Visa fullständig version : Koloträff i Uppsala?
Vore det inte trevligt med en liten koloträff i Uppsala här framåt höstkanten? Jag och Nodan är på, och troligtvis tant Dravena också, om hon inte jobbar.
Någon som har förslag på vart man kan vara, på förslag nu ligger Campus 1477, ett annat alternativ kan kanske vara F&S Ekeby? Jag har aldrig varit på något av ställena själv och tar gärna emot förslag.
Poll kommer om datum enligt ovan (om jag lyckas med pollen).
wintersnowdrift
2010-08-02, 08:01
Jag kan tänka mig att hänga på om datum och tid passar :).
//Kristin
Blev Albatross för mig, jag är aldrig upptagen så att lägga min röst på ett specifikt datum känns väldigt onödigt.
Bra initiativ! Får rösta datum sen, tror egentligen alla passar. :)
Nån som vet nåt bra gym att vara på? Billig/gratis engångsträning med plats för ett gäng koloiter!
Jag kan alla datumen men har tyvärr inget förslag på passande gym.
Antoni's har ju gratisträning men ligger lite avigt.
Det är ju ännu cykelavstånd för väldigt många så tror inte att det skulle orsaka några större problem.
Jag har tex lite lika långt till Antonis som till F&S Ekeby, jag bor i Gränby. Det känns dock som om Antonis ligger längre bort pga området det ligger i.
Jag tänker mig dock att man måste boka om man ska komma ett gäng? Och så lär man få höra sig för lite fint om de kan tänka sig att se det som provträning eller ej, lär ju bli en del lallande runt.
Jag vill gärna provträna där för det verkar jättefint. Vet dock inte hur seriöst tränandet blir på en koloträff.
Kan troligen alla datum! Bara ta tåget liksom!!!!!!
F&S är en fördel för mig, då jag tränar gratis:cool: Men allt funkar ju!
28/8 har jag fortfarande semester, så det torde funka. Annars är jag ledig den 11/9 också!
Yaaaaay
vet dock inte när jag kan
frambogir
2010-08-02, 09:54
Måste kika hur mitt arbetsschema ser ut, men jag röstar på F&S Ekeby :)
Jag vill jättegärna ha lite böjinstruktion om någon orkar ta sig tid, jag kommer verkligen inte överens med övningen och är i färd med att bara skita i alltihop och benpressa mig fram genom livet. :em:
Hmm, e ju inte så långt till Uppsala faktiskt... ;)
Jag vill jättegärna ha lite böjinstruktion om någon orkar ta sig tid, jag kommer verkligen inte överens med övningen och är i färd med att bara skita i alltihop och benpressa mig fram genom livet. :em:
Jag kommer snabbt som fan kasta mig över frivillig kunnig person för böj och mark instruktion/bedömning jag också. Jag lever i illusionen att jag har väldigt bra teknik med tanke på att jag bara tränat dom övningarna i ungefär 6 månader, tänkte få den illusionen krossad.
Fabregas
2010-08-02, 10:48
Jag skulle mer än gärna vara med på detta!
Kan dock inget av de givna datumen, då jag jobbar 28/8 och 11/9, sen är jag ute i skärgården hela helgen i samband med 4/9...
Jag röstar med andra ord för ett senare datum! :D
Plats spelar mindre roll, man kan ju cykla i princip överallt i Uppsala. Tränar normalt sett på Friskis Väderkvarn, så det vore ju exotiskt att få prova något annat...
Plats spelar mindre roll, man kan ju cykla i princip överallt i Uppsala. Tränar normalt sett på Friskis Väderkvarn, så det vore ju exotiskt att få prova något annat...
Åh fan! Samma här. Jag läser för mycket och skriver för lite här för att kännas igen men vi har nog setts där.
Nelson81
2010-08-02, 10:55
palme kan gästposera
Fabregas
2010-08-02, 10:59
Åh fan! Samma här. Jag läser för mycket och skriver för lite här för att kännas igen men vi har nog setts där.
Jag läser för mycket och tränar för lite, så det är nog en omöjlighet att vi setts ;)
Jag läser för mycket och tränar för lite, så det är nog en omöjlighet att vi setts ;)
Haha, på så vis :D
Nu är inte jag en särskilt prominent person här på brädan, men ändock vore det väldigt kul att få träffa lite medlemmar och kanske få sig lite hjälp med bänktekniken! Datum funkar nog vilket som helst efter mitten av augusti för min del, plats även det!
Eddie Vedder
2010-08-02, 14:02
Jag kan inte komma på en enda anledning till att inte samtliga funkar. Händer inget oväntat (vilket ju svårligen låter sig inplaneras på förväg:D) så kan ni räkna med mig alla tillfällen.
