handdator

Visa fullständig version : Vaskar ni bensinen i slangen?

Slartibartfast
2010-08-04, 07:25
När ni tankar, hur noga är ni att ta tillvara varje droppe bensin? Det brukar ju finnas en halv deciliter bensin i slangen som man får ut om man lyfter upp slangen och häller. Gör ni detta eller sätter ni direkt tillbaka pistolen, kanske så att bensinen skvätter lite, för att visa att ni inte är nån fatslickare?

diskutera.

krappen
2010-08-04, 07:30
Brukar välja kassa-pumpen och tanka upp 10 liter så att jag klarar mig hem, tar sedan ut slangen och sprutar 60 liter bensin i gräset bredvid för att sedan gå in till kassan och betala.

Ungrim
2010-08-04, 07:32
Självklart sätter man tillbaks munstycket direkt, orka börja lyfta i skitiga slangar.

hahavaffan
2010-08-04, 07:32
Lyfter aldrig på slangen, men skakar av den noga.

Slartibartfast
2010-08-04, 07:34
Jag måste erkänna att jag är en slanglyftare. Men gör det diskret i smyg. Annars tänker jag bensinen hamnar på marken.

Ungrim
2010-08-04, 07:35
Jag måste erkänna att jag är en slanglyftare. Men gör det diskret i smyg. Annars tänker jag bensinen hamnar på marken.

:confused:

Nitrometan
2010-08-04, 07:41
Zoolander kan vaska bensin.

BKw-jB3uG_8

I en lite längre version...

2xXaYj33F0A

Slartibartfast
2010-08-04, 07:43
:confused:

Antingen när jag sätter tillbaka pistolen eller när nästa kund tar ut den. Finns alltid en skvättrisk.

DanielF
2010-08-04, 07:47
Lyfter aldrig på slangen, men skakar av den noga.

Erotik på hög nivå.

Stoltz
2010-08-04, 08:20
Slarti, pratar vi verkligen om bensin här eller använder du dig av kodord för akter av mer sexuell natur?

Ungrim
2010-08-04, 08:39
Slarti, pratar vi verkligen om bensin här eller använder du dig av kodord för akter av mer sexuell natur?

:laugh:

Kanske måste ändra mitt svar ovan nu när jag vet vad vi egentligen pratar om

Slartibartfast
2010-08-04, 08:49
:D Det är nog bensin vi snackar. Kom att tänka på att vi kanske har andra typer av pumpar i Finland också, med större vaskningspotential.

Nitrometan
2010-08-04, 08:58

Slarti är finsk man. De pratar inte i omskrivningar.

snej
2010-08-04, 08:58
Jag skakar av den ordentligt innan jag för ut den igen. Man vill ju inte skvätta på bakdelen :(

Torwald
2010-08-04, 09:08
Skakar liksom snej av ordentligt, men klämmer inte ut det som är kvar i slangen. Det kommer väl ut naturligt vid nästa anvädning?

Onigiri
2010-08-04, 09:08
Gå och lägg dig igen Slarti :)

Matsa
2010-08-04, 09:16
Slarti är finsk man. De pratar inte i omskrivningar.

Sant, dessutom är det ju Slarti det gäller. Bajstrådarnas konung, mannen som helt ogenerat startar trådar som diskuterar såväl fluffning som att hålla dasen med backhandgrepp. Knappast att han skulle använda kodord!

Alox
2010-08-04, 09:20
Antingen när jag sätter tillbaka pistolen eller när nästa kund tar ut den. Finns alltid en skvättrisk.

Blir fantastiskt roligt nu när man vet vad det egentligen talas om*popcorn*

Slartibartfast
2010-08-04, 09:20
Sant, dessutom är det ju Slarti det gäller. Bajstrådarnas konung, mannen som helt ogenerat startar trådar som diskuterar såväl fluffning som att hålla dasen med backhandgrepp. Knappast att han skulle använda kodord!

Exakt. Vill jag starta en tråd om oanständigheter så gör jag det.

