Visa fullständig version : Jag svettas rätt ofta - vad beror det på?
Tjena alla kolozzeum'are.
Det är så att jag har ett problem, kanske är kopplad till mina psykiska problem, inte vet jag, men jag svettas rätt ofta.
Alltså, på träningar osv vet jag att man svettas eller när man tar en jogging tur eller så, men mitt problem är inte äns de.
Jag kan sitta vid datorn, och om mamma kommer och frågar mig, vad gör du? vad har du gjort idag, osv och börjar ställa lite frågor, så känns de som om att jag får lite "panik" och måste ut därifrån till typ nordpolen, p.ga att på under 5-10 sekunder har jag blivit skit varm, svettas runt hela ansiktet, handflatorna då och då, vid ländryggen, röven och vid mina vader.
Detta anses som värsta problemet, senast idag hände det att efter min träning så duscha jag, tog på mig kläder och fixade mig, när man träffar mina kompisar börja jag svettas.
Jag tänkte wah, det är varmt idag, men ska det verkligen vara så här hela tiden? ( har lidit utav detta sen förra hösten ).
Jag kan alltså svettas av att bara t.ex kolla på tv (kan vara t.ex när jag får några tankar och blir orolig) eller t.ex när jag är ute och pratar med en granne eller ska köpa något i ica eller annan butik, då kan jag bli skit nojjijg och panik slagen, då har jag lust att bara betala med alla pengar jag har på kortet och bara sticka ut därifrån för att kyla ner mig igen.
Detta är grymt jobbigt, även för min familj då jag tjatar om att jag måste duscha 2-3 ggr per dag för att vara fräsch, mamma säger t.ex, det är inte bra att duscha så mycket, huden torkar ut osv...
Kan heller inte vara med tjejer osv då jag svettas rätt mycket när jag bara pratar med dom...
Detta kallas nog panik ångest.
Alla mina kläder, t-shirtar, strumpor, kalsonger, tröjor, blir tvättade minst 2 ggr per vecka, och detta är rätt synd, iomed att jag får köpa nya kläder rätt ofta (brukar handla på mq, brothers, carlings) och det är rätt dyrt där om man inte går på rea osv, mina kläder slits ut skit lätt.
Men inte fan vill jag lukta svett nä.
Även om min mamma, syster och min andra syster påstodd att min tröja inte lukta ett skit svett från iförrigår (hade svettats rejält då vid ländrygen och runt ansiktet).
Så, nu har ni säkert läst detta och kanske skrattar åt mig eller något, inte vet jag, det är ju trots allt ett internet forum..
Jag hoppas ni kan berätta och dela med era av era historier och hur ni har löst detta och kommit över detta.
Jag skämms rätt mycket för att jag svettas, detta får mig att känna mig lite underlägsen ibland osv...rätt tråkigt :/ :cryout:
Tacksam för alla svar, fråga på om de är något bara.
Mvh
Första jag kom att tänka på är äter du några psykmediciner sådana brukar kunna ha en tendens till att ställa till med lite av det du beskriver... Isf ta ett snack med doktorn...
Låter ju primärt som psykiska åkommer och när du börjar få ordning på dom så kommer ju det troligen minska... tror tyvärr inte det finns en lätt lösning på problemet
Nej, jag tar inga tabletter mot typ antideppresion, svårt med sömn osv.
Jag vet ju inte vad det är.
Det jag ändå har problem med är att jag tvättar alltid mina kläder efter att jag använt dom, låt oss säga att jag vart ute nu med min hood tröja, blir jag svettig så täcker min t-shirt svettet, den tvättar jag med, samt min hoodtröja som jag bara använt 1 gång.
Vet ju folk som inte tvättar på flera veckor :P
hejhopp79
2010-07-17, 00:58
Det är förmodligen en reaktion från det para-sympatiska nervsystemet.
Bearbeta problemen på valfritt sätt
Så, nu har ni säkert läst detta och kanske skrattar åt mig eller något, inte vet jag, det är ju trots allt ett internet forum..