Antoni's har ju som sagt gratis provträning. En förmiddag på F&S i Ekeby vid något av de nämnda datumen lär inte innebära allt för sjuk trängsel. I så fall kör jag basövningarna på NNIF's lokal på Studentvägen och kommer in 30 minuter senare för discocurl och skitsnack. :D
Kör vi på F&S skulle vi ju kanske kunna gå upp till Ekeby krog direkt och käka ihop? De serverar lunch och där verkar det vara folktomt för jämnan. :D
Antoni's har ju som sagt gratis provträning. En förmiddag på F&S i Ekeby vid något av de nämnda datumen lär inte innebära allt för sjuk trängsel. I så fall kör jag basövningarna på NNIF's lokal på Studentvägen och kommer in 30 minuter senare för discocurl och skitsnack. :D
Kör vi på F&S skulle vi ju kanske kunna gå upp till Ekeby krog direkt och käka ihop? De serverar lunch och där verkar det vara folktomt för jämnan. :D
Lunch efteråt låter ju jättetrevligt. :thumbup:
Eddie Vedder
2010-08-02, 14:31
Lunch efteråt låter ju jättetrevligt. :thumbup:
Ja och även om det kanske inte är "Uppsalas finest" så är det ju direkt granne med gymmet och ju mindre krångel desto lättare att få med hela gänget. Äta bör man ju trots allt, annars dör man sägs det.
Ja och även om det kanske inte är "Uppsalas finest" så är det ju direkt granne med gymmet och ju mindre krångel desto lättare att få med hela gänget. Äta bör man ju trots allt, annars dör man sägs det.
Annars kanske vi faller ur!
PepzAdept
2010-08-02, 14:39
Om datumet funkar för mig så kan jag absolut tänka mig att böja lite tillsammans med dig :)
Dexterity
2010-08-02, 14:51
Är på och lägger en röst på F&S Ekeby.
Om datumet funkar för mig så kan jag absolut tänka mig att böja lite tillsammans med dig :)
Det vore verkligen helt fantastiskt! :bow: :D
Det flesta verkar rösta för F&S Ekeby, så vi kan väl köra på det. Eddie Vedder, kan du kanske infoga det i rubriken är du bussig?
Om Pepzadept har tid får han gärna visa mig ett korrekt marklyft. Eller om någon annan kan dötslyftet's sköna konst.
Dexterity
2010-08-02, 15:00
om pepzadept har tid får han gärna visa mig ett korrekt marklyft. Eller om någon annan kan dötslyftet's sköna konst.
+1
Fler Koloiter! 11/9
... går min röst på och det datumet jag kan, beroende på saker jag inte har koll på än. Får en bättre bild någon dag innan omröstningen stänger.
Eddie Vedder
2010-08-02, 15:04
Kan ju tillägga att många vill uppenbarligen köra marklyft och böj och då blir ju inte F&S det mest lyckade. Varken med antal stänger eller vikter. Finns ju bara tre och knappast vikter nog för att alla ska kunna köra tunga vikter.
28/8 skulle kanske kunna passa för mig. Jag kör ju också på F&S Väderkvarn så något annat gym vore roligt. Kan inte någon ringa till Antonis och kolla om man kan få ett bra pris om man kommer en grupp.
Får nog samlas en hel grupp som studerar pepzadepts dötsmarkteknik.
Uppsala ligger inte så långt bort. Hmm.
Hmm, tveksamt om jag vågar officiellt delta, men jag kanske står i ett hörn och stirrar på er.
Hur som hellst tror jag mest på Antonis. Dels för att FS ekeby blir klaustrofobiskt så fort man är mer än typ 5 pers den fjärdedel av gymmet där hantlar och de mesta av de fria vikterna finns. Dels för att utbudet på fria vikter och sånt är aningens bättre på antonis. Och dels för att jag och många andra uppsalabor förmodligen ser en utflykt till antonis som något lite mer spännande då rätt få tränar där.
Nu vet jag inte hur det ser ut i Uppsala, men på F&S brukar det vanligtvis inte finnas hantlar tyngre än 40. Och det kan ju vara ett problem för några medlemmar?
Anyhow, är det långt från tågstation till Antonis?
Nu vet jag inte hur det ser ut i Uppsala, men på F&S brukar det vanligtvis inte finnas hantlar tyngre än 40. Och det kan ju vara ett problem för några medlemmar?
Det är väl ungefär 3 - 4km till Antonis från Centralen. Men det finns bussar som stannar vid gymmet så att ta sig dit är inget problem.
http://www.hitta.se/Route.aspx#6639181;1603058;Centralstationen;;;UPPS ALA|6640105;1600922;B%C3%B6rjegatan;66;;UPPSALA
2.9km bilväg, mindre om man går.
Några av oss åker säkert bil, så det löser sig. :)
/Dravena, som bor på andra sidan stan cykelvägen
wintersnowdrift
2010-08-02, 16:13
Ett gym där man får släppa vikterna i golvet är att föredra imho, blir så mycket roligare att träna då :). Själv har jag ingen större koll på utbudet i Uppsala, tränar nästan uteslutande på UTK.
//Kristin
Ett gym där man får släppa vikterna i golvet är att föredra imho, blir så mycket roligare att träna då :). Själv har jag ingen större koll på utbudet i Uppsala, tränar nästan uteslutande på UTK.
//Kristin
Det finns ingen annan anledning än, möjligen, öppettiderna att välja något annat.
Kebab-Arne
2010-08-02, 16:25
Jag är lätt på. Har inget inplanerat nåt av datumen, fast jag har ju åandrasidan sällan nåt inplanerat ändå så. :D För tidigt för att säga vilket datum som är bäst.