Detta är en saklig, intressant tråd som inte förtjänar att perverteras. *popcorn*

Spinkot
2010-08-04, 09:24
De få gånger jag tankar (har ingen egen bil eller körkort) är jag faktiskt rätt noga med att lyfta slangen. Mest pga snålhet skulle jag tro

Olegh
2010-08-04, 09:26
Daskar av den så gott det går inne i hålet, för att slippa spilla. Men inte sjutton börjar jag lyfta på slangen och ha mig..

Andy.da.wohoo
2010-08-04, 09:30
Jag brukar inte lyfta slangen och hälla ut det, snarare så pumpar jag lite på den. Jag trycker till med ena foten hårt mot slangen ett par gånger, det var mäkta effektivt på moppetiden när så lite gratisbensin gjorde så mycket!

O_Wao
2010-08-04, 09:57
Tanken har aldrig slagit mig. Men jag är en tankningsnewb också.

Madame
2010-08-04, 10:25
Det man förlorar på att inte tömma slangen vinner man ju på att föregående kund förmodligen inte tömde slangen. It all evens out!

Jag har ingen bil utan tankar i 10-litersdunk som jag tar med till wakeboardklubben. Om inte slangen är tömd när jag ska tanka blir det alltid en jäkla massa dräll av bensin utanpå dunken och locket när jag ska ta ner munstycket mot öppningen. Detta resulterar i att jag får bensinkladd på händerna när jag ska stänga dunken, och sen även på cykelstyret. Ush.

Madame
2010-08-04, 10:27
Tanken har aldrig slagit mig. Men jag är en tankningsnewb också.

eller var det bara jag som tyckte det där var för dåligt kul? :D

Ungrim
2010-08-04, 10:45
Om inte slangen är tömd när jag ska tanka blir det alltid en jäkla massa dräll av bensin utanpå dunken och locket när jag ska ta ner munstycket mot öppningen. .

Och som vanligt förväntas det att slangen ska göra allt jobb, Varför inte mötas halvägs genom att dunken kommer upp närmare slangen?? Då borde detta problem vara löst ;)

Slartibartfast
2010-08-04, 10:46
Jag har ingen bil utan tankar i 10-litersdunk som jag tar med till wakeboardklubben. Om inte slangen är tömd när jag ska tanka blir det alltid en jäkla massa dräll av bensin utanpå dunken och locket när jag ska ta ner munstycket mot öppningen. Detta resulterar i att jag får bensinkladd på händerna när jag ska stänga dunken, och sen även på cykelstyret. Ush.

Det är detta jag pratar om. Jag kör en ´96 VW Polo, och tanklocket är ungefär i samma höjd som på en 10-litersdunk som står på marken. Blir en massa spill.

delta_mats
2010-08-04, 10:56
Jag brukar daska av slangen i hålet några gånger och sedan när jag tar ut den vinkla upp så det inte kan skvätta. Håller även upp munstycket enda tills jag sätter in den i hålet så det inte kan skvätta när jag ska börja tanka.

Matsa
2010-08-04, 11:17

eller var det bara jag som tyckte det där var för dåligt kul? :D

Nejdå, den tanken slog mig med. ;)

Ganymedes
2010-08-04, 15:38
Alltså, va fan? Är folk så gnidna att de börjar lyfta en skitig bensinslang får att få ut sista dropparna bensin? Spolar ni max var tredje toabesök också?

Fatslickare var förresten den bästa snåljåpssynonymen på länge, Slarti! ;)

Loke
2010-08-04, 16:22
Jodå, jag lyfter slangen, även när jag tankar jobbilen och inte betalar för bensinen själv. Mest för att det är drygt att spilla bensin.

Kaew
2010-08-04, 16:30
Jodå, jag lyfter slangen, även när jag tankar jobbilen och inte betalar för bensinen själv. Mest för att det är drygt att spilla bensin.

