Visa fullständig version : Lite feedback på mitt kostupplägg
Jag har som mål att gå ner 5 kilo inom loppet av 5 månader, Men det finns ett men jag har brytit benet och kommer att vara gipsad i ett par veckor så det blir ingen träning. SÅ jag äter en så kallad lågkaloriediet och lite kolisar. Ligger ungefär på 1200-300 kalorier per dag. Dvs jag äter mykt protien, broccoli,spenat ,ägg
Kommer jag lyckas att gå ner på det trots att jag är rätt så inaktiv??? försöker ta promenad varje dag, men dock är det smärtsamt och svårt
jag är 165 och väger 70
Tacksam fölr svar
Det är korkat. När du inte kan träna är det bättre att äta i energibalans, annars blir du av med jättemycket muskler.
Kan vara en idé att äta EAA mellan målen också för att förhindra onödig muskelförlust.
Det är korkat. När du inte kan träna är det bättre att äta i energibalans, annars blir du av med jättemycket muskler.
Kan vara en idé att äta EAA mellan målen också för att förhindra onödig muskelförlust.
Förstår om du tycker att det är korkat men måste jag ner så måste jag, o detta handlar om en kort period så det lär inte bli så mycket muskler som ryker.
Men för att kroppen inte ska vänja sig vid denna mängden kalorier bör jag lägga in vart 14-dag en ät dag för att öka förbränningen och självklart så jag inte går i svältläge???
Om du har som mål att gå ner 5 kg på 5 månader, varav några veckor kommer att vara utan träning så gör du bäst i att gå ned 5 kg på 4 månader istället.
Dels kommer du bli av med muskler, dels kommer läkningen gå långsammare.
Men för att kroppen inte ska vänja sig vid denna mängden kalorier bör jag lägga in vart 14-dag en ät dag för att öka förbränningen och självklart så jag inte går i svältläge???
Nej. Försök inte gå ned i vikt medans du är skadad. Därefter minskar du energiintaget samtidigt som du styrketränar ordentligt.
Läs även http://traningslara.se/blogg/svaltlage-lag-amnesomsattning-del-1-sanning-eller-myt/
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.