Jag hoppas ni kan berätta och dela med era av era historier och hur ni har löst detta och kommit över detta.
Jag skämms rätt mycket för att jag svettas, detta får mig att känna mig lite underlägsen ibland osv...rätt tråkigt :/ :cryout:
Tacksam för alla svar, fråga på om de är något bara.
Mvh
Oj, jag upplever samma sak i vissa speciella situationer, men jag har inte tänkt på det som ett riktigt problem. Kanske pga att jag inte utsätts för de situationerna dagligen.
Det är sjukt jobbigt, för min del är det kopplat till tidigare dåliga erfarenheter från liknande situationer. Jag har inte kunnat göra något åt det, tror att det skulle vara svårt att göra på egen hand eftersom det sitter rätt djupt och finns där sedan länge.
Du skriver att det kanske är kopplat till dina psykiska problem, om du inte redan har hjälp så vore det väl värt att söka? Ditt dagliga liv påverkas ju tydligt av detta, jobbigt att behöva duscha och byta kläder flera gånger om dagen.
Ska läsa lite om det par sympatiska nervsystemet snart.
Jag har tänkt så hära:
Situation:
Beskriv en konkret situation så noga som möjligt.
Tankar(Vilka automatiska tankar fick du?)
Vilka tankar dök upp i huvudet?
Känslor(Vilken känsla ledde dessa till?)
Vilka känslor hade du?
Handlingar(Hur handlade du?)
Vad gjorde du?
Alternativa tankar(Resonera om vilka alternativa tankar du skulle kunna tänka.)
Ifrågasätt dina automatiska tankar med hjälp av sokratiska frågor.(Frågor som inte har ett exakt svar.)
Alternativa känslor(Viken alternativ känsla skulle dessa kunna ge?)
Vad blir känslan då?
Alternativa handlingar(Vad skulle kunna bli en alternativ handling?)
Hur handlar du då?
Exempelvis:
Pratar med främling i butik, börjar svettas.
Tanke: Jag börjar svettas, nej jag får inte börja svettas.
Känsla: Nervositet, uppstressad pga tanken
Handling: Tänker på att inte svettas, försöker avsluta samtalet så fort som möjligt.
Alternativa tankar: Svettningen går över, jag bara inbillar mig att jag börjar svettas, även om jag svettas vet jag att personen inte bryr sig om det, jag behöver inte oroa mig för jag vet att jag är säker i mig själv, lite svett har aldrig någon dött av.
Alternativa känslor: Lugn, självförtroende, avslappning, positivitet att det kommer gå över - allt ordnar sig.
Alternativa handlingar: "Slår iväg" tanken om att svettas, Tänka på något positivt, Låtsas att du pratar med en nära vän, Tänker efter vad som egentligen händer i situationen; Vad vill butiksbiträdet göra - hjälpa dig; Vad är dom som vill hjälpa andra - Snälla; Butiksbiträdet är snäll; Behöver man oroa sig över vad man säger till personer som är snälla och hjälpsamma - Nej, för dom är där för DIG; Ta ett djupt andetag genom näsan och fyll lungorna från botten av lungorna upp till halsen och andas ut och slappna av.
Där är även några knep, detta har fungerat några gånger men tyvärr inte så mycket, kanske för att jag har lite svårt att fokusera på att jag ska ta det lungt och inte oroa mig när jag är skit varm och bara vill kyla ner mig.
Ja, det är grymt jobbigt att duscha 2-3 ggr om dagen - visst, man vill va fräsch, men fan de räcker la med 1 gång, max 2? ska man verkligen ta till den tredje gången eller?
Ska jag verkligen behöva tvätta mina kläder minst 2 ggr i veckan i tvättmaskinen p.ga lite svett?
Icefire: Hur har ditt svett luktat? Alltså på dina tishor, tröjor osv, har det luktat äckligt eller bara lite svett som typ vilken annan vatten vätska som helst som ingen dött utav?
