Visa fullständig version : Tråden för sånt som inte förtjänar/håller för en egen tråd.
ARMSTARK
2010-08-05, 10:47
Ibland kommer man att tänka på nån lustig grejj men har ingen att berätta den för, gör det här.
Finnar är ena riktiga hejjare på att lära sig andra språk. :D
Sånt här är väl roligare live men:
Det var en snickare som var från finland som berättade om sin bil: "Te e en merza benza tuutsuugi tiisleri" ( Mercedes Bentz 220 disel. )
Samma kille var deppig på jobbet: "Te e rassel me ruukan, satt å riina i rappen." ( Det är trassel med frugan, satt och grinade i trappen. )
Vad är skillnaden mellan den här tråden och babbla tråden?
ARMSTARK
2010-08-05, 10:55
Vad är skillnaden mellan den här tråden och babbla tråden?
Säg du. Jag har inte läst den. :confused: Är de identiska så lär den här självdö, problem solved. ;)
spoonchest
2010-08-05, 12:29
Lite för tramsigt för en egen tråd, men alldeles för bra poäng för att hållas i babbla-tråden. Det är en smal gråzon, men jag gillar initiativet. :)
Om jag letar efter studier som pekar mot att/visar att aspartam inte är cancerframkallande, skulle jag kunna hitta de i denhär tråden då?
Babblatråden är för flamsig ;)
Holländare är bra på andra språk :O
Ganymedes
2010-08-05, 13:53
Finnar är roliga. Granngubben sade en gång för länge sedan med dyster uppsyn att "jak har nok fått sälkramp" Jag har aldrigt skrattat åt kärlkramp tidigare. Men det var kul.
De blev ju bara en tråd om finnar nu ARMSTARK! :furious:
Ganymedes
2010-08-05, 13:58
Tips: Om man äter på Texas Longhorn och väljer Chicken Fajitas (som är asgott) så ska man inte smygfisa i närheten av damsällskap dagen efter <- Handlar inte om finnar (thread saved).
Hejja Ganymedes!
Gäller tipset nåt mer eller är det bara just chicken fajitas? För i så fall blir det ett tips som når ut till ganska få... För vem går till Texas longhorn och äter KYCKLING egentligen?! ;)
Holländare är bra på andra språk :OSmå länder i den germanska språkfamiljen tenderar att vara det. Norge, Danmark, Sverige, Nederländerna... de enda icke-engelsktalande länderna där engelska är gångbart på riktigt?
Fast jag vet inte om sydeuropéer är mindre språkintresserade bara för att de är sämre på engelska. De är snarare mer provocerande med sina språkval. Inte sällan valde fransmännen i min klass att läsa spanska istället för engelska t ex. Det gjorde mig förbannad. Ja, blunda för vad som anses vara det enda världsspråket, inskränkta idioter. Ursäkta...
Ganymedes
2010-08-05, 14:13
Hejja Ganymedes!
Gäller tipset nåt mer eller är det bara just chicken fajitas? För i så fall blir det ett tips som når ut till ganska få... För vem går till Texas longhorn och äter KYCKLING egentligen?! ;)
Bara Chicken fajitas, mig veterligen. Tog dock Surf & Turf sist, men hummern var torr och trist. Fisarna var humanare dock. Så jag antar att det blir +-0 där. Klart du ska ta kyckling på TL, mest protein för pengarna! :hbang:
Ganymedes
2010-08-05, 14:14
Förresten så missbrukar jag Redbull till och från. Det är fan sjukt hur lätt man hamnar i det träsket, även om det är lätt att ta sig ur. Är jag själv? Vad är det som gör en beroende? Koffein är det ju i kaffe med, men det är ju skit.
jag gör inte det iaf. Alldeles för dyrt!
jag gör inte det iaf. Alldeles för dyrt!Jag känner inte skillnad på Hustler (3 kr/burk) och Red Bull. Dricker det mest i drinkar, och den lilla ev skillnad som finns försvinner helt då.
Ett tips är att blanda 50/50 med Noilly Prat. Det smakar ingenting, ja, förutom god energidryck då. Groggen blir då på ca 10%.
Förresten så missbrukar jag Redbull till och från. Det är fan sjukt hur lätt man hamnar i det träsket, även om det är lätt att ta sig ur. Är jag själv? Vad är det som gör en beroende? Koffein är det ju i kaffe med, men det är ju skit.
Socker och koffein.
Kaffe lär vara svårt att bli beroende av om man jämför med redbull. Redbull e ju gott :)
Ja vill fortfarande ha en länk till min studie jag letar efter! Hjääälp! *grr*
Hepp. Men då skiter vi i det. Jag tar och bumpar tråden i alla fall och hoppas på att någon annan skriver nånting så det inte känns som JAG dödade den!
Ja, alltså, detta blir ju som babbla-tråden. Har man positiva eller negativa känslor kring det man skriver blir det snarare anekdoter i Vad gör dig glad/förbannad-trådarna.
Sparven från Minsk
2010-08-05, 20:03
Skumt att det nästan bara är tyskar som duschar innan de hoppar i vattnet (utebad). Man kan satsa pengar på fenomenet!
ARMSTARK
2010-08-06, 07:41
Skumt att det nästan bara är tyskar som duschar innan de hoppar i vattnet (utebad). Man kan satsa pengar på fenomenet!
Ja, de andra duschar efteråt för att det var en massa tyskar i vattnet. Urk!
von huff
2010-08-06, 07:52
8xuv9RVss_Y
finsk bonde bakfull på söndag
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.