Visa fullständig version : Frysa, värma, värma?
Slartibartfast
2010-07-16, 09:47
Om man steker kycklingfileér och fryser ner dem. Är det ok att värma upp hela burken i mikron även om man äter bara hälften nu och hälften inom ett dygn, med tanke på bakterier? Förvaras såklart i kylskåp.
Gurra med O
2010-07-16, 09:59
inte att rekomendera försök istället att styckfrysa dom i fryspåsar typ två åt gången. iofs ska inte säga att det inte skulle gå heller har aldrig vågat prova vet bara vad morsan har tipsat en om. och det mamma säger är lag i köket :D
The Draf
2010-07-16, 13:00
Så länge du värmer upp kycklingen ordentligt så är det ingen fara
Slartibartfast
2010-07-16, 17:42
inte att rekomendera försök istället att styckfrysa dom i fryspåsar typ två åt gången. iofs ska inte säga att det inte skulle gå heller har aldrig vågat prova vet bara vad morsan har tipsat en om. och det mamma säger är lag i köket :D
Dom var infrysta två åt gången (uppdelade i mindre bitar), men jag överskattade min hunger så en tredjedel lämnade. Vore synd att kasta dem.
Kanske jag klarar mig om jag micrar dem utav bara helvete :)
Tror inte det är så farligt om dom bara stått i kylskåpet några timmar :)
Jag har gjort det flera gånger.
powderdog
2010-07-16, 19:08
Jag har gjort så flera gånger, inga problem för min del. Har även (innan jag kände till att det kunde vara lurigt) värmt nedfryst kött och ätit det två dygn efter. Inga problem då heller.
Scratch89
2010-07-17, 10:00
Det enda som händer är att den sista biten mat kommer ha tappat vatten och smak, och därmed smakar lite tråkigare. Men du är ju baddibilda, så du bryr dig inte om smak så länge det är opti! :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.