Visa fullständig version : Parfymtråden
Hej. Tänkte köpa parfym, vilka/vilken parfym rekommenderar ni?
Körde tidigare på Jean Paul Gaultier men vill ha något annat.
Finns väl minst ett par gamla trådar, men iaf...
Min favorit just nu är Frederic Malle En Passant.
Finns väl minst ett par gamla trådar, men iaf...
Min favorit just nu är Frederic Malle En Passant.
Ja men dem var så gamla så jag tänkte varför inte :D
Admin får dock ta bort denna om den anser att jag borde använda mig av dem redan befintliga trådarna.
har bara en :)
Paco rabanne one million
jag gillar den
har bara en :)
Paco rabanne one million
jag gillar den
+1
Chanel Allure Sport (silvriga flaskan) !!
Paco Rabanne Black XS!
Paco Rabanne Ultraviolett Man!
<3 paco
hejhopp79
2010-07-23, 22:49
Jag kör Gucci-Envy nu, den duger väl.
En av mina favoriter är Prada for Men.
Grottmannen
2010-07-23, 22:55
Aqua di Gio är fin!
hejhopp79
2010-07-23, 23:09
Aqua di Gio är fin!
Haha, tycker du och alla andra småkillar sen några år tillbaka ;)
Vill man vara det minsta uns originell köper man definitivt inte den år 2010.
Senaste favoriten för min del är utan tvekan CREED Virgin Island Water. Annars är det CREED Imperial Gold som verkar gå hem bäst hos damerna.
Grottmannen
2010-07-23, 23:21
Okej, jag gav honom ett tips. Du behöver inte sjunka ner till den "småkille" nivå du bevisligen tycker att jag ligger på för det.
Okej, jag gav honom ett tips. Du behöver inte sjunka ner till en den "småkille" nivå du bevisligen tycker att jag ligger på för det.
Bara för att man är mainstream betyder inte det att doften är dålig, jag tycker det är en perfekt sommarparfym och om kvinnorna gillar den så varför inte?
Grottmannen
2010-07-23, 23:26
Bara för att man är mainstream betyder inte det att doften är dålig, jag tycker det är en perfekt sommarparfym och om kvinnorna gillar den så varför inte?
Det där behövde jag! Kände mig nästan sårad ett tag! :)
Har en dkny jag kör med atm, love from NY.
I stället för att försöka vara originell kan man ju köpa den för att man tycker att den luktar gott.
svennebanan
2010-07-24, 09:34
Senaste favoriten för min del är utan tvekan CREED Virgin Island Water. Annars är det CREED Imperial Gold som verkar gå hem bäst hos damerna.
Beställde prover på ebay. Möjligen fejk, men jag tycker inte dom luktade något alls? Lukten försvann på en kvart? Vad vill jag med denna post? Bara bekräfta att mina prover var fejk :)
Beställde prover på ebay. Möjligen fejk, men jag tycker inte dom luktade något alls? Lukten försvann på en kvart? Vad vill jag med denna post? Bara bekräfta att mina prover var fejk :)
Parfym är ju uppdelad tre s.k noter, varav den första försvinner efter typ en kvart. Sedan träder mellan- och basnoten fram, och de stannar kvar betydligt längre. Spruta parfymen på en kompis, och håll dig borta från honom en timme, sedan lukta på honom, så får du se att doften sitter kvar (men är något annorlunda än vid första sprutet). :)
Parfym är ju uppdelad tre s.k noter, varav den första försvinner efter typ en kvart. Sedan träder mellan- och basnoten fram, och de stannar kvar betydligt längre. Spruta parfymen på en kompis, och håll dig borta från honom en timme, sedan lukta på honom, så får du se att doften sitter kvar (men är något annorlunda än vid första sprutet). :)
Parfymer är också olika starka och håller i sig olika länge, samt att olika noter(inte bara kategorier av noter) håller i sig olika länge(också beroende på kvalitén på noterna).