Antonis gym är faktist ganska dåliga på skivstångssidan. Detta efter att de tagit bort en skivstångställning och ersatt med en cablecross. Vilket gör att de har 3 cablecrossar och 1 Powerrack och 1 skivstångsställning. Det finns 4 int. stänger men inget riktigt utrymme för att använda dessa utanför powerracket och ställningen. Brukar sällan vara någon kö att använda dessa vanligen men kommer det en grupp kan det ju bli tajt. Hantlar finns det bättre av och av grov kaliber. Nu har jag varit borta från Uppsala sen juni så det kan ju vara ändrat även om jag inte tror det. Kommer iallafall vara tillbaka innan en ev. träff.
PepzAdept
2010-08-02, 16:49
Ollas tränar väl på Antonis och känner honom ganska så väl, kanske han kan styra upp något där?
Böj och mark it is. Låter som om det kan bli ett mustigt pass, GRYMT :D
Ska se om jag kan få med mig Pepz upp också, han är bättre än jag på det där trots allt.
Ollas tränar väl på Antonis och känner honom ganska så väl, kanske han kan styra upp något där?
Böj och mark it is. Låter som om det kan bli ett mustigt pass, GRYMT :D
Ska se om jag kan få med mig Pepz upp också, han är bättre än jag på det där trots allt.
Ollas har ju sagt upp lgh i uppsala och flytta till Falun:(
Får du med dig Pepz vorde ju überalles:thumbup:
Mig passar nog alla datumen. Campus 1447 som nämndes i första posten lär inte vara så bra då det kostar 100kr för engångsinträde (har medlemskap dock så fine for me :D). Dessutom så har dom dåligt utbud på frivikter...
Så länge det inte är för dyrt att ta sig in så tycker jag att det skulle vara kul :) Så jag röstar för Antonis om man får prova gratis :P
Tycker det är att utnyttja antonis gym om alla drar dit bara för att det är gratis första gången.
Ringa och fråga om man kommer med ett sällskap kan vara att föredra, om alla får paya 50kr eller nåt.
PepzAdept
2010-08-02, 17:46
Ollas har ju sagt upp lgh i uppsala och flytta till Falun:(
Får du med dig Pepz vorde ju überalles:thumbup:
Ah just ja, han är ju klar med plugget.
Ska nog kunna få med mig tjockisen :)
Tycker det är att utnyttja antonis gym om alla drar dit bara för att det är gratis första gången.
Ringa och fråga om man kommer med ett sällskap kan vara att föredra, om alla får paya 50kr eller nåt.
Samtidigt så får han lite gratis "reklam" på sveriges största träningsforum, sånt kan vara värt en del ändå. Dessutom kommer vi ju en helg på dagtid då det knappast brukar vara något tryck i lokalerna ändå och det är ju inte som att det är någon kostnad för honom att ha oss där egentligen.
Är ju inte som att Lasse Fairing tar betalt på koloträffarna där t.ex. Men han är ju iofs medlem.
Om inte annat borde man ju absolut kunna förhandla om något skäligt pris som du säger.
Sant, man kan ringa och kolla helt enkelt :)
Eddie Vedder
2010-08-02, 21:09
Tycker det är att utnyttja antonis gym
Ja det är en korrekt analys.:D
Ja det är en korrekt analys.:D
Du behöver inte retas bara för att det är obvious :)
Görkul, jag kommer och hänger.:D Jag ser lunch efteråt som fullkomligt nödvändigt (finns inget bättre ställe att prata på än vid matbordet). Det blir att researcha matställen intill Antonis (som låter som en bra lokal).
Har inte lyftskrot på 2år nu men skulle vara kul att kanske se detta som ett nytt startskott? Trevligt att träffa er och inte allt för långt att åka, 4mil enkelresa är ju ett stenkast :)
Kul! Ser ut att bli ett gäng!
Som avdankad styrkelyftare kan jag nog hjälpa lite mer teknik i böj mark jag med.
Har inte lyftskrot på 2år nu men skulle vara kul att kanske se detta som ett nytt startskott? Trevligt att träffa er och inte allt för långt att åka, 4mil enkelresa är ju ett stenkast :)
boru i enköping elleh? ;)
UpplandsVäsby! :)
sandery3
2010-08-03, 00:51
Det låter riktigt kul
Ni kan räkna med mig!
Görkul, jag kommer och hänger.:D Jag ser lunch efteråt som fullkomligt nödvändigt (finns inget bättre ställe att prata på än vid matbordet). Det blir att researcha matställen intill Antonis (som låter som en bra lokal).
Flustret efteråt? :D
LadyInsane
2010-08-03, 00:57
Jag kan eventuellt den 28:e.
koffein_beroende
2010-08-03, 01:01
I do! Arbetslös och har tillgång till bil dygnet runt, men är för jävla feg för att vistas med stora kolomedlemmar:(
I do! Arbetslös och har tillgång till bil dygnet runt, men är för jävla feg för att vistas med stora kolomedlemmar:(
De flesta som visat intresse än så länge är rätt spinkiga...
//Kristin
UTK är ju faktiskt också ett alternativ, ska kolla på det. Vill folk få guidning/hämtning från stationen kan jag bidra med det. Fördelen med UTK rent logistiskt är att det går en buss rakt dit från stationen. Ska kolla deras hemsida.