Ska jag verkligen vara så nogrann, att behöva duscha 2-3 ggr per dag, tvätta mina kläder så ofta?
Snälla hjälp mig, bekräfta att detta inte är något farligt.
Min psykolog är på semester just nu. :/
hejhopp79
2010-07-17, 14:40
Alltså, det gör inte så mycket om du svettas. Kör lite (K)-beteendemässig terapi på dig själv och utsätt dig för de jobbiga situationerna gång på gång, tills din nervositet lättar.
Duscha 2-3 ggr/dag för att bli av med svettlukt tycker jag låter onödigt oavsett hur mycket du svettas, svett börjar lukta först när bakterier växer till sig i det - vilket tar sin tid förutsatt att du skrubbar bort allt när du väl duschar dig. Dock är det ju ändå helt okej att duscha 3 eller fler gånger tycker jag, skippa bara tvål/schampoo så behöver du inte oroa dig för att torka ut huden.
Tänk på hur de gör i tropiska länder där de flesta svettas konstant. :)
Ditt sätt att arbeta med dian automatiska tankar är en beprövad och fungerande metod, så du verkar redan vara en bra bit på väg :)
Lycka till!
Alltså, det gör inte så mycket om du svettas. Kör lite (K)-beteendemässig terapi på dig själv och utsätt dig för de jobbiga situationerna gång på gång, tills din nervositet lättar.
Vad är k-beteendemässig terapi? Googla på det men fick inte fram något vettigt, eller något som anses som vettigt iaf ^^
Duscha 2-3 ggr/dag för att bli av med svettlukt tycker jag låter onödigt oavsett hur mycket du svettas, svett börjar lukta först när bakterier växer till sig i det - vilket tar sin tid förutsatt att du skrubbar bort allt när du väl duschar dig. Dock är det ju ändå helt okej att duscha 3 eller fler gånger tycker jag, skippa bara tvål/schampoo så behöver du inte oroa dig för att torka ut huden.
Tänk på hur de gör i tropiska länder där de flesta svettas konstant. :)
Ditt sätt att arbeta med dian automatiska tankar är en beprövad och fungerande metod, så du verkar redan vara en bra bit på väg :)
Lycka till!
Jo, jag kan inget annat än att hålla med dig till 100% där.
När jag var i kurdistan i sommras så var det 45-50 grader celsiuc där, och ja, jag svettades som bara den, inomhus som utomhus.
Men där nere klagade alla på värmen, då sa jag: vad klagar ni för? Ingen har dött utav lite värme? (de kanske folk gjort, men jag ville "Trösta" dom) om man säger så.
Ja, men om jag inte duschar med tvål/schampo så är det ju ingen ide typ, vatten tar la inte bort allt svett som fastnar i ländryggen och röven osv?
Det jag fortfarande oroar mig för är när detta går över, när jag kan sluta behöva oroa mig så mycket för min svettning och sluta sätta in mina kläder i tvättmaskinen så ofta som jag gör nu.
För det är verkligen inte[/B kul att vara i denna sits som jag är.
Fast jag kanske är på god väg när jag tänker så här, men som jag sagt tidigare, det hjälpte inte så mycket men ni får gärna komma med förslag och idér, typ vad jag ska ta upp hos psykologen.
[B]Livet är inte värt att man ska gå runt och oroa sig för massa skit saker som jag gör nu, eller ännu värre skämmas för att man svettas.
Det bor nästan 6 miljarder människor på jorden, har inte dom flesta varit som jag någon gång? Har dom upplevt samma sak som jag med att duscha så mkt, hålla sin hygien ren bara för att man inte ska behöva uppleva att folk ska kolla snett på en för att man kanske luktar illa? - vilket är rätt sällan jag luktar illa..:naughty:
Control_61
2010-07-17, 17:13
Har känt exakt likadant tidigare i livet...
Det enda sättet att bli kvitt skiten är att hela tiden utmana sig själv och att hela tiden kriga mot det.