Sosse.

saab900
2010-08-04, 16:40
Spolar ni max var tredje toabesök också?
;)

Ja, vådårå, det blir ju inte fullt första gången *screwy*

Skakar av munstycket bara. Man fick ju förhoppningsvis den förras spill när man började. Som sagt, orka skita ner händerna. Men det gäller att vara försiktig när man för in slangen så att inte det gamla spillet hamnar i en snygg rännil över lacken. Då är det bara att ta fram papper och torka.

Edit: Det luktar så jävla gott att tanka, någon mer som tycker det? :Virro

VoDaresVins
2010-08-04, 16:46
Har aldrig och kommer aldrig lyfta slangen. Har inte heller sett bensin rinna ut på marken eller ens en pump med pistolhållaren så lågt att det ens skulle finnas en risk. Vilken blek ursäkt för sin snålhet. ;)
Om alla gör det eller om ingen gör det kvittar ju, då får ju alla den bensinmängd de betalt för. Nu är det väl så då att man ibland får en skvätt mindre bränsle om den innan tömt slangen. ftw. Ja brukar även slänga slantar åt tiggare.

snej
2010-08-04, 16:48
Edit: Det luktar så jävla gott att tanka, någon mer som tycker det? :Virro

Japp, gött som fan.

Bubban
2010-08-04, 16:51
Jag brukar sätta slangen på fullsprut ner i en brunn, blockera platsen så ingen kommer dit för att sedan sticka och käka ett par familjepizzor i sann bulkanda och komma tillbaka och betala bensinen när jag käkat klart.
Because I can.

Stråhle
2010-08-04, 17:01
Pipen öppnas väll när man trycker ner handtaget så det går väll inte ens att spilla mer än någon enstaka cl?

saab900
2010-08-04, 17:14
Pipen öppnas väll när man trycker ner handtaget så det går väll inte ens att spilla mer än någon enstaka cl?

Ändå irriterande att få skiten på bilen. Och nej, jag vaskar som sagt bensinen i slangen.

Wao
2010-08-04, 17:43
Det är detta jag pratar om. Jag kör en ´96 VW Polo, och tanklocket är ungefär i samma höjd som på en 10-litersdunk som står på marken. Blir en massa spill.

Läs Ungrims inlägg:)

filmjölk
2010-08-04, 18:21
haha jag är en snål jävel, försöker med precis allt för att få ut varenda droppe.

edit: eller vaffan, jag har lyckats med konststycket att tanka bensin i en diesel, där vaskade jag en hel del pengar.

tjabon
2010-08-04, 18:27
Nej,
Jag tankar alltid minst 50 liter, så några droppar spelar ingen roll.

von huff
2010-08-04, 18:53
Försöker få allt i tanken så bilen inte blir smutsig av bensin

wessmen
2010-08-04, 18:58
Drar alltid ut och kör sista biten från lite avstånd, så jävla gött att se det rinna runt hålet.

Denstillasittande
2010-08-04, 20:03
Vadå rinner det från slangen när ni plocka tag i den direkt? Har jag aldrig varit med om i sånna fall.
Jag bruka bara skaka av den tillräckligt i hålet så jag inte spiller något på pärlan. Att lite hamnar på marken bryr mig inte om.

cero
2010-08-04, 20:20

Fan vad mycket roligare första inlägget blev när man hade läst detta. :laugh:

Rockhard
2010-08-04, 21:20
De flesta lyfter ju inte slangen, och då får man ju den bensinen som tidigare kund lämnat. Så någon förlust tycker jag inte det blir.

Bullen!
2010-08-07, 09:09
på den tiden man var moppeburen högstadieelev så höll man i dropparna. men det som finns i slangen är inte många ören alltså. och gissningsvis så får man ändå föregående kunds slangslabb ändå.

mangs
2010-08-07, 10:21
Min ögonsten brukar föredra att jag tömmer så mycket som möjligt i hålet men har heller inget emot om jag drar ut slangen lite tidigare och spiller en del runt omkring detsamma, ibland kan det till och med gå hetare till och jag stänker av de sista dropparna över bakänden.