Angående Antonis så anser jag väl också att om vi ska träna där så lär nån (jag?) höra av sig och fråga om det är okej om det ramlar in ett gäng där på "gratisträning".
Edit: Kristin, hur hittar jag info om gymet? På UTKs hemsida står det bara om racketsporter.
Edit: Kristin, hur hittar jag info om gymet? På UTKs hemsida står det bara om racketsporter.
Racketsporter?! Tänker du på UTK = UTK-hallen? Det är liksom UppsalaTennisKlubb :D:D
Du hamnade på tennisklubben. www.utkgym.se är tyngdlyftningsklubben.
Nakdelen med UTK är dess tokkassa öppettider. Dessutom tycker jag det känns lite dåligt att dundra in 10 pers på ett ställe med begränsat utrymme där folk faktiskt tränar seriöst med höga ambitioner. I det fallet tror jag det smartaste vore att kolla om det går att hyra gymmet ett par timmar innan ordinarie öppningstid.
Racketsporter?! Tänker du på UTK = UTK-hallen? Det är liksom UppsalaTennisKlubb :D:D
Du hamnade på tennisklubben. www.utkgym.se är tyngdlyftningsklubben.
Nakdelen med UTK är dess tokkassa öppettider. Dessutom tycker jag det känns lite dåligt att dundra in 10 pers på ett ställe med begränsat utrymme där folk faktiskt tränar seriöst med höga ambitioner. I det fallet tror jag det smartaste vore att kolla om det går att hyra gymmet ett par timmar innan ordinarie öppningstid.
Men förstår ni min förvirring? ;) Jag bor i närheten av tennishallen, därav extra förvirring.
Loke: man kan ju höra om de kan tänka sig att låsa upp åt oss en lördagförmiddag, jag har ingen aning om de gör sånt? Nån av er som tränar där kanske vet mer om en sån möjlighet?
Eddie Vedder
2010-08-03, 07:59
Loke: man kan ju höra om de kan tänka sig att låsa upp åt oss en lördagförmiddag, jag har ingen aning om de gör sånt? Nån av er som tränar där kanske vet mer om en sån möjlighet?
Jag tänkte lite i de banorna också. Undrar om de skulle gå med på att, om man ringde och bad, att någon finns på plats vid en tidpunkt före ordinarie öppettid som vi kan betala till. Det blir ju trots allt lite klirr i kassan och god reklam på Kolo.
Jag sneglar på Kristin att ta upp saken med klubben. :D
EDIT: Lade min röst på 11/9 också. Alla går för min del men jag vill ju helst ha hit Mikael J dessutom.
Hehe, jag röstade också på den 11/9 för Micke kunde då ;) Måste ju se lite dötsmark live!
wintersnowdrift
2010-08-03, 08:18
Jag tänkte lite i de banorna också. Undrar om de skulle gå med på att, om man ringde och bad, att någon finns på plats vid en tidpunkt före ordinarie öppettid som vi kan betala till. Det blir ju trots allt lite klirr i kassan och god reklam på Kolo.
Jag sneglar på Kristin att ta upp saken med klubben. :D
UTK är absolut en bra lokal (i alla fall om man gillar stänger) men jag kan nog inte ta på mig att ordna tillträde innan ordinarie öppettider då min närvaro är lite osäker (jobbar den 28:e och springer halvmarathon den 11:e om allt går som det ska). Är ute och flänger de närmsta tre veckorna men om det fortfarande är aktuellt med UTK när jag är tillbaka i Uppsala kan jag absolut kolla upp om det finns någon som kan släppa in tidigare.
//Kristin
Hur många räknar ni med att ni ska bli? Blir ni bara 20 pers som kommer samtidigt och alla ska köra böj, bänk eller mark så blir det ju i alla fall bara fyra stänger som är upptagna om man är något så när smidig när det gäller att dela på grejerna. Tyngdlyftarna berörs inte av böj, bänk och mark i någon större omfattning och det enda som skulle kunna bli lite trångt är om ni råkar krocka med någon strongmanträning men det kan jag kolla ikväll om det är något som är aktuellt (inte så troligt då SM redan varit).
EDIT: Lade min röst på 11/9 också. Alla går för min del men jag vill ju helst ha hit Mikael J dessutom.
Hehe, jag röstade också på den 11/9 för Micke kunde då ;) Måste ju se lite dötsmark live!
Naww... :-)
jag ser fram emot lite dötsmark :D
Hur många räknar ni med att ni ska bli? Blir ni bara 20 pers som kommer samtidigt och alla ska köra böj, bänk eller mark så blir det ju i alla fall bara fyra stänger som är upptagna om man är något så när smidig när det gäller att dela på grejerna. Tyngdlyftarna berörs inte av böj, bänk och mark i någon större omfattning och det enda som skulle kunna bli lite trångt är om ni råkar krocka med någon strongmanträning men det kan jag kolla ikväll om det är något som är aktuellt (inte så troligt då SM redan varit).
Min erfarenhet av såna här forumträffar är att många vill komma men att praktiska IRL-saker kommer ivägen, så även om det är typ 20 pers som vill komma kanske hälften dyker upp i bästa fall. Men det är klart man får se till att inte vara ivägen för folk i möjligaste mån, vanligt gymvett liksom.
http://www.itsnature.org/wp-content/uploads/2010/07/antarctica_albatross_s.jpg
11 sep går inte. Då är jag antingen och kollar tävling i Örebro eller på rejv i Holland.