Fortfarande kan jag ibland få "flashbacks". Men det enda som gäller är att våga utsätta sig själv för skiten och vägra gå därifrån.
hejhopp79
2010-07-17, 17:19
Menade beteendeterapi och K:et stod för kognitiv, d v s KBT ungfär.
Alltså utsätt sig för det jobbiga, det gör att hjärnan inte längre tolkar situationerna som hotfulla efter ett tag. Det enda verkningsfulla sättet att behandla nervositet/ångest när det kommer till kritan.
Ett exempel skulle vara att prata med tjejer med en vit skjorta på dig där man lätt ser svettfläckarna under armarna. Soldier through it typ. Gång på gång.
Control_61
2010-07-17, 18:12
Exakt.
Jävlas med dig själv. Stå och hoppa i en stickad tröja inför en redovisning exempelvis. Sen vägrar du fly när ångesten kommer.
Jaha så menar ni.
Det kanske jag borde göra, men jag är rädd för att det skall komma tillbaka och att jag inte lyckas, alltså, jag kan bli nervös hur lätt som hälst.
Känns verkligen som om jag borde ta och skriva ner allt jag är rädd för på ett papper, men i själva verket tänker jag att jag inte är rädd för något, men om jag inte är det, varför svettas jag då?
Skall jag vänta på min psykolog som kommer tbx från sin semester *snart* och prata med hon om Kognitiv beteendeterapi ?
Eller tycker ni jag ska byta och prata med en ny?
Jag svettas redan nu och känner mig varm, i skrivande stund.
Icefire: Hur har ditt svett luktat? Alltså på dina tishor, tröjor osv, har det luktat äckligt eller bara lite svett som typ vilken annan vatten vätska som helst som ingen dött utav?
Min svett luktar normalt inte särskilt mycket, när jag är ute och går i värmen till exempel. Men när jag svettas av psykiska orsaker så stinker det verkligen under armarna! Det är märkligt.
Du är säker på att ditt proteinpulver inte är DNP? :)
Ja, men om jag inte duschar med tvål/schampo så är det ju ingen ide typ, vatten tar la inte bort allt svett som fastnar i ländryggen och röven osv?
Det jag fortfarande oroar mig för är när detta går över, när jag kan sluta behöva oroa mig så mycket för min svettning och sluta sätta in mina kläder i tvättmaskinen så ofta som jag gör nu.
För det är [B]verkligen inte[/B kul att vara i denna sits som jag är.
Fast jag kanske är på god väg när jag tänker så här, men som jag sagt tidigare, det hjälpte inte så mycket men ni får gärna komma med förslag och idér, typ vad jag ska ta upp hos psykologen.
Tvål hjälper dig att bli av med fett, ofta är smuts inbakat i kroppens naturliga hudfett.
Svett innehåller dock inget fett alls så det är bara att skölja bort, om det dock hunnit gro in och börja lukta kan det krävas att du skrubbar dig ordentligt. Tvål behövs alltså inte ens när du är smutsig, bara att du får ägna lite mer tid åt att skrubba dig.
Du har det väldigt jobbigt med svetten och dina tankar/rädslor just nu, samtidigt tycker jag att du verkar vara en lång bit på väg, din insikt i dina tankar är imponerande!
Håller tummarna för dig!
Min svett luktar normalt inte särskilt mycket, när jag är ute och går i värmen till exempel. Men när jag svettas av psykiska orsaker så stinker det verkligen under armarna! Det är märkligt.
Ojdå, det var märkligt.
Hur gör du med duschandet/tvätta klder då?
Du är säker på att ditt proteinpulver inte är DNP? :)
Du lyckades missa de få ord som jag markerat med fet stil i första inlägget trots allt?
OnT: Någon som har erfarenhet utav k-beteendeterapi?
Tvål hjälper dig att bli av med fett, ofta är smuts inbakat i kroppens naturliga hudfett.
Svett innehåller dock inget fett alls så det är bara att skölja bort, om det dock hunnit gro in och börja lukta kan det krävas att du skrubbar dig ordentligt. Tvål behövs alltså inte ens när du är smutsig, bara att du får ägna lite mer tid åt att skrubba dig.
