Logga in

Visa fullständig version : exell vassleprotein-sötslisk...

hangatyr
2003-10-20, 15:14
jag fick just hem mina påsar med vassleprotein. Damp-ig som man är kunde man inte vänta med att svänga ihop en drink som visade sig vara enormt söt. Hugaligen, aldeles för söt. Några tips? BLir det mindre sött om man blandar med vatten i stället för mjölk eller får jag helt enkelt stå ut?

Martin
2003-10-20, 15:30
Den blir söt om man blandar med vatten också.
Har inga som helst problem att få ner mina exell-drinkar (kan iofs bero på att jag tryckte i mig 20 kg powerwhey från power-tech innan och med tanke på smak och löslighet på den så är jag nöjd om bara proteindrinken löser sig).

hangatyr
2003-10-20, 15:43
Originally posted by Martin
Den blir söt om man blandar med vatten också.
Har inga som helst problem att få ner mina exell-drinkar (kan iofs bero på att jag tryckte i mig 20 kg powerwhey från power-tech innan och med tanke på smak och löslighet på den så är jag nöjd om bara proteindrinken löser sig).

Ok, jag får helt enkelt lära mig att stå ut.

EiseltUK
2003-10-20, 16:10
Blanda med mer vätska!

/ Henrik

Fultjack
2003-10-20, 16:17
i början tyckte jag inte alls om dom, men nu när jag har hinkat i mig nästan 10 kg så har jag börjat uppskatta smaken, blandar pulvret i 2.5 dl vatten tar ungefär 2 sekunder att halsa och man känner knappt ingne smak :thumbup:

tyckte det klumpade sig lite i mjölk..

Skåne
2003-10-20, 16:18
Jordgubb är mindre söt än choklad tycker jag.

Björn S
2003-10-20, 17:03
och jordgubb har mer % protte ;)
Här går den ner utan problem :-)

King Grub
2003-10-20, 17:11
Är det bara jag som tycker om sötslisk? :confused:

JAM
2003-10-20, 17:12
Jag är precis på väg att köpa några kilo. Har väntat på att den lokala Budo-Fintessbutiken ska få hem det så att jag slipper frakten.

Min fråga till er som redan handlat:
Skummar det mycket om man blandar det i en vanlig shaker?
Dahlblads skum lägger sig fan aldrig och det gillar jag inte!

Björn S
2003-10-20, 17:21
Jag tycker inte det skummar alls!
Körde med SELFomninutritions Progen innan och det skummade som värsta bubbelbadet :-P

Björn S
2003-10-20, 17:23
Originally posted by King Grub

Jag har inget emot det :-P
Russin/godis, Proteindrink.
Värsta festen efter passet och det är väl inet salt precis ;)

Rosse
2003-10-20, 17:53
Originally posted by King Grub

Jag är på din sida i den här frågan.

shirunai
2003-10-20, 19:37
jag vill ha mer exellsmak och mindre slisk äckel fifan!

Kebab-Arne
2003-10-20, 19:59
Jag tycker om sötslisk, men även jag har gränser. Men Exell jordgubb (den enda smaken från Exell jag smakat) är grym!

Hangatyr: Lite får du väl tåla här i livet. ;) Är säkert bara för du håller på så mycket med kampsporten du klagar. :thefinger

Dk1ng
2003-10-20, 20:45
Inled er "jag-gör-gainer-hemma-karriär" med 1dl vassle + 1.5dl dextropur i samma shaker så kommer ni ta begreppet sötslisk till en helt ny dimension..:)
Behöver jag nämna att godis, russin, roste bröd med honung och maltodextrin tillhör min vardag numer...?? Står inte ut med smaken och inte heller den uppsvällda dextro-buken jag fick efteråt...:D

shirunai
2003-10-20, 21:36
exell är inte så sötsliskig med 1dl pulver i 3-4dl vatten då är den god

3dl pulver i 3-4dl vatten smakar slisk
jag tar oftast 2½ dl pulver och lite över en dl dextropur prova det ! det är min vardag det

Skåne
2003-10-20, 22:14
Originally posted by shirunai
exell är inte så sötsliskig med 1dl pulver i 3-4dl vatten då är den god

Smakar fortfarande sött o ser ut som smutsvatten, mycket lättare att svepa 3dl än minst 1/2 liter ;)

nubi
2003-10-20, 22:43
:confused:
Är det bara jag som tycker excells vassle är riktigt gott. Jag brukar ta en proteidrink som efterrätt ibland, bara för smakens skull. 1dl pulver i 2 dl minimjölk, fram med en stavmixer och fluffa till det ordentligt, smaskens!:cheers:

hangatyr
2003-10-21, 06:20
ok, nu har jag blivit tipsad att blanda med MER vätska och med MINDRE vätska. Jisses, man blir ju snurrig,hur ska detta sluta? Jag får helt enkelt göra en serie empiriska tester, där jag testar av korrelationen mellan vätska och pulver kontra smakupplevelse och upplevda obehagskänslor.

Kebab-Arne: :smash:

ETK_TIS
2003-10-21, 07:26
Originally posted by hangatyr
jag fick just hem mina påsar med vassleprotein. Damp-ig som man är kunde man inte vänta med att svänga ihop en drink som visade sig vara enormt söt. Hugaligen, aldeles för söt. Några tips? BLir det mindre sött om man blandar med vatten i stället för mjölk eller får jag helt enkelt stå ut?

Blanda i bär , hallon , jordgubbar eller blåbär , väljer alltid vanilj eller naturell smak på mitt pulver , just för att få bort söt smaken

Lalla
2003-10-21, 09:11
Prövade just chokladsmaken i lite minimjölk, smakade helt ok!
Inte så värst vidare sötsliskig...fast jag älskar ju söt smak, och CHOKLAD!!!!
:thumbup: :eating: :bpump: o väx....

EiseltUK
2003-10-21, 12:55
Exell vassle kommer inom kort att bli mindre söt då vi i dagarna håller på att finslipa de nya recepten.

/ Henrik

sipowitz
2003-10-21, 12:57
Blanda inte den i mjölk utan i vatten istället... då blir exell chokladen mumms!

JAM
2003-10-23, 12:46
Originally posted by EiseltUK
Exell vassle kommer inom kort att bli mindre söt då vi i dagarna håller på att finslipa de nya recepten.

/ Henrik

Ursäkta att jag uppenbarligen har dålig koll, men jobbar Henrik eller hela Eiselt med utveckligen av Excell? :confused:

EiseltUK
2003-10-23, 13:07
Originally posted by JAM

Ursäkta att jag uppenbarligen har dålig koll, men jobbar Henrik eller hela Eiselt med utveckligen av Excell? :confused:

Vi tar fram Exell åt Kolozzeum, men tar fram produkter åt en del andra företag också.

/ Henrik