11 sep går inte. Då är jag antingen och kollar tävling i Örebro eller på rejv i Holland.
http://www.ibrrc.org/images/albatross-l-stare.jpg
Min erfarenhet av såna här forumträffar är att många vill komma men att praktiska IRL-saker kommer ivägen, så även om det är typ 20 pers som vill komma kanske hälften dyker upp i bästa fall. Men det är klart man får se till att inte vara ivägen för folk i möjligaste mån, vanligt gymvett liksom.
Jo om hälften skulle komma så skulle många träffar blivit betydligt mer välbesökta och även om det kommer 15-20 pers så är det inget problem för ett vettigt gym om man har lite vana vid att dela på grejerna. Börjar det med att någon hugger båda smidefixställningarna och skriker att det är deras så blir det värre. :D
Jo om hälften skulle komma så skulle många träffar blivit betydligt mer välbesökta och även om det kommer 15-20 pers så är det inget problem för ett vettigt gym om man har lite vana vid att dela på grejerna. Börjar det med att någon hugger båda smidefixställningarna och skriker att det är deras så blir det värre. :D
Jag ska ta flera stänger och sätta mig i ett hörn och krama dom, och om någon kommer i närheten av mig så morrar jag.
Och så mycket som jag snackar behöver jag inga stänger, bara fästa vikterna i käften och supersetta!!
Tror jag inte kommer få någon vidare träning gjord ändå, kanske lite dötslyft och benböj och becepcurls.
Nitrometan
2010-08-03, 14:01
Börjar det med att någon hugger båda smidefixställningarna och skriker att det är deras så blir det värre. :D
All your racks are belong to me ??? :confused:
Jag ska ta flera stänger och sätta mig i ett hörn och krama dom, och om någon kommer i närheten av mig så morrar jag.
Inga problem, då kallar vi in tant Dravena som slår dig sanslös med den korta CC-stången.:laugh:
Inga problem, då kallar vi in tant Dravena som slår dig sanslös med den korta CC-stången.:laugh:
Låter som att det här kan bli en alldeles alldeles underbar bal på slottet... jag menar koloträff.
Eddie Vedder
2010-08-03, 14:10
Nu bestämmer vi 11:e och så kan vi ju lite preliminärt boka in fler träffar oavsett.
Men ska det bli ETT datum till vilket vi ska kolla upp lokal n' stuff så får vi ju spika det. Om vi spikar en Koloträff den 11/9 är i alla fall inte jag den som bangar övriga datum. Men om de inte är lika hårt spikade kan vi ju anta att färre sluter upp och då behöver vi ju "bara" bestämma lokal och i alla fall inte kolla upp på förhand.
För spikas 11/9 redan nu hinner ju många kolla upp. Annars blir det bara, "jag vet inte när jag kan" och en som kan då och en som kan då och till slut rinner det ut i sanden.
Nu bestämmer vi 11:e och så kan vi ju lite preliminärt boka in fler träffar oavsett.
Men ska det bli ETT datum till vilket vi ska kolla upp lokal n' stuff så får vi ju spika det. Om vi spikar en Koloträff den 11/9 är i alla fall inte jag den som bangar övriga datum. Men om de inte är lika hårt spikade kan vi ju anta att färre sluter upp och då behöver vi ju "bara" bestämma lokal och i alla fall inte kolla upp på förhand.
För spikas 11/9 redan nu hinner ju många kolla upp. Annars blir det bara, "jag vet inte när jag kan" och en som kan då och en som kan då och till slut rinner det ut i sanden.
Helt rätt så! Vi kan ju boka fler träffar senare i höst om intresse finns för alla stackars Albatrossar (alternativet albatross alltså).
Helt rätt så! Vi kan ju boka fler träffar senare i höst om intresse finns för alla stackars Albatrossar (alternativet albatross alltså).
Jag använde iofs Albatross alternativet för att jag inte ville att något skulle anpassas efter mig då jag kunde alla datum, missade att jag kunde välja fler än ett :D (plus att albatross är en kickass fågel.)
Elfte låter utmärkt. Då har ju skolan börjat så då är jag ledig nästan hela tiden.:thumbup:
Eddie Vedder
2010-08-03, 19:17
Elfte låter utmärkt. Då har ju skolan börjat så då är jag ledig nästan hela tiden.:thumbup:
Så talar en juriststudent som nu skall plugga ekonomi.:D
Så talar en juriststudent som nu skall plugga ekonomi.:D
Har för mig att jag jobbar morgon och tidig eftermiddag den elfte, kommer inte åt mitt schema just nu. Men om det blir mer aktiviteter senare på eftermiddagen kan jag nog följa med.
Eddie Vedder
2010-08-03, 19:43
Har för mig att jag jobbar morgon och tidig eftermiddag den elfte, kommer inte åt mitt schema just nu. Men om det blir mer aktiviteter senare på eftermiddagen kan jag nog följa med.
Annars kör vi fler gånger som sagt. 11e är 100% spikat dock. Bara för enkelhets skull.