Du har det väldigt jobbigt med svetten och dina tankar/rädslor just nu, samtidigt tycker jag att du verkar vara en lång bit på väg, din insikt i dina tankar är imponerande!
Håller tummarna för dig!
Jaha okej, vad/hur ska man skrubba sig med?
Någon svamp kanske eller?
Jag är ändå så petig att jag måste ta till med tvål/schampo varje gång jag duschar också.
Ex inatt: så hände en grej här hemma där jag var tvungen att tillkalla en ambulans, visst man var chockad, men vet ni vad? Jag svettades inte ett dugg.
Kan verka konstigt eller hur?
För i ett sånt här läge svettas jag inte, men om jag pratar med en främling i kassan på ica kan jag svettas..
Ja, jag har det väldigt jobbigt som du säger, jag vet inte om detta är "payback" eller "karma", men jag får hoppas på det bästa.
Jag får helt enkelt lägga fokus på mina träningar och skolan, istället för tjejer (har aldrig haft en tjej btw).
Tack ska du ha, värmer när du säger så.
Men jag vill fortfarande veta om det finns andra som upplevt detta och hur de har handskats med sådanna hära problem, har ni tips på kanske ljudböcker här på internet? Böcker som man kan låna i bibloteket eller?
Tack för mig än en gång
Samma här. Warum?
Du lyckades missa de få ord som jag markerat med fet stil i första inlägget trots allt?
OnT: Någon som har erfarenhet utav k-beteendeterapi?
Näe. Missade du att jag skämtade trots att det var jävligt uppenbart?!
Näe. Missade du att jag skämtade trots att det var jävligt uppenbart?!
Vill inte verka taskig eller något, men du ser att denna tråd är väl seriös? Om inte, vad krävs för att den ska visas som seriöst?
Då behöver du inte komma med protein skämtet, även om det kan vara kul för dig, och lite för mig med om jag tänker efter, men så är nog inte fallet.
Om problemen blir allt för stora och långvarigt pinsamma finns behandlingar med botox.
Ojdå, det var märkligt.
Hur gör du med duschandet/tvätta klder då?
Eftersom detta inte händer mig dagligen utan snarare någon gång i månaden så är det rätt lugnt, det blir inga stora mängder svett heller men lukten gör att jag i alla fall måste tvätta mig under armarna. Ibland byta tröja också.
Som i övrigt rätt fräsch tjej så känns det ju inte så kul att gå och stinka... Men dina problem överstiger helt klart mina med det du berättar här.
Samma här. Warum?
Även om man är precis nyduschad och hur fräsch som helst så luktar det. Ja, jag undrar också varför.
Även om man är precis nyduschad och hur fräsch som helst så luktar det. Ja, jag undrar också varför.
Precis som för dig luktar min svett kommen av ansträngning nästan ingenting, medan ångestsvetten verkligen stinker. Det luktar inte ens svett, utan något annat vidrigt stickande surt, och den behöver ingen intorkning utan börjar stinka nästan omedelbart. Något med adrenalin att göra kanske?
Vill inte verka taskig eller något, men du ser att denna tråd är väl seriös? Om inte, vad krävs för att den ska visas som seriöst?
Då behöver du inte komma med protein skämtet, även om det kan vara kul för dig, och lite för mig med om jag tänker efter, men så är nog inte fallet.
Det var inte protein. Det var DNP. Liiiiten skillnad...
Men om du nu är så jävla seriös så skulle jag inte vända mig till kolozzeum utan till en läkare.
Precis som för dig luktar min svett kommen av ansträngning nästan ingenting, medan ångestsvetten verkligen stinker. Det luktar inte ens svett, utan något annat vidrigt stickande surt, och den behöver ingen intorkning utan börjar stinka nästan omedelbart. Något med adrenalin att göra kanske?
Det måste ju vara pga utsöndring av något ämne, ska ta reda på det.
HUTLMAN!!!
