Visa fullständig version : cankao i Stockholms innerstad?
bear.flowertwig
2010-08-04, 00:05
Har kollat 5-6 butiker på Söder samt stora Vi-butiken under Åhléns City men kammat noll *gah!*
Fredrik_S
2010-08-04, 00:37
vad ska man ha den till? går det inte lika bra med kakao coh sötningsmedel?
konstigt att inte företag skriver ut på sin hemsida var dom säljer sina produkter. En del gör det och jag tror dom lyckas sälja mer.
prova maila dom.
Var finns Canderels lätta chokladdryck?
Cankao finns att köpa hos ICA, Coop/Konsum, City Gross samt Vi-butikerna. Du hittar den normalt sett bland varma drycker.
http://ltcanderel.actu.com/SE/Vara-produkter/latt-chokladdryck.asp
Om det är någon hjälp, hittar du inte den på VI så kanske grossen funkar bättre?
bear.flowertwig
2010-08-04, 08:16
Tack men tänkte höra om det var nån inne i stan som visste att det finns här.
Jag har faktiskt mailat men fick något svammlande otydligt svar som innebar att det finns på Coop Forum (utanför stan) men sen var det mer oklart. Synnerligen oproffsigt.
Paradiddle
2010-08-04, 13:28
Jag vet att Daglivs vid Fridhemsplan har den, lite halvdyr där dock (49.90:-) och även Ica Maxi ute vid Lindhagen.
bear.flowertwig
2010-08-04, 13:35
Jag vet att Daglivs vid Fridhemsplan har den, lite halvdyr där dock (49.90:-) och även Ica Maxi ute vid Lindhagen.
Grymt. Tack!
Daglivs levererar som vanligt. Det enda jag saknar med de hoodsen.
Razorman
2010-08-04, 14:50
vad ska man ha den till? går det inte lika bra med kakao coh sötningsmedel?
nja, de e ju lägre fetthalt i cankao...
bear.flowertwig
2010-08-04, 17:44
Daglivs levererar som vanligt.
Slutsåld *gah!* *gah!* *gah!*
Fru_Flisa
2010-08-04, 19:56
nja, de e ju lägre fetthalt i cankao...
Jag å min sida tror att det är att den innehåller sötningsmedel istället för socker som är den största lockelsen även om fettmängden kanske är reducerad, det är väl istället för oboy den dricks, inte istället för kakao? Oboy är väl inte så fett vad jag har för mig.
bear.flowertwig
2010-08-08, 12:45
http://ltcanderel.actu.com/images/SE/produits/cankao2.jpg
Näringsvärde Per portion (5g)
Energi 40 Kj (9,5 kcal)
Protein 0,67 g
Kolhydrater 2,03 g
varav socker 0,15 g
varav polydextros 1,58
Fett 0,35 g
varav mättat fett 0,24 g
Organiska syror 0,08 g
Fiber 1 g
Natrium Ej signifikant
Grunden i Canderels chokladdrycks unika recept utgörs av äkta kakaosmak och 50% färre kalorier. Cankao är den första chokladdrycken utan tillsatt socker i Sverige som blandas med mjölk. Drycken innehåller 50% färre kalorier, men det höga kakaoinnehållet på minst 50% gör att alla chokladälskare får valuta för pengarna. Chokladdryckens höga kakaoinnehåll samt höga fiberinnehåll gör att du kan njuta av en krämig chokladdryck när du vill men ändå följa hälsosamma kostråd. Cankao innehåller inget tillsatt socker.
Det höga kakaoinnehållet innebär även att drycken är mycket dryg och endast 1 tesked räcker per glas, vilket gör att burken på 250 g räcker till ca 50 portioner. Energivärdet för 1 portion är endast 10 kcal. Cankao passar utmärkt för diabetiker och för de som vill dra ner på socker- eller kaloriintaget men fortfarande vill njuta av en god kall eller varm chokladdryck.
Nej jag jobbar inte för Canderel men jag har fått Cankao på hjärnan ju omöjligare den verkar va att få tag på.... :insane:
Razorman
2010-08-08, 13:57
Jag å min sida tror att det är att den innehåller sötningsmedel istället för socker som är den största lockelsen även om fettmängden kanske är reducerad, det är väl istället för oboy den dricks, inte istället för kakao? Oboy är väl inte så fett vad jag har för mig.
Jag svarade på fredriks fråga där han undrade varför inte Kakao + sötningsmedel funkar lika bra...cankao e fortfarande lägre i kalorier pga lägre fetthalt än kakao + sötningsmedel...ok ?
Fredrik_S
2010-08-08, 15:05
Jag svarade på fredriks fråga där han undrade varför inte Kakao + sötningsmedel funkar lika bra...cankao e fortfarande lägre i kalorier pga lägre fetthalt än kakao + sötningsmedel...ok ?
okej ja det är lägre men det är skillnaden är ju nere på sockerfritt tuggumminivå
en portion cankao 5g är på 9,5 kcal
Medans två tsk kakao(4g) är på 13,2 kcal vilket ger rätt stark kakaosmak använt i möjlk..
Ristretto
2010-08-08, 16:22
okej ja det är lägre men det är skillnaden är ju nere på sockerfritt tuggumminivå
en portion cankao 5g är på 9,5 kcal
Medans två tsk kakao(4g) är på 13,2 kcal vilket ger rätt stark kakaosmak använt i möjlk..
+1
Grejen är väl att cankao går bättre att blanda i kall mjölk vad jag förstått? Inte testat själv.
thompaboy
2010-08-09, 13:16
Jag köpte på ICA i Alvik, förvisso inte innerstan men det är heller inte speciellt långt från Fridhemsplan.
bear.flowertwig
2010-08-09, 13:20
Jag köpte på ICA i Alvik, förvisso inte innerstan men det är heller inte speciellt långt från Fridhemsplan.
Tack för tipset. Hehe, jag kommer va i Strängnäs innan jag får lägga vantarna på ett paket.
Bumpar och hör om någon vet vart det säljs nu för tiden. Har letat lite i stan, spånga, vällingby och sumpan.
bear.flowertwig
2012-05-31, 13:07
Nä tyvärr. Jag brukar hålla ögonen öppna själv men har aldrig sett det i Sthlm. Ska tydligen finnas på den stora Vivo Daglivs vid fridhemsplan men det har varit slut alla tre(!) ggr jag varit där.
Nä tyvärr. Jag brukar hålla ögonen öppna själv men har aldrig sett det i Sthlm. Ska tydligen finnas på den stora Vivo Daglivs vid fridhemsplan men det har varit slut alla tre(!) ggr jag varit där.
Okej:/ Blir snart retad av alla polarna för att jag måste in i varenda matbutik jag går förbi och som jag inte spanat i innan.
alexanderjp
2012-05-31, 14:09
ICA Supermarket Sabbatsberg har.
ICA Supermarket Sabbatsberg har.
Tack så mycket! Är det den som ligger precis vid sjukhuset?
alexanderjp
2012-05-31, 20:10
Tack så mycket! Är det den som ligger precis vid sjukhuset?
Ja, mellan sjukhuset och Vasaparken.
FrökenAmanda
2012-05-31, 22:08
Ica Liljeholmen har. Kanske inte riktigt heller innerstan men någorlunda. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.