Dexterity
2010-08-04, 15:37
Blire nå träff eller? :)
Annars kör vi fler gånger som sagt. 11e är 100% spikat dock. Bara för enkelhets skull.
Vad tror du?
Eddie Vedder
2010-08-04, 15:48
Haha, du kunde väl i alla fall ha läst inlägget som föranledde ditt?:D
Dexterity
2010-08-04, 16:11
Haha, du kunde väl i alla fall ha läst inlägget som föranledde ditt?:D
Oj :smash:.... Då vet jag.
Ljuvligt
2010-08-06, 07:59
Blir ju Uppsalabo nu till hösten så måste definitivt se till att komma på träffen den 11:e. Kan inte bli annat än roligt:thumbup:
Skärpning Tricce :)
Jag kanske kan komma den 11/9, ska på 30årskalas dock på kvällen i Sthlm, men träffen kanske inte blir så sent?
Skärpning Tricce :)
Jag kanske kan komma den 11/9, ska på 30årskalas dock på kvällen i Sthlm, men träffen kanske inte blir så sent?
Om vi börjar träna runt 12-13, så lär du ju hinna tillbaka innan 18-19?
Jag skulle gärna se en tid runt 12-13, då jag också kanske måste avvika tidigare.
Blir ju Uppsalabo nu till hösten så måste definitivt se till att komma på träffen den 11:e. Kan inte bli annat än roligt:thumbup:
Kul! När kommer du till Uppsala då? :)
taggar redan för knäböj!
Taggar för frontböj jag! ;)
Verkar bli en hel del som kommer, det här kommer bli roligt. Passet kommer att bli just när jag går av ett Sheikoschema så det får bli ett roligt discopass i skarven. Awesome.:D
detta måste dokumenteras och bli bättre än sydsvenskarnas koltref!
detta måste dokumenteras och bli bättre än sydsvenskarnas koltref!
Får jag böja med dig?
Isf blir det EPIC-KOLOTREF outfit för min del;)
Får jag böja med dig?
Isf blir det EPIC-KOLOTREF outfit för min del;)
klart du får! *cupid*
wintersnowdrift
2010-08-07, 18:11
Jag börjar inte springa förrän någon gång efter 16. Blir nog inga tunga knäböj ett par timmar innan en halvmara men passar det kanske jag kommer förbi och fotograferar lite.
//Kristin
Jag börjar inte springa förrän någon gång efter 16. Blir nog inga tunga knäböj ett par timmar innan en halvmara men passar det kanske jag kommer förbi och fotograferar lite.
//Kristin
låter trevligt! Posedown!
Vi lite halv-hemliga Kolomedlemmar (som är för gamla och vid dåvarande tidpunkt kommer vara fast i grottekvarnen) vill gärna ha lite bilder för att se standarden på Uppsalas Kolo-elit! ;)
Flyttat därifrån men kanske styr vägarna förbi. Blir det parthey på kvällen eller är det träning + mat?
/ För lat för att läsa :D
Ljuvligt
2010-08-08, 21:05
Kul! När kommer du till Uppsala då? :)
Ska bli riktigt kul att flytta upp! Inte säkert ännu, men börjar 30/8, så senast 29/8. Håller på och ordna bostad, möjligt att jag åker upp någon vecka innan och flyttar in.
Ska bli riktigt kul att flytta upp! Inte säkert ännu, men börjar 30/8, så senast 29/8. Håller på och ordna bostad, möjligt att jag åker upp någon vecka innan och flyttar in.
Lycka till! Svårt att fixa bostad i Uppsala nuförtiden om man inte ställt sig i kö lång tid i förväg, har råd med en bostadsrätt eller kan hyra i andra hand.
Ljuvligt
2010-08-09, 08:44
Lycka till! Svårt att fixa bostad i Uppsala nuförtiden om man inte ställt sig i kö lång tid i förväg, har råd med en bostadsrätt eller kan hyra i andra hand.
Jo, har märkt det. Men det ser ut att lösa sig:)..
Alfred Nobel
2010-08-09, 12:46
Jag är riktigt sugen på att komma upp, dock beroende av skolan, så vi får se då helt enkelt!
Ibland är man fan på G.
Satt och kollade på datumet och undrade varför i helvete det planerades in en träff på en onsdag och var förvirrad ända tills jag insåg att jag var en månad fel.
Eddie Vedder
2010-08-13, 07:37
BUMP!
Ja den 11/9 är i alla fall spikad till 100% och vi verkar bli ett gäng. Mikael J från Götet och eventuellt Poxeman likaså. Jag och Micke har snackat om att käka mat från Skebo kött i Saluhallen men det är ju ingen restaurang. Så vill fler äta efteråt får vi ju hitta något med mer plats och som går fortare.
Alfred Nobel
2010-08-13, 08:04
Nicke, har ni inget kaxigt kebab- eller pizzaställe i krokarna? Gott, snabbt, men ofta begränsat antal sittplatser.
Kommer gärna ner den 11/9, det ser ljust ut.
Är det spikat VAR träffen kommer äga rum?
Eddie Vedder
2010-08-13, 08:07
Nicke, har ni inget kaxigt kebab- eller pizzaställe i krokarna? Gott, snabbt, men ofta begränsat antal sittplatser.