Var god och tala om var man kan få tag i DNP-berikat protein?:smash:
Vänligen,
Benya
IceFire: Ta reda på det. Det låer grymt märkligt.
Hutlman: För i helvete, ge dig nu.
Tror du att du är kul när du skriver så?
Vad fan är detta forum till för om man inte ska ställa någon fråga om vad som helst över huvud taget?
Blir så jävla arg när just sånna som du håller på och jävlas.
Gå och hacka på någon anna istället.
Du fattar säkert inte vad detta är för att du har aldrig varit i närheten utav sånt här innan, du har aldrig svettats dagligtvis i skolan, på jobb, hemma eller utan att göra något ansträngande äns.
Skrattar först som skrattar sist, eller hur var den? =)
Testat Absolut Torr, Xkurdish?
Testat Absolut Torr, Xkurdish?
Nej faktiskt inte, men hör hört att den är bra och att den "suger upp all svett" eller något, men jag vill ändå lyckas komma ifrån detta.
Senast idag, för ngn timme sen svettades jag som bara den...helt utan anledning...
nja absolut trorr e väl endast till för armhålorna. Sen tror jag att det som inte kommer ut där, till följd av absolut torr, kommer ut på andra ställen. D.v.s. en omfördelning av svettande
benya har rätt.
Jag vill inte operera bort mina "svett hålor" om man säger så, svettet måste komma ut på något sätt, genom armhålan, ansiktet, handflatorna eller ja, you name it.
Kan berätta detta som hände idag:
Duschade, fixade mig osv, tog på mig *skjorta och jeans*, sen ska jag ta en kräm för mina finnar, sen går jag lungt ner mot tåget som skall ta mig till stan.
Redan på väg ner svettades jag, okej, det var varmt och det har det varit hela dagen i princip men detta var jobbigt.
Krämen som ska sitta på ansiktet låg snart på min skjorta i små droppar, ansiktet, ja det rann bara ner för det, typ som ett vattenfall, var tvungen o torka mig med skjortan och min rygg var kaos, full med svett, röven med och mina byxor var också svettiga.
Sen fortsätter färden tills jag är med min kompis, vi går runt o kollar matcher i Gothia i göteborg, och jag fortsätter att svettas, jag har gjort det hela dagen idag.
Det känndes inte roligt, jag såg folk som skrattade och hade kul, jag skrattade med och hade kul, men jag oroade mig fortfarande på att tvätta mina kläder när jag kom hem.
Och det gjorde jag för någon timme sen, tvättade mina byxor och skjorta för hand, men gud vad detta ska vara jobbigt.
Jag ber varje natt för att slippa detta bekymmer, men min morsa säger att det är bra att jag svettas, för att under 2007 och 2008 hade jag träningar utomhus på vintern typ minus 10 grader eller ngt, snö och regn o allt, och jag blev sjuk då och fick sjukt ont i lungorna, och hon säger att det är det som finns kvar i min kropp som ska ut, genom det dära s.k svettet...fast jag vet ju inte om det är sant eller inte, om hon säger det för min tröst eller inte, men detta tröstar mig lite ändå.
för det första: svett är inte äckligt
för det andra: svett luktar inte om man är ren.
är du i tonåring? isåfall kan jag trösta dig med att det lär gå över men jag förstår inte varför du tar på dig skjorta och jeans när det är varmt ute. shorts och linne låter mer vettigt om du vet att du svettas
är du i tonåring? isåfall kan jag trösta dig med att det lär gå över men jag förstår inte varför du tar på dig skjorta och jeans när det är varmt ute. shorts och linne låter mer vettigt om du vet att du svettas
Jo sant, men jag är ju inte så muskulös för linne än, och jag gillar inte o ha shorts men..
Ja, morsan säger det med: Det går över när du blir äldre, beror nog på tonåren.
Jo sant, men jag är ju inte så muskulös för linne än, och jag gillar inte o ha shorts men..
då får du ju skylla dig själv. klä dig enligt väderleken, detta speciellt om du svettas mycket. jeans är bannlysta. att du inte har 45cm överarmar än ingen ursäkt.
