handdator

Visa fullständig version : Bygga armar

Maximus Bonus
2010-08-04, 17:43
Tja!

Skulle vilja ha hjälp att plocka fram ett passande program för att bygga armar (endast).

Nej, jag vill inte se ut som Popeye the sailor man.. Grejen är den att jag, proportionellt sett, har ganska överbyggd rygg, axel- och bröstmuskulatur i förhållande till armar och skulle därför vilja fokusera på att bygga ut delta, biceps, triceps och underarmar utan att utsätta mig för överträning.

Skulle inte ha något emot om benen växte lite också men annars bara armarna, för tillfället. :)

Anabolismus
2010-08-04, 17:55
Du kan ju testa Larry Scotts biceps rutin för biceps iaf :=)

Supermicke
2010-08-04, 17:58
hantellyft åt sidan så växer axlar som fan + det sliter typ ingenting känns det som :P för delta dådådå.

oscarbengtsson
2010-08-04, 17:58
jag älskar Scott hermans biceps/triceps workout!!:)

Sjoba
2010-08-04, 18:14
Scott Herman, jäkla youtube-kändis. Tycker för övrigt att han har dåligt utförande i vissa av övningarna han gör.

Läs Arne P:s triceps-artikel om du inte redan gjort det. Om du kanske har kört lite högre reps och det inte har fungerat, så testa ett lägre reps-antal. (Eller vice versa)

joasimo
2010-08-04, 18:17
Eller prova Erhlings armprogram, jag postade en tråd om det här nyligen. Med det programmet känns det som att gå runt med pump 24/7. :D

Mr.Sjöborg
2010-08-04, 18:44
Kan väll vara ganska smart att skriva hur du tränar nu och hur du har tränat...bara en tanke;)

Ondskapelsen
2010-08-04, 19:35
Ehrling Wahlgren nämndes häromdagen.
Verkar inte vara något för Veklingar. Men Arne P hade kört med goda resultat. Alla vet hur gamlingens klubbor ser ut :)

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=151775

För övrigt verkar Ehrling vara en riktigt skön typ dessa dagar.

JoeyP
2010-08-04, 19:59
Läs och ta till dig om olika träningsprogram men bara för det funkar för den personen så behöver det inte funka för dig.

tdaman
2010-08-04, 20:05
Det jag har växt mest på är nog skivstångscurl för biceps och pushdowns eller smalbänk för triceps. Testa dom grymma övningar!

Matsa
2010-08-04, 20:07
Scott Herman, jäkla youtube-kändis. Tycker för övrigt att han har dåligt utförande i vissa av övningarna han gör.

Läs Arne P:s triceps-artikel om du inte redan gjort det. Om du kanske har kört lite högre reps och det inte har fungerat, så testa ett lägre reps-antal. (Eller vice versa)

Arnes tricepsartikel tycker jag han ska läsa oavsett om han tänker använda det programmet eller inte. Jag tränar inte efter Arnes program men jag har ändå haft stor nytta av informationen i den artikeln.

Sjoba
2010-08-04, 20:10
Arnes tricepsartikel tycker jag han ska läsa oavsett om han tänker använda det programmet eller inte. Jag tränar inte efter Arnes program men jag har ändå haft stor nytta av informationen i den artikeln.

Ohja, alla borde läsa den.

MrPowa
2010-08-04, 20:12
Höj/sänk vikter öka/minska reps.

Maximus Bonus
2010-08-05, 17:59
Tack för tipsen!

Rusk
2010-08-05, 18:08

Dåligt utförande kan jag inte hålla med om att han har, tycker han verkar rätt säker på sin grej sen är han även väldigt underhållande att kolla på, som en liten hitler haha.