Jo asså blir det UTK är ju stan i promenadavstånd och det finns ju helt klart ställen med överkomligt pris. Precis som Gbg-träffen är det ju enkelt att ta ett ställe som inte direkt är "top quality". Finns bland annat något pizza- och ölhak vid Stadsbiblioteket som jag tror serverar typ Dagens lunch och pizza där det lär finnas plats.
Kommer gärna ner den 11/9, det ser ljust ut.
Kebab säger du? Är det verkligen mat för dig? Vad blir det härnäst, hamburgare? :D
Alfred Nobel
2010-08-13, 08:31
Jo asså blir det UTK är ju stan i promenadavstånd och det finns ju helt klart ställen med överkomligt pris. Precis som Gbg-träffen är det ju enkelt att ta ett ställe som inte direkt är "top quality". Finns bland annat något pizza- och ölhak vid Stadsbiblioteket som jag tror serverar typ Dagens lunch och pizza där det lär finnas plats.
Kebab säger du? Är det verkligen mat för dig? Vad blir det härnäst, hamburgare? :D
En välkomponerad hamburgare med rätt proportioner är svårslaget. Men kebab bygger bättre :D
tntballe
2010-08-13, 08:40
Har man hunnit ledsna på jobbet så kanske man kan ta ledigt halva lördagen för att joina er.
BUMP!
Ja den 11/9 är i alla fall spikad till 100% och vi verkar bli ett gäng. Mikael J från Götet och eventuellt Poxeman likaså. Jag och Micke har snackat om att käka mat från Skebo kött i Saluhallen men det är ju ingen restaurang. Så vill fler äta efteråt får vi ju hitta något med mer plats och som går fortare.
Ja, det hade som sagt varit jäkligt kul att hänga på. Det hänger dock på boende, någon som vill husera en 2m, 90kg rumsren 26-årig kille?
Eddie Vedder
2010-08-13, 08:56
Det här är ju något för Niklas Sjöö och ligger centralt med hyfsat mycket platser:
http://www.pinocchiopizzeria.se/index.htm
Jag äter allt. Fast grisa lite pizza & burgare är aldrig fel:D
Är det UTK vi tränar på?
Önskan finns väl att träna på UTK, men ingen har kollat det än. De har inte öppet lördag förmiddag om hemsidan är uppdaterad, så man lär ringa och höra om de kan tänka sig att låsa upp åt oss om vi betalar för oss.
Alfred Nobel
2010-08-13, 09:54
Jag gillar det Eddie! Mycket bra val.
Ingen som tränar på UTK som kan kolla hur möjligheterna att träffas där ser ut?
Blir det på utk kan jag nog komma förbi och instruera i ryck och stöt för den som vill, övrigt också om pepzadept et al uteblir.
Låter riktigt nice cej :)
PepzAdept
2010-08-17, 21:09
Som det ser ut nu så kommer jag att utebli. Tror nämligen att det är den 11/9 som jag ska till örebro och heja på/coacha Bicepsmannen när han bänkar i veteran-SM.
Som det ser ut nu så kommer jag att utebli. Tror nämligen att det är den 11/9 som jag ska till örebro och heja på/coacha Bicepsmannen när han bänkar i veteran-SM.
Det kommer förhoppningsvis fler chanser! :)
Eddie Vedder
2010-08-17, 21:13
Blir det på utk kan jag nog komma förbi och instruera i ryck och stöt för den som vill, övrigt också om pepzadept et al uteblir.
Härmed har du anmält dig frivilligt till att kontakta dem. ;)
För övrigt är det samma dag som Kulturnatten, risken finns ju att det kan vara ganska fullt på stan minst sagt (tänker på restauranger). Kanske får satsa på något lite tråkigare och mindre centralt som ligger närmre UTK.
Badhusets egen restaurang är ju dock i absolut tråkigaste laget. Mantus får helt enkelt fixa till det på Östgöta nation.
Härmed har du anmält dig frivilligt till att kontakta dem. ;)
För övrigt är det samma dag som Kulturnatten, risken finns ju att det kan vara ganska fullt på stan minst sagt (tänker på restauranger). Kanske får satsa på något lite tråkigare och mindre centralt som ligger närmre UTK.
Badhusets egen restaurang är ju dock i absolut tråkigaste laget. Mantus får helt enkelt fixa till det på Östgöta nation.
Fast mitt på dagen sådär så är det nog ingen panik på Pinocchio heller. Jag börjar bli lite vajjig på datumet för egen del, det erbjuds gratis resa söderut nån av de första helgerna i september och råkar det bli helgen den 11 så åker jag dit. Men ni/vi är så många anmälda nu att det nog inte blir något problem. :)
Vore kul att svinga förbi, både mark,böj och bänk behöver teknikförbättras avsevärt..samt att få lite inspiration rent massa-mässigt antagligen;) Får se hur plugget ser ut när det närmar sig!
Tittar eventuellt förbi. Blir tyvärr inga gristunga böj för min del... Däremot är jag bra på att passa, upplärd på atletklubb och allt.. :)
Kollade med utk idag, det ser ljust ut för att få vara där iaf, får definitivt besked om några dar.
ojoj vad folk det verkar bli. Men ni med erfarenhet säger att många brukar droppa när det kommer till skott?
