Visa fullständig version : proteinmängd
wicca_power
2002-05-24, 09:01
Hur mycket protein går det att äta per dag utan att skada njurarna?
Går det lättare ifall det är vegetabliskt?
Om du inte har någa problem med njurarna sedan tidigare så behöver du inte tänk apå det... ;)
Ät på bara...
Vänligen,
Petrus
The Dwag
2002-05-24, 09:10
Tror det är 1.5gram per Kilo för att få positiv kvävebalans så det är väl ett minimum...
Själv ligger jag mellan 2-4gram per kg beroende på lite vad jag gör den veckan...
Jag ligger på 2-3g/kg(utan tillskott, kött eller fisk) och det är inga problem...
GhostFace
2002-05-26, 11:46
...Kan du ge oss lite förslag på hur måltiderna du äter ser ut?
Om du nu varken äter kött/fisk? Eller ens tillskott?
Eller du kanske enbart äter kycklingfiléer?
eller så väger 250cc bara en sisådär 50 kg och käkar en satans massa sojabönor och linfrön!
Eller så är det syftningsfel? Utan tillskott. Kött eller fisk! (=kött eller fisk är det som står för proteinet, killen käkar inte tillskott bara..). :confused: Kanske? *snillen spekulerar*
För annars låter det ju märkligt.. om det inte är fågel å baljväxter för hela slanten då..
Jag käkar inte kött, fisk, kyckling m.m.
Jag käkar kosttillskott(gainers), men bara de dagar jag tränar.
Jag dricker mjölk, äter ägg, ost...
(Nästan)all mat innehåller protein.
väger ca:75 kg
GhostFace
2002-05-26, 15:59
Vegetarian? Vegan? Simultant? (Nee, skojja bara.)
;)
Men, i ditt övre inlägg sade du att du inte åt "tillskott", så du räknar inte in 'kosttillskott' ex. gainer som tillskott?
Jag skrev att jag äter 2-3g/kg protein utan tilskott, det gör jag, de dagar jag inte tränar.
GhostFace
2002-05-26, 16:43
Vad är det för "tillskott" som du inte äter då????
....om nu inte gainer räknas som 'tillskott/kosttillskott'?
.........är det jag som är seg i pallet eller är det bara värmen & hungern som gör att jag inte riktigt har grepp på vad du menar..... :D ;)
Gå och käka någonting, läs sedan allting igen så förstår du nog... :)
jag tror att du ska skriva ut vad du äter varje dag så kanske alla förstår sen för jag fattar inte heller nånting. :D
krambanan
2002-05-26, 19:50
Jag tror att jag fattar:
De dagar han inte tränar: 2-3g/kg protein, ej kosttillskott eller kött eller fisk
De dagar han tränar: samma PLUS en gainer efter träningen.... :D
Kram Maria
Så här är det:
Jag äter 2-3g/kg protein varje dag, aldrig kött, fisk m.m. De dagar jag tränar äter jag samma, bara att en del av proteinet kommer från gainern. ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.