
Stångcurl, 4 Set, 10 Reps
Hantellyft / Drag till hakan 4 Set, 10 Reps
Pushdowns/Frenchpress, 4 Set, 10 Reps
Pass 4 - Underkropp Tungt
Benpress, 7 Set, 5-6 Reps
Liggande Lårcurl, 7 Set, 5-6 Reps
Cablecrunch, 7 Set, 5-6 Reps
Sittande Vadpress, 30s mellan. 8 Set, 5-6 Reps
Jag frågar er detta då jag är så hjärntvättad av att man måste köra 12-15 set 1 gång i veckan per muskelgrupp för att kunna nå tillväxt, kortfattat så går jag via teorin "Krossa muskeln och låt den vila 1 vecka".
Men efter mkt läsande så kan jag inte längre ignorera att en högre frekvens verkar bättre då jag bara tränat 1 år och 8 månader, vara 12 mån har varit seriösa.
Så det jag söker är lite bekräftelse samt kritik på upplägget, ska jag mosa in mer sets/reps och övningar eller är det bra som det är? Ska köra 2-2-2, träna 2 vila 2 och sedan träna 2.
catchon the you flipside!
PS: Är inte Flies/pec-deck nödvändigt för att träna insidan av brösten?