Varför svettas man mycket under armarna egentligen?
då får du ju skylla dig själv. klä dig enligt väderleken, detta speciellt om du svettas mycket. jeans är bannlysta. att du inte har 45cm överarmar än ingen ursäkt.
Varför svettas man mycket under armarna egentligen?
2 helt onödiga kommentarer - mod, ta gärna bort dessa kommentarer samt denna med :)
2 helt onödiga kommentarer - mod, ta gärna bort dessa kommentarer samt denna med :)
Och vad var det för onödigt? *grr27*
Får väl fråga i en tråd, som handlar om ämnet!
Slartibartfast
2010-07-23, 17:32
+1
Högst relevant fråga.
varför onödig?
du klagar på att du svettas och ändå klär du på dig en massa kläder som inte passar i 35graders värme..
Anton Fräs
2010-07-23, 19:22
Absolut torr kan användas på hela kroppen, det är fantastiskt och en av få saker som hjälper mig. En annan grej som funkar för mig är klä mig enligt väderlek, jeans i den här värmen är ju fan döden.
Öh, du som är så frågsam och inte vet varför man svettas under armhålan, tror du att jag vet det eller?
Vad är min tråd om ?
Har du läst tråd rubriken äns eller bara klickat dig in på denna?
Hur är absolut torr? sprej eller som en vanlig deodorant med en "kula"?
Vet, men jag har faktiskt gått runt med i jeans i kurdistan då det visade 48 grader på termometern där nere förra sommaren, och då kan jag lova er: Jag svettades inte lika mycket som jag gjorde här om dagen när jag vart ute i stan och hade jeans på mig.
Anton Fräs
2010-07-23, 19:31
Nej men svettningar kan förändras över tid. I synnerhet under tonåren, jag talar av egen erfarenhet.
Absolut torr är en stick, alltså ingen sprej.
Öh, du som är så frågsam och inte vet varför man svettas under armhålan, tror du att jag vet det eller?
Vad är min tråd om ?
Har du läst tråd rubriken äns eller bara klickat dig in på denna?
Jodå, läst tråden flera gånger p.g.a intresserad i ämnet. ;)
Men då kan man ju glömma alla olika debatter, i trådar för då går mon off topic. För att man inte ger svar till trådskaparen. :smash:
Och det finns andra som kan svara, inte bara du.
Känner igen det du beskriver och för min del var det nog en tendens till social fobi, men jag har i princip kommit över problemen sen jag tog tag i det hela och började utmana mina negativa tankar samt utsätta mig för situationer som jag upplevde som jobbiga (KBT-metoden). :thumbup:
Absolut Torr funkar faktiskt Xkurdi! Testa om du inte har gjort!
Sen skall man inte vara så påpälsad heller när det är så sjuhelsikes varmt som det varit.
Som vädret har varit idag är i mina ögon perfekt, svalt och skönt.
Det det stämmer bara inte, även om jag vet att det ligger mycket i det. Verkar vara väldigt individuellt, vissa stinker som faaan när dom svettas trots dom precis duschat.
Jag har exakt samma sak, jag kallsvettas hela tiden, så fort jag blir LITE nervös, det förstör mitt liv i princip. Kan inte gå i skolan ens i tshirt längre
Jag har exakt samma sak, jag kallsvettas hela tiden, så fort jag blir LITE nervös, det förstör mitt liv i princip. Kan inte gå i skolan ens i tshirt längre
Såg din tråd, ta på dig tröja.
Gå till en pyskolog och prata ut eller något, skitbra ibland och minus ibland, du får pröva lite, skäms inte.
Läs min påbörjad metod i första sidan i tråden, jag har tänkt ut en liten metod där man ändå ska övervinna sin situation och sluta svettas.
Får la ta och pröva absolut torr, skall ringa till min läkare i veckan också, orkar inte stå ut med detta rent utav sagt: HELVETET.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.