Visa fullständig version : Abonnemang till smartphone, grubblerier
Musselbank
2010-07-22, 08:04
Det börjar bli svårt för mig att hålla undan anskaffningen av ny telefon, mycket tack vare mogna "off line"-funktioner (som användbar kalender, kamera, diktafon, gps och en del annat). Det börjar äntligen kännas rimligt att samla många funktioner i ett paket utan att alltför många kompromisser.
Men hurdant abonnemang ska man titta på? Fungerar ens en android-enhet utan data-abonnemang? Blir man galen av att inte ha ett dyrt abonnemang?
Det börjar bli svårt för mig att hålla undan anskaffningen av ny telefon, mycket tack vare mogna "off line"-funktioner (som användbar kalender, kamera, diktafon, gps och en del annat). Det börjar äntligen kännas rimligt att samla många funktioner i ett paket utan att alltför många kompromisser.
Men hurdant abonnemang ska man titta på? Fungerar ens en android-enhet utan data-abonnemang? Blir man galen av att inte ha ett dyrt abonnemang?
Ett abonnemang med trafik kostar inte speciellt mycket idag, du får 1gb/månad med strypning efter det för 50kr. Vet att Telia har en deal med 29/mån för surf och samtal året ut och därefter 98kr, då får man även Spotify premium året ut för 29kr/månad.
Musselbank
2010-07-22, 08:42
Bra!
Men hur funkar det här egentligen; jag hittar Telias 98-kronors "prata på med mobilsurf" som du nämner.
Men sen på "prata på" för 49 kr står det "mobilsurf ingår". Hurdå, vadå?
Bra!
Men hur funkar det här egentligen; jag hittar Telias 98-kronors "prata på med mobilsurf" som du nämner.
Men sen på "prata på" för 49 kr står det "mobilsurf ingår". Hurdå, vadå?
Jag antar att de syftar på att du får abonnemanget för 29:- året ut (surfen "ingår"), sen går det upp till 98:- resterande ~18-19mån.
Musselbank
2010-07-22, 09:07
Min teori är att "Mobilsurf Bas" ingår i "Prata På". Vilket låter som en deal. Men jag får prata med Telia antar jag. En smula oöverskådligt det här.
Fortsätter på denna tråd.
Hur mycket surfar ni som har smartphone?
Vårt företag har världens dyraste mobiloperatör och det skulle kosta 150kr/månad för att få 1gb fri surf.
Därför funderar jag på om det skulle räcka för mig. (Kalla mig "normalanvändare").
Pudzianovski
2010-10-06, 14:59
Fortsätter på denna tråd.
Hur mycket surfar ni som har smartphone?
Vårt företag har världens dyraste mobiloperatör och det skulle kosta 150kr/månad för att få 1gb fri surf.
Därför funderar jag på om det skulle räcka för mig. (Kalla mig "normalanvändare").
Det tor jag det gör. Jag surfar nu ca 1 gb per månad. Surfar då kanske ca 1 tim (effektiv tid!!) varje vardag. youtube, mail, surf, msn, streamar nån gång ibland (body radio!!! SVT, SR...und so weiter).
Men 150 kr var jävligt dyrt!
hahavaffan
2010-10-06, 15:09
Över 3G inte särskilt mycket alls, men det är ju enbart för att jag har Wifi hemma, hos polare, hos päronen, hos tjejen och överallt i skolan. Men sen ibland om man är ute och kör eller på nån avlägsen förfest så är det gött med Spotify, och då är man ju snabbt uppe i en del megabytes.
Det kan nog bli en del spotify för min del, någon timme per dag i snitt.
Spotify kör du oftast i offlineläge så det behöver du inte tänka på. Jag använder ca 150-250 mb i månaden men då kollar jag aldrig youtube eller streamar någon musik över 3g. Det blir mest kolla mail, facebook och ett par hemsidor om dagen. Det ska tilläggas att jag har wifi både hemma och (oftast) i skolan, annars hade jag nog använt dubbla datamängden ungefär.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.