Kebab-Arne
2010-08-18, 17:51
ojoj vad folk det verkar bli. Men ni med erfarenhet säger att många brukar droppa när det kommer till skott?
Erfarenhet vetifan om jag har men folk brukar tycka det är tufft med forumträff, inte lika tufft att styra på upp det. Men här agerar Eddie föredömligt. När dagen närmar sig brukar folk vara upptagna med att mata katten och liknande. Själv firar en klasskamrat sin 25-årsdag den 10/9 så jag hoppas att jag inte är alltför bakfull den 11:e. Samt att man får träna disco på UTK?
Det här var ju en kul idé!
Eddie verkar ha så bra koll på pinalerna att jag anmäler mitt starka intresse! Om det dessutom är en helg så kan jag säga att jag ser fram emot det! Så kanske man kan få lite inspiration och teknikhjälp som inte går att få av F&S-tanterna som bara gnäller på musiken och pratar gårdagens alltför smuliga tigerkaka ...*flex*
Ljuvligt
2010-08-18, 18:02
Åker faktiskt upp på fredag för att flytta in lite saker och kolla runt i Uppsala. *popcorn*
Annars så får jag troligen med mig en tjejkompis på träffen, som dock inte är kolomedlem (ännu:naughty:...). Antar att det går bra?:)
PepzAdept
2010-08-18, 21:07
Det kommer förhoppningsvis fler chanser! :)
Det hoppas jag verkligen :thumbup:
Åker faktiskt upp på fredag för att flytta in lite saker och kolla runt i Uppsala. *popcorn*
Annars så får jag troligen med mig en tjejkompis på träffen, som dock inte är kolomedlem (ännu:naughty:...). Antar att det går bra?:)
Klart det går bra! Hon kommer ju vilja vara med efter träffen! :D
Skulle nog kunna tänka mig att haka! Är dock inte i nån vidare toppform =). Så man får väl skämmas på gymmet =).
Blä, jag får väl försöka behålla formen till dess skapligt i alla fall, trots alla förterminsfester. :D
Var det bestämt att vi skulle försöka knipa UTK eller stod det mellan UTK och Antonis? Finns en del matställen relativt nära inpå UTK. Pinocchio är väl sådär rent matmässigt men plats borde de väl ha annars finns det ju en del andra hak.
Fast mitt på dagen sådär så är det nog ingen panik på Pinocchio heller. Jag börjar bli lite vajjig på datumet för egen del, det erbjuds gratis resa söderut nån av de första helgerna i september och råkar det bli helgen den 11 så åker jag dit. Men ni/vi är så många anmälda nu att det nog inte blir något problem. :)
Apapap! Inte banga nu!:nono:
Ljuvligt
2010-08-18, 22:11
Klart det går bra! Hon kommer ju vilja vara med efter träffen! :D
Jag menar det:D
Eddie Vedder
2010-08-19, 20:40
Pinocchio är väl sådär rent matmässigt men plats borde de väl ha annars finns det ju en del andra hak.
Läs en bit bakåt i tråden. Det är upp till dig att ha maten färdig på östgöta. ;)
om nån vill träna tsms så tränar jag på kraftkällan varje dag den här veckan ;)
Nu är det iaf klart att vi kan vara på utk. Givetvis måste det sägas till en bit i förväg inför träffen, men i övrigt inga hinder. Jag överlåter det till Cpt Vedder att styra upp resten (vilka som vill med, tid, datum etc), så får ni säga till när ni valt datum definitivt ;)
Läs en bit bakåt i tråden. Det är upp till dig att ha maten färdig på östgöta. ;)
Bahaha, vi har uthyrningar då tyvärr.:D Om träffen slutat tidigt så hade vi dock kunnat gå dit och äta pwt smörgåstårta på fikat.
Bra jobbat C.E.J. UTK blir toppen! :)
wintersnowdrift
2010-08-21, 09:45
Fett med UTK, jag blir nästan sugen på att svinga stänger istället för att halvmara mig. Om tiden passar dyker jag in och fotograferar samt kanske värmer upp benen med nårgra lätta frivändningar. Skoj!
//Kristin
Tränger mig på jag också. Köpte lägenhet i Uppsala igår så gör en comeback i staden :D
Tränger mig på jag också. Köpte lägenhet i Uppsala igår så gör en comeback i staden :D
Du förstår väl att ingen vågar komma nu. ;)
Haha vaff :D Trevligt trevligt.
Blä, jag får väl försöka behålla formen till dess skapligt i alla fall, trots alla förterminsfester. :D
Var det bestämt att vi skulle försöka knipa UTK eller stod det mellan UTK och Antonis? Finns en del matställen relativt nära inpå UTK. Pinocchio är väl sådär rent matmässigt men plats borde de väl ha annars finns det ju en del andra hak.
Mantus du får visa hur man markar 200+ bakis :D
Mantus du får visa hur man markar 200+ bakis :D
Först ska jag visa mig själv hur jag markar 200+ helnykter.:Virro Rätt bra frontböjstryck när man är bakis däremot.*jorgen*
Ljuvligt
2010-08-31, 13:51
Mitt tid som uppsalabo blev inte så lång. Kom i söndags och flyttar imorgon för andra studier i Linköping, så kommer inte att kunna närvara den 11:e. Men hoppas ni andra får det så kul:).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.