Visa fullständig version : Bulkschema
Skulle gärna vilja ha synpunkter på mitt bulkschema :)
Är nyss fyllda 17 år, 175 lång och väger 65kg. Tänkte bulka ett halvår för att sedan deffa ett halvår.
Har tränat i ungefär 7 månader och tränar 5 ggr/vecka.
Frukost
30g triplepro mixat med 2dl havregryn och en matsked jordnötssmör
Multivitamintablett
2 rostade bröd med kesella
Lunch
400g felix pyttipanna stekt i olivolja
4 äggvitor, 2 äggulor stekt i olivolja
mixat med ca 125g kesella
Efter träning
30g whey mixat med 2 bananer
Middag
Fullkorns pasta med kycklingfilé alt. lax eller tonfisk.
ca 125g kesella
Kvällsmat
30g triple pro
Tack på förhand
:cool:
Eddie Vedder
2010-08-03, 20:10
Ser väl okej ut. Jag kan bara inte förstå varför du i ett bulkschema tar bort äggulor och sedan låter det ju inte direkt gott att steka ägg i olivolja.
Okej, finns det något du ser direkt som bör tas bort eller läggas till? Jag tycker det går ner :)
Eddie Vedder
2010-08-03, 20:13
Okej, finns det något du ser direkt som bör tas bort eller läggas till? Jag tycker det går ner :)
Ja lägg till äggulorna du kastar bort.
okej du tycker det ser bra ut annars då?
Ondskapelsen
2010-08-03, 22:01
Om du får i dig tillräckligt med protein och kalorier per dygn (vilket jag inte kan avgöra eftersom du inte anger gram på alla måltider) så är det bra. Äggulorna är några extra kalorier, därför grötgeneralen reagerade.
Ristretto
2010-08-03, 22:05
Smör eller rapsolja är ju godare till det mesta jämfört med olivolja, om det inte är typ sallad.
Dessutom brukar väl inte olivolja rekommenderas att steka i pga de fleromättade fetterna?
Jag är ledsen att jag inte kan skriva hur många gram per måltid, ska lägga till gulorna, ska välja smör istället för rapsolja och juste, glömde skriva, dricker 1-3glas lättmjölk per måltid
powderdog
2010-08-03, 23:06
När jag läser får jag uppfattningen av att du är rädd att få i dig fett?!?!
Nejdå det är jag inte, tycker du det är för lite fett i min bulk eller?
Fredrik_S
2010-08-03, 23:25
Varför inte använda smör eller något bredbart margarin på mackorna på morgonen. Måste ju vara betydligt godare än kessella på rost mackor..
Kanske kan bli svårt att gå upp i vikt på den kosten om du inte är hyfsat inaktiv utöver styrketräningen.
Ser mer ut som en deffkost. det är två mycket kalorisnåla "mellanmål" frukosten är också den väldigt fattig på energi.
Lunchen är "normalstor"
Och om det inte är någon fet sås eller väldigt mycket pasta och kyckling så är det möjligt att även middagen är kalorisnål.
Gott behöver det inte vara, bara det inte är råäckligt. Om jag vill ha ngt gott kan jag gå och köpa en godispåse, finns det något du rekommenderar att jag ersätter eller lägger till på mellanmålet alt. middagen. Tack för att ni tar er tid och för era snabba svar
Drick rödmjölk.
Inget rutinerat svar där. Mjölkkartongerna har olika färg beroende på vilket mejeri som tillverkar mjölken. Här är rödmjölk lättmjölk, om jag nu förstår det rätt när jag tänker att du menar färgen på kartongen?
1. Majoriteten av måltiderna behöver faktiskt smaka mer än hyfsat för att man ska orka med det i längden. Att dricka näring är dock lättare under bulk och klaras av trots enformighet. Att tugga halvdan mat dagar i ända kommer du tröttna på.
2. Ät mer fett, du ska gå upp i vikt, ät sås, ät smör!
3. Sikta på MINST 2g protein per kg kroppsvikt, gärna 3g per kg kroppsvikt om du frågar mig, men folk har väldigt olika uppfattning om det, så jag helgarderar mig^^
4. Välj själv om du tycker mina tips är vettiga att snappa upp eller ej^^
Du behöver inte vara så noga. Se till att du får i dig mycket proteiner och går upp i vikt, då har du klarat bulken! Svårare än så behöver det inte vara. Vart du får näringen från är skitsamma.
Jag försökte trycka i mig havregrynsgröt förut men då jag tyckte det var så äckligt slutade jag. Och som du säger troikha så tycker jag också det är lättare och få i sig det via att dricka. Blandar i havregryn i min proteinshake istället. Och minst 2g per kv är jag rätt övertygad om att jag får i mig då jag får i mig runt 60g bara av proteindrinkarna. Tycker absolut dina tips är vettiga. Får se hur den här bulken går nudå.. Men som ni säger får jag försöka trycka i mig lite mer "fittiga" saker som vi säger här i skåne :)
Fredrik_S
2010-08-04, 12:37
Alltså som sagt.. det är verkligen inte supernoga, vill du gå upp i vikt och inte gör det får du bara äta lite mer helt enkelt. Det behövs inte följas strikt efter schema.
Scratch89
2010-08-04, 13:25
Ett tips kan ju vara att inte äta massor av havregryn om du vill gå upp i vikt, då man blir väldigt mätt av gröt. Satsa på mer lättätna saker. Bröd, pannkakor och liknande.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.