De Creed-parfymer jag testat(minns inte exakt vilka) verkade rätt svaga och höll inte i sig länge, och de var definitivt äkta.
För att det är mycket viktigare att lukta originellt än gott ;)
Hej. Tänkte köpa parfym, vilka/vilken parfym rekommenderar ni?
Körde tidigare på Jean Paul Gaultier men vill ha något annat.
Vad gillar du för parfymer då? Träiga? Citrus? Rökiga? Sportiga?
Parfymer är också olika starka och håller i sig olika länge, samt att olika noter(inte bara kategorier av noter) håller i sig olika länge(också beroende på kvalitén på noterna).
De Creed-parfymer jag testat(minns inte exakt vilka) verkade rätt svaga och höll inte i sig länge, och de var definitivt äkta.
Jo Creed luktar inte speciellt mycket vilket är precis så jag vill ha det till vardags, på helgerna när det är utgång så tar jag ett par extra droppar.
Alltid lika roligt när man går förbi någon som på två meters avstånd luktar parfym.
Än så länge har jag bara hittat 2 som jag gillar. Armani Code och Baldessarini Ambré.
Aqua di Gio är väl snarare än klassisk mer än nåt annat, jag tycker att den är fantastisk. *cupid* Sniffa på en nacke med aqua di gio är *drool*.
Jo Creed luktar inte speciellt mycket vilket är precis så jag vill ha det till vardags, på helgerna när det är utgång så tar jag ett par extra droppar.
Alltid lika roligt när man går förbi någon som på två meters avstånd luktar parfym.
Det är väl dels en smaksak och dels en fråga om hur sådana parfymer funkar på en själv. Med Creed skulle jag t.ex. behöva duscha mig varannan timme för att det ska lukta nåt ens om man kommer nära. Min hud verkar äta parfym(iaf vissa parfymer, vilket kan vara lite besvärligt om man kör som vanligt med nån som inte blir uppäten... ingen höjdare om folk känner ens lukt innan de ser en - rentav riktig fail på det).
En Diesel - Fuel for life
Armani - Code
Jean Paul Gaultier - Le male
Någon av dessa får bli. Inte sniffat än men någon som testat någon av dessa?
En Diesel - Fuel for life
Armani - Code
Jean Paul Gaultier - Le male
Någon av dessa får bli. Inte sniffat än men någon som testat någon av dessa?
Har jag testat luktar gott :)
Är ofta inne på fragrantica forum. Om man letar efter någon ny parfym så rek jag fråga där inne. På hemsidan kommer alla nya parfymer upp löpande. Sök på Fragrantica.
Osten
Har jag testat luktar gott :)
Blev den och kan ju inte påstå att de va dåligt köp. De flesta jag träffat har sagt att den luktar godly.
Lychgate
2010-08-02, 18:44
Använder CK Intense Euphoria. Passar mig som person. :cool:
Motoranimal
2010-08-02, 19:03
Baldessarini strictly private är riktigt fin. Bengt frithiofsson hade sagt att den hade en ton av gamal herre om han luktat på den.
Potatiskillen
2010-08-02, 19:13
Finns en brasiliansk parfym som heter O Boticario som luktar väldigt exotiskt, dock vet jag inte om den sorten går att få tag på i Sverige.
OT (möjligtvis): Är det lönt att köpa parfymer på Taxfree?
Kör på en Burberry Touch just nu, god. I övrigt har jag mängder med CK, armani, lacoste osv som jag samlat på mig genom åren men tröttnat på.
Grymt svårt att hitta en man inte kommer att tröttna på.
http://www.basenotes.net/content/
bästa parfymforumet, and it's not even close
miss_incorrigible
2010-08-08, 10:50
Av ren tur stötte jag på Narciso Rodriguez' "For Her", luktar så gott! *cupid*
vad som finns tillgängligt i staff shoppen för tillfället, två pund per flarra :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.