Visa fullständig version : Gymma
Jo tjena det är så att jag vill börja gymma fast jag bara är 15 år. Här i stockholm måste man vara 16 år. Jag är 179 cm lång och väger 77kg. Jag har ganska perfekt kropp tycket jag och de flesta. Jag är en ganska lugn trevlig person om nån tänker att jag skulle typ larva mig i gymmen. Tror ni jag har någon chans?
Fultjack
2010-07-13, 06:48
Klart du har chans. Var någonstans i Stockholm bor du och var vill du börja träna?
Nitrometan
2010-07-13, 07:22
Vad betyder gymma?
Jag gissar på att det till skillnad från styrketräning är när man hänger med ett gäng kompisar i ett gym och snackar med varann, sippar proteindrinkar och speglar sig i bar överkropp för att se vem som är beef.
Samt att alla fem-sex polare snackar i mobil samtidigt, med varandra.
Vad betyder gymma?
Gymma kommer av det grekiska ordet gymnos som betyder naken.....
Fast nu verkar den här killen seriös och de som larvar sig är ni, så ni kan vara gymmare.
Som sagt, var bor du? Det finns ingen generell 16-årsgräns på alla gym, så det finns säkert någonstans du kan vara.
Nitrometan
2010-07-13, 07:38
Gymma kommer av det grekiska ordet gymnos som betyder naken.....
Så kan det vara.
Gym kommer från gymnasion - som är det ställe där man tränar naken. (Vilket som du så korrekt påpekar också hör ihop med gymnos, naken.) Som de gamla grekerna gjorde. Och de brydde sig inte om att det var homosexuellt med ögonkontakt.
http://www.freestylefightclub.com/GayJiuJitsu.jpg
Så istället för att styrketräna kanske de som gymmar koncentrerar sig på den nakna biten?
Nitrometan
2010-07-13, 07:41
Fast nu verkar den här killen seriös och de som larvar sig är ni, så ni kan vara gymmare.
Du har rätt.
Klart att vi larvar oss. Det heter styrketräna.
Men grabben ska såklart ha hjälp om han vill träna.
Som sagt, var bor du? Det finns ingen generell 16-årsgräns på alla gym, så det finns säkert någonstans du kan vara.
Jag tror inte att så många gym har 16-årsgräns. Kolla runt.
Hos er på STK är han väl välkommen?
Vi har ingen åldergräns alls hos oss. Men det är ju alldeles för långt bort.
Jag tror inte att så många gym har 16-årsgräns. Kolla runt.
Hos er på STK är han väl välkommen?
Det finns nog en hel del som har åldersgräns, men ja, på STK i Sundbyberg tar vi gärna emot yngre. Däremot vill vi gärna träffa en förälder om man är ung så de vet var deras barn spenderar sin tid.
Nitrometan
2010-07-13, 08:17
Däremot vill vi gärna träffa en förälder om man är ung så de vet var deras barn spenderar sin tid.
Ja, det finns flera anledningar till att det är bra att åtminstone en gång möta förälder/föräldrar.
Klart du ska börja träna om du vill :)
Som många säger så brukar det inte vara en EXAKT åldergräns på många gym, och på vissa kan man träna med sina föräldrar.
Ondskapelsen
2010-07-13, 11:34
Här i eskilstuna är det ofta 18års gräns, eller ingen gräns om föräldern intygar vid köp av medlemskort. Så ett tips är att leta upp ett gym som är i närheten av där du bor och sedan ta med mamma eller pappa. Vart bor du för övrigt?
Och det var sjukt kul att se en seriös 15 åring komma in på forumet och vilja träna, när ett gäng 30+are (tror jag minsann!) flippade ur och började larva sig.
Nitrometan
2010-07-13, 11:40
Och det var sjukt kul att se en seriös 15 åring komma in på forumet och vilja träna, när ett gäng 30+are (tror jag minsann!) flippade ur och började larva sig.
Allan säger att det inte heter gymma: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=36259
*flex*
Klart det heter gymma! Jag gymmar. :cool:
Allan säger att det inte heter gymma: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=36259
*flex*
Ja, men vem fan bryr sig, det är inte så att folk inte förstår vad man ska göra.
Tänk om man var sån då, att man anmärkte på precis allt som folk sa där det var någon liten definition som inte stämmer med ens egen världsbild.
Du är sån nu kaer.
Det gör mig väldigt ledsen & sårad. Vet faktiskt inte hur jag ska kunna gå vidare med livet nu när du skrev sådär. :(
Du är sån nu kaer.
Oh snap, selfpwnd :cryout:
Vad betyder gymma?
http://student.vfs.com/~ca59ashley/need_more_sleep.jpg
Hur som, lycka till trådskaparen!
Jag är dock lite nyfiken :) Perfekt kropp? Det är en jävla bravado för en 15-åring må jag säga :)
Vad betyder gymma?
Jag gissar på att det till skillnad från styrketräning är när man hänger med ett gäng kompisar i ett gym och snackar med varann, sippar proteindrinkar och speglar sig i bar överkropp för att se vem som är beef.
*skickar till redaktionen för Svenska Akademins Ordlista samt till Nationalencyklopedin*
Gå till något atletgym (styrkelyft, tyngdlyftning). De brukar ofta ha mindre PMS när det gäller sådant. I många gym är det dock så att man har problem med barn som springer runt och inte beter sig. De misshandlar maskinerna och vet inte hur man ska uppföra sig. Tycker dock det fungerar utmärkt i vårt gym. Vi har auktoriteter (jag skulle inte själv vilja kalla mig det) som nyper tag i örat vid behov och kan därför ha grabbar ner till 12-14 år som tränar där ibland. De lär sig snabbt också hur det går till om man har ett vettigt gym med äldre som beter sig.
Man skämmer inte ut sig i vårt gym helt enkelt, och man ser inte idioter på samma sätt som i andra gym i Lund, vilket är mycket trevligt.
*skickar till redaktionen för Svenska Akademins Ordlista samt till Nationalencyklopedin*
Gymma = Något som Allan kört sen 50-talet men fortfarande ser ut som random päronfet mysfarbror med ring i örat.
Nelson81
2010-07-13, 21:28
Gymma = Något som Allan kört sen 50-talet men fortfarande ser ut som random päronfet mysfarbror med ring i örat.
lol haha
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.