Visa fullständig version : Tips på maträtt i stora lass?
Hamsterkakan
2010-08-03, 00:59
Behöver ett maträttstips om något man kan göra mycket, mycket, MYCKET av och ha i kylen/frysen så man bara kan tina och värma och snabbt äta.
Det bör vara proteinrikt, gott och inte överdrivet dyrt.
Hjälp mig!
Magnus N
2010-08-03, 04:34
Chili Con Carne
OneManArmy
2010-08-03, 05:10
Kycklingryta
Lasagne, fläskpannkaka (kan ju modifieras, typ byt ut lite av mjölet mot proteinpulver för mindre kollisar och mer protein om man vill).
Alfred Nobel
2010-08-03, 06:43
Glass i stora lass... Lasagne är ett praktexempel eller pasta bolognese. Pasta med sås rent allmänt skulle jag säga. Eller så gör du pizzor på ugnsplåtar och fryser in!
bear.flowertwig
2010-08-03, 08:27
Chili Con Carne
+1
Grytor är inte dumt heller. Köp billig högrev och kör ett långkok. Grymt gott dessutom.
kålpudding UTAN potatis, dvs du har ris i smeten. stekt kål på botten av formen och ovanpå färsen.. Mmmm!!!!
isterbuk
2010-08-03, 09:04
Tacofärs, köttfärsås eller någon annan köttfärsröra av något slag.
Något jag gjorde mycket förr var köttfärsås med krossade tomater i chili, "tacokrydda" (cayenne, spiskummin, chilipulver, vitlökspulver och paprikapulver ) och sen ner med två burkar Heinz Mean Beanz, jäkligt goda bönor! Lät det puttra en stund sen ner i matlådor.
lasagne, mousaka, köttfärslimpa (!), thaigrytor (typ 3 kilo kyckling + 3 red/green/paneng curry grytbas och några liter kokosmjölk)
en mustig chili con carne!
oxkött (ej färs)
piri piri
jalapenos
ancho
chipotles
vitlök
mörk oxbuljong
öl
kakao
kummin
absolut ingen lök, färs, bönor eller tomat!
Koka i 4-5 timmar tills det blir en sörja, blir godare ju längre det får stå i kylen. Servera med cheddarost, gräddfil, majs och nachos
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.