handdator

Visa fullständig version : Vad kostar botoxbehandling?

spoty
2010-07-24, 12:02
Det är så att jag hela mitt liv haft EXTREEEEEM armsvett, jag kan inte ens gå i en tshirt i 5minuter utan att få en lök, det är helt sjukt och påverkar hela livet, speciellt i skolan :(

Nu undrar jag om man verkligen har problem med sånt och överväger en botox behandling hur mycket kostar det? Bör det inte bli billigare om man har problem och inte gör det för nöjes skull?

Värt att notera att absolut torr är chanslös.

coxie
2010-07-24, 12:09
Snabbt googling gav mellan 1-2000kr i Stockholmsområdet men om det är per håla hittade jag ingen info om.

Dav0d
2010-07-24, 12:09
Det är så att jag hela mitt liv haft EXTREEEEEM armsvett, jag kan inte ens gå i en tshirt i 5minuter utan att få en lök, det är helt sjukt och påverkar hela livet, speciellt i skolan :(

Nu undrar jag om man verkligen har problem med sånt och överväger en botox behandling hur mycket kostar det? Bör det inte bli billigare om man har problem och inte gör det för nöjes skull?

Alltså säker på att du sätter absolut torr på rätt sätt? Sätter du det fel fungerar det inte för mig och jag har lökar efter 5 minuter.

Det du MÅSTE göra är att sätta en stabil mängd under armarna när du går och lägger dig. Ta på dig en T-shirt du inte bryr dig så mycket om - risk för missfärgningar - och sov i den. Skit i att det kliar du får inte röra!

Personligen fungerar det enbart för mig ifall jag sover med det, sätter jag på dagen och går runt i några timmar har det inte ens 20% av full effekt.

Mvh

svennebanan
2010-07-24, 12:12

En behandling? Krävs det inte regelbunden behandling för ett ihållande resultat?

Dav0d
2010-07-24, 12:16
Botox är ju som ovanstående skriver bara temporärt. Isåfall måste du göra ett annat ingrepp för att helt få bort det.

spoty
2010-07-24, 13:03
Botox är ju som ovanstående skriver bara temporärt. Isåfall måste du göra ett annat ingrepp för att helt få bort det.

Det går bort helt under loppet av några månader, sen tar man avbrott och upprepar proceduren.

Sen angående absolut torr, jag har försökt 10000 gånger, första gången funkade det som ett mirakelmedel och trodde problemet var löst, men sedan blev jag immun.